Erfaring med Forsman HT ? ?

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Antall liker
7
God dag og vel overstått ferie, folkens :)

Jeg er nysgjerrig på de, og vurderer de som en eventuell "siste" HT så er det noen som har erfaring med Forsman, og kan si litt om de ? ? :) og hvilket utstyr de er brukt sammen med også ? ? Basert både på tester, design og byggekvalitet virker de absolutt interressante, iallefall :)

Mvh :)

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.213
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Jeg har hørt både VSS-4 og VSS-5 ved en rekke anledninger og har bare godt og si om de.
VSS-4 låter overraskende større en størrelsen skulle tilsi. VSS-5 enda mer magisk og ikke minst at begge modellene er lett å tilpasse rommet.

Her fra besøkstråden til EiK. - Se http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,37105.160.html fra side 9 og utover.

Mvh
Jan P.

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Antall liker
7
Grumpy skrev:
Jeg har hørt både VSS-4 og VSS-5 ved en rekke anledninger og har bare godt og si om de.
VSS-4 låter overraskende større en størrelsen skulle tilsi. VSS-5 enda mer magisk og ikke minst at begge modellene er lett å tilpasse rommet.

Her fra besøkstråden til EiK. - Se http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,37105.160.html fra side 9 og utover.

Mvh
Jan P.
Takker, nydelige bilder av et nydelig oppsett, hvis de spiller like bra som de ser ut sier jeg bare yammy ;) Tom min kjære XLNT sikla på disse :p Noen som har hørt de med Krell amp f.eks ? ? :)

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Antall liker
31
Her er et par omtaler.

Forsman VSS4 i Lyd & Bilde

Forsman VSS5 i Fidelity
(Fra side 9 og utover.)

Personlig erfaring og basert på hvilket rom og utsyr som ble brukt da jeg hørte på disse to, foretrakk jeg lillebror som virket hurtigere, artigere og lettere å få til. Det avhenger vel mye av rom og utstyr, men tror det hadde vært nok med VSS4 for min del, da jeg er redd VSS5 hadde blitt litt i meste laget for min stue. VSS4 hadde jeg virkelig ikke hatt noe imot å være eier av og selv om typisk dipolbass ikke har så tungt fotavtrykk som jeg kanskje kunne tenkt meg til tider så var det en flott kvalitet og også kvantitet på den bassen som var å høre.
Ellers er åpen, oppløst, punchy, gjennomsiktig og engasjerende ord som jeg vil si kler dem godt og de spilte det meste av musikk på en overbevisende og lettlikende måte. Høyst musikalsk.

Forsman

Bransjeaktør
Ble medlem
15.01.2010
Antall liker
0
Hei DoMentor,
Hyggelig at du ønsker å vite mer om Forsman.
Dersom du fremdeles (ser innlegget var i august) er interressert, så send meg navn og adresse slik at vi kan ordne med en hjemmetest en ukes tid.
Vi i Forsman ser gjerne at våre produkter blir testet nøye i det miljø de skal leve lenge i :)

Jeg treffes på følgende:
sindre.stang@forsman.no
mob:99621111

Med vennlig hilsen
Sindre Stang
Forsman AS

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Antall liker
7
Forsman skrev:
Hei DoMentor,
Hyggelig at du ønsker å vite mer om Forsman.
Dersom du fremdeles (ser innlegget var i august) er interressert, så send meg navn og adresse slik at vi kan ordne med en hjemmetest en ukes tid.
Vi i Forsman ser gjerne at våre produkter blir testet nøye i det miljø de skal leve lenge i :)

Jeg treffes på følgende:
sindre.stang@forsman.no
mob:99621111

Med vennlig hilsen
Sindre Stang
Forsman AS
Morn du, takk for hyggelig svar, og for tilbud om demo :) Jepp, er absolutt forts. interessert, men jeg har fått kontakt med en som bor nær meg om å besøke han når han er tilbake fra utlandet og teste hans VSS 5 da, ha en forts. flott uke :)

Topp Bunn