Erfaringer med Primare i22?

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Innlegg
1.106
Antall liker
215
Torget vurderinger
4
Jeg har gitt opp mitt Abrahamsen oppsett nå, da jeg nå mistenker at begge komponentene ikke fungerer slik de skal, jeg kommer derfor til å levere inn den defekte forsterkern mot pengene igjen til Elkjøp.

I den forbindelse er jeg nysjerrig på Primare i22, ser denne ligger til under 10k hos soundgarden.

Jeg trenger en forsterker som har god dynamikk også på lavere volum, da jeg bor i leilighet.

Har noen hørt denne?
Evt. Hørt Hegel h70? Ser denne også ligger til 10k hos soundgarden
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.906
Antall liker
2.100
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Begge de nevnte - Primare og Hegel - er bra saker. Dynamikken på lavt volum er jeg usikker på - men som tidligere eier av en del eldre Primare-forsterkere er min erfaring at en del eldre Primare forsterkere trenger litt volum for å våkne til liv. Jeg vet at dette har blitt bedre på nyere modeller - men har ikke hatt mulighet til å sammenligne direkte. Men "litt" volum hos deg kan være noe helt annet enn hos meg. Hvis du har mulighet til det, burde du ta deg en tur innom Soundgarden og lytte til begge.

Det er litt forskjell i finessene på disse to - bl.a. har Hegel H70 USB-inngang - det kan du få på Primare I22, mot et tillegg i prisen. Hegel'en kan du kjøre balansert - det kan du ikke med Primare - uten at jeg tror at det har noen stor betydning. Primare I22 har pre out og 12V-triggerutgang - det KAN jo være kjekt å ha - og slikt har ikke Hegel H70. På Primare I22 kan du justere nivået på de forskjellige inngangene slik at det spiller like høyt når du svitsjer mellom kildene dine. Jeg har sans for et display som viser volum og kilde - men det er meg, det - og på det punktet er det 1-0 til Primare. Dette er bare detaljer - rent lydmessig tror jeg at du vil kunne leve godt uansett hvilken du velger av disse.

Alternativt kunne du gå for en brukt Primare I30 - da får du antageligvis en enda litt bedre forsterker - og enda litt mer krefter. Bruktprisen på I30 burde ikke ligge langt unna det du må betale for en ny I22. Men det er klart: er det aktuelt med brukt, kan jo både det ene og det andre bli vel så interessant.
 

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Innlegg
1.106
Antall liker
215
Torget vurderinger
4
Takk for svar :)

Jeg har vurdert litt om jeg skal gå for en i22 med dac, eller en uten dac og supplemere med en Cambridge Dacmagic eller noe lignende.
Slik jeg har forstått det kan også i22 ettermontere dac hvis ønskelig.

Jeg liker komponenter som er litt varm i klangen og musikalsk, jeg er derfor også mest inne på Primare av disse to, da Hegel har rykte for å være litt steril?

Jeg håper bare ikke dette blir en nedtur fra Abrahamsen v2 (når den fungerte sikkelig)
 

The Edge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2011
Innlegg
349
Antall liker
0
sirop skrev:
Takk for svar :)

Jeg har vurdert litt om jeg skal gå for en i22 med dac, eller en uten dac og supplemere med en Cambridge Dacmagic eller noe lignende.
Slik jeg har forstått det kan også i22 ettermontere dac hvis ønskelig.

Jeg liker komponenter som er litt varm i klangen og musikalsk, jeg er derfor også mest inne på Primare av disse to, da Hegel har rykte for å være litt steril?

Jeg håper bare ikke dette blir en nedtur fra Abrahamsen v2 (når den fungerte sikkelig)
Inntrykket du har av Hegel som "mer steril" enn Abrahamsen er nok riktig. Abrahamsen låter i likhet med Electrocompaniet ganske varmt og fyldig, hvor Hegel forsterkere har en noe mer klinisk og steril lyd som du selv nevnte. Dette kommer også ann på høyttalermatching (hvor stor grad av klinisk lyd du får med Hegel), men liker du lysignaturen i Abrahamsen er nok Primare elektronikk et bedre valg for deg etter min mening.
 

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Innlegg
1.106
Antall liker
215
Torget vurderinger
4
Er alle Primare forsterkerne klasse-D?

Ser vertfall at i22 er en ren klasse-D forsterker, jeg stusset først over at den ikke har kjøleriller på toppen, men det forklarer jo seg da.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.906
Antall liker
2.100
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
sirop skrev:
Er alle Primare forsterkerne klasse-D?

Ser vertfall at i22 er en ren klasse-D forsterker, jeg stusset først over at den ikke har kjøleriller på toppen, men det forklarer jo seg da.
Det er bare de aller nyeste Primare-modellene som er klasse D. M.h.t. kjøleribber, er det ingen integrerte Primare-forsterkere som har det. Det er mulig at noen har noen knapt synlige ventilasjonsåpninger i topplokket - men de Primare-forsterkerne jeg har hatt, har ikke hatt det heller.

Når det gjelder DAC, ville jeg ikke kjøpt Cambridge DacMagic til Primare. Den kombinasjonen har jeg prøvd hjemme hos meg - og det var ikke noen vinneroppskrift etter min smak. Der kan du godt kjøpe noe som er enda mer distinkt og - ikke negativt ment - "steril" i klangen, spør du meg. Hegel, Benchmark, kan hende Arcam - mer i den gaten.
 

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Innlegg
1.106
Antall liker
215
Torget vurderinger
4
Jeg har tidligere hatt DacMagic i et Cambridge oppsett, og syntes da at det var bra greier, men tar det du sier til etteretning.

Jeg har en Abrahamsen v6 fra før, men siden i22 ikke har xlr innganger, og v6 lyder best med xlr så blir denne byttet ut etterhvert.

Hegel sine dacer har jo fått my skryt, men disse er noe dyre med optisk toslink tilkobling, men jeg får se hva det blir til.

Har hatt en "uro" i kroppen helt siden min Abrahamsen v2 ble levert inn og stereobenken stått tom ;-)
 

mutz

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2005
Innlegg
1.057
Antall liker
85
Torget vurderinger
1
Som en liten sideliner. Det er klasseforskjell mellom H70 og I30 i hegels favør. Hvordan den nyere I22 er til sammenligning vet jeg ikke.
 

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Innlegg
1.106
Antall liker
215
Torget vurderinger
4
Klasseforsjell faktisk.. kan du utdype dette?
 

The Edge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2011
Innlegg
349
Antall liker
0
sirop skrev:
Klasseforsjell faktisk.. kan du utdype dette?
+1. Her lukter det overdrivelse lang vei når man hevder det er "klasseforskjell" i favør Hegel H70. Ser frem til en grundigere redegjørelse for denne uttalelsen for at den skal kunne tas noenlunde seriøs.
 

haber

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
793
Antall liker
286
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
30
Hei

Jeg har I22 (m/dac modulen) i kombinasjon med CD22. Er veldig fornøyd i grunnen. Før dette hadde jeg I30 og CD31, og føler ikke dette som en lydmessig nedgradering i det hele tatt. Synes faktisk I22 strammet opp bassen på mine Vienna Acoustics Haydn Grand i forhold til I30. Riktignok er det litt mer krefter i I30 (uten at jeg føler noe savn av dette), men jeg synes I22 faktisk er bedre på oppløsning og detaljer. Dette er mitt subjektive inntrykk vel å merke, i min stue, med mine høyttalere og mine ører ;).
 
N

nysjerrigper

Gjest
Ulf-B skrev:
Det er bare de aller nyeste Primare-modellene som er klasse D. M.h.t. kjøleribber, er det ingen integrerte Primare-forsterkere som har det. Det er mulig at noen har noen knapt synlige ventilasjonsåpninger i topplokket - men de Primare-forsterkerne jeg har hatt, har ikke hatt det heller.
i22 reklameres jo med UFPD teknologi på soundgarden sin nettside.
og forsterkerkretsen ser veldig klasse D aktig ut spør du meg, flere små switchmode forsyninger etc ::)
 

mutz

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2005
Innlegg
1.057
Antall liker
85
Torget vurderinger
1
The Edge skrev:
sirop skrev:
Klasseforsjell faktisk.. kan du utdype dette?
+1. Her lukter det overdrivelse lang vei når man hevder det er "klasseforskjell" i favør Hegel H70. Ser frem til en grundigere redegjørelse for denne uttalelsen for at den skal kunne tas noenlunde seriøs.
Ingen overdrivelse, men min beskjedne mening etter å ha testet begge forsterkerne inngående i flere systemer. I30( a30.1) er forresten en av min absolutte favorittforsterkere gjennom nesten et helt tiår i sin prisklasse, så jeg mener absolutt ikke den er dårlig. H70 er et meget imponerende stykke ingeniørkunst til prisen, og har derfor tatt over tronen som min budsjettfavoritt. Det gjør den etter min mening med stor overlegenhet.

Dynamisk sett er Hegelen strålende. Den skiller i større grad mellom instrumenter, stemmer, overtonestruktur. Det er enklere å følge musikerne hver for seg med H70 enn I30. Spesiellt på klassisk er det lett å la seg forføre av den strålende seperasjonen til H70.

I30 setter sin signatur på musikken, og lar ikke lytteren glemme at man hører på et stereoanlegg. Den er forførende, snill, sterk, behagelig, men lukket i forhold til H70. H70 holder seg i bakrunnen karaktermessig, og lar musikken prate for seg.

Anbefaler å lytte selv. Det burde være enkelt siden begge produsentene er å finne hos samme forhandler. Få butikkmannen til å sette de opp med krevende høyttalere som er i grenseland for hva forsterkerne klarer å drive. Da er det lettere å høre forsterkeren, ikke resten av systemet.

Har hørt disse forsterkerne på; Gallo ref.3,1(Hegelen totalt overlegen, I30 klarte ikke å drive disse i det hele tatt), Infinity Rennaisance 90(Ingen av forsterkerne passer strålende, men Hegelen best), Flere System-Audioer(på disse fungerte I30 meget bra, nesten best), Proac D28( Hegelen i særklasse best), JBL XPL 140(H70 soleklart best, men dette er sære høyttalere), Audiovektor M3 Avantgarde,(Hegelen best igjen, men den forførende diskantgjengivelsen til I30 kledde disse høyttalerne bra)
Hegelen har faktisk ikke fallt igjennom med sammenligning mot forsterkere til mange ganger prisen. En bragt rett og slett.

Andre kan selvfølgelig mene at I30 er best. Smaken er som baken osv.

Teknisk sett er Hegelen et nesten et tiår nyere design.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.906
Antall liker
2.100
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
nysjerrigper skrev:
Ulf-B skrev:
Det er bare de aller nyeste Primare-modellene som er klasse D. M.h.t. kjøleribber, er det ingen integrerte Primare-forsterkere som har det. Det er mulig at noen har noen knapt synlige ventilasjonsåpninger i topplokket - men de Primare-forsterkerne jeg har hatt, har ikke hatt det heller.
i22 reklameres jo med UFPD teknologi på soundgarden sin nettside.
og forsterkerkretsen ser veldig klasse D aktig ut spør du meg, flere små switchmode forsyninger etc ::)
Det er jo det jeg prøver å si: I22 er klasse D. Derimot er f.eks. verken I21 eller I30 klasse D - uten at de har noen synlige kjøleribber, de heller.
 
C

Cyber

Gjest
mutz skrev:
Som en liten sideliner. Det er klasseforskjell mellom H70 og I30 i hegels favør. Hvordan den nyere I22 er til sammenligning vet jeg ikke.
Det kommer veldig an på høyttalere og smak. Jeg har eid begge produkter og mener du tar feil her. H70 er nok mer nøytral i klange, men I30 er klart kraftigere enn Hegelen som etter min mening gjengir musikk nokså sterilt og sjelløst sammenlignet med andre forsterkere. Jeg hadde tatt min Rega Brio-R til halve prisen "any given sunday." og det var reproduksjon av musikks om var målet.
 

mutz

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2005
Innlegg
1.057
Antall liker
85
Torget vurderinger
1
cybervision_ skrev:
mutz skrev:
Som en liten sideliner. Det er klasseforskjell mellom H70 og I30 i hegels favør. Hvordan den nyere I22 er til sammenligning vet jeg ikke.
Det kommer veldig an på høyttalere og smak. Jeg har eid begge produkter og mener du tar feil her. H70 er nok mer nøytral i klange, men I30 er klart kraftigere enn Hegelen som etter min mening gjengir musikk nokså sterilt og sjelløst sammenlignet med andre forsterkere. Jeg hadde tatt min Rega Brio-R til halve prisen "any given sunday." og det var reproduksjon av musikks om var målet.
Har ingen problemer med at du og andre har smak og behag som ikke behager meg :)

Når jeg nå er ganske bastant på at H70 er best er det pga de objektive, nøytrale egenskapene den besitter. Særegenhet er vanskelig å forholde seg til som benchmark.

Rent målbart er forvrengningen ifølge whitepaperet omtrent 10 ganger lavere på H70 kontra I30 om jeg ikke tar feil.

Har du kjørt de head to head med mange forskjellige høyttalere? I30 kjenner jeg nesten bedre enn min egen bukselumme og liker den som sagt godt.

Edit; Appropos matsjing, sysler forresten med tanken på å etablere et nytt system som er verdens beste bare for meg. Single ended triode og lettdrevne høyttalere f.eks Klipsch. I dette oppsettet er verken H70 eller I30 gode valg.
 

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Innlegg
1.106
Antall liker
215
Torget vurderinger
4
Var på nippet og kjøpe en Primare i22 idag, men de hadde igjen kun versjonen med dac på lager.
Jeg har en Cambridge Dacmagic jeg tenke å bruke, men nå vurderer jeg å kjøpe i22 med innebygd dac i morgen.
 

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Innlegg
1.106
Antall liker
215
Torget vurderinger
4
Ser Hegel h70 har fått bra skussmål overalt hvor den har blitt testet også da.. og den har innebygd dac og koster under 10.000.

Primare i22 med dacmodul til 13.000,- eller Hegel h70?

Skal brukes med Electrocompaniet PSF-1 høytalere
 

The Edge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2011
Innlegg
349
Antall liker
0
sirop skrev:
Ser Hegel h70 har fått bra skussmål overalt hvor den har blitt testet også da.. og den har innebygd dac og koster under 10.000.

Primare i22 med dacmodul til 13.000,- eller Hegel h70?

Skal brukes med Electrocompaniet PSF-1 høytalere
Hvorfor ikke gå for storebroren, altså I32? Soundgarden har romjulssalg nå og så igår at minst en av butikkene har en demomodell de selger til 15000 kr mener jeg det var. Greit du strekker budsjettet litt, men da feier du all tvil av banen og får en forsterker som er et scoop til prisen med full garanti fra forhandler :) :)

Edit: I tillegg ser jeg at det i skrivende stund er lagt ut en sort Primare I32 til 13 lapper på brukten. Løp og kjøp??
 

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Innlegg
1.106
Antall liker
215
Torget vurderinger
4
Primare i22 m/dac i hus.

Kommer med noen ord om denne for de som er interessete imorgen, da den skal få stå å godgjøre seg litt her i kveld.
 

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.372
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Kjekt, og gratulerer med I22. Langt viktigere - har du samme godord etter 6mnd+, så er DET mye viktigere enn morgendagens godord. :)

Mao.: Slikt: -> loevhagen.blogspot.com -> Omtaler av utstyr
 

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Innlegg
1.106
Antall liker
215
Torget vurderinger
4
Da har jeg spilt noen dager med Primare i22, og tenkte jeg skal komme med noen inntrykk.

Sammenlignet med min tidligere Abrahamsen v2 spiller denne noe klarere, strammere og mer detaljert, spesielt på de høyeste tonene. Den har imidlertid ikke samme pondusen og driven som Abrahamsen har i bassen. Jeg synes vokaler høres noe bedre ut på i22 sammenlignet med v2, hvor v2 ble kansje litt for varm på mine EC høytalere, men dette kan nok kompanseres med matching av høytalere. I diskantområdet er jeg ganske sikker på at v2 må se seg slått av denne på oppløsning.

Primare i22 oppleves som noe lysere en Abrahamsen, men ikke like lys som min tidligere Cambridge 650a og 840a. Den virker vel så strømsterk som Cambridge 840a.

Byggekvaliteten er der den burde være for prisklassen, upåklagelig.

Jeg skulle kansje ønske meg litt mer pondus i bassområdet, men til denne prislappen (13k) kan man ikke få alt, og med tanke på at den har innebygd dac av relativt god kvalitet (burr-brown) mener jeg denne med god margin forsvarer prislappen.
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
Gratulerer med en fin forsterker! Ja,Primaren trenger å stå på et halvt døgn før den låter bra.Ihvertfall er det slik på min I 21.Den må vel også spilles inn som fabrikkny.

mvh. s,
 

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Innlegg
1.106
Antall liker
215
Torget vurderinger
4
Takk for det :)
Er meget fornøyd med forsterkeren, men savner litt juice helt på bunn.
Mulig jeg supplerer med en liten sub senere.. men erfaringsmessig har jeg hatt litt problemer rent lydmessig med å integrere en sub i et rent stereooppsett.
 

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Innlegg
413
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Har I30 på PSF-1 og det fungerer veldig bra, men siden litt av diskusjonen her var om Primare/Hegel kan jeg si at
jeg tidligere hadde en H1 mk4 og jeg likte den særdeles godt , hvordan Hegel har fått rykte på seg som "kald/steril" skjønner ihvertfall ikke jeg :)
(Skal lytte på I22 neste gang hos Lydhaven..)
Nøytral, korrekt, oppløst og særdeles kraftfull er mer dekkende beskrivelse, prøver gjerne Hegel igjen engang , lever godt med
både Primare og Hegel (har hatt I21 også :) )
 

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Innlegg
1.106
Antall liker
215
Torget vurderinger
4
Så morsomt med flere som har min høytaler her, så vi kan dele litt erfaringer. :)

Jeg vet denne høytalern er utviklet i sammarbeid med Roar Moen (Patos), noe som også vises på elementbruken.
Jeg har sjekket litt og funnet ut at bass/mellomtone elementene som brukes er samme som Patos Basic mk2 serien.
Mest sansynlig også samme diskant, vet du om delefiltret er likt?

Denne basic mk2 serien hadde jo så vidt jeg vet noen produksjonsfeil, hvor Roar Moen anbefalte å oppgradere diskanten til en seas diskant jeg ikke husker nummret på, samt at delefiltret også kunne oppgraderes ved bytte av noen motstander. Det er derfor nærliggende å tro at dette kan gjelde denne høytaleren også?

Er det mulig og gjøre samme modifikasjon på disse høytalerne?

Jeg har tidligere vurdert å bytte til Patos Lyric serien, men ser noen mener denne PSF-1 ligger veldig nært Lyric seriden lydmessig, har derfor slått det litt fra meg.
 

gigan71

Fersking
Ble medlem
03.02.2009
Innlegg
4
Antall liker
0
Torget vurderinger
5
Hvar på soudgarden i dag og ab testet hegel h70 og primare i 22, da jeg er på utkikk etter ny forsterker, vi brukte heimdal kabling og spilte på systemaudio mantra 60, først med companiet cdspiller for å se hvordan de låt uten at vi brukte dacene, så testet vi dem med dacene, og i mine ører blir det ny hegel på meg i hvertfall ( hadde håpet det ble i 22), så hvis noen vurderer en av de så dra og få ab testet de mot hverandre,og la ørene dine avgjøre,,,
 

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Innlegg
1.106
Antall liker
215
Torget vurderinger
4
Hvordan opplevde du Primare i22 i fohold til Hegel H70?
 

JD

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2002
Innlegg
899
Antall liker
56
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Vurderer en Primare I22 m/DAC, som erstatning for min Bladelius Thor II, til mine Vienna Mozart Grand. Blir det en nedtur? Kilder vil være Mac Mini, Apple TV, Blu ray og TV.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.350
Torget vurderinger
1
Spør du meg, blir det en nedtur, ja- se heller etter en Tyr II Novitas eller brukt Thor III- en helt annen klasse.
 

JD

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2002
Innlegg
899
Antall liker
56
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Spør du meg, blir det en nedtur, ja- se heller etter en Tyr II Novitas eller brukt Thor III- en helt annen klasse.
Særdeles få Bladelius m/dac på brukten, dessverre. På den annen side, skulle det dukke opp en, er det jo ikke verre enn å bytte igjen... Greit tilbud på Primare hos Soundgarden om dagen, og kan man finne den brukt, så blir det jo ikke så ille. Er relativt sjelden jeg bruker kapasiteten til Thor, og har lyst på innebygget DAC. Får fintenke litt...
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.350
Torget vurderinger
1
Å bruke kapasitet er ikke det samme som å dra på i syke volumpuppvendinger en gang og bestandig- du har store høyttalere som skal kontrolleres- det gjør Thor din bedre enn noen Primare. Det jeg ville gjort med det settet der, er å forbedre det med en god DAC, og beholdt Thor II/Mozart Grand. Koster mindre, samt at du slipper pusteproblemene en mindre integrert amp får med MG kontra Thor II. Bruker Idun og Balder selv-på Sonus Faber-, og kunne ikke tenke meg å nedgradere.Krefter- og ikke minst strøm- betyr MASSE om du vil ha det beste ut av en høyttaler. Det er Mikes amper konger på. Forsyninga på en Thor II er tre ganger større enn Tyr II Novitas.
Har du DAC idag? Isåfall, hvilken? Budsjett for oppgraderingen? Preferanser?
 
Sist redigert:

JD

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2002
Innlegg
899
Antall liker
56
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Å bruke kapasitet er ikke det samme som å dra på i syke volumpuppvendinger en gang og bestandig- du har store høyttalere som skal kontrolleres- det gjør Thor din bedre enn noen Primare. Det jeg ville gjort med det settet der, er å forbedre det med en god DAC, og beholdt Thor II/Mozart Grand. Koster mindre, samt at du slipper pusteproblemene en mindre integrert amp får med MG kontra Thor II. Bruker Idun og Balder selv-på Sonus Faber-, og kunne ikke tenke meg å nedgradere.Krefter- og ikke minst strøm- betyr MASSE om du vil ha det beste ut av en høyttaler. Det er Mikes amper konger på. Forsyninga på en Thor II er tre ganger større enn Tyr II Novitas.
Har du DAC idag? Isåfall, hvilken? Budsjett for oppgraderingen? Preferanser?
Har ikke dac, og har egentlig ikke rom for noen oppgraderinger pr i dag. Bruker ikke anlegget så mye i dag, med en 7 måned gammel tass i hus blir det andre ting som kommer foran. Derfor litt nedgraderingsplaner. En I22 virker som et fornuftig alternativ for en periode med innebygget dac. Har en brukt I22 på hånden og vil få litt til overs ved et skifte. Har mest lyst på,Thor III. med dac, men klarer ikke å forsvare det for meg selv på nåværende tidspunkt.

Skal jeg kjøpe en dac, blir det fort noen lapper og en ekstra boks, som jeg ikke er så lysten på.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.350
Torget vurderinger
1
Saken med det hele, er- fra min side- å få gjort noe positivt med lyden hos dere for en SVÆRT liten sum- med en boks som er så liten at den kan gjemmes vekk der småtassen ikke når tak i den. Den jeg har i tankene, kan seinere oppgraderes med separat strømforsyning, og følger dermed med i seinere systemer, Du kommer til å angre bittert dersom du kvitter deg med Bladelius eller Vienna. Dessuten har du tydeligvis en Mac Mini som kilde- den skal ha DAC på for å kunne kalles musikkilde. Så mitt tips er å heller ta inn en Musical Fidelity VDAC2 til 2400 kr- den er knøtt liten fysisk, men spiller knallbra-jeg har selv den på min Mac Air. Legg den bak seksjonen/racket ditt, og bruk de deler du har allerede-den totalen blir overraskende bra- tro meg. Det er bedre enn å dra inn en alt for svak Primare til altfor store oversettere- gjør du det , er min anelse at du fort mister interessen for musikken, og det ser jeg helst du slipper..Dessuten sparer du over halve Primareprisen, og får en bedre helhet..men det er opp til deg. Se hva du gjør. Var det itt setup, ville det blitt løst som jeg beskriver. Primare og Vienna er heller ingen god lydmatch i mine ører:cool:
 
Sist redigert:

JD

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2002
Innlegg
899
Antall liker
56
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Når det gjelder dac, så har jeg lyst til å ha flere innganger, til hvertfall tre av fire kilder, TV, Mac Mini, Apple TV og Blu-ray.

Jeg syns det er gøy å prøve nye ting, og man kan ikke alltid oppgradere... Har lyst på Martin Logan etterhvert, gjerne med en Bladelius Thor III, og kanskje dette blir et mellomsteg. Må ta en tur på Soundgarden, og se om jeg får med en på hjemlån.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.350
Torget vurderinger
1
En VDAC2 eller ML? Lykke til uansett!
 
Topp Bunn