Ønsker anbefaling Erfaringer Rotel A11?

Tokolosh

Medlem
Ble medlem
12.11.2013
Innlegg
46
Antall liker
2
Hei.
Jeg trenger en forsterker til noen Dali Oberon 5 høyttalere, og en tysk venn anbefalte meg å sjekke ut Rotel A11, som skal være svært god for prisen. Jeg vurderer også en Rega Elex-R, men synes den er hakket utfor budsjettet mitt. (Rotel er halve prisen.) Er det noen som kjenner til merket/produktet Rotel A11? Jeg tar gjerne imot forsterkertips. Forsterkeren skal brukes til nevnte høyttalere, vinyspiller og streaming.
 
Sist redigert:

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
2.734
Antall liker
4.578
Sted
Nøtterøy
Kjenner ikke til nevnte forsterker, men kjøpte et nytt sett med pre og effekttrinn fra Rotel for rundt fem år siden. Ble aldri helt fortrolig med settet. Ble litt grå og kjedelig i lyden synes jeg. Kan godt være at den du nevner her kan være en bra forsterker. Kanskje hjemlån kan være en ide?
 
I

Ikke33206

Gjest
Du har også Rega Brio, som er omtrent samme pris som Rotel A11. Den har svært godt ry på seg!

Jeg hadde en Rotel forsterker 1592. Byttet den til Exposure og liker den bedre.
Smak og behag, og matching med høyttalere.
Like viktig spørsmål det, hva passer med Dali Oberon 5?
 

Tokolosh

Medlem
Ble medlem
12.11.2013
Innlegg
46
Antall liker
2
Du har også Rega Brio, som er omtrent samme pris som Rotel A11. Den har svært godt ry på seg!

Jeg hadde en Rotel forsterker 1592. Byttet den til Exposure og liker den bedre.
Smak og behag, og matching med høyttalere.
Like viktig spørsmål det, hva passer med Dali Oberon 5?
Takk for tips, jeg skal sjekke ut Rega Brio.

Spørsmål: jeg har per i dag en NAD D3020 v1 (uten egen phonoinngang). Jeg ønsker ny forsterker fordi jeg synes ikke LP-plater låter så bra med dem, pluss at jeg går ut i fra at Oberion 5 blir for tung for dem, uten om jeg vet om det faktisk stemmer.

Kan jeg forvente et vesentlig bedre lydbilde med å gå fra NADen til f.eks. Rega Brio? Eller må jeg høyere opp i pris? Eller andre høyttalere?
 

Tokolosh

Medlem
Ble medlem
12.11.2013
Innlegg
46
Antall liker
2
Kjenner ikke til nevnte forsterker, men kjøpte et nytt sett med pre og effekttrinn fra Rotel for rundt fem år siden. Ble aldri helt fortrolig med settet. Ble litt grå og kjedelig i lyden synes jeg. Kan godt være at den du nevner her kan være en bra forsterker. Kanskje hjemlån kan være en ide?
Kanskje en mulighet, det skal jeg sjekke ut. Fint å høre andres erfaringer med Rotel.
 
H

Hifibasillen

Gjest
Har eid A14 og RA 1592 og elsket begge, er smak og behag som sagt over, de er ganske nøytale i klangen så matching er en ting her.
 
I

Ikke33206

Gjest
Takk for tips, jeg skal sjekke ut Rega Brio.

Spørsmål: jeg har per i dag en NAD D3020 v1 (uten egen phonoinngang). Jeg ønsker ny forsterker fordi jeg synes ikke LP-plater låter så bra med dem, pluss at jeg går ut i fra at Oberion 5 blir for tung for dem, uten om jeg vet om det faktisk stemmer.

Kan jeg forvente et vesentlig bedre lydbilde med å gå fra NADen til f.eks. Rega Brio? Eller må jeg høyere opp i pris? Eller andre høyttalere?
Jeg tror absolutt du kan vente et seriøst løft i lyden med Rega Brio. Den har også phonoinngang.
Det er folk jeg kjenner som har high-end system, men som også har litt mindre system, og bruker Rega Brio med stor suksess.
Man kan alltids argumentere for å gå opp i pris, men tror du kan få mye go'lyd med de høyttalerne, med litt mer kraft, dynamikk og phonostage.

Det er nå bare min mening.
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.331
Antall liker
3.682
Torget vurderinger
1
Oberon 5 har 88dB følsomhet, hvor høyt trengs det å spille?
Har vel bare hørt Oberon 7 tror jeg (88,5dB følsomhet), og da sammen med Nad M51 DAC/pre og C268 effektforsterker. En kombo som fungerer greit.
C368 er ikke så veldig dyr og har brukt den selv på høyttalere med 90dB følsomhet og det var egentlig høyt nok, det kan kanskje være en ok forsterker for TS og den har gode funksjoner slik som Bluesound om man trenger det eller HDMI-inngang (MDC-moduler på begge disse, det er også flere andre moduler slik som balansert analog inngang). Det beste med dette forslaget er også at Hifiklubben har den i demo på de fleste butikker, så man kan få hørt det i butikk sammen med de høyttalerne du har fra før i demo samt gode returordninger om man ikke er fornøyd hjemme.
 
Topp Bunn