Erfaring med HRT Music Streamer Pro

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• nistad

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2002
    Antall liker
    9
    marsboer skrev:
    Høyttaler og rominteraksjon er det eneste stedet i kjeden hvor jeg mener det er rom for rene subjektive vurderinger basert på egne preferanser.
    Dette er en ganske oppsiktsvekkende uttalelse.

Bare for å ta to produkter jeg sammelignet direket i går kveld:

HRT-PRO låter MYE bedre en HRT-II men måler dårligere. Ut fra din logikk burde jeg da valgt IIern hvis det ikke fantes andre produkter som målte bedre. Og jeg burde forkaste begge hvis det finnes produkter som måler bedre - selv om PROen i mine ører låter fantastisk!

WHAT!!!

Mener du dette?

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.632
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hvor mange "usb dacer" har du hørt? Hvor mange merker etc. Og har du prøvd pc basert avspilling basert på noe annet enn USB?

nistad

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2002
    Antall liker
    9
    Marsboer:

Og videre: Når det gjelder å sette sammen et godt annlegg så er det engetlig bare å bestemme budsjett - sammeligne målingene for aktuelle produkter (elektronik/kabler) innenfor budsjettrammen - og å velge det som måler best. Så er vi mål - og kan begynne å teste ulike høyttalere og romabsorbenter?

WHAT????

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.261
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Jepp Nistad - det har i grunn jeg gjort.....

Mvh
    OMF

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    nistad skrev:
    Marsboer:

Og videre: Når det gjelder å sette sammen et godt annlegg så er det engetlig bare å bestemme budsjett - sammeligne målingene for aktuelle produkter (elektronik/kabler) innenfor budsjettrammen - og å velge det som måler best. Så er vi mål - og kan begynne å teste ulike høyttalere og romabsorbenter?

WHAT????
    Du snur det på hodet. Og det er begrenset hva "romabsorbenter" (morsomt ord forresten) gjør med en del ting.

Men noe slikt bør IMO gå frem hvis man har litt ambisjoner:

1) measure system (equipment, speakers + room)
    2) design acoustic treatment scheme to resolve issues (early reflections, modal resonances, etc)
    3) setup the system (speaker positioning, listening seat positioning).
    4) use room correction as a last resort for modal resonance issues below 100Hz or so

Once you've done this then you can start to
    5) fix speaker issues such as group delay, phase correction using something like a DEQX processor
    6) tune everything else, including power supply, equipment support, etc

Derimot så virker det som følgende er vanlig prosedyre for mange audiofile:

a) buy expensive equipment
    b) place speakers where they look good with no or little thought or knowledge as to best placement
    c) spend a lot of time worrying about cables and little things that make small differences
    d) ignore the room because you don't understand the importance of it or
    e) think that some magic room correction black box can make up for b) and an untreated room

kurtis

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.12.2005
    Antall liker
    21
    Og hvordan ble dette OMF, tilfrestillte det både dine egne og event. andre erfarne lytteres subjektive mål eller gjør du kun dine helt objektive vurderinger av resultatet?

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.147
    Torget vurderinger
    4
    kurtis skrev:
    Og hvordan ble dette OMF, tilfrestillte det både dine egne og event. andre erfarne lytteres subjektive mål eller gjør du kun dine helt objektive vurderinger av resultatet?
    Det er ganske bred enighet om hvilke hodetelefoner som er gode.....

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.261
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    kurtis skrev:
    I forhold til mine preferanser så kommer det langt. Dessverre har jeg ikke et spesielt gunstig rom, så sluttresutlat er ikke så godt som det kunne ha vært, men jobber med saken.

Når det gjelder hva andre synes - så er vel jeg kanskje en av de som har åpnet min dør mest, og ikke minst oppfordring til kritikk både på godt og vondt. Jeg har inntrykk av at de som gir en "konstruktiv" tilbakemelding treffer ganske godt med hvordan jeg oppfatter lyden - altså at vi objektivt sett er relativt enig om hvordan det spiller. Hvor godt det faller i smak avhenger i stor grad preferansene til de som lytter.

Mvh
    OMF

Per_Olsen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.01.2006
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    3
    marsboer skrev:
    Per_Olsen skrev:
    Marsboer (og andre) terper på et moment som sikkert de fleste oppfattet og forstod den første gangen, - at en endring som medfører en subjektiv forbedring like gjerne kan være en "feil" som kompenserer for en annen feil, og dermed skaper en god "match" som igjen oppfattes som en forbedring, men like forbannet er en feil. Så langt greit..

Men når Marsboer skisserer en setting deg jeg angivelig skulle plugge inn en ny kabel, - oppleve forbedring (les: nærmere mitt subjektive referensenivå, som jeg har brukt tiår på å utvikle gjennom å lytte til live musikk), for så å koble tilbake til den samme kabelen jeg brukte før, og påstå at jeg vil bli like overbevist om forbedring da, ja da påstår han faktisk at jeg inbiller meg ting (les: ikke stoler på eget referansepunkt).
    Teorien med at 2 feil = rett er det ikke åpning for her (kun den ene gangen), da forskjellen var bytte av 1 komponenent.

Jeg oppsummerer litt fra Marsboer (etter egne utsagn):
    - Han forstår ikke mekanismene bak målingene det vises til, hva som måles, og/eller hvilke utslag det gir.
    - Han er nærmest paranoid i forhold til muligheten for at andre kan høre objektive forbedringer.
    - Han stoler ikke et sekund på egene opplevelser (han har ingen referansepunkt).
    - Han har kommunikasjonsproblemer med sin kjære.

Vel, kanskje det er på tide å få sjekket andre ting en bare anlegget..... :)
    Det at du utelukkende går på meg som person gjennom hele diskusjonen uten å nevne noe som helst fornuftig og logisk basert på litt voksen refleksjon rundt temaet sier vel litt om hvem som har mest fornuftig å fare med her. Bare det at du tror mange år med erfaring oppveier for null og niks objektive vurderinger og refleksjon sier jo litt om selvforståelsen.

Jeg regner også med at du forstår at jeg snakker om dette på prinsipielt grunnlag, i forbindelse med det å kommunisere et produkts ytelser utad mot offentligheten. Ikke hva den enkelte skal/bør gjøre for å oppnå den mest tilfredsstillende lyden for egen del hjemme.

Med andre ord er det OK å si at du elsker lyden av et produkt uten videre dokumentasjon, men om du i tillegg påstår at det er bedre på generelt grunnlag må du ha noe mer enn din egen opplevelse å fare med om du skal presentere dette som en allmenn sannhet utad. Igjen, av prinsipp. Dette undergraver på ingen måte egne opplevelser. Det er rett og slett helt normal allmenn praksis i alle deler av samfunnet.
    Nå var jeg mest opptatt av å påpeke din løgn, og ditt forsøk på bortforklaring. Og da fordi jeg (dessverre) lar meg provosere av dere som bruker dette fora nærmest utelukkende for å harselere med andre, uten å tilføre noe som helst nytt til panelet. En "voksen refleksjon" kunne vært en inrømmelse, som igjen hadde lagt ballen død. Men det er vist for mye forlangt...?
    Når du bruker meg som eksempel, og slår fast hvordan jeg vil reagere i en en gitt situasjon, så er du ikke lenger "på generelt grunnlag". Da må du forvente lignende utfall tilbake.
    Man kan kanskje si at du fikk smake din egen medisin.
    (oi, nå er jeg visst farlig nært dette med voksenopplæring igjen...)

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.704
    Sted
    Phobos
    nistad skrev:
    marsboer skrev:
    Høyttaler og rominteraksjon er det eneste stedet i kjeden hvor jeg mener det er rom for rene subjektive vurderinger basert på egne preferanser.
    Dette er en ganske oppsiktsvekkende uttalelse.

Bare for å ta to produkter jeg sammelignet direket i går kveld:

HRT-PRO låter MYE bedre en HRT-II men måler dårligere. Ut fra din logikk burde jeg da valgt IIern hvis det ikke fantes andre produkter som målte bedre. Og jeg burde forkaste begge hvis det finnes produkter som måler bedre - selv om PROen i mine ører låter fantastisk!

WHAT!!!

Mener du dette?
    Siden dette er min holdning (som beskrevet tidligere):

- En high-end DAC skal måle tilnærmet optimalt i forhold til det man klarer å lage med dagens teknologi
    - I tillegg skal den også låte bedre enn det aller meste på markedet i en rekke ulike anlegg

kun én av to duger ikke.

...så er ingen av dem aktuelle. Jeg slipper derfor å ta hensyn til problemstillingen. Jeg velger vanligvis kun elektronikkprodukter som måler bra OG subjektivt låter bra. Da er begge deler godt ivaretatt. Det vil si både den delen jeg forstår (den subjektive delen) og den delen jeg ikke forstår (den målemessige).

Uansett så måler vel ingen av dem helt strøkent. Med andre ord handler det om å velge giften sin og ta den man foretrekker etter egne preferanser. Dette er greit for meg så lenge man ikke går ut med fabler om "high-end" til andre folk.

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.704
    Sted
    Phobos
    Per_Olsen skrev:
    Nå var jeg mest opptatt av å påpeke din løgn, og ditt forsøk på bortforklaring. Og da fordi jeg (dessverre) lar meg provosere av dere som bruker dette fora nærmest utelukkende for å harselere med andre, uten å tilføre noe som helst nytt til panelet. En "voksen refleksjon" kunne vært en inrømmelse, som igjen hadde lagt ballen død. Men det er vist for mye forlangt...?
    Når du bruker meg som eksempel, og slår fast hvordan jeg vil reagere i en en gitt situasjon, så er du ikke lenger "på generelt grunnlag". Da må du forvente lignende utfall tilbake.
    Jeg innrømmer gjerne eventuelle feil antakelser jeg har tatt om jeg får konkrete eksempler. Jeg forutsetter da at du gjør en liten innsats for å tolke mine utsagn slik de faktisk er skrevet i stedet for å trekke dine egne barnslige og ville konklusjoner. Å vri og vende på andres utsagn til det passer en selv best mulig er en helt typisk reaksjon fra folk som innerst inne vet de ikke har noe som helst vettugt å komme med.

Per_Olsen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.01.2006
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    3
    marsboer skrev:
    Per_Olsen skrev:
    Jeg innrømmer gjerne eventuelle feil antakelser jeg har tatt om jeg får konkrete eksempler. Jeg forutsetter da at du gjør en liten innsats for å tolke mine utsagn slik de faktisk er skrevet i stedet for å trekke dine egne barnslige og ville konklusjoner. Å vri og vende på andres utsagn til det passer en selv best mulig er en helt typisk reaksjon fra folk som innerst inne vet de ikke har noe som helst vettugt å komme med.
    Jeg kunne ikke sagt det bedre selv... :)

uob

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2009
    Antall liker
    89
    Sted
    Oppegård
    Per_Olsen skrev:
    marsboer skrev:
    Per_Olsen skrev:
    e ikke har noe som helst vettugt å komme med.[/b]
    Nå har vel du hengt deg opp i Marsboers utaleser om din kabel opplevelse. At du opplever euforiske øyeblikk med bytte av en kabel får så være, men om en usb kabel skulle være bedre, så ville den vel vært bedre med alle DACer. Å si at man må matche en DAC med en spesifik USB kabel er jo en utrolig måte å prøve å bortforklare DACens dårlige prestasjoner på.

nistad

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2002
    Antall liker
    9
    Jeg har testet den samme USB kablene, og trenger ikke den for å forklare hvorfor PROen spiller bra hos meg ...

Per_Olsen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.01.2006
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    3
    uob skrev:
    Per_Olsen skrev:
    marsboer skrev:
    Per_Olsen skrev:
    e ikke har noe som helst vettugt å komme med.[/b]
    Nå har vel du hengt deg opp i Marsboers utaleser om din kabel opplevelse. At du opplever euforiske øyeblikk med bytte av en kabel får så være, men om en usb kabel skulle være bedre, så ville den vel vært bedre med alle DACer. Å si at man må matche en DAC med en spesifik USB kabel er jo en utrolig måte å prøve å bortforklare DACens dårlige prestasjoner på.
    Feil!
    Jeg sier ikke at man må matche en dac med en spesifikk kabel. Jeg sier noe om kabelen jeg testet.
    Jeg vil tro at den omtalte USB kabelen øker ytelsen for alle USB dac`er. Men jeg legger til at jeg ikke vet, da jeg ikke har prøvt den med andre dac`er enn med de fra HRT.

Jeg henger meg ikke opp i hva Marsboer mener om mine opplevelser. Jeg henger meg opp i at han lyger, og at han har problemer med å innse det.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Per_Olsen skrev:
    uob skrev:
    [...]
    [...]
    Jeg sier ikke at man må matche en dac med en spesifikk kabel. Jeg sier noe om kabelen jeg testet.
    Jeg vil tro at den omtalte USB kabelen øker ytelsen for alle USB dac`er. Men jeg legger til at jeg ikke vet, da jeg ikke har prøvt den med andre dac`er enn med de fra HRT.
    [...]
    Jeg tror det var Hi-Fi Choice som testet noen USB-(og andre digital)kabler for en stund siden. De konkluderte med at de hørte størst forskjell med de rimelige DACene og minst(/ingen?) for de dyre. Dette forklarte de med at de dyrere DACene var bedre konstruert/konstruksjoner og dermed mindre følsomme for "rusk" i digitalt inngangssignal.

Hvis jeg har forstått rett, skal Benchmark DAC1-familien være eksemplarisk immun på dette området, og andre pro-DACer skal visst heller ikke være dårlige.

Dette minner meg forøvrig på andre tendenser til hifibananas jeg har sett tilløp til som f.eks. "audiofile" SATA-kabler. Det neste blir vel spesialnettverkskabler til audiobruk(?)

Jeg var muligens litt treg, men rødlampene mine begynte i hvert fall å blinke da jeg leste noen av begrunnelsene i Fidelitys omtale av M2Tech HiFace. De stemte ikke med min datamaskinkunnskap. Utsagnene var i beste fall tvilsomme, egentlig var de flaue. Deretter lurte jeg på hvor mye annet som slipper gjennom Fidelitys kvalitetskontroll, og som jeg har vanskeligere for å etterprøve. Man kan bli skremt av slikt.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Gleder med voldsomt til HD versjonen kommer og 20 nye sider ;D

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.632
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Da blir den sikkert MYE bedre enn pro versjonen igjen. Kanskje måler den enda dårligere? Man vet aldri.

nistad

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2002
    Antall liker
    9
    Det er jo mye som virker absurd - hvis en ikke kjenne forklaringen. Som f.eks. at det å snu støpselet på forsterkeren (eller andre komponenter) kan gi bedre/dårliger lyd ... men det kan det altså.

Jeg stusser også på om - og hvorfor USB kabler kan gi bedre/dårligere lyd ved asyncron overføring. Men hvis de gjør det finnes det jo en forklaring;skjerming, demping, fysisk stabilitet ?

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    nistad skrev:
    Jeg stusser også på om - og hvorfor USB kabler kan gi bedre/dårligere lyd ved asyncron overføring. Men hvis de gjør det finnes det jo en forklaring;skjerming, demping, fysisk stabilitet ?
    Flate bits kan bli ein TCP/IP gnom.

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.704
    Sted
    Phobos
    Per_Olsen skrev:
    Jeg henger meg ikke opp i hva Marsboer mener om mine opplevelser. Jeg henger meg opp i at han lyger, og at han har problemer med å innse det.
    Jeg liker ikke å bli kalt løgner når jeg ikke vet hva jeg anklages for å lyve om. Jeg ønsker en detaljert redegjørelse, gjerne på PM, med konkret henvisning til mine uttalelser som du anser som løgn. Jeg må tydeligvis uttrykke meg på en ekstremt uklar måte om det jeg skriver tolkes så utrolig langt fra det jeg mener, så jeg er klar for å ta den biten til etteretning etter en nøktern og faktabasert redegjørelse.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    En befalsredegjørelse altså ;D lugn ned gutter ...!

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    marsboer skrev:
    johnnygrandis skrev:
    lugn ned gutter ...!
    Du har helt rett!
    Jeg skal kose meg med resten av kaffekoppen og ta et par dype pust :D
    Du ja, men jeg ser ikke bort fra at det kommer flere indignerte innspill fra annet hold...

Steinar_R

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.01.2003
    Antall liker
    14
    Totte: Kan du si noen ord om hvordan du liker din HRT?

Mvh

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    totte skrev:
    marsboer skrev:
    johnnygrandis skrev:
    lugn ned gutter ...!
    Du har helt rett!
    Jeg skal kose meg med resten av kaffekoppen og ta et par dype pust :D
    Du ja, men jeg ser ikke bort fra at det kommer flere indignerte innspill fra annet hold...
    Brum, brum.

Ser frem til sammenligningen med Grace. Tror jeg skal høre om Hagstrøm skal ta den inn, så den kan komme på slakterbenken min også.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Steinar_R skrev:
    Totte: Kan du si noen ord om hvordan du liker din HRT?

Mvh
    Back on topic; utmerket.

Min er en II, altså den billigste, og uballansert.

Jeg liker den godt, men har egentlig ikke fått sammenlignet med noe annet ennå siden Lynxkortet ikke er i bruk om dagen (kommer snart) og Grace m903 kommer først om en uke. DacMagicen sto i annen landsdel og ble brukt på relativt "rundt" utstyr. Nå bruker jag HRTen på en Stax toppmodell og spiller med JRiver og bruker ASIO, og om det er ASIO og Stax jeg liker eller HRTen er det vanskelig å si per nå, men snart.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    orso skrev:
    Ser frem til sammenligningen med Grace. Tror jeg skal høre om Hagstrøm skal ta den inn, så den kan komme på slakterbenken min også.
    Jeg er jo i Bergensområdet jevnlig, så det bør være mulig med et utlån etterhvert. Jeg kommer til å ha anlegget med Lynxkortet i Hordaland, så Grace må over dit for sammenligning en gang uansett, selv om den sammenligningen ikke er noen hastesak for meg. Jeg regner med å beholde både Lynx og Grace en stund.

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.704
    Sted
    Phobos
    Grace m903 har gått meg hus forbi, men den ser jo riktig spennende ut til hodetelefonriggen på den stasjonære maskina nå som STX-kortet har fått økt sin status og er plassert i hovedanlegget.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.632
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Robert Harley skal vist teste denne i Mars nr. av The Absolute Sound... (altså HRT)
    5

prbgeir

Medlem
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    0
    "Imidlertid mener jeg at å koble jitter (dvs tidsfeil) til bass- og diskantoppførsel som lyd&bilde skribenten gjør er galt. Matematisk fører tidsfeil til endring av fasen i det rekonstruerte signalet og er således ikke harmonisk."

Her er min påstand:

Det stemmer at jitter er tidsfeil, og at tidsforsyving skaper fasefeil. Og dette er relativt allmen kunnskap.

Men, såfremt en liten del av et signal - og ikke hele signalet - forskyver seg i tid, er det nødt til å også forandre frekvens akkurat ved skyvingspunktet. Hz er som kjent om svingninger pr. sekund, og når et signal gjengis med feil tid, altså flytter seg fra et punkt til et annet med med feil avstand til feil tid, vil frekvensen altså bli feil akkurat der, og det oppstå dissonans. Jitter en viktigere del av en DAC enn hva mange tror, og man trenger ikke trente ører for å høre det.

Hvis dere ser på en jittermåling, og det har kommet en pigg et sted den ikke skal være, et eller annet sted på Hz-aksen, betyr det at det faktisk har blitt produsert en tone som ikke skal være der.

Det er ikke meningen å starte en helt ny diskusjon her, jeg bare følte det var greit å kommentere.

Geir N

nistad

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2002
    Antall liker
    9
    Jeg tror ørene mine måler feil - for jeg koser meg altså glugg ihjel med HRT II+ og PRO :) Mulig jeg må lobotomeres - for det fjerner vel koblingen mellom det rasjonelle og det emosjonelle - og da burde ikke målingene plage meg mer ... Kanskje en idè for flere ...

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.147
    Torget vurderinger
    4
    nistad skrev:
    Jeg tror ørene mine måler feil - for jeg koser meg altså glugg ihjel med HRT II+ og PRO :) Mulig jeg må lobotomeres - for det fjerner vel koblingen mellom det rasjonelle og det emosjonelle - og da burde ikke målingene plage meg mer ... Kanskje en idè for flere ...
    Målingene burde ikke plage noen men det bør ikke kalles high end.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    nistad skrev:
    Klart man kan kose seg med produkter som ikke nødvendigvis gjengir high-fidelity. Det gjør jeg også det.

nistad

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2002
    Antall liker
    9
    Men hvis man koser seg med et produkt som er det beste man har hørt, men som måler dårligere enn et produkt som låter dårligere enn det best man har hørt ... hva har en da egentlig hørt og hva har en da egentlig målt .... og hvem har egentlig rett?

Nei - lobotomering må til :)

Ikke meningen å dra igang denne diskusjonen igjen. Men det var en bra tråd :)

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Da er det fornuftig å finne ut hvilke svakheter man har i anlegget imo. Og det gjør man ved å måle.

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.704
    Sted
    Phobos
    Det forteller en vel mest om at tilvente utstyrsreferanser opp gjennom åra kanskje har vært litt feil med tanke på nøyaktig gjengivelse av lyd. Heldigvis har man målinger som kan gi oss en mer objektiv pekepinn på hva som er mest korrekt gjengivelse av opptakene.

Hadde vi enda kunnet utelukkende benytte virkelig lyd som referanse hadde det jo vært mye enklere. Men studiomanipuleringen og mikrofoner gjør jo sitt for at dette dessverre ikke er en farbar vei alene.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn