Erfaringer med Shure Stylus Force Gauge

R

rico

Gjest
Ja den er brukandes, ikke noe feil med den. Den gjør jobben, enkel og grei å bruke og mer enn nok nøyaktig. Mye for pengene. Har vel fast plass på Editor`s Choice i TAS.

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
425
Sted
Friedrichstadt
Flott, da skal jeg legge inn en bestilling. Synes dog at fraktavgiften hos needledoctor var drøy, får sjekke andre plasser først. Takk for hjelpen.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg synes den var en plage med min VPI Scoutmaster/Ortofon.

Med Scoutmasteren er det vanskelig fordi den har forsenkning i midten av tallerkenen. Basen av vekta må stå dønn i vater for å vise riktig. I tillegg bygger den litt i høyden. Trykket bør måles i samme høyde som platas overflate, ellers kan det bli feil. På JMV 9 Signature (og antageligvis alle unipivotarmer) blir det helt på viddene gæærn't hvis ikke.

I tillegg er overdelen av vekta magnetisk, noe som lett blir vanskelig med MC'er med kraftige magneter. Min Ortofon kunne finne på å klappe helt sammen mot vekta på grunn av magnetens tiltrekning til vekta.

Jeg synes faktisk min gamle dumphuske fra Ortofon var lettere å ha med å gjøre.

Tjottolf

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.03.2007
Antall liker
58
jeg kjøpte meg faktisk en sånn dumpehuske fra ortofon i dag..
hadde sett etter en på nettet.. fant de for ned til $8 + frakt på ebay.. ellers opp til rundt $20..
men så var jeg innom stereofil i grensen i dag.. og der solgte de den for 49kr!!! så berømmelig billig at jeg følte jeg måtte reklamere litt her.. (så også at multima.no selger den for 47kr, men der har de den ikke inne på lager for de selger mest dj-utstyr.. de sendte meg til stereofil i stedet da jeg stakk innom butikken deres..)

Topp Bunn