B
Back_Door
Gjest
Det verste er når du er så dårlig at du ikke tør å slippe fisen..Det er forskjell på å slippe en fis og å drite i buksa
Oppfattes linken til Midgard som et bremsespor i trusa ???
Det verste er når du er så dårlig at du ikke tør å slippe fisen..Det er forskjell på å slippe en fis og å drite i buksa
Hvis den ble utviklet ved hjelp av de to forforsterkerene blir jeg skremt.....SKulle likt å vist hva slags forforsterker Snickers-IS brukte under produksjonen jeg. Selv syns jeg at EC 4.7 fungerer veldig bra. Parasound P3 fungerer også, mer rocknroll.
Så det er bedre at konstruktøren avfeier alt som svada og undergraver alle negative inntrykk på alle mulige måter?Problemet er vel snarere enkelte sin vilje til å vri ting til å bli negativt.
Hva vet du om folks ubetingede tillit?Jeg trakk i tvil folks ubetingede tillit, og ikke skribentenes kunnskaper. Har virkelig folk noen grunn til å ha ubetinget tillit? De fleste uttaler jo at de ikke har ubetinget tillit til de norske skribentene, så hvorfor akkurat til noen andre skribenter i kraft av at de kommer fra et spesielt land?
Det er sikkert ikke din hensikt å omtviste TAS sin revurdering av ICE teknologien, men din tolkning holder ikke vann. Den som har fulgt TAS gjennom årene vet at redaksjonen er 2-delt. En budsjettgruppe ("downstairs") og en highendgruppe ("upstairs"). Budsjettgutta var tidlig ute og bejublet ICE. Det seneste store oppslaget må tolkes som at redaksjonen har sett nødvendigheten av å modifisere "hypen". Gruppetesten var grundig gjennomført og innvolverte de "tunge" skribentene, samt ekstra paneldebatt og teknologi-gjennomgang av selveste Robert Harley. Liten tvil om at denne siste ICE evalueringen er den oppdaterte og representative holdningen til TAS.Forøvrig var det jo TAS som var en av de første som utropte den teknologien til "riktig highend" og det kan vel ikke tolkes som noe annet enn en selvmotsigelse.
Hei Low-Q,Jeg har Oberon 6.1 og er veldig fornøyd. Prisen her spiller en mindre rolle sammenlignet med lydkvalitet. Teknologien er ikke dyr å få til å spille bra. Jeg mener da at ICE, uansett innfatning, er overlegent mye annet, men det er for lett å la seg påvirke av den lave prisen, og bedømme lydkvalitet ut i fra et parameter som ikke har noe med lyden å gjøre - nødvendigvis.
Vidar
Er enig i at alle bransjefolk bør tone flagg.Hei Low-Q,
Det står på hjemmesiden til næringsvirksomheten din at du er samarbeidspartner med Midgard Audio. Det hadde vært kjekt om også du flagget din bransjetilhørighet slik som Snickers-is gjør nederst i hver av sine innlegg her på forumet. Dere kjører av og til tospann når det diskuteres rundt ICE og Midgard Audios produkter og utenforstående kan ha nytte av å være orientert om bakenforliggende forhold.
T
Hvis dette stemmer synes jeg det er uakseptabelt!Hei Low-Q,
Det står på hjemmesiden til næringsvirksomheten din at du er samarbeidspartner med Midgard Audio. Det hadde vært kjekt om også du flagget din bransjetilhørighet slik som Snickers-is gjør nederst i hver av sine innlegg her på forumet. Dere kjører av og til tospann når det diskuteres rundt ICE og Midgard Audios produkter og utenforstående kan ha nytte av å være orientert om bakenforliggende forhold.
T
Jeg vil ikke akkurat si at 03/30/06 klokken 21:15:57 er kun kort tid siden. Du har vært medlem her siden 30. mars, og det er nesten 9 måneder siden...hei til alle. har oppdaget hfs for kun kort tid siden. leser mange tråder med stor interesse. spesielt denne da jeg selv har kjøpt ma 6.1 for 3 dager siden med den hensikt å få fart i mine jbl 250ti. koblet opp sakene med stor skepsis. i med ei skive og øra i helspenn. wow!!! KJEMPEFORNØYD! jula kom tidlig for min del. mvh. kenneth
Selv om terrenget er uoversiktlig, så kan vi ikke la være å trekke opp grenser. Low-Q bør tydelig flagge Hi-Fi sjappa si, slik som Snickers-Is gjør. Da er grensedragningen, etter mitt skjønn, god nok.Hvor langt fjernet fra produsenten skal man være for å ikke omfattes av konspirasjonsteoriene her?
Tror du det har noe å si for dem som vet hva MA er om jeg har link eller ikke?Hvis dette stemmer synes jeg det er uakseptabelt!
Jeg ser Kviserud unngår å kommentere innlegget mitt.
Du kunne med fordel fjernet direktelinken din. Dette er åpenbar reklame. Her på HS er nivået bra høyt slik at de fleste følger godt med men på AV forum hvor nivået er lavere tror jeg "snikreklamen" er mere effektiv.
1) Nei det tror heller ikke jeg.Tror du det har noe å si for dem som vet hva MA er om jeg har link eller ikke?
De som ikke har den fjerneste anelse, er det et poeng at de skal måtte gå via Google for å få de vite hva slags bransjeperson jeg er?
Med referanse til det prosjekt jeg er en del av, ser jeg i hvert fall en betydelig fordel med Oberon: Når man skal ha aktiv deling og totalt 6 effekt forsterkere, er det nok en fordel for miljøet i stuen å satse på klasse D. Spesielt en varm sommerdag! Seks tilsvarende klasse A forsterkere, ville medført en betydelig varmeutvikling.
Er det noen som er interessert i å diskutere ICEpower og Oberons kvaliteter, eller?
Takker for tilgivelsen! Kan likevel ikke si at jeg føler meg fortrolig med ditt ordvalg m.h.t "forelskelse". Personlig legger jeg noe helt annet i det begrepet enn det som er aktuelt i forbindelse med dette prosjektetBack-Door,
Du ER inhabil - når man er forelsket så er man ikke objektiv - men vi tilgir deg. Jeg håper du får verdens beste lyd hjemme. Og hvis dere klarer å turnere DEQX enheten så tror jeg resultatet blir strålende.
Det blir litt feil å si at Snickers-Is står bak forsterkerkonstruksjonen, og det tror jeg nok han er enig i. Icepower er det nærmeste man kan komme plug&play på dette området.
hehe,det har du rett i. jeg jobber som maler så jeg for skylde påJeg vil ikke akkurat si at 03/30/06 klokken 21:15:57 er kun kort tid siden. Du har vært medlem her siden 30. mars, og det er nesten 9 måneder siden...
-uansett, du må bli mer aktiv...
Inhabil?Med referanse til det prosjekt jeg er en del av, ser jeg i hvert fall en betydelig fordel med Oberon: Når man skal ha aktiv deling og totalt 6 effekt forsterkere, er det nok en fordel for miljøet i stuen å satse på klasse D. Spesielt en varm sommerdag! Seks tilsvarende klasse A forsterkere, ville medført en betydelig varmeutvikling.
Dersom det er riktig at klasse D er spesielt avhengig av opptimal matching for å kunne vise sitt riktige potensial, kan det ikke være feil at konstruktøren av mine kommende høyttalere også står bak de impliserte forsterkere
BLIR JEG NÅ INNHABIL I DENNE DISKUSJONEN..? ;D
Kansje endel kabelskeptikere som burde teste flere varianter av Ice-power modulene?Det er litt rart det der med ICEpower og plug'n'play-teorien. Jeg er helt enig i at det burde låte likt. Og likevel snakker jeg med forhandlere som har hatt inne flere varianter av ICEpower, og som snakker om at ulike merker låter forskjellig, til tross for at det eneste som skiller er kabinettet, kablingen og termineringen. JEG har selv ikke AB eller ABX-testet Oberon mot andre ICEpower-blokker som Embla, men senest i dag snakket jeg med innehaveren av Solberg Hifi i Sarpsborg, og han kunne heller ikke forklare det, men han mente det var lydmessige forskjeller... Det KAN jo hende ting som kjøling og luftgjennomstrømning har noe å si for f.eks. operasjonstemperaturen, selv om vi snakker om klasse D. De fleste er jo enige om at elektronikken låter forskjellig ved ulike temperaturer...
Hei,kansje du kan fortelle litt mer om forsterkerbytte og om hva du hadde før?hei til alle. har oppdaget hfs for kun kort tid siden. leser mange tråder med stor interesse. spesielt denne da jeg selv har kjøpt ma 6.1 for 3 dager siden med den hensikt å få fart i mine jbl 250ti. koblet opp sakene med stor skepsis. i med ei skive og øra i helspenn. wow!!! KJEMPEFORNØYD! jula kom tidlig for min del. mvh. kenneth
Norskkan noen fortelle meg bakgrunnen til valg av navn til ma?
Hvordan navnet klinger i kombinasjon med at det ikke kan forveksles med andre navn, og selvsagt at det er noe norsk med det. Ikke mer hokus pokus enn det egentlig.kan noen fortelle meg bakgrunnen til valg av navn til ma?