Du er omtrent så tålmodig som en parrinssyk ilder på amfetamin! Lær litt av sørlendingene! Me har vel tie til ein kopp kaffi fyst..?trakasser Posten du!
mvh
Leif
Om en først skal til cnc-operatør, så kunne en jo brukt features som: multibody deler, loft, sweep med guidelines, ect.. Om det passer til prosjektet daSelvsagt.Dette er dessuten mer enn godt nok til både å visualisere tanker og prinsipper, samt produksjon av fullgode arbeidstegninger for både møbelsnekkere og CNC operatører.
Er nok ikke så voldsomme behov foreløpig, heldigvis!Om en først skal til cnc-operatør, så kunne en jo brukt features som: multibody deler, loft, sweep med guidelines, ect.. Om det passer til prosjektet daSelvsagt.Dette er dessuten mer enn godt nok til både å visualisere tanker og prinsipper, samt produksjon av fullgode arbeidstegninger for både møbelsnekkere og CNC operatører.
1:1-format?Lage ting i 3D tar tid hvis man vil ha det skikkelig og i 1:1 format.
Hvis du ikke skjønner hva jeg mener med 1:1 format da har du ikke sett like mye av elendig modelering som jeg har gjort, det tar ikke lengre tid å laga 1:1.1:1-format?Lage ting i 3D tar tid hvis man vil ha det skikkelig og i 1:1 format.
Du kan vel modellere i akkurat hvilken skala du vil, men jeg ser ikke noe poeng (men bare ulemper) med å jobbe i noe annet enn i 1:1. Hvorfor skulle det ta tid?
Å modellere noe man kan produsere/lage produksjonstegninger av, tar selvsagt mer tid enn å bare slenge opp en mockup for ren visualisering, men jeg skjønner ikke helt hva du mener.
Fin modell/rendring!
Kanskje ikke. Heldigvis.Hvis du ikke skjønner hva jeg mener med 1:1 format da har du ikke sett like mye av elendig modelering som jeg har gjort,
Etterhvert så lærer en seg jo også å lage litt mere endringsvillige modeller, så en kan gjøre forandringer her og der uten at alt kræsjer.Hvis du ikke skjønner hva jeg mener med 1:1 format da har du ikke sett like mye av elendig modelering som jeg har gjort, det tar ikke lengre tid å laga 1:1.
Men via jobben min har jeg fått ting som du sier er for visualisering som de ønsker å få laget produksjonstegninger av, skala er skjelden 1:1 men i ett tilfeldig format.
Hvorfor kasta bort mye tid på noe som er helt ubruklig "visualisering" når det tar 5min ekstra å lage ting skikkelig fra start av?
Man ender opp med å gjøre dobbeljobb og da tar ting tid og koster penger, alt jeg tegner kan kjøres i CAM modul(CNC) og rett ut i produksjon hvis jeg ønsker.
Nei gjør ting ordentlig fra starten av og man sparer seg mye frustrasjon.