Er dette uekte Oyaideplugger

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Skal ikke si noe om pluggene, men Audioquest Gibraltar kablene deres er i alle fall piratkopier så det holder. Dårlig trykk, annerledes font og på toppen av kaka har "Quad Helixes" blitt til "Quadhelxes". Tut og kjør! ;D

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Spørsmålet er i så fall da om det er kopier i samme kvalitet eller dårlige rip-offs.

Jeg har selv kjøpt noen plugger som er veldig like de der, som snart skal monteres.

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.196
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Jeg har sjøl kjøpt Oiyade IEC kontakter fra Hong Kong. Jeg går utifra at mine er ekte, men har i den senere tid blitt oppmerksom på at kan være kopierte.

Har brukt dem med lmc kabel, og de er veldig enkle og praktiske i bruk. Virker som det er et gjennomført design på mine, og mine øyne oste det kvalitet av dem. Jeg kan ikke si noe om metallkvalitet på mine, eller plastikkkvalitet, men som nevnt liker jeg de godt.

Håvard

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.527
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
73
Hvis det er riktig hva jeg ser, så er pinnen på det ene bildet "stemplet" sammen og den andre hel gods, og da kan en vel gjette seg til hva som er dyrest å lage.

Vedlegg

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
126
8) (føle føle)...
Øh, Oyada!!! Den ene er falsk den!
(føle føle - *veggen*) Hei? Hei!
Ja unnskyld, jeg møtte visst veggen der.
Skal vise, om jeg bare kan få sett mitt stikk...

Ånei! Jeg kan jo ikke se!!!!

...

Ja... Det ser ut som selger håper på at kundene har minst ett blindt øye...

Det er også forskjellige typer skruer, det er slipemerker på metall (som skal være polert...)
Jordkontakene har forskjellig form, overflatestruktur på plastdeler er forskjellig, støpekanter er på feil plass,
navnsettingen er jo i feil font...

For å si det slik... det på ebay bør ikke være ekte vare. Da er det ...enda mer snodig!!

mvh

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Antall liker
727
Sted
Haslum
Torget vurderinger
4
Det er visstnok en rekke kopier av Oyaide ute å går. Blant andre så er var det en anmerikansk netthandel som solgte kopier. Etter en rekke klager så gikk de ut på Stereophiles nettsider (tror jeg det var) med en beklagelse og ga tilsagn på at de ville ville returnere pengene til de som hadde kjøpt.
Det er visstnok et detaljarbeide og valg av materialer som gjør at disse ikke er så enkle å kopiere, og er en av grunnene til at Oyaide har valgt å produsere disse inhouse i Japan. Kopiene skal mao ikke låte like bra som orginalen.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Men......låter kopiene noe dårligere 8)....det bør kanskje prøves....for det er sannelig ikke sikkert....

noen som påtar seg test med kopi på en kabel og org. på en annen...? ;D

ES

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
298
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
DEKOas skrev:
Kan noen se om dette er kopier eller ekte Oyaide-plugger?

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190276502982

Utrolig billig! Nesten for godt til å være sant, og da er det vel det.

Hvis en ser på det nest nederste bildet så er vel selve kontaktpinnene ikke laget av helt gods. Er de ikke det på en ekte Oyaide?
Dette ser ikke ekte ut.
De ekte er helstøpt.
Plugger kjøpt løst som er pakket i papp er heller ikke ekte.
De selges i metall sylinderformete bokser og har i tillegg en label i tillegg til nummespek alla slik du finne på sedler.

gorg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.01.2008
Antall liker
119
Sted
Bodø
Kjøpte meg to sett med de falske Oyiade pluggene. Nå vet jeg ikke hvordan de orginale er mtp byggekvalitet, men disse var noe dårligere enn Furutech pluggene, sitter ikke like godt i kontaktene, og er myyye trangere når man skal ha en fet strømkabel i pluggene.

Men liker de bedre enn Supras plugger, siden de er helt ubrukelig når det kommer til brukervennlighet, ikke plass til mye i de der akkurat.

Prismessig er de nok bra, spørs om det blir lett å høre forskjell mellom de, vanskelig å ta "blindtest" når man skal få det til alene.. :p

OhYeah

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.07.2004
Antall liker
400
Sted
Vennesla
Torget vurderinger
17
Tenkte at jeg etter hvert ville investere i et par gode strømkabler, men etter å ha tatt en titt på denne linken så skjønner jeg at her er det lett å bli lurt.
Ser at det bl.a er en på Forumet som selger en Furutech kabel med Qyaide 079 gullplugger, men hvordan kan man vite om disse er originale eller ikke (dvs uten å demontere å sammenlikne detaljer).

Sjekket selv litt på ebay og fant f.eks. disse nettkablene. De ser jo imponerende ut og hvem vet - kanskje disse fungerer utmerket(?) ER det noen som har testet ut disse eller liknende?

http://cgi.ebay.co.uk/Europe-Schuko...14&_trkparms=72:1301|66:2|65:12|39:1|240:1318

Vedlegg

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
298
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
OhYeah skrev:
Tenkte at jeg etter hvert ville investere i et par gode strømkabler, men etter å ha tatt en titt på denne linken så skjønner jeg at her er det lett å bli lurt.
Ser at det bl.a er en på Forumet som selger en Furutech kabel med Qyaide 079 gullplugger, men hvordan kan man vite om disse er originale eller ikke (dvs uten å demontere å sammenlikne detaljer).

Sjekket selv litt på ebay og fant f.eks. disse nettkablene. De ser jo imponerende ut og hvem vet - kanskje disse fungerer utmerket(?) ER det noen som har testet ut disse eller liknende?

http://cgi.ebay.co.uk/Europe-Schuko...14&_trkparms=72:1301|66:2|65:12|39:1|240:1318

Disse står det jo ikke Oyaide på engang...Shuko pluggen ser ut til å være av enkleste sort.
Som jeg sa; de originals Oyaide pluggene har et eget segl i tillegg til beskrivelsen, samt at dersom det er diy, så selges de i metallbokser, så da bør kjøper kunne kreve dette vedlagt.
Originals Oyaide har meget bra kontakter inni, og går fint med 5,5 kvadrat kabel.
Paul

Peter

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2002
Antall liker
880
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Jeg har faktisk kjøpt begge kabler det er bildet av i denne tråden. Har dog ikke satt de inn i noe anlegg enda, da omprioriteringer medførte at behovet forsvant. Kanskje jeg skal teste de snart ::)

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
HVa er egentlig vitesen med 5,5 kv kabel ?

Hva hjelper det med 5,5 kv kabel , når nettkablen fra sikringsboksen (som hos de aller fleste er noen meter unna) er 2,5 kv....

Dette blir vel da noe overkill....dersom det er at det skal se gromt ut er det en annen skål....

Du får komme med ett superargument så skal jeg bøye meg i støvet---- :D

ES

R

Roysen

Gjest
Det er da vel bare å legge et større kvadrat fra sikringen til uttaket - jeg har 16 kv.

Mvh
Roysen

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
298
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
ssm skrev:
HVa er egentlig vitesen med 5,5 kv kabel ?

Hva hjelper det med 5,5 kv kabel , når nettkablen fra sikringsboksen (som hos de aller fleste er noen meter unna) er 2,5 kv....

Dette blir vel da noe overkill....dersom det er at det skal se gromt ut er det en annen skål....

Du får komme med ett superargument så skal jeg bøye meg i støvet---- :D

ES
Jeg har hørt det, det holder for meg.

Topp Bunn