Erfaringer med Pioneer VSX-LX53

belia

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2005
Antall liker
4
borchgrevink skrev:
Tas imot med takk. Vurderer kjøp.
Har litt peil på 52, tror de har samme spec på analog preamp og effektdelen. Preampdelen er lik 72, og Pioneer sin romkorreksjon skal være bedre enn Audyssey som stort sett er på alt annet.

Den store forskjellen er at 52 og 53 ikke har klasse D effekttrinn. 72 og 73 har klasse D og låter mye bedre.
Dac'en i 52/53 er ikke god, det er den heller ikke i 72, usikker på om det er samme.

Bruker du 53 som preamp på kino er den veldig god.
Som preamp med korreksjon og ekstern dac låter den overraskende bra.
Jeg bruker en 72 til kino, men bare preampdelen. Jeg bruker kun en kanal av effektene til center.

borchgrevink

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.03.2004
Antall liker
0
Takk for svar.

Det ble kjøp, helgetilbud på Soundgarden for 6000,-

Dette er den eneste forsterkeren i oppsettet, så den fungerer vel som preamp? Hva er egentlig preamp (host *noob*).

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
631
At du velger å kjøpe og bruke eksterne effektforsterkere i stedet for de innebygde. Du tar ut signalet som småsignal, og tar det videre til mer eller mindre store beist mellom pioneeren og høyttalerne. Men prøv uten først, kanskje slår du deg til ro med det, og sparer mange kroner :)

borchgrevink

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.03.2004
Antall liker
0
OK, takk. Hva må en ut med for at en skal kunne oppleve noen "fordel" med dette da? Sånn ca...

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
631
Rotel hadde noen veldig flate og pene sluttrinn som Valentino gikk god for. Må lete litt for å finne type og pris. Tipper det var 3000 for to kanaler, kan hende jeg tar feil. De ville gjort seg bra på frontkanalene. Hvis du blir helt gal, kjøper du siden noen dyrere til frontkanalene og flytter denne til bakkanalene, og bruker de innebygde på senter. Og slik kan man holde på.....

belia

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2005
Antall liker
4
Barbaresco skrev:
Rotel hadde noen veldig flate og pene sluttrinn som Valentino gikk god for. Må lete litt for å finne type og pris. Tipper det var 3000 for to kanaler, kan hende jeg tar feil. De ville gjort seg bra på frontkanalene. Hvis du blir helt gal, kjøper du siden noen dyrere til frontkanalene og flytter denne til bakkanalene, og bruker de innebygde på senter. Og slik kan man holde på.....
Helt enig med denne tankegangen:)

Osamede

Medlem
Ble medlem
13.03.2011
Antall liker
0
belia skrev:
borchgrevink skrev:
Tas imot med takk. Vurderer kjøp.
Den store forskjellen er at 52 og 53 ikke har klasse D effekttrinn. 72 og 73 har klasse D og låter mye bedre. Dac'en i 52/53 er ikke god, det er den heller ikke i 72, usikker på om det er samme.

Bruker du 53 som preamp på kino er den veldig god.
Som preamp med korreksjon og ekstern dac låter den overraskende bra.
Sannheten er at foskellen mellom moderene DAC er målbar med sikkert ikke hørbar.

LX-72 og LX-73 har bedre amplifikasjon, ja.

Men har man Ipad og lyst til å styre rom-koriggering derfra, vil jeg vente pa de nye modellene som kommer i 1-2 månader. Pioneer har sagt at modellene som selges idag blir ikke upgradert.

Jeg har LX-53 selv. Funker gasnke bra som billige AV pre-amp, med effekttrinnet i LX-53 var skapt etter ønskene til Pioneers blåruss og ikke deres beromte ingeniorer. Kjop LX-53 Bare hvis du har eksterne effekt forsterkere eller .

Topp Bunn