Eros´Quest for Love, The Kings Cave.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Glem akustiske tiltak, glem når noe "flater ut", glem oppblåste forsterkere som et middels Tsjernobyl og viktigst, glem den idiotiske selvhøytideligheten for en stund. I'm bored.....

CD-spiller hva er det?

starter med et snapshot av skolisse som ender i rødt og hvitt.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Wikipedia skrev:
    CD-spiller (CD fra engelsk Compact Disc) er en elektronisk mekanisme for å spille lyd og musikk fra CD.

CD-spillere finnes for stereoanlegg i hjemmet, i biler, i portable systemer (som walkman) og på personlige datamaskiner. CD for datamaskiner kan også inneholde annen informasjon som video, tekst og bilder.

En vanlig CD-spiller kan bare spille av CD-R. Noen nye CD-spillere kan også spille av CD-RW. De aller nyeste CD-spillerne kan også spille av MP3-formatet.

CD-spillere finnes i flere varianter. Noen er bærbare, mens andre er konstruert for hjemmet. CD-spillere er ganske rimelige.
    Dette er hva Wiki sier iaffal ;) Sier vel noe om kvaliteten på noen av innleggene der...

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    Ai ai ! Jeg hadde mye glede av min handy trax i mange år ! Helt til jeg hadde en kontrollert promillevelt på sykkel i krysset Bergsliensgate/Underhaugsveien. Valget stod mellom å ta seg for med platespilleren eller hvitvinsflaskene. Platespilleren tapte så det sang. Nå er det en Numark PT-01 som gjør parktjeneste.

Herlig, Eros, kjør på !

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    det her seg slik at hula lider under mangel av musikk for tiden. Da mener jeg avspilling musikk, plater er det i og for seg nok å ta av.

gjett hvor de hvite skolissene går hen. :-X :-X :-X

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    hadde et akutt behov for å trekke meg tilbake i hula forleden kveld.

Besøk i tiggerstaden, lørdagskveld og ditto tvkos med de besøkende. Problemet var datoen, 29. mai, 2010.

gjett.......

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    ErosLoveking skrev:
    det her seg slik at hula lider under mangel av musikk for tiden. Da mener jeg avspilling musikk, plater er det i og for seg nok å ta av.

gjett hvor de hvite skolissene går hen. :-X :-X :-X
    Nå er jeg på tynn is, men jeg pleier å ha min koblet opp mot en Tivolidings på kjøkkenet, så jeg setter en femtiøring på det :)

O hoi ! Eros hadde en nære MGP opplevelse :D

EDIT: trykkfeil

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Sirkus på TV, Tivoli i hula. Klapp på skuldra til Roberten. ;)
    Ekte musikkglede. Et par baiere og noen velvalgte skiver før oslonatta lokket videre.

Snaisent oppsett eller hur?? ;D ;D

Der og da svingte det som fxxxx. Sånne øyeblikk får meg til å lure på hva vi egentlig driver med.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    Herlig oppsett ! Og nerd som jeg er kan jeg ikke la være å spørre, ny gardin ?

Tatt i betraktning en del av krigene trådene her inne er det et høyst betimelig spørsmål.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Genialt! Har dog aldri sett en slik portabel vinylspiller før, var det datidens svar på walkman?

For å være den kritiske så ser jeg ikke bort ifra at de Bayerne hjalp til med rockinga? Men musikken er målet, utstyret er bare en vei å gå! Noen kjører 4 felts motorvei og noen tar gangstien, men alle skal nå samme mål!

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    samme gardin som før. :)

Vi tåler et bilde til av herligheten.

Legg merke til singelen. Kjøpte den direkte fra bandmedlem for 2-3 år siden, signert på whitesleeven av to av medlemmene. Dette utifra tips på et annet forum. "Alle" de store garagesamlerne sikret seg kopier. Så fant singelen veien til eBay. (samme bandmedlem tror jeg) Griskheten overtok helt. Fra å selge de for rundt $100 stykket, til et nå startbud på $1390 ::) . Så lenge den lå i riktig kategori og beskrevet null problem, ingen gadd jo kjøpe til den prisen. Nå etter gjentatte relistinger, annen kategori og beskrivelse.
    Vi snakker moodygarage, ganske bra sådan, men ikke ikke funk-rock som nå. Kan dessverre ikke si at vi har en "vinner", men noen har ihvertfall bydd på singelen. Viser bare hvor galt det bærer avgårde blant samlere som ikke helt har oversikten. www.popsike.com ville vært en billig redning i så måte.

http://cgi.ebay.com/45-Rare-Record-...808QQcategoryZ306QQcmdZViewItem#ht_500wt_1154

liker låta

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    en pakke ramlet forresten innom forleden dag. Egentlig ganske stor......

hmmmmmm

måtte riste på huet og glise når denne fant veien til kjøkkenbordet.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    :eek: søkke ta ! Et tydelig eksempel på at det lønner seg å ha sjekket kart opp mot terreng før man lar seg rive med.
    Bra kjøp og bra låt.

Hva er forresten årsaken til handy trax og Tivoli i hula ?

Oh..jeg tipper det skjuler seg noe nytt fra en gammel helt i esken på kjøkkenbordet ! Forresten synd ikke Fingern er her nå, så ville han endelig fått se jukeboksen ;)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Roberten skrev:
    :eek: søkke ta ! Et tydelig eksempel på at det lønner seg å ha sjekket kart opp mot terreng før man lar seg rive med.
    Bra kjøp og bra låt.

Hva er forresten årsaken til handy trax og Tivoli i hula ?

Oh..jeg tipper det skjuler seg noe nytt fra en gammel helt i esken på kjøkkenbordet ! Forresten synd ikke Fingern er her nå, så ville han endelig fått se jukeboksen ;)

Auksjonen er bare bevis på galskapen som råder innimellom. ::)
    @zomby hvis du leser det her. Slik kunnskap får du ikke med en trykt prisguide. ;)

Handytraxen skyldes bruk av 1210ene til spilling på byen kvelden før, og et stort snev av latskap. Har ikke høytalere i rommet siden de tjenestegjør i stua.

Gammel helt i ekstremt stor eske. Du har fulgt med i timen Roberten. ;)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Ikke lett å få tak i denne her.
    Hvor mange andre på forumet har den på vinyl. 8)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    :p :D Men nå er den i hvert fall på vei til en postkasse nær meg ! Og det selv om jeg er litt redd for at han ikke klarer å leve opp til sitt gamle jeg.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    noen sier et opplag på 1500ex, andre 3000ex.

Jeg vet bare at denne utgaven, eller settet for å være nøyaktig, er på begrensede 300ex. (tatt fra totalen ovenfor)

oi, der lurte det med seg en flik av jukern igjen. ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Roberten skrev:
    :p :D Men nå er den i hvert fall på vei til en postkasse nær meg ! Og det selv om jeg er litt redd for at han ikke klarer å leve opp til sitt gamle jeg.
    Yup! og det er den verdt. Porto nesten mer enn plate, heldigvis akkurat under tollgrensa.

Har hørt den gjentatte ganger gjennom helga. Litt skuffet, men den er ikke dårlig bare så det er sagt.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    ErosLoveking skrev:
    Jeg vet bare at denne utgaven, eller settet for å være nøyaktig, er på begrensede 300ex. (tatt fra totalen ovenfor)
    Og det, kombinert med at han er en særs bra fyr, gjør det jo umulig å ikke hoppe på. At man blir litt skuffet når man måler det opp mot det han har gitt ut tidligere er jo ikke noe rart. Ville vært høyst overraskende om han tangerte seg selv, spør du meg.
    Så, da er spørsmålet, kommer samleren til å ha posteren hengende på veggen, eller pent rullet sammen i sylinderen slik at den bevares i perfekt stand ? ;)
    Eller, ledig veggplass er vel et ukjent begrep i hula ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    veggplass i hula, hva er det? :-\

Tenkte på å få laget glass og ramme, vet bare ikke helt hvor i heimen den skal henge. (ikke noe billig mumbojumbopostertrykk så det er sagt)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Lyngen skrev:
    Epos M12 (midlertidig)

::)
    frekk eller ?

for penger brukt på skiver hittil i år kunne jeg kjøpt 2 par av de høytalerne jeg har lyst på (brukt vel og merke)
    Det var det med prioriteringer da.......

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    helt sikkert samme pressing, men mangler den "ekslusive" posteren som er trykt i 300ex.

Totalkostnad for min del ble på ca. 360.- inkluderer også bonuslåt for nedlasting. Kode kom pr. mail.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    På tide å ta frem kamera og få knipset resten av jukeboksen. Fort deg!!!

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Btw, så en fra dagbladet som hadde fått støtte til og skrive bok om olje elns, kunne ligne på å være en rocker, du skal ikke skrive bok i nærmeste fremtid du ? ;)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hehe, skjønner! Måtte bare spørre for han så ut som avkommet til ZZ top så da tenkte jeg zz top -> rock -> plater -> Vinyl -> Eros :)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    mange rockere i dagbla', og så veldig langt hår har jeg ikke, men grått åja. ;) ;)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Var vel mer skjegget som imponerte meg :) Grått hår er ingen aldersbetegnelse.......(Fordømt ironisk å være skalla, men at de få tustene som kommer er grå i en alder av 27, takk og lov for klippemaskin)

U

utgatt60135

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    Lyngen skrev:
    Epos M12 (midlertidig)

frekk eller ?

for penger brukt på skiver hittil i år kunne jeg kjøpt 2 par av de høytalerne jeg har lyst på (brukt vel og merke)
    Ja, feil prioriteringer.

Neida, jeg bare er nysgjerrig på hva du har tenkt å gå for.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Lyngen skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Lyngen skrev:
    Epos M12 (midlertidig)

frekk eller ?

Ja, feil prioriteringer.

Neida, jeg bare er nysgjerrig på hva du har tenkt å gå for.
    tenkte jo å bli medlem i Tannoy-klanen da, men TTT. ::)

gratulerer med dagen forresten. ;)

U

utgatt60135

Gjest
    Tannoy er lett å like :) ... Ikke særlig nøytrale, men de får frem smilet. Er det DC8T du sikler på?

Du gjorde meg oppmerksom på at jeg hadde forveklset måned og dato. Takk. Runder ikke 40 før oktober så jeg har litt tid på å grue meg ennå :).

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Lyngen skrev:
    Tannoy er lett å like :) ... Ikke særlig nøytrale, men de får frem smilet. Er det DC8T du sikler på?

Du gjorde meg oppmerksom på at jeg hadde forveklset måned og dato. Takk. Runder ikke 40 før oktober så jeg har litt tid på å grue meg ennå :).
    DC10T/Glenair15/Kensington
    Er ikke ute etter nøytralitet, for meg handler det om et godt liv med platesamlinga ;)

Oktober? Da har du litt igjen ja. ;)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Jeg tenkte det kunne være bunnen på noe canon utstyr, men de skriver vel canon under, og siden det er deg det er snakk om er vel oddsen imot meg hvis jeg sier noe annet enn en sjelden vinylplate?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn