Er det noen her som vet om en rensespray til phono plugger?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kennymann

    Fersking
    Ble medlem
    24.01.2021
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Sted
    Skien
    Van den hul hadde den for en del år siden. Kjøpte den på Hifi klubben, men de sa at de skulle slutte å ta den inn. Den renset pluggene så bra at de så nesten nye ut igjen, kom på sprayboks
     
    A

    aardappeleter

    Gjest
    Regner med at pluggene er forgylt, og at korrosjon dermed ikke er noe tema. Hvis det er fettfingre og sånt, hva med blåsprit på Q-tips?
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.679
    Antall liker
    85.220
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Isopropanol og en mikrofiberklut kan også gjøre underverker
     
    A

    aardappeleter

    Gjest
    Jepp. Blåsprit er isopropanol. Jeg tenkte litt i retning av at Q-tips er noe i nærheten av optimal fasong for å komme til mellom senterpinne og ytterkappe på pluggene. Litt mer usikker på hva som passer inn i senterhullet på chassiskontaktene.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.679
    Antall liker
    85.220
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Isopropanol fåes på de fleste bensinstasjoner og da heter de gjerne kondensfjerner. Om du har Trumfkort, vil jeg anbefale Esso sin, for da får du dessuten bonus. Om det låter bedre, vet jeg ikke, da jeg ikke har prøvd!
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Sist redigert av en moderator:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.679
    Antall liker
    85.220
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Denne har hørbare forbedring om du har eldre komponenter.
    Hva skiller denne i fra feks ren isopropanol eller Biltema sin rensepray?
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.679
    Antall liker
    85.220
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Denne har hørbare forbedring om du har eldre komponenter.
    Det siste man skal gjøre for å oppnå god kontakt mellom to metaller, er å tilføre olje, noe visstnok denne Furutech "lotionen" inneholder. Olje skaper en film mellom metallene, som forindrer kontakt og reduserer friksjon!
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.679
    Antall liker
    85.220
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Skal jeg lese høyt for deg må du komme hit, ellers må du lese selv.
    Du får heller lese selv hva jeg skrev.
    Det er samtidig forbudt etter lov å selge produkter i kongeriket Norge som ikke oppgir ingrediensene i et flytende produkt, det være seg både innen næringsmidler og innen kjemiske produkter!
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.986
    Det siste man skal gjøre for å oppnå god kontakt mellom to metaller, er å tilføre olje, noe visstnok denne Furutech "lotionen" inneholder. Olje skaper en film mellom metallene, som forindrer kontakt og reduserer friksjon!
    Ekte Snake Oil da med andre ord 😄
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Du får heller lese selv hva jeg skrev.
    Det er samtidig forbudt etter lov å selge produkter i kongeriket Norge som ikke oppgir ingrediensene i et flytende produkt, det være seg både innen næringsmidler og innen kjemiske produkter!
    Zoomet inn for deg! ☺
    IMG_0262.jpeg
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.988
    Antall liker
    2.914
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Haha.....
    Helt utrolig hva som kan dukke opp av anbefalinger.
    Dette produktet fra Furutech hører hjemme i en helt annen tråd.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ
    L

    larsmartin

    Gjest
    Og hvor er listen over hva produktet inneholder?
    This product is super-micro particle(with nano-meter technology) made by two material i.e. pure Gold and pure Silver.
    The particle diameter is 8 Nm Max., i.e. 8/1,000,000mm.
    2CC/PCS
    Illustration of the Nano Liquid Efficiency:
    1. Squalene Oil can remove oxide...etc, form the surface of metal, make the surface clean and free of pollution, activate metal surface.

    2. Apply the principle of atomic adsorption to make gold & silver super-micro particle can be adhered to metal surface averagely; Fill concave-convex section on surface, increase electric conduction area and debase impedance (Ω).
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.679
    Antall liker
    85.220
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Hvis man googler C50H30, så kommer det opp noe som heter squalane oil og mange henvisninger til ansikt og hudprodukter. Olje er det siste man vil ha når man skal oppnå god kontakt mellom to metaller!
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.785
    Antall liker
    5.386
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Mens vi er her, på dette nivået! Skulle gjerne tatt en avlegger av disse snart rene kontaktene, hvordan går man frem uten å støte folk og fe?
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.679
    Antall liker
    85.220
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Nå må du slutte @larsmartin
    I hver eneste tråd du deltar i, kommer det kun vranglære og alternative metoder som er helt ute av både normal fysikk og ikke minst kostnad. Vi trenger ikke disse "anbefalingene" fra deg og de skremmer dessuten både nybegynnere og de med liten erfaring i fra å dyrke hifi som en hobby! Om du ikke skjønner alvoret av dette selv, blir det å rapportere dine innlegg til en moderator eller @Høvdingen. Ingen innen hifimiljøet er tjent med slik framferd!
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Hvis man googler C50H30, så kommer det opp noe som heter squalane oil og mange henvisninger til ansikt og hudprodukter. Olje er det siste man vil ha når man skal oppnå god kontakt mellom to metaller!
    Siden du ikke gidder å lese legger jeg ved en link! Klipp og lim teksten og trykk Play


    1. Squalene Oil can remove oxide...etc, form the surface of metal, make the surface clean and free of pollution, activate metal surface.

    2. Apply the principle of atomic adsorption to make gold & silver super-micro particle can be adhered to metal surface averagely; Fill concave-convex section on surface, increase electric conduction area and debase impedance (Ω).
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.679
    Antall liker
    85.220
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Siden du ikke gidder å lese legger jeg ved en link! Klipp og lim teksten og trykk Play


    1. Squalene Oil can remove oxide...etc, form the surface of metal, make the surface clean and free of pollution, activate metal surface.

    2. Apply the principle of atomic adsorption to make gold & silver super-micro particle can be adhered to metal surface averagely; Fill concave-convex section on surface, increase electric conduction area and debase impedance (Ω).
    Du er allerede rapportert til moderatorene for vranglære og å ikke holde deg til topic. Fortsetter du, risikerer du å bli utestengt fra dette forumet.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Du er allerede rapportert til moderatorene for vranglære og å ikke holde deg til ptopic. Fortsetter du, risikerer du å bli utestengt fra dette forumet.
    Forstår du virkelig ikke teksten? 😂
    Oljen skaper ikke bedre kontaktflater, den renser. Du leser helt feil!
    De fleste har gullforgylt plugger for bedre kontaktflate og unngå oksidering, etter 10-20 års bruk blir dette slitt og en rens med påfyll av mikroskopiske gull partikler fyller hullene. Ufattelig at det kan misforståelse og i tillegg sippe over det!
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.583
    Antall liker
    35.557
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Du er allerede rapportert til moderatorene for vranglære og å ikke holde deg til topic. Fortsetter du, risikerer du å bli utestengt fra dette forumet.
    Hadde vært litt trist, fredagen hadde blitt litt kjedelige på en måte.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.679
    Antall liker
    85.220
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Forstår du virkelig ikke teksten? 😂
    Oljen skaper ikke bedre kontaktflater, den renser. Du leser helt feil!
    De fleste har gullforgylt plugger for bedre kontaktflate og unngå oksidering, etter 10-20 års bruk blir dette slitt og en rens med påfyll av mikroskopiske gull partikler fyller hullene. Ufattelig at det kan misforståelse og i tillegg sippe over det!
    Forstår du ikke hva du driver med?
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.005
    Antall liker
    11.407
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Hvis pluggene mine ble så slitt at jeg måtte fylle på med "liquid gold" og haileverolje, hadde jeg nok skiftet de i stedet...
    Men klart - det kan bli noe heftig for de som ikke kan lodde og er henvist til plugger og kabler fra Nordost, Anzus etc etc....
    Forresten - hvor ofte drar en gjennomsnittlig haifai-nerd plugger ut og inn???
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Hvis pluggene mine ble så slitt at jeg måtte fylle på med "liquid gold" og haileverolje, hadde jeg nok skiftet de i stedet...
    Men klart - det kan bli noe heftig for de som ikke kan lodde og er henvist til plugger og kabler fra Nordost, Anzus etc etc....
    Forresten - hvor ofte drar en gjennomsnittlig haifai-nerd plugger ut og inn???
    De oksiderer. Ville heller aldri brukt spray som anbefales her og villede en som kanskje ikke har erfaring med det. Fylles hver phonoplugg med 10ml kontaktspray kan det for kortslutte.
    Bruk for all del pensel og q-tip egnet til hifi rens så ikke bomullen står igjen inni pluggen.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.861
    Antall liker
    16.152
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    De oksiderer. Ville heller aldri brukt spray som anbefales her og villede en som kanskje ikke har erfaring med det. Fylles hver phonoplugg med 10ml kontaktspray kan det for kortslutte.
    Bruk for all del pensel og q-tip egnet til hifi rens så ikke bomullen står igjen inni pluggen.
    Hvis du driver med parodi så er du genial 😁
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.005
    Antall liker
    11.407
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Hm... om Anzus også lager bomullspinner for HiFi, så blir jeg slett ikke forbauset.... det er jo tross alt freddan'......
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Hm... om Anzus også lager bomullspinner for HiFi, så blir jeg slett ikke forbauset.... det er jo tross alt freddan'......
    Ansuz har ikke kommet med noe ennå, men håper det snart kommer. Det finnes endel andre produsenter som lager gode qtips.
    IMG_0263.jpeg
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.347
    Antall liker
    3.694
    Torget vurderinger
    1
    Hm... om Anzus også lager bomullspinner for HiFi, så blir jeg slett ikke forbauset.... det er jo tross alt freddan'......
    De må jo være convex/concav som det står på lurium oljen såklart, gullforgylte og masse nano og atom teknologi, og ikke glem at de må ha tezla coilz beregnet for anuz!
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.962
    Antall liker
    1.297
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Denne funker gull, trommer høres nå ut som om man var tett på ukrainsk artilleri, stereobildet breder seg ut 20 meter til hver side, dybden strekker seg langt bak solnedgangen, trist dere ikke har Lidl i Norge lenger men denne kan kjøpes fra meg for den latterlige summen av 1500 kr per flaske, da har du mer enn nok for de neste 150 årene!
    Advarsel, ikke bruk den til rensing av pickup, av en eller annen merkelig grund får den Roy Orbison til å høres ut som Øystein Sunde!
     

    Vedlegg

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.729
    Antall liker
    5.944
    De oksiderer. Ville heller aldri brukt spray som anbefales her og villede en som kanskje ikke har erfaring med det. Fylles hver phonoplugg med 10ml kontaktspray kan det for kortslutte.
    Bruk for all del pensel og q-tip egnet til hifi rens så ikke bomullen står igjen inni pluggen.
    Nei, elektronikkrens kortslutter ikke, tror du de hadde fått solgt en eneste sprayboks hvis det var tilfelle? Tenk bare på hvor tett komponentene på et elektronikkkort sitter, tror du at stoffet i boksen lager kontakt mellom komponentene?

    Les denne beskrivelsen:
    For sikker og rask rengjøring av elektroniske apparater, instrumenter, elektriske motorer og lignende. Lav overflatespenning, ikke ledende. Fuktighetsdrivende og hurtigfordampende, etterlater ingen substanser. Middelet angriper ikke konstruksjonsmaterialer, maling, stoff og lignende. OBS! Påse at elektroniske apparater er spenningsløse.

     

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    897
    Antall liker
    579
    De oksiderer. Ville heller aldri brukt spray som anbefales her og villede en som kanskje ikke har erfaring med det. Fylles hver phonoplugg med 10ml kontaktspray kan det for kortslutte.
    Bruk for all del pensel og q-tip egnet til hifi rens så ikke bomullen står igjen inni pluggen.
    Du er simpelthen ekspert i ALT :D Findes der intet, som du ikke ved alt om?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn