Er Midgard Audio Oberon 6.1 Bra til prisen?

B

Back_Door

Gjest
Det er forskjell på å slippe en fis og å drite i buksa
Det verste er når du er så dårlig at du ikke tør å slippe fisen..
Oppfattes linken til Midgard som et bremsespor i trusa ???

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
6
Skal man se kronologisk på det, så deltok vel Snickers-is på HFS lenge før Midgard Audio var en realitet.  Jeg velger å se på antallet innlegg som uttrykk for en interesse for hifi som er så sterk at man velger å satse profesjonelt på eget firma i bransjen.  HFS og tilsvarende andre fora fungerer jo på denne måten som en forsterker på den enkeltes interesse for hifi, og det er verken første eller siste gang noen tar steget inn i profesjonell hifi-bransje etter å ha deltatt på forumer og dyrket interessen en stund.  

Man kan godt si at HFS er gjødsel for spirende hifi-interesse.  ;)

Jeg foreslår at eventuelle brudd på bransjereglene eller forslag til endring av bransjereglene rettes til høvdingen hvis det er noe man er misfornøyd med. Jeg for min del setter pris på at bransjen deltar i diskusjoner på et saklig, ikkereklamerende grunnlag. Det er jo ingen som kan svare bedre på faktaspørsmål om et produkt enn den som produserer produktet.

Skal vi komme oss tilbake til produktdiskusjonen, eller skal denne tråden bli til en diskusjon ang. forumregler med personfokusering istedenfor? Det kommer sjelden noe bra ut av diskusjoner som dreier seg personer.

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Antall liker
1
SKulle likt å vist hva slags forforsterker Snickers-IS brukte under produksjonen jeg. Selv syns jeg at EC 4.7 fungerer veldig bra. Parasound P3 fungerer også, mer rocknroll.

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Antall liker
1
Men er litt enig i at Icepower ikke er for de som vil ha litt feit og "amerikansk" bass. Kan nok virke litt kjedelig for noen, og perfekt for andre.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
6
Under PRODUKSJONEN benyttes det vel ingen forforsterkere.  ;)
I produktutviklingsfasen hos Midgard mener jeg det mye ble benyttet en Linn Unidisc SC som referanse ved lytting. Det er en multispiller med innebygget forforsterker.  Mener også at det før lansering ble gjennomført testing av disse blokkene hjemme hos utvalgte entusiaster, men dette kan sikkert Snickers-is fortelle mer om.  

J

Jurassic

Gjest
SKulle likt å vist hva slags forforsterker Snickers-IS brukte under produksjonen jeg. Selv syns jeg at EC 4.7 fungerer veldig bra. Parasound P3 fungerer også, mer rocknroll.
Hvis den ble utviklet ved hjelp av de to forforsterkerene blir jeg skremt.....

T

Tobias_i_Taarnet

Gjest
Forumet skal ha en liberal og åpen profil. La Snickers-is (Kviserud) holde på. Han har gode objektive kommentarer i flere tråder. Naturligvis propaganderer han Midgard Audio, men det tåles. Det er så pass åpenlyst at det ikke kan kalles noen "skjult" agenda.

Når han en sjelden gang trår over, så blir det fort avslørt. Feks det å trekke i tvil kompetansen til amerikanske fagblader etter at et av de erklærte ICE teknologien for ikke å være riktig highend...

T

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
16.675
Sted
Østfold
Problemet er vel snarere enkelte sin vilje til å vri ting til å bli negativt.

Jeg trakk i tvil folks ubetingede tillit, og ikke skribentenes kunnskaper. Har virkelig folk noen grunn til å ha ubetinget tillit? De fleste uttaler jo at de ikke har ubetinget tillit til de norske skribentene, så hvorfor akkurat til noen andre skribenter i kraft av at de kommer fra et spesielt land?

Forøvrig var det jo TAS som var en av de første som utropte den teknologien til "riktig highend" og det kan vel ikke tolkes som noe annet enn en selvmotsigelse.

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Problemet er vel snarere enkelte sin vilje til å vri ting til å bli negativt.
Så det er bedre at konstruktøren avfeier alt som svada og undergraver alle negative inntrykk på alle mulige måter?

Jeg trakk i tvil folks ubetingede tillit, og ikke skribentenes kunnskaper. Har virkelig folk noen grunn til å ha ubetinget tillit? De fleste uttaler jo at de ikke har ubetinget tillit til de norske skribentene, så hvorfor akkurat til noen andre skribenter i kraft av at de kommer fra et spesielt land?
Hva vet du om folks ubetingede tillit?
Vi setter spørsmålstegn ved alle tester som blir lansert.
En sunn skepsis,men som har rot i virkeligheten.

Om testen kommer fra Usa,Tyskland,England,Danmark,Sverige eller Norge spiller ingen rolle.
Og når oppfatningen av et produkt ser ut til å være noenlunde likt,jevnt over hos alle blader,må det være mulig å stole på testene.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.130
Torget vurderinger
1
Og her er jeg enig, derfor har jeg tradisjonelt støttet meg til flere kilder. TAS, Stereophile, Hifi och Musik, What Hifi?, Hifi Choice, Hifi Plus, High Fidelity, Fidelity (og en og annen gang L&B/DVD og Heimekino).

Ellers leser jeg også på nettet. Og følger med i interessante diskusjoner, slik som her.

Førstereferansen har vært å "høre selv" og jeg sier aldri nei til jemlån, hvis ikke ting veier 250kg...

T

Tobias_i_Taarnet

Gjest
Forøvrig var det jo TAS som var en av de første som utropte den teknologien til "riktig highend" og det kan vel ikke tolkes som noe annet enn en selvmotsigelse.
Det er sikkert ikke din hensikt å omtviste TAS sin revurdering av ICE teknologien, men din tolkning holder ikke vann. Den som har fulgt TAS gjennom årene vet at redaksjonen er 2-delt. En budsjettgruppe ("downstairs") og en highendgruppe ("upstairs"). Budsjettgutta var tidlig ute og bejublet ICE. Det seneste store oppslaget må tolkes som at redaksjonen har sett nødvendigheten av å modifisere "hypen". Gruppetesten var grundig gjennomført og innvolverte de "tunge" skribentene, samt ekstra paneldebatt og teknologi-gjennomgang av selveste Robert Harley. Liten tvil om at denne siste ICE evalueringen er den oppdaterte og representative holdningen til TAS.

T

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
16.675
Sted
Østfold
Det jeg siktet til var CES 2006 på Alexis park. Kan ikke tenke meg annet enn at det var high end gutta, og så vidt meg bekjent var det ikke offentliggjort at det lå ICE og DEQX i teknologibunnen på dette systemet før etter messen.

Forøvrig tror jeg elementene i konstruksjonen også var ganske billige (typer fra standardsortimentet til Aurasound). Morsomt å se at det ikke trenger å koste skjorta, men det hjelper jo lite når sluttproduktet er priset ut i det blå.

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
341
Jeg har Oberon 6.1 og er veldig fornøyd. Prisen her spiller en mindre rolle sammenlignet med lydkvalitet. Teknologien er ikke dyr å få til å spille bra. Jeg mener da at ICE, uansett innfatning, er overlegent mye annet, men det er for lett å la seg påvirke av den lave prisen, og bedømme lydkvalitet ut i fra et parameter som ikke har noe med lyden å gjøre - nødvendigvis.

Vidar

T

Tobias_i_Taarnet

Gjest
Jeg har Oberon 6.1 og er veldig fornøyd. Prisen her spiller en mindre rolle sammenlignet med lydkvalitet. Teknologien er ikke dyr å få til å spille bra. Jeg mener da at ICE, uansett innfatning, er overlegent mye annet, men det er for lett å la seg påvirke av den lave prisen, og bedømme lydkvalitet ut i fra et parameter som ikke har noe med lyden å gjøre - nødvendigvis.
Vidar
Hei Low-Q,

Det står på hjemmesiden til næringsvirksomheten din at du er samarbeidspartner med Midgard Audio. Det hadde vært kjekt om også du flagget din bransjetilhørighet slik som Snickers-is gjør nederst i hver av sine innlegg her på forumet. Dere kjører av og til tospann når det diskuteres rundt ICE og Midgard Audios produkter og utenforstående kan ha nytte av å være orientert om bakenforliggende forhold.

T

B

Back_Door

Gjest
Hei Low-Q,

Det står på hjemmesiden til næringsvirksomheten din at du er samarbeidspartner med Midgard Audio. Det hadde vært kjekt om også du flagget din bransjetilhørighet slik som Snickers-is gjør nederst i hver av sine innlegg her på forumet. Dere kjører av og til tospann når det diskuteres rundt ICE og Midgard Audios produkter og utenforstående kan ha nytte av å være orientert om bakenforliggende forhold.

T
Er enig i at alle bransjefolk bør tone flagg.
At han samarbeider med Midgard, skyldes likevel kanskje nettopp det faktum at han er fornøyd med produktene ;)

U

utgatt60135

Gjest
Hei Low-Q,

T
Hvis dette stemmer synes jeg det er uakseptabelt!
Jeg ser Kviserud unngår å kommentere innlegget mitt.
Du kunne med fordel fjernet direktelinken din. Dette er åpenbar reklame. Her på HS er nivået bra høyt slik at de fleste følger godt med men på AV forum hvor nivået er lavere tror jeg "snikreklamen" er mere effektiv.

cannot

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
0
hei til alle. har oppdaget hfs for kun kort tid siden. leser mange tråder med stor interesse. spesielt denne da jeg selv har kjøpt ma 6.1 for 3 dager siden med den hensikt å få fart i mine jbl 250ti. koblet opp sakene med stor skepsis. i med ei skive og øra i helspenn. wow!!! KJEMPEFORNØYD! jula kom tidlig for min del. mvh. kenneth

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.130
Torget vurderinger
1
hei til alle. har oppdaget hfs for kun kort tid siden. leser mange tråder med stor interesse. spesielt denne da jeg selv har kjøpt ma 6.1 for 3 dager siden med den hensikt å få fart i mine jbl 250ti. koblet opp sakene med stor skepsis. i med ei skive og øra i helspenn. wow!!! KJEMPEFORNØYD! jula kom tidlig for min del.  mvh. kenneth
Jeg vil ikke akkurat si at 03/30/06 klokken 21:15:57 er kun kort tid siden. Du har vært medlem her siden 30. mars, og det er nesten 9 måneder siden...

-uansett, du må bli mer aktiv... ;)

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
6
Hvor langt fjernet fra produsenten skal man være for å ikke omfattes av konspirasjonsteoriene her?  Jeg kjenner Snickers-is, så mine meninger om Oberon blir ikke tillagt vekt som uavhengige, samme hvor mye jeg selv mener de er ærlige.  Low-Q har et samarbeid med Midgard Audio om CreativeHifi (som ikke forhandler Oberon), så hans meninger blir heller ikke sett på som uavhengige.  Jeg vet også at Snickers-is og hifijournalister har deltatt i samme bransjemiddager i forbindelser med messer og også snakket sammen i hotellbarer.  Huff og huff, da ekskluderes vel hele den norske hifijournaliststanden også, da.  Ingen har troverdighet, fordi alle kjenner alle, er det slik det er?  Tror man må stikke fingeren i jorda og innse at de aller fleste innen profesjonell hifi-bransje i Norge har snakket sammen fra tid til annen.  Miljøet er ikke så stort, og helt upåvirket er man aldri.  Poenget må være å være klar over sine mulige sympatier og forsøke å se bort fra disse når man forsøker å være saklig og objektiv.  Jeg vil for øvrig si at mange nok burde forsøke det samme når man beskriver utstyr man selv eier...  ;)

Til syvende og sist er det umulig å være 100% objektiv, og da gjenstår det viktigste spørsmålet:  
Når man sår tvil om uttalelser og meninger om et produkt, gjør man det fordi man faktisk tror at den som kommer med uttalelsen har en skjult agenda, eller sår man tvil om uttalelsen fordi man selv har en skjult agenda?

Jeg for min del synes det er mer fruktbart å diskutere sak framfor en metadebatt om debattantenes motivasjon. Motargumenter på sak fungerer mye bedre enn motargumenter på person. Eller som det heter i fotball: Det er bedre å ta ballen enn å ta mannen.

Pedale

Medlem
Ble medlem
21.11.2006
Antall liker
0
Hvor langt fjernet fra produsenten skal man være for å ikke omfattes av konspirasjonsteoriene her?
Selv om terrenget er uoversiktlig, så kan vi ikke la være å trekke opp grenser. Low-Q bør tydelig flagge Hi-Fi sjappa si, slik som Snickers-Is gjør. Da er grensedragningen, etter mitt skjønn, god nok.

Forøvrig så er jeg enig med deg om at det ikke er spesielt behov for å feste en "bjelle på katten" dersom man leverer inn en artikkel til et tidsskrift i ny og ne. ;)

Petter

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
16.675
Sted
Østfold
For å klare opp i dette enkle forholdet:
Jeg startet CreativeHiFi. Low-Q driver det i praksis i dag. CreativeHiFi er et merkenavn og ikke et selskap, så selv om det drives av Low-Q så eies det i prinsippet av MA. MA eier også domenenavnet. Forøvrig har jeg konstruert BEL, og jeg hjelper Low-Q fra tid til annen med å foreta målinger osv. Mer forbindelse enn det er det ikke, og det drives selvsagt som to helt separate økonomiske enheter. Derfor er det ikke noe samarbeide utover på kreativt nivå, og kun ifm selvbygg høyttalere.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
16.675
Sted
Østfold
Hvis dette stemmer synes jeg det er uakseptabelt!
Jeg ser Kviserud unngår å kommentere innlegget mitt.
Du kunne med fordel fjernet direktelinken din. Dette er åpenbar reklame. Her på HS er nivået bra høyt slik at de fleste følger godt med men på AV forum hvor nivået er lavere tror jeg "snikreklamen" er mere effektiv.
Tror du det har noe å si for dem som vet hva MA er om jeg har link eller ikke?

De som ikke har den fjerneste anelse, er det et poeng at de skal måtte gå via Google for å få de vite hva slags bransjeperson jeg er?

B

Back_Door

Gjest
Hva om vi forandrer på overskriften til denne tråden: "Er Snickers-is" bra i forhold til kravet om troverdighet?"

U

utgatt60135

Gjest
Tror du det har noe å si for dem som vet hva MA er om jeg har link eller ikke?

De som ikke har den fjerneste anelse, er det et poeng at de skal måtte gå via Google for å få de vite hva slags bransjeperson jeg er?
1) Nei det tror heller ikke jeg.
2) Det har du også rett i.

Les en gang til...

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
6
Begynte å svare på innlegget ditt, Lyngen, men så fant jeg ut at dette er fullstendig off-topic i forhold til trådens intensjon. Det er en åpenbar balansegang mellom det å tone flagg og det å reklamere. La nå Høvdingen rydde opp i det.

Er det noen som er interessert i å diskutere ICEpower og Oberons kvaliteter, eller? ;)

U

utgatt60135

Gjest
Jeg skulle gjerne fått en anledning til å teste dem. Jeg har tenkt at det er mest foruftig med en integrert i min "prisgruppe" men hvordan kommer Oberon ut i en test sammen med gode pre (tilsammen opptil 30k) opp mot de "beste" integrerte opptil 30k?

Jeg synes jeg stadig ser sammenligninger til dyrere merker. Hvorfor det?
Mulig jeg ikke følger godt nok med men jeg har ennå ikke lest en test/amatørtest mot forsterkere i samme prisgruppe.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
16.675
Sted
Østfold
Har du skrevet noe om det øvrige utstyret du har? Det finnes jo ikke noe endelig svar på hva som er best til alle anlegg i verden. Det er jo langt fra noen regel at man bare kan dytte på med nøytralt lydende elektronikk på alle høyttalere og ende opp med godt resultat.

Det står forøvrig et par innlegg om Krell integrert på side 6 i denne tråden.

B

Back_Door

Gjest

Er det noen som er interessert i å diskutere ICEpower og Oberons kvaliteter, eller?  ;)
Med referanse til det prosjekt jeg er en del av, ser jeg i hvert fall en betydelig fordel med Oberon: Når man skal ha aktiv deling og totalt 6 effekt forsterkere, er det nok en fordel for miljøet i stuen å satse på klasse D. Spesielt en varm sommerdag! Seks tilsvarende klasse A forsterkere, ville medført en betydelig varmeutvikling.
Dersom det er riktig at klasse D er spesielt avhengig av opptimal matching for å kunne vise sitt riktige potensial, kan det ikke være feil at konstruktøren av mine kommende høyttalere også står bak de impliserte forsterkere ;)
BLIR JEG NÅ INNHABIL I DENNE DISKUSJONEN..? ;D

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.489
Back-Door,

Du ER inhabil - når man er forelsket så er man ikke objektiv - men vi tilgir deg. Jeg håper du får verdens beste lyd hjemme. Og hvis dere klarer å turnere DEQX enheten så tror jeg resultatet blir strålende.

Det blir litt feil å si at Snickers-Is står bak forsterkerkonstruksjonen, og det tror jeg nok han er enig i. Icepower er det nærmeste man kan komme plug&play på dette området.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
6
Det er litt rart det der med ICEpower og plug'n'play-teorien. Jeg er helt enig i at det burde låte likt.  Og likevel snakker jeg med forhandlere som har hatt inne flere varianter av ICEpower, og som snakker om at ulike merker låter forskjellig, til tross for at det eneste som skiller er kabinettet, kablingen og termineringen.  JEG har selv ikke AB eller ABX-testet Oberon mot andre ICEpower-blokker som Embla, men senest i dag snakket jeg med innehaveren av Solberg Hifi i Sarpsborg, og han kunne heller ikke forklare det, men han mente det var lydmessige forskjeller...  Det KAN jo hende ting som kjøling og luftgjennomstrømning har noe å si for f.eks. operasjonstemperaturen, selv om vi snakker om klasse D.  De fleste er jo enige om at elektronikken låter forskjellig ved ulike temperaturer...

B

Back_Door

Gjest
Back-Door,

Du ER inhabil - når man er forelsket så er man ikke objektiv -  men vi tilgir deg. Jeg håper du får verdens beste lyd hjemme. Og hvis dere klarer å turnere DEQX enheten så tror jeg resultatet blir strålende.

Det blir litt feil å si at Snickers-Is står bak forsterkerkonstruksjonen, og det tror jeg nok han er enig i. Icepower er det nærmeste man kan komme plug&play på dette området.
Takker for tilgivelsen! Kan likevel ikke si at jeg føler meg fortrolig med ditt ordvalg m.h.t "forelskelse". Personlig legger jeg noe helt annet i det begrepet enn det som er aktuelt i forbindelse med dette prosjektet ;)
Det dreier seg om en kombinasjon av mine inntrykk av en person som har en spesiell kompetanse og talent sammen med min vilje til å ta en viss risiko i livet!
Det å stå bak noe, slik jeg nevner m.h.t forsterkerne, betyr ikke det samme som å ha oppfunnet innmaten ;)

cannot

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
0
Jeg vil ikke akkurat si at 03/30/06 klokken 21:15:57 er kun kort tid siden. Du har vært medlem her siden 30. mars, og det er nesten 9 måneder siden...

-uansett, du må bli mer aktiv...  ;)
hehe,det har du rett i. jeg jobber som maler så jeg for skylde på
att jeg er løsemiddel skada. ::)

cannot

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
0
kan noen fortelle meg bakgrunnen til valg av navn til ma?

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Med referanse til det prosjekt jeg er en del av, ser jeg i hvert fall en betydelig fordel med Oberon: Når man skal ha aktiv deling og totalt 6 effekt forsterkere, er det nok en fordel for miljøet i stuen å satse på klasse D. Spesielt en varm sommerdag! Seks tilsvarende klasse A forsterkere, ville medført en betydelig varmeutvikling.
Dersom det er riktig at klasse D er spesielt avhengig av opptimal matching for å kunne vise sitt riktige potensial, kan det ikke være feil at konstruktøren av mine kommende høyttalere også står bak de impliserte forsterkere ;)
BLIR JEG NÅ INNHABIL I DENNE DISKUSJONEN..? ;D
Inhabil?
Tja...,du er hva du føler deg! ;D

Aktiv deling kan skjule feil i både høytalere og forsterkere,så du har alle grunner til å glede deg,hvis vel og merke,at konstruktørens smak sammenfatter med din egen. ;)

Uansett så har du alle muligheter til å sitte igjen med et system som kan spise kirsebær med de store.
men det betinger jo at konstruktøren vet hva han gjør...

Lykke til,skal bli spennende å følge den utviklingen.

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Det er litt rart det der med ICEpower og plug'n'play-teorien. Jeg er helt enig i at det burde låte likt.  Og likevel snakker jeg med forhandlere som har hatt inne flere varianter av ICEpower, og som snakker om at ulike merker låter forskjellig, til tross for at det eneste som skiller er kabinettet, kablingen og termineringen.  JEG har selv ikke AB eller ABX-testet Oberon mot andre ICEpower-blokker som Embla, men senest i dag snakket jeg med innehaveren av Solberg Hifi i Sarpsborg, og han kunne heller ikke forklare det, men han mente det var lydmessige forskjeller...  Det KAN jo hende ting som kjøling og luftgjennomstrømning har noe å si for f.eks. operasjonstemperaturen, selv om vi snakker om klasse D.  De fleste er jo enige om at elektronikken låter forskjellig ved ulike temperaturer...
Kansje endel kabelskeptikere som burde teste flere varianter av Ice-power modulene?

Midgard blokkene lød best når de ble varmet skikkelig opp.
Likte seg best når de ble forvarmet av prosessoren som avga 50 grader strålevarme til å varme opp undersiden av blokkene.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
16.675
Sted
Østfold
De bør ha 24 timer før man begynner med kritisk lytting, og dersom temperaturen i rommet er veldig lav kan de faktisk kjøre i kaldeste laget, men da har en del høyttalere også en tendens til å låte merkbart hardere også.

cannot

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
0
Jeg har en sønn på 3 år som klager på høy lyd selv ved moderate lyttenivåer hver gang han spinner innom stua. pappa pappa! skju ned lyden,men det slo meg plutselig i dag att det har ikke skjedd en eneste gang etter att oberon kom i hus. han danser og ler. guttungen liker lyden. oberon ER verdt penga. god jul. kenneth

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
hei til alle. har oppdaget hfs for kun kort tid siden. leser mange tråder med stor interesse. spesielt denne da jeg selv har kjøpt ma 6.1 for 3 dager siden med den hensikt å få fart i mine jbl 250ti. koblet opp sakene med stor skepsis. i med ei skive og øra i helspenn. wow!!! KJEMPEFORNØYD! jula kom tidlig for min del.  mvh. kenneth
Hei,kansje du kan fortelle litt mer om forsterkerbytte og om hva du hadde før?
Kansje hvilken preamp/kilde og hva du syntes ble bedre i forhold til den gamle forsterkeren.

Norsk
Gammenorskt...
Norrønt
Litt vikings....?

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.130
Torget vurderinger
1
Uansett.

Jeg var i dag for å kikke på M.A. 6.1 og ta dem nærmere i øyesyn her i Tromsø. De har solgt svært godt her i byen etter hva unggutten på Bilstereospesialisten uttalte, og det eneste jeg fikk sett, var de pakkede blokkene som var de siste butikken hadde, men solgt til en kunde!

Det var som f....

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
16.675
Sted
Østfold
Hvordan navnet klinger i kombinasjon med at det ikke kan forveksles med andre navn, og selvsagt at det er noe norsk med det. Ikke mer hokus pokus enn det egentlig.

Topp Bunn