Marsboer (og andre) terper på et moment som sikkert de fleste oppfattet og forstod den første gangen, - at en endring som medfører en subjektiv forbedring like gjerne kan være en "feil" som kompenserer for en annen feil, og dermed skaper en god "match" som igjen oppfattes som en forbedring, men like forbannet er en feil. Så langt greit..
Men når Marsboer skisserer en setting deg jeg angivelig skulle plugge inn
en ny kabel, - oppleve forbedring (les: nærmere mitt subjektive referensenivå, som jeg har brukt tiår på å utvikle gjennom å lytte til live musikk), for så å koble tilbake til
den samme kabelen jeg brukte før, og
påstå at jeg vil bli like overbevist om forbedring da, ja da påstår han faktisk at jeg inbiller meg ting (les: ikke stoler på eget referansepunkt).
Teorien med at 2 feil = rett er det ikke åpning for her (kun den ene gangen), da forskjellen var bytte av
1 komponenent.
Jeg oppsummerer litt fra Marsboer (etter egne utsagn):
- Han forstår ikke mekanismene bak målingene det vises til, hva som måles, og/eller hvilke utslag det gir.
- Han er nærmest paranoid i forhold til muligheten for at andre kan høre objektive forbedringer.
- Han stoler ikke et sekund på egene opplevelser (han har ingen referansepunkt).
- Han har kommunikasjonsproblemer med sin kjære.
Vel, kanskje det er på tide å få sjekket andre ting en bare anlegget.....