M
mfufu
Gjest
Vel, jeg helt enig med det du sier altså arbeidstemperatur og tilvenning, men materialteknologi (som er noe jeg ofte hører om på jobben men som jeg desverre aldri har tid til og sette meg inn i) tilsier at materialer, blant annet metaller... som komponentene i elektronikken består av, endrer struktur og derfor også karrakter når det tilføres energi (strøm i vårt tilfelle), det er bevist. Om det er hørbart eller ikke vil jo sikkert avhenge av mange faktorer, og placebo er nok veldig ofte en stor faktor innen hifi, ikke mist fordi folk ofte hører det de ønsker og høre av forskjellige grunner, blant annet pga en "tynn" lommebok, men det er reellt, og det er bevist og ferdig pratetJeg tror ikke på innspillingstid, men at det hele beror på arbeidstemperatur og mest av alt tilvenning.
Ellers, musikk og lyd er i stor grad veldig personlig og går mye på følelser
Edit: Ett litt ekstremt (og generellt) eksempel på at metaller endrer karrakter og struktur er og tilføre magnesium nok energi, sett fyr på det så endrere det karrakter og struktur... ellers, en vanlig strømleding kan også ta fyr hvis du kjører en for stor strøm igjenom den, det endrer karrakter og struktur da... enkelt og greit
Sist redigert: