DoMentor skrev:
Hmm, keiserens nye klær ja, igjen.....
Jaja, så er vi i gang igjen, skal bli spennende å se om denne tråden tar like mye av som den jeg starta før ferien, hævv fønn folx ;D ;D
Mvh
Jepp. Sentralister har en egen evne til å selv finne opp kruttet på ny og på ny. Samme diskusjon serveres med 2 mnd mellomrom året rundt, og den handler om at folk lar seg lure av dyre kabler og ICE-moduler, industristandard drivverk og så videre. Jeg ser for meg en lyspære som plutselig slår seg på, og så har eieren av lyspæren glemt at den lyster for to mnd siden også og tror han har oppfunnet lyset. Slik virker det i alle fall noen ganger, selv om det i denne tråden kan virke som om trådstarter har motsatt utgangspunkt eller motivasjon for tråden. I så måte kan det hende at den er litt forskjellig, men med samme resultat.
Men, for å svare litt ærlig, jeg er glad jeg bruker rør nå for da vet man stort sett hva man betaler for opp til et visst nivå. ;D
Og videre; hvis noen klarer å få ICE-moduler til å låte som 50k så gjerne for meg. Får de dem til å være god valuta for lydpengene til 50k så er det meget bra. Klarer en ingeniør å trylle med ICE, Hypex eller Tripath så er det vel ikke noe galt i det? Hvis det ikke finnes forsterkere til 50k som låter bedre enn den med billige kretser så kan man selvsagt velge dårligere lyd men dyrere innmat istedenfor bedre lyd med billig innmat. Om det overhodet er mulig å trylle så mye med ICE vet jeg ingenting om, så det er bare en betraktning.
Når man hele tiden tar opp den (Denon?)-innmaten som står i en dyr (Krell?) cd-spiller så mases det bare om en ting, hva innmaten koster. Jeg har aldri lest noen kommentarer om lyden, og det fremstår faktisk slik at det insinueres at tusenkronerspilleren låter make til den dyre spilleren. Hvorfor er det ingen som spør om lyden er verdt den stive prisen? Greit nok at slitestyrken nok er under pari, og dermed ville ikke jeg ha kjøpt produktet, men hvorfor er det ingen som spør seg selv om lyden er verdt 50k? Et kanskje bedre eksempel er den ikke ekstremt billige Oppo som står inni Lexicons multispiller. Er det noen som overhodet har hørt begge to, og vet om lyden er den samme? For i og med at Oppo ikke er billig dritt det heller, så er det ikke sikkert at Lexicon er rip off hvis den låter bedre. Det vet jeg heller ingenting om, men kanskje noen kan belyse det med litt erfaring?
Men både lettlurte og fjols er vi nok, for storparten av oss er menn. Det ligger i vår natur å være begge deler, og nå snakker jeg ikke bare for meg selv.
I alle fall når det gjelder lettlurt eller fjols, for en av de to egenskapene har alle sammen.