Kald hvitvin får være så kald den vil. Skulle etter planen nyte livet på balkongen, men akkurat nå frister stua og en kopp te istedenfor. Soddsup på kokeplata, og flagget vaier friskt. Hvis det kan betegnes som vaier da....
Takk som spør Pahf.
Morsan sto for supkoking så hele prosessen skal jeg ikke gå inn på. Utgangspunktet kan vi si er en variant av Innherredsodd, selv om Orkdalssodd strengt talt ville vært mest ritkig i heimen. Vi endte nok opp med en velsmakende soddbastard, med umiskjennelige smakspor fra trøndelag, med både perra og auka som viktige ingredienser.
Apropos hvitvin. Den var mest tenkt som en forfriskning på balkongen lenge før supspising. Til soddsup er det to drikker som funker, kald pils eller iskald H-melk.
aaaaaahhh hvilket vær!!
Tok med minstemann og stakk til skogs noen timer idag. Går inn i den årstiden hvor musikk hører kvelden og natta til, ihvertfall dager som idag.
Noen brødskalker i sekken, men det fristet lite med mating når jeg så hva som "padlet" på vannet
Ser frem til at gutta får et par år til på baken. Grei tilgjengelighet, og et av de områdene i Oslomarka det er lov til å bruke kano, og Allyen står klar.....
"Domme føggel!!"
Skjønner godt at noen av disse føggeljævlan (arten står ikke høyt hos en trønder) veste når vi kom for nærme. Hadde sine egne å passe på.
Andre typer ryper, eller chicks hvis dere vil. Det kryr av dem, og gasspedalen er aldri tung på disse kilometrene her
Dagens avsporing og "reisebrev" fra denne kanten. Imorgen er det atter jobb og helgeskift, måtte været holde langt uti neste uke.
Nå frister solnedgang og skumring på balkongen. Sette på en plate til.
Er det liv, er det håp (?), eller fredagsstund har gull i munn........
Altfor lenge siden, men setter større og større pris på de gangene en kan gå ut på formiddagen, ta et shoppingraid, sette seg ned et sted, og ha all verdens av tid lenge før klokka to. Sist fredag var en kvalitetsdag. Øspøsregn, fri og med stor visshet om at en skulle slippe og plages med Rihanna i skibakken.
Koschlig med levende lys, drycka og Roberten.
Ble fangst på gutta boys denne gangen også.
og der forsvant vel ca 10% av skattepengene. Moro!!
10 poeng til Townes!!
Fingern du er vel for øyeblikket rett forbi svingen i Lysekiltraktene er du ikke?
Et par netter i Gøteborg skulle være saker. Ankom på torsdag formiddag, lykkelig uvitende om hvor omfattende Midtsommarafton faktisk er. Har vært i Stockholm på midtsommar tidligere, men tenkte den gang mest på fint vær, pils og gode venner i parken. Alt var pinedø meg stenkt på fredag og lørdag, inkludert Systembolaget. Heldigvis var Liseberg åpent, så jeg og eldstemann underholdt oss selv med karuseller og slikt.
Hadde ganske nøyaktig 75 minutter til rådighet til å lufte bagen på bildet.
før muttern ringte med "skrekkmeldingen" om at bolaget snart stengte for helga, for et potetland!...........
Cash snakker ofte varmt om Gøteborg som plateby, kan godt skjønne hvorfor. Utvalg og priser er det ikke noe å si på, og en drøy to og en halv time med bil fra Oslo sentrum til Gøteborg sentrum, er det egentlig rart at jeg ikke har gjort det oftere.
Litt mer vinylonani, beklager hvis det kjeder noen, men det er frivillig å besøke tråden.
3 poser, 3 små fangster.
Den Prisoners-skiva er jeg ekstra fornøyd med. Vært på jakt etter den en stund. Ekstra stas med debuten på første førstepress og rosa vinyl i 300 ex.. 200.- svenske pesetas sier jeg ingenting på. Strøken i tillegg. Nazz er en klassiker, Dr.John skiva ganske så kul, XTC er ikke så ofte å se her hjemme av en eller annen grunn, Green on Red en klassiker som jeg trodde jeg hadde fra før. Kjekt med Discogs/Crait Digger i lomma.
Fuzzlaget snakker om en tur etter sommeren. Bare legge seg opp en liten sparekasse først som sist.
siden du spør så pent fingers, her er en bonusrunde for deg og spesielt interesserte.
Tilbake til sist fredag og kvalitetstimer på dagen. Etterhvert beveget undertegnede og Roberten de kroppslige vrak over passasjen fra Surround til Q. Mens vi nå satt der og dinglet, eller var det ranglet, ved baren, kom en platekompis forbi. Tror faktisk nesten ikke jeg kan huske å ha truffet vedkommende på dagtid uten platepakke fra posten under armen noen gang. Noen har ikke bare lest boka eller sett filmen High Fidelity, noen bare er. Skjønner?
SKÅL!
Her går det i solbærsaft kjøpt i Sverige. På tross av midtsommar, var Nordby åpent på hjemveien må vite. Harrysaften smaker godt, bildet over, er nettopp et bilde.
det må vi få til engang cash, eller london (men det siste gjør vi jo..)
Er jeg en time raskere til Göteborg? Du bor da ikke så langt fra sentrum Nå er det jo to filer, med få unntak, hele veien fra Holmlia og ned. Føler ikke at jeg trykker så hardt på pedalen, liv og sertifikat har jeg kjært.
Apropos skattepenger. Investerte i mer leketøy, og kaller meg gladelig fanboy. Moro med stash som snakker sammen, uten videre interrese for "data og sånt". Mangler bare en Mac Mini nå, så er familien bortimot komplett. Hvilket står på høstens liste sammen med ny television. Planen er to robuste hardisker koblet til Minien som en hovedsentral. Selv om vinyl er hovedkilde (95%++), og forblir det, er det moro med muligheten. Streamer uansett endel TV og snutter via iPhone/iPad pr idag, hvilket fungerer strålende.
Si hei til iPad og Apple TV.
Ebbot er forøvrig en bra mann, eksentrisk sådan, blir spennende å se hva som kommer fra den kanten etter oppløsningen av livets lydspor.
Den Kåre Virud skiven kunne godt tenkt meg å eie.Har vært på endel gode konserter hvor han har spilt, men aldri han som solo artist. Hilste på han på en konsert på Torsdagen hvor han bare var publikummer.
Fortroppen må stå for middagen, med passende musikk for anledningen. Telefon uten dekning brukes til annet fornuftig. Har Spotify premium abbo. Bruker det veldig lite, men "offline"-funksjonen er nær sagt genial.
Som sagt kjøleskapsrester, man tager hva man haver.
Sauer er allrighte dyr, men ikkje når man er på vei fra Sunnmøre til Bergen i bil, med to overtrøtte unger i baksetet, har et kappløp med klokka for å nå ferja, og det står 300 sauer i veien i Jølster og ser dumt på deg... Da er de bare sånn passe alrighte.
Inn i ovnen med pakka, ut etter en halvannetime++ på rundt 170 grader. Ikke verdens mest delikate smørje å se på, men smaker bra, det gjør det. Enkelt og kjapt å lage, en fest i munnen.
Gulrøtter, purréløk, fennikel, rikelig med godt smør og creme fraiche, skvise sitron, hvit fisk og krydder for hånden (chili, pepper, fiskekryddeblanding).
Denne gangen brukte jeg steinbitfilet, men favoritten er lange. Ingenting er som å få en lange på rundt 8-10 kilo, skjære ut de fine ryggfiletene med drivhvitt rent fiskekjøtt. Langen har kanskje ikke utseendet med seg, men kjøttet er ut av en annen verden.
Sauer er allrighte dyr, men ikkje når man er på vei fra Sunnmøre til Bergen i bil, med to overtrøtte unger i baksetet, har et kappløp med klokka for å nå ferja, og det står 300 sauer i veien i Jølster og ser dumt på deg... Da er de bare sånn passe alrighte.