pahf skrev:
Et alternativ som du sikkert ikke vil høre om er vel å rippe cd samlinga, få tak i en digital avspiller så har du jo løst problemet sånn sett, da er cdene tilgjengelig, men ute av syne, så får du plass til vinylene som du etter hva jeg har forstått absolutt prioriterer mest?
Et spørsmål til, du som driver i mediabransjen og fotograferer mye, til portrett ville du sett på 20mm 1.8 eller 30mm 1.4?
På et crop kamera selvsagt, 7d for å være mer nøyaktig.
Det siste spørsmålet først. Ville kjøpt en 50mm f1.4 . Sykt mye objektiv for pengene (drøye 3000.-), og utrolig deilig kontroll på dybdeskarphet.
Når det gjelder CDene så er de faktisk allerede rippet (i AIFF), fordelt på 3 harddisker á 500GB. Er likevel ikke alle CDene jeg kunne tenkt meg å sette bort. Har ca 500 samleplater, mange av de med linernotes jeg setter stor pris på å ha lett tilgjengelig.
Har (altfor?) lenge lekt med tanken på Bladelius Embla, men etterhvert blitt mer og mer usikker. Er sikker på at 90% eller mer av lyttetida er tilegnet vinyl. Vet ikke helt om det forsvarer inngangsbilletten for et slikt system. :-\
Til høsten kommer jeg nok til å gjøre valg i forhold til digital kilde og lagring. Det får bare skure og gå gjennom sommeren.
Andre ting som står på ønskelista er en "bruks" -PU og ikke minst hodetelefonforsterker til husalteret. Fort gjort at Sennheiser HD800 også blir anskaffet på impuls. Har allerede to habile hodefoner, men sier ikke nei takk til en tredje. :