Er det for mange dårlige hodetelefoner?

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.716
Antall liker
11.187
Torget vurderinger
2
Jeg har studert spec og omtaler av elear tidligere. Og faktisk vurdert om de kunne funke bra rett på portabelt utstyr, har potensiale til det med 32ohm

Kunne du rapportere hvorden de funker f eks direkte på iPhone eller tilsv?
Nei, det kommer jeg ikke til å gjøre. For det første er de 80 Ohm, de er åpne, og har kun 6 mm plugg, og en feit, lang kabel i tillegg. Disse er ikke beregnet for portable løsninger og støyende omgivelser, bare glem det.

Mvh
Håkon Rognlien
 

Medlem-

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.09.2012
Innlegg
922
Antall liker
804
Sted
Bergen
Har ikke testet de på hverken ipad eller tlf pga stor plugg og jeg har ikke overgang.Spiller flott på hegel hd12 og enda bedre plugget rett i Marantz pm11 kanskje.Litt mer kjøtt på beinet virker det som men de må nok ha noen timer innspilling,men veldig fornøyd.
 

iMystic

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2014
Innlegg
608
Antall liker
78
Torget vurderinger
1
SVAR TIL INNLEGG #40:

Jeg hører vel heller ikke over 19k i særlig grad. Bare det at et ht/hp element begynner å forvrenge betydelig lenge før yttergrensen av hva det teoretisk kan gjengi - og forvrengningen blir veldig fort stor. Min vurdering, som sikkert mange vil ha innvendinger mot, er uansett at en fysisk liten hp driver på 40-50mm bør passere 30k før jeg tror det låter rent ved ca 20k. Så vil noen vise til målinger osv osv. Jeg mener linevel det er en fordel at driver går laaaangt utover det hørbare frekvensområdet.

Og, om en hp med frekvensgang opptil 50k likevel har ukontrollert diskant, så bortforklarer ikke det mitt poeng. Har hatt hp med frekvensrespons over 50k som likevel er ute av kontroll ved 15-19k. Skal unngå å nevne eksempel, men det er amerikansk!
 
Sist redigert:

iMystic

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2014
Innlegg
608
Antall liker
78
Torget vurderinger
1
Har ikke testet de på hverken ipad eller tlf pga stor plugg og jeg har ikke overgang.Spiller flott på hegel hd12 og enda bedre plugget rett i Marantz pm11 kanskje.Litt mer kjøtt på beinet virker det som men de må nok ha noen timer innspilling,men veldig fornøyd.
Artig om du hadde fått koblet til iPad etc og fått et inntrykk..

Men med 80ohm impedans så blir det vel ikke optimalt hverken med iOS device eller A20..
 
Sist redigert:
S

svk

Gjest
Blir nå litt lyd på air 2 og 250ohm. Noe svakere på iphone
 

iMystic

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2014
Innlegg
608
Antall liker
78
Torget vurderinger
1
Ja, lydnivå skal mye til at jeg mangler for min del, men kan likevel bli et problem med dårlig dynamikk. Må prøves konkret før man selv kan konkludere, og det blir i stor grad subjektivt!!!

Men utgangspunkt for dette impedans match forhold var vedr for lav-ohmig hp koblet til A20 headamp som har 100ohm utgangsimpedans, og det funker bare optimalt med ca 300-600ohm hp sånn veldig ca betraktet.
 
Sist redigert:

iMystic

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2014
Innlegg
608
Antall liker
78
Torget vurderinger
1
Trenger du en E5 til? Vurderer selge en...
 

iMystic

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2014
Innlegg
608
Antall liker
78
Torget vurderinger
1
Ja, jeg vurderer også mdr1000. Men egentlig er det behovet litt for lite til å forsvare investeringen. Så sater heller penger nå på A20/T1 kombo..
 

Erlendb

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2014
Innlegg
1.443
Antall liker
556
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Poenget mitt er i grunn det at mange leverandører kommer opp med OEM (eller standard-produkter med eget navn) til priser som slett ikke harmonerer med kvalitetsnivået. Jeg opplever ikke det samme på høyttalerfronten, selv om ikke alle er like konkurransedyktige der heller, selvsagt. Men akkurat når det gjelder hodetelefoner, synes jeg fenomenet er alt for tydelig. En gammel studiostandard til 1500,- skal ikke spille bedre enn moderne, tislynelatende esoterisk hifi til 3 - 5 ganger prisen!!
Problemet er at det gjentar seg om og om igjen, og derfor reiser jeg spørsmålet. For verden bør gå framover, istedet for den veien høna sparker.

Mvh
Håkon Rognlien
Mcintosh og røkla er det knapt noen som tar seriøst når det kommer til hodetelefoner. En quartz klokke med logoen på koster jo skjorta. Men hvorfor skal ikke en av verdens mest brukte studioklokker spille bedre en mye annet også over prisklassen? Ta genelec sine studiomonitorer som knuser mye hifi til laaangt over prisen i mine øyne. Som andre har skrevet tidligere i tråden er proff markedet ofte milevis foran når det kommer til bang for the buck. Firma som Beyerdynamic og Sennheiser slipper ikke produkter i proff-segmentet uten at kvaliteten og lyden er svært konkurransddyktig. Produktene skal tross alt brukes av musikere med svært høye krav. At høytalerprodusenter ikke klarer å lage en bra hodetelefon er ikke så rart. Det krever jo enormt mye arbeid. Focal har greid det. Men det tok fire år med et didikert team som har jobbet steinhardt. Min erfaring er at produsenter av høytalere sliter med hodetelefoner. Eller så gidder de rett og slett ikke..Hifiman - Mrspeakers - Beyerdynamic - sennheiser - stax - audeze - nobel - shure osv er dedikerte produsenter av hodetelefoner. Det er ikke mcintosh, marshall, klipsch og andre høytalerprodusenter. Resultatet blir ikke bra. Eller ofte i beste fall er det noen av disse med kunnskap og produksjonslinje som produserer OEMs. At mac tar over 20 000 for en dårlig t5p er jo i beste fall skandaløst. At de heller ikke gir ut en hodetelefon-forsterker med balansert ut osv er jo også tullball.
 
Sist redigert:
S

svk

Gjest
Synes nå mine P7 låter bra, kanskje litt mørke. Men er mer skeptisk til teknisk kvalitet/holdbarhet.
 

iMystic

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2014
Innlegg
608
Antall liker
78
Torget vurderinger
1
Jeg har aldri skjønt meg på P5/P7. Unaturlig tilbaketrukket i mellomtone/vokal. Veldig lite engasjerende og faktisk litt slitsom/unaturlig sound synes jeg..
 

Erlendb

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2014
Innlegg
1.443
Antall liker
556
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Synes nå mine P7 låter bra, kanskje litt mørke. Men er mer skeptisk til teknisk kvalitet/holdbarhet.
B&W er et godt unntak. P7 og spesielt P9 spiller glitrende. De har begge mer bass en nødvendig. Men på bussen og flyet er detav og til greit med litt ekstra bass. Man lytter på en helt annen måte.
 

iMystic

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2014
Innlegg
608
Antall liker
78
Torget vurderinger
1
Lytte til musikk på fly, tog, buss...jeg aner ikke hva det innebærer....heldigvis! Dvs, vet jeg ikke hadde hatt glede av musikklytting under de omstendigheter uansett.
 

Erlendb

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2014
Innlegg
1.443
Antall liker
556
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Å kunne "rømme" litt på reise er herlig. Det er jo mye venting og musikk er jo en bra måte å slå ihjel litt tid på. Stenge stresset ute litt!
 
  • Liker
Reaksjoner: ptb

iMystic

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2014
Innlegg
608
Antall liker
78
Torget vurderinger
1
Ja, det forstår jeg jo godt. Bare at det blir en helt annen setting enn det jeg forbinder med å lytte til musikk... og for meg er det generelt i "kontrollerte" og rolige omgivelser med åpne klokker. Lukket hp liker jeg uansett ikke utover ca 5 min.
 

Erlendb

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2014
Innlegg
1.443
Antall liker
556
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Ja, det forstår jeg jo godt. Bare at det blir en helt annen setting enn det jeg forbinder med å lytte til musikk... og for meg er det generelt i "kontrollerte" og rolige omgivelser med åpne klokker. Lukket hp liker jeg uansett ikke utover ca 5 min.
Da burde du høre mrspeakers aeon eller b&w p9 samt Beyer T5p. Shure se-535 og aller helst se-846 er råå på farten.
 

iMystic

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2014
Innlegg
608
Antall liker
78
Torget vurderinger
1
Jeg lytter ikke på farten..
Jeg hadde T5p, samtidig med T1. T5p blir jo bare en litt "redusert" utgave av T1 iht mine ører... og problemet med T5p er jo de er lukket, noe jeg absolutt ikke vil ha da det ødelegger realismen samt gir en problematisk vakum følelse, og mye mikrofonisk kroppstøy.
 
Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Håkon: For mange dårlige hodetelefoner? Vel, det KAN det være. Som det nevnes her oppe, går det mye på kvantitet kontra kvalitet for tia. Både på antall merker og lyd. Headsets er en enkel måte å komme inn i markedet for nye aktører. Lyden? Mye imponator- for å få den opplevde dynamikkfaktoren opp i filer så ekstremt komprimerte at det ikke eksisterer dynamikk i dem fra før. As follows i dagens musikkmarked. Kall det gjerne distributiv maskering. Hva er så det? En god hodetelefon idag skal ikke bare spille ekstremt bra, men I det ligger en tildels eksellent evne til å maskere svakhetene i kildematerialet- den som klarer det best får solgt mest.

Merkevarebygging er like viktig i dag som det var før, men markedet har dessverre vent seg til den nettbaserte, nye måten å distribuere musikk på- med de medfølgende kvalitative restriksjoner. På den annen side har det aldri vært så enkelt å finne gode hodetelefoner hvis man vet å se forbi all- hovedsaklig kinesisk- støy og stein, ned til diamantene. Focal, Sonus Faber, Bowers, KEF, PSB, Klipsch--alle disse folka kan sin høyttalerbygging, og overfører den glatt ned i mindre format for hodebruk. Og så har vi de gode gamle: Stax, AKG, Beyer, Sennheiser, AT, Grado.... Vit hva du gjør, så finner du den riktige. HPAen har heller aldri vært viktigere, så den klassiske, KRITISKE matchprosessen skal overføres til hodet. Verre er det ikke. Hopp over merker som ikke allerede har et solid fotfeste i det de driver med. Hodetelefoner har svært lite med et klesmerke å gjøre, feks. Jeg, og flere enn meg har for eksempel venta lenge på Sonus Faber Pryma..men den krever sitt..Og Focal Spirit/Klipsch Reference/PSB M4U har et knallbra pris-/kvalitetsforhold. Produsentene vet også hva de gjør ad akustikk, så det er ikke veldig rart heller..Så NOE positivt har kommet ut av nye distribusjonsplattformer for musikken. Det å velge headset kan være så enkelt at samme match som fungerer gull i hovedsettet (Rega/Klipsch, feks) kan overføres til Head-Fi også..Half the job, double the fun..
 
Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Hvis vi hopper over de merkene som ikke er etablerte produsenter av hodetelefoner er faren stor for at vi velger bort det som er interessant. TakeT H2+ vil for eksempel ekskluderes helt, og skal mine Stax-er skiftes ut istedenfor å kjøpe ny driverboks så er det nettopp TakeT som står høyest på innkjøpslisten. Spesielt siden Moiz til stadighet har et demopar til salgs for svært fornuftige kroner.

Det samme gjelder merker som Focal, som fram til nå ikke har erfaring med hodetelefoner. Men når de først slo til så slo de skikkelig til. Merker som Hifiman og Audeze er jo også ganske uetablerte i det store bildet, men står vel for noe av det som finnes av innovativ teknologi. De elektrostatiske hodetelefonene til Mitchell & Johnson bør absolutt bli en hit hvis de holder det de lover mht pris og ytelse.

Men utover det så er nok Håkon inne på noe her. OEM har vært standarden for de fleste merkene de siste årene. Mitt nyeste par er Takstar HI2050. Nedsatt først fra 1400 til 900, og så på restesalg til 300 da jeg slo til. En utrolig god investering, så god at jeg faktisk vurderer Takstar Pro80 som lukkede hodetelefoner til feltbruk. Ut fra mine erfaringer er de nok i klasse med Beyer DT770 i 80 ohm-utgave. Og leveres i tillegg i en raff treflight. I Danmark selges de fortsatt for 500, så jeg vurderer å bruke min onkel og tantes hytte utenfor Ålborg som leveringsadresse.

Men først og fremst er det to hodetelefoner som står på listen min over framtidige innkjøp. Sannsynligvis blir det DT770 i 250 ohm-utgave som kun skal brukes i krypten og i studio. Ikke at jeg trenger lukkede klokker i krypten, men det kan jo hende at jeg får behov for å lytte uforstyrret mens andre familiemedlemmer ser på TV. Rent lydmessig har jeg mest lyst på en variant av AKG K701, som også er en oldtidsmodell. Det er fordi jeg har hatt to par tidligere, som jeg brukte til innspilling, miks og mastring når jeg ikke brukte monitorene av ymse årsaker. Det er rett og slett klokker som jeg kjenner lyden godt nok i til på jobbe med dem, samtidig som de enda ikke er overgått i sin egen prisklasse mht lydkvalitet.

Det finnes ingen tommelfingerregler mht valg av hodetelefoner. Du må selvsagt vite hvilken type du har behov for. Skal du ikke forstyrre konemor så er åpne Stax et dårligere valg enn de billigste proppene på Clas. Jeg gav min far et sett åpne Technics til jul for et par år siden, kjøpt på Budal radio til Black Friday-pris. Forbløffende gode til opprinnelig 900 kroner, men lekker så mye lyd at det kun er elektrostater som er mer støyende på utsiden. Det bryr min far lite, han sitter på sitt røykerom med CD-walkman og alle andre på flere roms avstand, så han er kjempefornøyd med de digre og komfortable klokkene.

En tommelfingerregel om å holde seg borte fra ukjente merker er vel henimot den mest kontraproduktive holdningene man kan ha. Bare se på Håkons V-Jays. Det er alt annet enn et etablert merke, de koster like mye som kebab og cola for for to til fullpris, like mye som en barnemeny da de var på restesalg. Mine egne Takstar og søstermodellen som er lukket er også eksempler på at man er på glattisen hvis man velger dem bort på grunn av manglende merkevarenavn. Noen av disse billige og ukjente modellene som dukker opp med jevne mellomrom er nok mest flavor of the month, men i mange tilfeller, som Takstar, så er det faktisk reelle konkurrenter som legger alt i egen prisklasse bak seg i støvet.

Det virker at nettopp fordi OEM-produksjon er så merkbart stor for hodetelefoner at vi skal være spesielt obs på ukjente merker i den delen av bransjen. Det er blant de ukjente merkene av vi gjerne finner de beste kjøpene, og det er også blant de ukjente merkene i høyere klasse at vi finner den mest innovative teknologien. Som fagperson er jeg litt K701-fan, mest fordi jeg synes de er gode å mikse med. Av litt samme årsak rager Beyer DT770/250 høyt. Men utover det så er fanboyism lite smart i dagens hodetelefonmarked, for selv om du liker lydsignaturen til et bestemt (eldre) merke så vil du meget mulig finne akkurat samme signatur med bedre pris/ytelsesforhold hvis du våger det på mindre kjente merker enn AKG og Beyer.

Men først av alt tror jeg at jeg skal få orden på mine Stax SR Lambda Pro fra åttitallet. Hvis jeg ikke skulle trenger et par lukkede hodetelefoner før den tid på grunn av en innspilling. Til reise er jeg nok evig fornøyd med AKG K490nc, som jeg har hatt som reisekamerat i flere år nå. Pent design til nypris i overkant av 2000 kroner, det er nok et typisk eksempel på livsstilklokker. Men de låter så godt som du forventer fra 2000 kroner, så da har jeg ingen grunn til å klage. Det riktige er nok å holde forventningene på et nivå som harmoniserer med prisen, da blir nok de fleste fornøyd. Fram til jeg fikk K490nc var jeg også strålende fornøyd med lyden til PortaPro, forventningene mine var ikke høyere enn prisen skulle tilsi.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Baluba: Det er da ikke kontraproduktivt å unngå forvirring i ett av to segmenter som for tiden kan fortone seg som Hi-Fiens største spindelvev for den som er uinnvidd. Langt derifra. og tvertimot. Det du istedet gjør da er å forbedre egne sjanser for et riktig headsetvalg første gang. Som jeg har måttet hjelpe flere vennepar med i sommer. Og så kan eventuelt nye merker utforskes over tid, mens brukeren får et skikkelig referansepunkt og derigjennom lærer mer på kortere tid. Rett og slett ved å umiddelbart eliminere det som virkelig er kontraproduktivt for musikkinteressen. Altså: Riktig, gjennomtenkt valg = Mindre stress/lyttetretthet, bedre lyd, mindre akustikkrelatert kødd og mindre falsk økonomi.. Klokkene varer lenger.

Jeg sier ikke at det ikke finnes gode hodetelefoner blant tildels ukjente merker, men den gjengen er lette å velge feil i. Hederlige forsøk finnes. som V-Jays. MEN: De mer anerkjente høyttalerprodusentene overfører sin hardt tilkjempede kunnskap ned i hodeformat lettere enn de som skal begynne helt på nytt, så gode resultater er en større selvfølge hvis man begynner der. Det har da kommet til hodetelefoner i toppklasse siste tida som iallefall har tripla antallet gode valg- ref herover..Håkons spørsmål var: Er det for mange? Jeg sier JA, delvis er det det.
 
Sist redigert:

iMystic

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2014
Innlegg
608
Antall liker
78
Torget vurderinger
1
Er det for mange hodetelefon merker og modeller på markedet? Dette blir virkelig en håpløs spørsmålstilling. Ja, at det finnes mye dritt sett fra audiophiles ståsted, og forsåvitdt uansett ståsted. Men hva skulle man gjøre med det? Innføre konsesjonsplikt for de som evt skulle starte produksjon av hodetelefoner? Når det er et økende marked slik det er blitt nå med mobile plattformer (mobiltelefoner etc) som gjør at alle kan lytte til musikk nårsomhelst hvorsomhelst, da blir det slik vi ser nå. Jeg synes man heller skulle spørre om det finnes for mange mobiltelefon modeller. Men det spørsmål får jo samme svar. Det er jo forøvrig "strengt" regelverk mhp mobiltelefoner, uten at det reduserer overfloden av modeller og varianter... der 90% av utvalget godt kunne vært fjærnet..
 
Sist redigert:

iMystic

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2014
Innlegg
608
Antall liker
78
Torget vurderinger
1
Finnes for lite mobiltelefoner med seriøs dac/forsterker
Ja det vil man nok kunne hevde pr idag. Frem til nå har ikke mobilprodusentene hatt som mål å lage hi-res audiohile musikkspillere, men det begynner jo å løsne.

Men finnes det faktisk også for få virkelig gode hodetelefoner? Kanskje ikke veldig mange ser det, men vi trenger faktisk en god del flere virkelig gode hodetelefoner som da igjen vil presse prisene i markedet noe nedover.
 
S

svk

Gjest
Vi har jo hd650/dt770 /at50/x2/p7 osv
Trådløse 1000mdr /bose 35
Alle til 1500-3500kr
Mye bra til under 4000
Er vel midre utvalg lengre opp på skalaen?
 

iMystic

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2014
Innlegg
608
Antall liker
78
Torget vurderinger
1
Vi har jo hd650/dt770 /at50/x2/p7 osv
Trådløse 1000mdr /bose 35
Alle til 1500-3500kr
Mye bra til under 4000
Er vel midre utvalg lengre opp på skalaen?
Ja, synd å si det kanskje, men etter mine begreper er det av de du her nevner KUN HD650 som kommer noe i nærheten av "elite" divisjon i head-fi segmentet. De øvrige er jo også stort sett lukket, og det kompliserer bildet, de faller helt gjennom mhp musikklytting slik jeg må ha det og for å oppleves noe som helst realistisk over tid.

Så når jeg mener virkelig gode hodetelefoner, så er kun HD650 aktuell av disse. Det finnes minst 20 (sikkert betydelig flere) open back HP i HD650 og oppover i pris og som jeg mener "holder mål". Lukkede klokker vil jeg helst ikke vurdere da de aldri passer for meg, så jeg kan ikke bedømme det annet enn det ikke låter realistisk for meg, blir bare slitsomt etter veldig kort lyttetid.
 
Sist redigert:

iMystic

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2014
Innlegg
608
Antall liker
78
Torget vurderinger
1
SR325e. Koster også bare 4000kr
Ja, jeg har hatt SR325, og også PS500, PS1000 og GS1000.
Egentlig, av alle Grado jeg har hatt så vil jeg si det bare var PS1000 som var "god nok" til at jeg kunne beholdt de, men de er langt fra perfekte, ikke det mest balanserte på markedet. Men største grunn til jeg solgte de var at alu husene er alt for tunge spesielt med den spesielle hodebøylen. Tyngden av klokken gjør at de siger nedover av tyngden så man må gjøre egnede modifiseringstiltak for at de skal holde seg på plass. Og uansett er de så tunge at bøyer du litt på hodet så faller klokkene av hodet pga tyngde/vinkel. Ikke bra når det koster langt over kr 20000 som var tilfelle for 3-4 år siden. Men liker du veldig V-shape EQ så sjekk Grado.
 

tullebukk

Medlem
Ble medlem
21.05.2017
Innlegg
32
Antall liker
5
Finnes for lite mobiltelefoner med seriøs dac/forsterker
Ja det vil man nok kunne hevde pr idag. Frem til nå har ikke mobilprodusentene hatt som mål å lage hi-res audiohile musikkspillere, men det begynner jo å løsne.

Men finnes det faktisk også for få virkelig gode hodetelefoner? Kanskje ikke veldig mange ser det, men vi trenger faktisk en god del flere virkelig gode hodetelefoner som da igjen vil presse prisene i markedet noe nedover.
Monoprice m1060 med nye øreputer (bruker Audeze puter i lær selv) gjennom HTC 10 er utrolig bra, kan kjøres høyt nok 2-3 hakk fra full volum. Ikke like mye detaljer i diskant og ikke like fyldig bass som med stasjonær DAC og forsterker, men sannelig ingen dårlig opplevelse. m1060 vil jeg si er en oppgradering på alle områder fra hd600 jeg hadde før.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
iMystic: Færre merker på shortlista gjør det mulig å gå tettere innpå hvert enkelt headset, finne dets kvaliteter og evt forkaste det dersom det ikke holder mål. Begynn med et velrenommert merke, få deg en holdbar referanse. Så kan du enda lettere oppdage de styrker og svakheter nye aktører bygger inn i sine klokker, sile klinten fra hveten og lære å skille rett fra galt for egen regning fortere enn du elers ville klart. Mobiltelefoner går vi ikke inn på her- for min del skulle absolutt alle smarttelefoner blitt smelta ned og tilintetgjort. De har lite med musikk å gjøre- bortsett KANSKJE fra iPhone...
 

iMystic

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2014
Innlegg
608
Antall liker
78
Torget vurderinger
1
iMystic: Færre merker på shortlista gjør det mulig å gå tettere innpå hvert enkelt headset, finne dets kvaliteter og evt forkaste det dersom det ikke holder mål. Begynn med et velrenommert merke, få deg en holdbar referanse. Så kan du enda lettere oppdage de styrker og svakheter nye aktører bygger inn i sine klokker, sile klinten fra hveten og lære å skille rett fra galt for egen regning fortere enn du elers ville klart. Mobiltelefoner går vi ikke inn på her- for min del skulle absolutt alle smarttelefoner blitt smelta ned og tilintetgjort. De har lite med musikk å gjøre- bortsett KANSKJE fra iPhone...
Jeg trenge ingen råd, jeg meddelte bare mine meninger.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.476
Antall liker
35.314
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Litt over 200,- Helt greit til prisen.
 
Topp Bunn