Er mange audiofile BMW eiere???

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.644
Antall liker
8.004
Torget vurderinger
0
Ser i DAChilds tråd: "Fra High-end til High-end........... " at den ene Bimmer-eieren etter den andre, kommer hoppende "ut av skapet".

Er det et generelt "problem" i HiFi miljøene at folk har slike tendenser? Eller er det bare at de blir litt "overrepresentert" når tråden handler om BMW? Det kan jo ikke være slik at flertallet her på HFS kjører BMW? Eller er det virkelig slik? ??? :-\
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.577
Torget vurderinger
2
Er mange audiofile er BMW eiere???

Spiralis skrev:
Ser i DAChilds tråd: "Fra High-end til High-end........... " at den ene Bimmer-eieren etter den andre, kommer hoppende "ut av skapet".

Er det et generelt "problem" i HiFi miljøene at folk har slike tendenser? Eller er det bare at de blir litt "overrepresentert" når tråden handler om BMW? Det kan jo ikke være slik at flertallet her på HFS kjører BMW? Eller er det virkelig slik? ??? :-\

Har du ikke BMW ? :eek:
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Er mange audiofile er BMW eiere???

Hehehe....tviler på at det er slik. Tror hfs bilmessig reflekterer det jevne snitt av oss nordmenn når det gjelder bil. Men ja,, jeg har hatt BMW før... :)
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.644
Antall liker
8.004
Torget vurderinger
0
Er mange audiofile er BMW eiere???

rolfozzy skrev:
Har du ikke BMW ? :eek:

Nei! :-[ Etter et stormfullt forhold til en 732 sånn midt på 80 tallet har jeg ikke det. En praktfull bil, men fornuften seiret etter kort tid og våre veier skiltes. Hadde jeg fortsatt i det forholdet ville jeg enten ha mistet førerkortet eller livet! Som det heter i "svensktoppen": Herlig, herlig men farlig, farlig!! ;D ;D
 
S

slowmotion5

Gjest
Ikke er jeg audiofil, og ikke har jeg BMW .... ;D
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.393
Antall liker
11.450
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Hvis jeg hadde hatt en BMW ville jeg solgt den og kjøpt nye høyttalere og en VW.
Det får meg til å tenke mørke høst-tanker: skal jeg selge båten kanskje?
 

torhaavard

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.10.2006
Innlegg
197
Antall liker
0
Jeg kjører en 97 mod Ford som kostet meg ca 1\6 av anlegget mitt. Dårlig med BMW her gitt.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.803
Antall liker
21.591
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
bmw her.
ti år gammel.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
ErosLoveking skrev:
Foretrekker bekrymringsløst bilhold, derfor Toyota.  ;)
Tror ikke BMW-eiere er helt rette gruppe å flagge det med alternative merkers bekymringsløshet for.
Siden de (enkelte år sammen med Toyota vel å merke) har markedets mest fornøyde kunder, blant markedets høyeste levealder, og markedets høyeste driftssikkerhet pr kjørte km :)

Mvh Vidar P
 

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Innlegg
753
Antall liker
2
Spiralis skrev:
Ser i DAChilds tråd: "Fra High-end til High-end........... " at den ene Bimmer-eieren etter den andre, kommer hoppende "ut av skapet".

Er det et generelt "problem" i HiFi miljøene at folk har slike tendenser? Eller er det bare at de blir litt "overrepresentert" når tråden handler om BMW? Det kan jo ikke være slik at flertallet her på HFS kjører BMW? Eller er det virkelig slik? ??? :-\
Sett opp en Poll da, vel :)
 

halux

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2007
Innlegg
270
Antall liker
4
Har helt bekymringsløst bilhold, kjører BMW på fjerde året 8) ;D 8)
 

budda

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
445
Antall liker
175
Sted
Mandal
Torget vurderinger
8
Toyota er et framkomstmiddel og BMW er en bil,disse kan vel ikke sammenlignes!
 

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
14.209
Antall liker
10.200
Sted
Trondheim
Har en 8,5 år gammel 530 dAT. Den har hatt et problem - etter en runde på Autobahn begynte turboen å klikke (etter at jeg kjørte Kiel-Berlin på 2 t 45 min - det blir et snitt på ca 160 km/t). Den byttet BMW gratis for meg selv om bilen var over 5 år gammel.
Så jeg aner ikke hvordan tilstanden er blant andre merker, men min BMW har i praksis vært feilfri (ingen reparasjonskostnader) i snart 9 år. Men service får den når den skal ha, selvfølgelig.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.738
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
;D ;D ;D
Skal ikke mer til for å få tempen opp til kabeldebatt-nivå.
Har skjønt at bil er et sårt tema. Interesserer meg midt i :-X , selv om jeg kjører over 30000 i året. ;)
;D ;D ;D
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Tempen er ikke høy. Men at du som bil-uinteressert velger på annet grunnlag enn en som er bilinteressert er jo helt forståelig og helt sammenliknbart med folk flest sitt valg av audioutstyr. Så lenge det virker så er det topp.

Jeg ville bare kommentere på urimeligheten i at det fins merker som generelt gir mye mindre bekymringer enn BMW overall, alt vi vet om bilmarkedet som helhet fra alskens mangeårige og internasjonale store undersøkelser tyder på at det ikke stemmer.

Mvh Vidar P
 

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
14.209
Antall liker
10.200
Sted
Trondheim
Jeg er ikke spesielt interessert i bil lenger, men en Aston Martin sto lenge høyt på ønskelisten. Men fruen sa nei :(
Men jeg er veldig godt fornøyd med min BMW. God å kjøre, fin motor, og ekstremt driftsikker.
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.050
Antall liker
1.853
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Vidar P skrev:
ErosLoveking skrev:
Foretrekker bekrymringsløst bilhold, derfor Toyota. ;)
Tror ikke BMW-eiere er helt rette gruppe å flagge det med alternative merkers bekymringsløshet for.
Siden de (enkelte år sammen med Toyota vel å merke) har markedets mest fornøyde kunder, blant markedets høyeste levealder, og markedets høyeste driftssikkerhet pr kjørte km :)

Mvh Vidar P
Toyota har lykkets i sin markedsføring av kvalitet mot en kundegruppe som kun er ute etter en svært billlig kjøretøy.. Disse er ikke ute etter kjøreglede og status, de ser på bil som en billig måte å komme seg fra a til b på. -Som trikken eller bussen.. Ikke effektivt med følelser og komfort ;D

Har foreldere som er lykkelige eiere av Toyota Camry, med unntak av låsen som for noen uker siden ikke ville gå rundt, den ville ikke starte.. Det er alltid deilig å sette seg i Audien etter å ha lånt den ;)

Har selv krasjet i en Toyota Corolla uten airbag og skulle i dag ønske at bilen var litt bedre sikkret og hadde et litt bedre vekt/kraft forhold.. At bilen veide 985kg hjalp meg eller ikke siden den ikke hadde nok power, kun 105hk. Med min kjørestil hadde en BMW M3 vært mer sikker og mer miljøvennlig ;) Sikkre foribikjøringer sier noen at det heter..

Kjørte forøverig en nyere Toyota varebil for to uker siden og den trivdes ikke i over 90km/t på motorveien, men dette kan ha vært sporete vei, nye vinterdekk og mye vind!

Fire ting skal Toyota være stolte av, Levin, Supra, Celica og F1 ;)

Kommer til å bytte bil snart og ser på BMW som en av mange gode kandidater, men ikke alle biler har lyden til en god Lambo.. Skru opp anlegget :-*

http://www.youtube.com/watch?v=foDcLUhUKqI

PS, fikk liken i en annen tråd!
"Med all respekt for 911, men dette er nok den råeste eksoslyden som fins!! For en musikk!

Hilsen
Dr.Evil"
 

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Innlegg
753
Antall liker
2
John_Harald skrev:
Vidar P skrev:
ErosLoveking skrev:
Foretrekker bekrymringsløst bilhold, derfor Toyota. ;)
Tror ikke BMW-eiere er helt rette gruppe å flagge det med alternative merkers bekymringsløshet for.
Siden de (enkelte år sammen med Toyota vel å merke) har markedets mest fornøyde kunder, blant markedets høyeste levealder, og markedets høyeste driftssikkerhet pr kjørte km :)

Mvh Vidar P
Toyota har lykkets i sin markedsføring av kvalitet mot en kundegruppe som kun er ute etter en svært billlig kjøretøy.. Disse er ikke ute etter kjøreglede og status, de ser på bil som en billig måte å komme seg fra a til b på. -Som trikken eller bussen.. Ikke effektivt med følelser og komfort ;D

Har foreldere som er lykkelige eiere av Toyota Camry, med unntak av låsen som for noen uker siden ikke ville gå rundt, den ville ikke starte.. Det er alltid deilig å sette seg i Audien etter å ha lånt den ;)

Har selv krasjet i en Toyota Corolla uten airbag og skulle i dag ønske at bilen var litt bedre sikkret og hadde et litt bedre vekt/kraft forhold.. At bilen veide 985kg hjalp meg eller ikke siden den ikke hadde nok power, kun 105hk. Med min kjørestil hadde en BMW M3 vært mer sikker og mer miljøvennlig ;) Sikkre foribikjøringer sier noen at det heter..

Kjørte forøverig en nyere Toyota varebil for to uker siden og den trivdes ikke i over 90km/t på motorveien, men dette kan ha vært sporete vei, nye vinterdekk og mye vind!

Fire ting skal Toyota være stolte av, Levin, Supra, Celica og F1 ;)

Kommer til å bytte bil snart og ser på BMW som en av mange gode kandidater, men ikke alle biler har lyden til en god Lambo.. Skru opp anlegget :-*

http://www.youtube.com/watch?v=foDcLUhUKqI

PS, fikk liken i en annen tråd!
"Med all respekt for 911, men dette er nok den råeste eksoslyden som fins!! For en musikk!

Hilsen
Dr.Evil"
BMW har mange kule og feite biler.. Har alltid likt BMW. Men hvorfor er de så dårlig på vinterføre? Og hvorfor er det så mye galt med de? Alle jeg kjenner som har hatt BMW har hatt trøbbel. I tillegg synes jeg det er påfallende mange som står langs motorveien med varselblinken på....
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.353
Antall liker
2.698
Torget vurderinger
4
John_Harald skrev:
Toyota har lykkets i sin markedsføring av kvalitet mot en kundegruppe som kun er ute etter en svært billlig kjøretøy..
Har nettopp betalt 230000 for deres nest minste modell, så svært billig er de vel ikke lenger.
Hvis bare samboeren min kan slutte å gnure den oppetter alt mulig, vil jeg tro at den skal gi et rimelig og problemfritt bilhold i årene fremover.
 

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
14.209
Antall liker
10.200
Sted
Trondheim
Dårlig på vinterføre? Ikke i det hele tatt.
Men man må kjøre en bil med bakhjulsdrift og 50-50 vektfordeling på en helt annen måte enn en forhjulsdrevet bil med 70% av vekten over driv- og styrehjulene.
Du har en helt annen kontroll på en bakhjulsdrevet bil enn en forhjulsdrevet. Det er f.eks. mulig å legge inn en kontrollert skrens på en helt annen måte.
Hvs du kjører den som om den skulle ha forhjulsdrift, sliter du. Men den har ikke forhjulsdrift! Jeg har ingen problemer med å ta meg fram med min. Og jeg kjører med piggfrie dekk på holka i Trondheim!
men man må jo kunne kjøre,da! :D

Som andre har nevnt kommer jo BMW gjerne ut som mer problemfri enn mange andre merker. Jeg har ikke lagt merke til spesielt mange BMWer med motorstopp langs veien.
 

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
30.200
Antall liker
24.674
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Min far har vært audiofil siden 1958, og han har eid 3.0 s, 528, 328i, 330dT og nå X3 3.0d.
Min bror har eid mange flere BMWer enn det (inkl. M5 og Alpina B10), har kurant stereoanlegg (Hegel, Audiovector), men er ikke audiofil.
Jeg er audiofil (stating the obvious) men har aldri eid BMW. Dog kunne jeg godt tenke meg bilen til Vidar Ps kone som bil 1. Toyota ville jeg ikke hatt for annet enn videresalg. Det kan sees i sammenheng med at jeg hadde en Golf I GTI 1.8 en gang. Bil skal være morro også, nemlig.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Valentino; takker; kona er veldig fornøyd; og jøje meg så sterk den er. Jeg er imponert over den!

Hva angår vinterføre... jeg har kjørt BMW fast (og langt!) i over 20 år, og ser ikke helt det der at de skulle være så dårlige på vinterføre. Tvert om er jeg veldig fornøyd med deres vinteregenskaper. I min kommune er det tre utrykningskjøretøyer for mitt kontor, alle er BMW'er, vi har aldri merket noe problem på vinteren :)

Ingen av oss har stått med varselstrekant noe sted heller :)

Jeg har ikke fortalt om mine/våre biler i denne tråden; men kan si at vi i vår familie har hatt alle generasjoner 5-serie, og konene i familien har stort sett hatt 3-serier. Jeg ser det som svært usannsynlig at vi i fremtiden vil velge et annet merke. Helt utenkelig. Men så er vi jo stort sett audiofile også da (som far så sønn)... og har sånn sett sansen for nytelse :)

BMW-eiere er tradisjonelt veldig konservative bilkjøpere (ser da bort ifra de som kjøper gamle utrangerte rånebiler), og velger gjerne å bytte sin utgående modell i en ny av samme type. Mer enn noen annen bilkjøpergruppe faktisk. Ikke rart synes jeg.

Mvh Vidar P
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.050
Antall liker
1.853
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
TJ skrev:
John_Harald skrev:
Vidar P skrev:
ErosLoveking skrev:
Foretrekker bekrymringsløst bilhold, derfor Toyota. ;)
Tror ikke BMW-eiere er helt rette gruppe å flagge det med alternative merkers bekymringsløshet for.
Siden de (enkelte år sammen med Toyota vel å merke) har markedets mest fornøyde kunder, blant markedets høyeste levealder, og markedets høyeste driftssikkerhet pr kjørte km :)

Mvh Vidar P
Toyota har lykkets i sin markedsføring av kvalitet mot en kundegruppe som kun er ute etter en svært billlig kjøretøy.. Disse er ikke ute etter kjøreglede og status, de ser på bil som en billig måte å komme seg fra a til b på. -Som trikken eller bussen.. Ikke effektivt med følelser og komfort ;D

Har foreldere som er lykkelige eiere av Toyota Camry, med unntak av låsen som for noen uker siden ikke ville gå rundt, den ville ikke starte.. Det er alltid deilig å sette seg i Audien etter å ha lånt den ;)

Har selv krasjet i en Toyota Corolla uten airbag og skulle i dag ønske at bilen var litt bedre sikkret og hadde et litt bedre vekt/kraft forhold.. At bilen veide 985kg hjalp meg eller ikke siden den ikke hadde nok power, kun 105hk. Med min kjørestil hadde en BMW M3 vært mer sikker og mer miljøvennlig ;) Sikkre foribikjøringer sier noen at det heter..

Kjørte forøverig en nyere Toyota varebil for to uker siden og den trivdes ikke i over 90km/t på motorveien, men dette kan ha vært sporete vei, nye vinterdekk og mye vind!

Fire ting skal Toyota være stolte av, Levin, Supra, Celica og F1 ;)

Kommer til å bytte bil snart og ser på BMW som en av mange gode kandidater, men ikke alle biler har lyden til en god Lambo.. Skru opp anlegget :-*

http://www.youtube.com/watch?v=foDcLUhUKqI

PS, fikk liken i en annen tråd!
"Med all respekt for 911, men dette er nok den råeste eksoslyden som fins!! For en musikk!

Hilsen
Dr.Evil"
BMW har mange kule og feite biler.. Har alltid likt BMW. Men hvorfor er de så dårlig på vinterføre? Og hvorfor er det så mye galt med de? Alle jeg kjenner som har hatt BMW har hatt trøbbel. I tillegg synes jeg det er påfallende mange som står langs motorveien med varselblinken på....
Prøv en 330XD eller 530XD, tror da at du trekker tilbake det du skrev om vinterføre ;)
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.353
Antall liker
2.698
Torget vurderinger
4
Valentino skrev:
Min far har vært audiofil siden 1958, og han har eid 3.0 s, 528, 328i, 330dT og nå X3 3.0d.
Min bror har eid mange flere BMWer enn det (inkl. M5 og Alpina B10), har kurant stereoanlegg (Hegel, Audiovector), men er ikke audiofil.
Jeg er audiofil (stating the obvious) men har aldri eid BMW. Dog kunne jeg godt tenke meg bilen til Vidar Ps kone som bil 1. Toyota ville jeg ikke hatt for annet enn videresalg. Det kan sees i sammenheng med at jeg hadde en Golf I GTI 1.8 en gang. Bil skal være morro også, nemlig.
Jadajadajada, jeg har lyst på konebilen til VidarP jeg også. 850'en går vel til hel..te snart, og det blir ikke to toyotaer.
Men Otare, i hvilken situasjon man skulle ønske å legge inn en kontrollert skrens på vinterføre, well..beats me. Trøndersk elgunnamannøver... ??? ;)
 

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
BMW er ok på sommerføre, men nå som vinteren er i anmarsj får folk kjøre hva de vil for meg, min gamle 90 mod. (t44q) Audi 100 quattro er en ren nytelse når andre står i grøfta og skuler... det får så være at jeg av og til må skifte et hjullager eller ei foring, og at den ikke kommer under 0,8 på mila. Hva kjørefølelse og veigrep gjelder, så er det ikke mye som kommer opp mot en ekte mekanisk quattro med thorsen dif. Det er lite som lokker frem smilet raskere enn sangen fra femmer'n, når enn i en kontrolert skrens skyter fart ut av en snølagt sving, en stjerneklar januaraften... :D
Alskens elektronisk ESP, ADR, SSR, osv... dreper kjøreglede raskere enn blålys i bakspeilet spør du meg...
 

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
14.209
Antall liker
10.200
Sted
Trondheim
kjoenik skrev:
Jadajadajada, jeg har lyst på konebilen til VidarP jeg også. 850'en går vel til hel..te snart, og det blir ikke to toyotaer.
Men Otare, i hvilken situasjon man skulle ønske å legge inn en kontrollert skrens på vinterføre, well..beats me. Trøndersk elgunnamannøver... ??? ;)
Det er morro!
Men først og fremst er det mye lettere å kontrollere skrensen hvis man først får en slik enn det er med en forhjulsdrevet bil.
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.990
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Den dagen lommeboken tillater det, og behovet for stor bil/offroad ikke er så stort lenger, så er Bmw helt klart på ønskelisten. Jeg har ikke kjørt ett bilmerke på denne siden av en million som kan måle seg i nettopp følelsen av å kjøre bil, og alt som ligger i det.
Allikevel må jeg ta Toyota litt i forsvar :). Har to bikkjer som skal være med i bilen samt tidvis behov for 4wd, valget falt derfor på Toyota Landcruiser. Skal jaggu påstå at det er mye kjøreglede i den. Men, det er naturligvis sett i forhold til hva slags biltype dette er, ikke direkte sammenlignet med en Bmw sedan, det ville blitt dumt.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
BMW er enere på motor sammen med Honda...Det viser stadige kåringer. Og på vinterføret er de nyere BMW som lam å regne kontra gamle e23 og e30 som kunne være noen sleder..Og ja, e23 og e32 var heller ikke noe å hoppe i taket over... Dvs de gamle sjuerne...

Når det er sagt er jeg skeptisk til all elektronikken som settes inn i biler nå tildags. Da jeg jobbet med salg av BMW var det ingen biler som måtte lades like ofte som de nyere femmerne. Kjøring på lavt tempo, kalde vintre og lav ladespenning er en dårlig kombo. BMW ligger helt i forkant på teknikk og nyvinninger. Men nyere BMW har mistet endel av den sjelen jeg synes de hadde før... Og SAV vil jeg ikke ha... Det har ingen ting med kjøreglede å gjøre... For dere som ikke vet det...SAV er BMW sin måte å skrive SUV på ... ;) SAV = Spots ACTIVITY Vehicle.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Vi har hatt "nyere" 5'ere som du sier (pleid å kjøpe nye) siden 70-tallet frem til dags dato; så det var bra du tipset om lading; jeg som aldri har eid en batterilader. Hva har jeg gått glipp av tro?

Mvh Vidar P
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Vidar P skrev:
Vi har hatt "nyere" 5'ere som du sier (pleid å kjøpe nye) siden 70-tallet frem til dags dato; så det var bra du tipset om lading; jeg som aldri har eid en batterilader. Hva har jeg gått glipp av tro?

Mvh Vidar P

Du har vel neppe latt dine kjære femmere stå i en uke i slengen uten at de går regner jeg med... Og at tyske biler generellt har hatt problemer med for lav ladespenning til inntil nylig er ingen stor hemmlighet... Der har japanerne vært langt foran.. ;)
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Ladespenning er vel neppe noe rocket science; men jeg ser hvor du vil; jeg byttet selv en regulator til en E28 for å sikre ladespenning (fra 13.8V til 14.4V om jeg ikke husker helt feil, det er snart tyve år siden); det kostet drøyt hundre kroner. Utover det har jeg aldri hatt noe issue med ladespenningen deres; en eller flere av BMW'ene vår lenge under ferier, men har aldri hatt noen problemer med det der.

Likefullt kan det jo fort være et problem for andre, uten at jeg vet noe om det.

Mvh Vidar P
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Helt klart, a minor detail ifht opphengs problematikk på audi og vw produkter siden midten av 90 tallet... BMW har en meget høy kvalitet på de varene de bruker i bilene sine. Selvom min personlige mening er at Chris Bangle skulle vært skutt, er det håp for de nye seriene som kommer... I-drivevar en katastrofe da det kom... :eek:

Det har vært endel reklamasjoner når det gjelder bremseskiver på nyere 3 serie. Grunnen er at vi i Norge sjelden bruker bremsene, bare legger såvidt inntil. I de gamle instruksjonsbøkene til e-23 sto det at en ihvertfall en gang i mnd skulle ta en kraftig oppbremsing. Sikkert ikke dumt på nyere biler heller. :)
 

Stinius

Medlem
Ble medlem
23.10.2008
Innlegg
47
Antall liker
0
Jeg kjører AUDI tdi med pumpedyse.
Noen bedre? neppe.
Forspranget ligger i teknologien.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
HCS skrev:
Helt klart, a minor detail ifht opphengs problematikk på audi og vw produkter siden midten av 90 tallet... BMW har en meget høy kvalitet på de varene de bruker i bilene sine. Selvom min personlige mening er at Chris Bangle skulle vært skutt, er det håp for de nye seriene som kommer... I-drivevar en katastrofe da det kom... :eek:
Jeg prøvde aldri i-Drive da det kom; men på vår 5-serie (hvor den ble forenklet med kun fire retninger ift den opprinnelige 7-serie versjonen med åtte) er den helt suveren, og jeg kunne aldri tenkt meg å leve uten, nå som jeg har vent meg til den (tok en uke).

Bangle var kontroversiell ja... men jeg synes allikevel at 5-serien (E60) blir stiligere og stiligere for hver gang jeg ser den jeg.. der var han ikke helt på viddene iallefall. Stasjonsvogna (E61) er ikke like vellykket synes jeg... akkurat nå. Men BMW-designer har jo en tendens til å være kontroversielle som ferske, og vokse på en stakkar med årene til å bli noe av det flotteste man ser.

Mvh Vidar P
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.159
Antall liker
8.219
Torget vurderinger
12
Ja, ja. Jeg bare må ha noe som er flott å se på jeg. Og som jeg ikke finner på hvert gatehjørne. Og med personlighet og kjøreegenskaper som passer mitt gemytt. Egne valg er alltid best.
 
Topp Bunn