Pris/ytelse, meget bra.Uansett hva Parasound kommer med, så får de topp score! Er virkelig disse produktene så bra?
Syns at en A23 som ofte er å få kjøpt til 5K er MYE forsterker for pengeneA23 hadde en fantastsisk god målekurve strømmessig
Hvordan? Hvor?Parasound JC2 er beste forforsterker jeg har hatt, men til veiledende synes jeg de blir for dyre her i Norge. Importer heller fra USA, der vil man ofte få 15 % rabatt i tillegg.
Langt mellom produkter som får slakt i pressen. En symbiose mellom blader og produsenter gjør at sannheten blir det første offer.I det nye Watt, så var det nesten halleluja stemning for den nye Parasound 215 v2 effektforsterkeren, og så klart seks stjerner igjen!
+1Langt mellom produkter som får slakt i pressen. En symbiose mellom blader og produsenter gjør at sannheten blir det første offer.
Parasound er likefullt , såvidt jeg har erfart, slett ikke dårlige produkter.
Final
Du mener at en A21 ikke går dypt nok?Synes Parasound er litt oppskrytt. Har hatt A21 og P3. Prøvde med andre forforsterkere også. Mye trøkk i bassen, men går ikke dypt nok etter min mening. I tillegg så er ikke effektrinnet detaljert nok i mellomtone og diskant samt at den låt litt hissig i diskanten hos meg.
Men flott finish og sikkert greit nok til prisen.
enig med deg der. Samme oppfatning som meg.Synes Parasound er litt oppskrytt. Har hatt A21 og P3. Prøvde med andre forforsterkere også. Mye trøkk i bassen, men går ikke dypt nok etter min mening. I tillegg så er ikke effektrinnet detaljert nok i mellomtone og diskant samt at den låt litt hissig i diskanten hos meg.
Men flott finish og sikkert greit nok til prisen.
Jeg er på ingen måte negativ til Parasound, jeg slutter dog aldri å fascineres over at hjulet tilsynelatende blir funnet opp på nytt og på nytt i et felt som strengt tatt er banal elektronikk.Parasound leverer bra verdi for pengene. Og deres forsterkere er bedre enn hvilken som helst reciver anyday i et musikk oppsett.
Jeg er på ingen måte negativ til Parasound, jeg slutter dog aldri å fascineres over at hjulet tilsynelatende blir funnet opp på nytt og på nytt i et felt som strengt tatt er banal elektronikk.Parasound leverer bra verdi for pengene. Og deres forsterkere er bedre enn hvilken som helst reciver anyday i et musikk oppsett.
Hvis det er så banalt å lage en forsterker hvorfor låt så JC2 modellen jeg hadde så overlegent mye bedre enn f.eks. Electrocompaniet EC4.7 som jeg hadde før det?Jeg er på ingen måte negativ til Parasound, jeg slutter dog aldri å fascineres over at hjulet tilsynelatende blir funnet opp på nytt og på nytt i et felt som strengt tatt er banal elektronikk.Parasound leverer bra verdi for pengene. Og deres forsterkere er bedre enn hvilken som helst reciver anyday i et musikk oppsett.
Tja, når det finnes er marked for hundrevis av produsenter så ligger nok en god del av skylden på oss kundene.Mja, hadde bare folk tilbrakt like mye tid foran hifi anlegg som foran flatskjermene hadde det kanskje vært håp både for prisnivået på hifi samt menneskeheten.
For all del, poenget mitt var egentlig at alt tilsier at det burde være mulig å lage gode og solide produkter relativt rimelig. Med litt volumer på produksjon og omsetning er regnestykket et ganske annet enn om det produseres få eksemplarer.
Det er er bare et fåtall forsterkere (fire tror jeg) som har passert LTS sin før og etter lyttetest (blindtest) og blitt regnet som transparent. De aller fleste transistorforsterkere har en hørbar forvrengning i varierende grad.Hvor forbannet vanskelig er det egentlig å lage en teansistorforsterker? Dette er jo noe nær steinlderteknologi i elektronikkverdenen - til liks med det meste av Hi-Fi-elektronikk forsåvidt. Eks-medlem Rhesus påpekte en gang at i den virkelige verden så er prisen på et effekttrinn stort sett en linær funksjon av hvor mange watt det skal levere siden faktiske kostnader stort sett skalerer linært med effekt.
Helt enig - ingen problemer med det. Problemet er bare at ingen av stor-skala produsentene lager noe av det jeg vil ha. Min forforsterker skal se slik ut, og den blir ikke lagd av hverken Sony, Samsung eller LG. Hva står man igjen med da, jo "små skala" produsenter.Det er delvis opplest og vedtatt at man betaler for lydkvalitet - en av mine kjepphester er at man reelt betaler for ineffektiv småskala produksjon. Når det sitter en guru på hver en tue og mekker selv så blir nædvendigvis enhetskostaden høy siden det dreier seg om så få eksemplarer. Kalklylene ser nødvendigvis helt annerledes ut for eksempelvis Sony e.l. som kan regne med å selge ganske mange eksemplarer. 10.000 kroner i sluttpris for Sony gir et helt annet produkt enn 10.000 i sluttpris for en liten garasjeleverandør.
Det er delvis opplest og vedtatt at man betaler for lydkvalitet - en av mine kjepphester er at man reelt betaler for ineffektiv småskala produksjon. Når det sitter en guru på hver en tue og mekker selv så blir nædvendigvis enhetskostaden høy siden det dreier seg om så få eksemplarer. Kalklylene ser nødvendigvis helt annerledes ut for eksempelvis Sony e.l. som kan regne med å selge ganske mange eksemplarer. 10.000 kroner i sluttpris for Sony gir et helt annet produkt enn 10.000 i sluttpris for en liten garasjeleverandør.
Det begynte nok med at importørleddet så potensialet for fortjeneste og dermed steg prisen til det doble omtrent. Er dette spesiellt for USA, tror kanskje det kan føyes til til andre på den lista også (?)Merkelig, at ingen har det minste fokus på prisforskjeller mellom USA og Norge. I et århundre hvor de fleste apparaturer koster omtrent det samme i alle land.