Forsterkere Erfaringer med Yamaha R-N803, anyone?

danelectro

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.08.2010
Innlegg
1.319
Antall liker
1.302
Som tittelen antyder ønsker jeg å høre fra folk som har hørt, eventuelt til og med eier, Yamaha sin nye stereoreceiver R-N803. Er det kanskje til og med noen som kan si noe om denne i forhold til Yamaha sin A-S801, eventuelt i forhold til Rega Brio? Tenker å koble den til TV og synes den virker høvelig med Spotify connect, DAB+ og det hele.

yamaha_r-n803_dab_s_lv.jpg
 

24ohm

Medlem
Ble medlem
14.11.2012
Innlegg
29
Antall liker
13
Hei!
Jeg har denne koblet opp i stua hvor vi bruker den til tv, radio, og musikk. Den har alt du kan ønske av tilkoblinger som Spotify og Tidal bla.
Er faktisk rimelig overrasket og en smule imponert over hvordan den spiller musikk på. Det er ikke mangel på krefter heller.
Lyden er varm og behagelig med masse detaljer og skyv i bånn. Tror ikke du trår feil her. Et lite gullegg dette. Lykke til :)
 

danelectro

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.08.2010
Innlegg
1.319
Antall liker
1.302
Hei!
Jeg har denne koblet opp i stua hvor vi bruker den til tv, radio, og musikk. Den har alt du kan ønske av tilkoblinger som Spotify og Tidal bla.
Er faktisk rimelig overrasket og en smule imponert over hvordan den spiller musikk på. Det er ikke mangel på krefter heller.
Lyden er varm og behagelig med masse detaljer og skyv i bånn. Tror ikke du trår feil her. Et lite gullegg dette. Lykke til :)
Hvilke høyttalere spiller du på?
 

24ohm

Medlem
Ble medlem
14.11.2012
Innlegg
29
Antall liker
13
Hei igjen.
Vi har System Audio 1750 i stua. Forløperen til Mantra 50. Grunnen er at de er smale nok og godkjent av sjefen :)
Det spiller faktisk veldig bra. Har også fått prøvd den med Monitor Audio gold 50 og Dynaudio Exite x18. Den klarte det også, men
lydnivået blir jo begrenset med Dynaudio (høyt nok for meg) da den er mer tundrevet enn SA som brukes daglig.
Synes kvalitetsfølelsen er på topp også. Både vekt og følelsen på brytere virker veldig bra. Du burde prøve å få kikka
nærmere på eller fått lånt deg en.
Hvilke høyttalere skal du bruke?
 

danelectro

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.08.2010
Innlegg
1.319
Antall liker
1.302
Jeg har diverse muligheter. Jeg tenker å bruke et par Dayens Grande Mini + sub, men om ikke det funker har jeg Dali Suite 3.5, Tekton Design MLore, Infinity Kappa 8 og noe annet rask jeg kan prøve med. Kappane blir dog gjerne litt vel tøffe å hanskes med for Yamahaen.
 
Topp Bunn