Er CD-spillere mindre musikalske enn platespillere?

Er det slik at cd-spilleren fortsatt sliter med å reprodusere musikk på en like troverdig måte so

  • Ja

    Stemmer: 0 0.0%
  • Nei

    Stemmer: 0 0.0%
  • like bra

    Stemmer: 0 0.0%
  • like dårlig

    Stemmer: 0 0.0%
  • vet ikke

    Stemmer: 0 0.0%

  • Totalt antall stemmer
    0

Dr.Evil

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.10.2007
Innlegg
634
Antall liker
9
Torget vurderinger
2
Da er avstemningen stengt.

Er det slik at cd-spilleren fortsatt sliter med å reprodusere musikk på en like troverdig måte som platespilleren?


Resultatene ble:



Ja 47 (38.5%)
Nei 49 (40.2%)
like bra 8 (6.6%)
like dårlig 7 (5.7%)
vet ikke 11 (9%)

Stemmer totalt: 122

Ganske jevnt, med en svak overvekt på NEI. Forskjellene er sannsynligvis ikke statistisk signifikante, men det er altså fortsatt mange som mener at cd-spilleren sliter med å spille musikk på en like overbevisende måte som platespilleren, men altså; de fleste (prosentvis) mener at den IKKE gjør det!

Hilsen
Dr.Evil
 

mls

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.11.2007
Innlegg
412
Antall liker
27
Var innom hos Audiofreaks på hifi-messa i Trondheim. Peter vekslet hele tiden mellom CD og vinyl for hvert spor han spillte. Syntes begge deler spillte knakende godt i oppsettet han hadde tatt med. Begge deler like musikalsk og engasjerende, selv med musikk som ikke var akkurat i min gate. Det eneste som var negativt var den uungåelige "peiskosen" fra platespilleren. :)
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.757
Antall liker
3.260
Torget vurderinger
0
mls skrev:
Det eneste som var negativt var den uungåelige "peiskosen" fra platespilleren. :)
Dessverre lider jeg av sterke, allergiske reaksjoner når "peiskosen" er på banen.

Nå har jeg kildemateriale som er "fritt for" slike artefakter - KUN musikkopplevelsen.

(Takk Gud i himmelen for den tekniske utviklingen.........helt fram til "kompresjonen" kom på banen.....)
 
Topp Bunn