Er dette mulig?

K

kbwh

Gjest
Ønsker du å plugge hodetelefonene inn i høyttalerne? Kunne ikke de plugges inn i hodetelefonutgangen på lydkortet i stedet for høyttalerne når du ønsker det?

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
425
Sted
Friedrichstadt
Ønsker du å plugge hodetelefonene inn i høyttalerne? Kunne ikke de plugges inn i hodetelefonutgangen på lydkortet i stedet for høyttalerne når du ønsker det?
Jo, det er selvsagt mulig å bruke lydkortet til hodetlf., men vil det ikke bli lydmessig bedre å bruke de aktive monitorene direkte?

K

kbwh

Gjest
Nja, det vil vel komme an på lydkortet.

Ser for meg å bruke variabel utgang fra lydkortet på monitorene allikevel, det vil i praksis si hodetelefonutgangen (men det kommer an på lydkortet, seff), og hva er det da å tjene på et ekstra forsterkerledd?

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
425
Sted
Friedrichstadt
Nja, det vil vel komme an på lydkortet.

Ser for meg å bruke variabel utgang fra lydkortet på monitorene allikevel, det vil i praksis si hodetelefonutgangen (men det kommer an på lydkortet, seff), og hva er det da å tjene på et ekstra forsterkerledd?
Mnjo, du har et poeng. Har aldri brukt hodetlf. utgangen på lydkortet (Creative Audigy 2) tidligere, så det kan sjekkes ut.
Ellers vil antagelig gevinsten ved å bruke disse monitorene på musikk være større, enn den evt. ulempe det vil medføre å bruke lydkortet til hodetlf., totalt sett. Takk for innspill, uansett :)

J

Jazzy

Gjest
låter de små fostexene skarpt? vil ikke ha hissige diskanter på kontoret, når pc'en skal brukes som kilde.
De er ikke skarpe i lyden på min PC. Det er mye lettere å følge med på hva de sier på utekstede filmer nå.

Ble så imponert av disse at jeg gikk til innkjøp av modellen større. Fostex PM-0.5MkII.
De ble testet i går hjemme hos en kamerat, og de var enda bedre.
De slengte opp det samme enorme, dype rommet, men var fyldigere i mellomtonen, og med dypere, tyngre bass. De er veldig nøytrale i lyden, med lite egenlyd.
Skal få testet de hjemme under mer kontrollerte former til uken.

KapteinUfattelig

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
175
Torget vurderinger
4
Ble så imponert av disse at jeg gikk til innkjøp av modellen større. Fostex PM-0.5MkII.
De ble testet i går hjemme hos en kamerat, og de var enda bedre.
...
Skal få testet de hjemme under mer kontrollerte former til uken.
Spent nå.
Grei ut og drøft :D

Topp Bunn