Eros´Quest for Love, The Kings Cave.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Takk skal du ha!
    det beste Jan er at det funker jo på sin måte. Ikke akkurat haifai, men ihvertfall musikk for en stakkars sjel.

Her et par stemningsbilder tatt den siste timen. Det nærmeste vi har vært sommer de siste 14 dager. Rene idyllen, med en gradestokk som viser gloheite 13 grader.

Sjå sjå!, hva er det blå der oppe?
    sommerdahls00003.jpg

PU i kveldssol, så idyllisk!
    sommerdahls00004.jpg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Du er kronisk, herlig :D

Hvilket får meg til å minnes min yngste søsters koffert-platespiller. Pokker ta...skulle hatt en sånn.

/jan

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Det er det som er så bra med vinyl .Bærbart, enkelt og ukomplisert. Simple life, for enkle sjeler.

Tilbake til å handle lokalt. Støtter opp der jeg kan.
    sommerdahls00002.jpg

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    En sixpack for likevekt holder ikke fingers. Vi snakker vinyl, ikke 010101010110111010110101000010111 ;)

Skal ikke kjede herskapet, siste bildepost fra dagens tur til Kongens by. Tror noe av det her faller i smak hos enkelte HFSere. Det er mer der det kommer ifra. Kjenn deres besøkelsestid, meget fordelaktig sommerkampanje i den lokale platebaren.

sommerdahls00005.jpg

sommerdahls00006.jpg

sommerdahls00007.jpg

sommerdahls00008.jpg

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Regner med at den New Orleans-samleren er gode saker. Volum #1 var ihvertfall på stell, og SoulJazz-folka vet gjerne hva de driver med..

Måtte bare fylle opp med Justin Townes Earle, siden "Nothings Gonna Change..." falt så i smak tidligere i år. Fryser ræva av meg her jeg sitter i sommeren og skravler på sentralen, mens Townes Earle "Harlem River Blues" snurrer i bakgrunnen.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    Gode ting.
    + hvilken Third Man Live skive er det jeg skimter under brillefine Hotel Hotel ?

Fått fisket noe der oppe ?

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    lite fishing foreløpig. Er ikke sesong for oss som driver matauk og jakt på seriøst større fisker og spennende arter. Flanerer ikke rundt og kaller meg laksebaron for kilospæter av arten salmor salar. Var ferdig med denslags i tenårene. Båten er gjort klar, og turen går oppover igjen om en mnd. Nå er det mest familie og unger som pleies, men et par småturer har det blitt uten særlig uttelling.

Under Hotel Hotel (på hvit vinyl) skimtes Puerto Ricos egne Davila 666. ;)

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.212
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Hvilke fisker da, i tillegg til lange?

På mine hjemtrakter, på ytre ytre Nordmøre, har det denne sommeren vært mer kveite og breiflabb enn på lenge. Er ikke så langt unna dine fisketrakter kanskje?

Faktisk ble en ganske stor kveite (de beste er, som du veit, ikke de største) tatt på fiskeværets nærmeste med. Og det kan jeg ikke huske ha skjedd noen ganger før.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    Ha ! Det kan være det fineste sparket på hfs på lang tid ;)

Oi, Davila 666 ! Begynner å bli en del godbiter i Third Man Live serien nå.

Har blitt noen fisketurer i fjorden på meg så langt i sommer, men det har bare vært småturer med bånnmeiting. Men fin uttelling og stor kos.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Hvilke fisker da, i tillegg til lange?

På mine hjemtrakter, på ytre ytre Nordmøre, har det denne sommeren vært mer kveite og breiflabb enn på lenge. Er ikke så langt unna dine fisketrakter kanskje?

Faktisk ble en ganske stor kveite (de beste er, som du veit, ikke de største) tatt på fiskeværets nærmeste med. Og det kan jeg ikke huske ha skjedd noen ganger før.
    Mine hjemtrakter og fiskejaktmarker er innerst i Orkdalsfjorden, dvs Orkanger. Begynner å merke fiskegarnsforbudet i indre del av fjorden. Har knapt tatt lange her hjemme før ifjor. Kjenner til et par kveiteplasser, der det i de siste åra har blitt tatt fisk i 6-7 kilos klassen, hvilket er knallgod matstørrelse. Har trua til høsten. Er født og oppvokst med det her, og kjenner fiskeplassene ut og inn, trenger sjeldent ekkolodd for å si det sånn. :D
    Laksefiske frister lite, selv er jeg bokstavelig talt bare et steinkast unna Orkla. Konjakkspyende, brautende, godt voksne "mannfolk", borte fra kjærring og unger er ikke helt min greie. Skal ikke skjære alle over en kam, men inntrykket er der. Savner dog fluefiske på seinsesongen etter sjøørrett og sporadiske smålakser.

Skal ikke nekte for at det fanges ganske grom hvitting her. Søringan ville gått i spinn, hadde de sett eksemplarer av arten i 2kg+ segmentet. Kan heller ikke huske sist sesong jeg ikke tok sei 10kg+. Lange er den arten jeg er mest spent på. Håper å oppleve 7-10 kilos ila få år.Potensialet er der.

Kjenner forresten mange fra havfiskemiljøet i Trondheim og de opplever mye av det samme. Trondheimsfjorden har i de siste 3-4 år fått et stort oppsving, ikke minst fordi garn og yrkesfiske mer og mer er borte.

Sist redigert:

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.212
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Leste om denne langa i Adressa i sommer:), du kan jo håpe på en slik en på kroken

- For et monster - Hitra Frøya

Broderen har for en gang skyld laget klippfisk av lange i år.
    Soltørket på Været, skal bli spennende å prøve i vinter.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    ouch
    Kan ikke skjønne at den der er så stor. Har selv kleppet inn lange på 25 kilo, og vært tilstede når ei lange på 28,5 kom opp i båten. Men, vet jo aldri. Havet utenfor Frøya, retning Mausundvær er ikke helt ukjent erfaring.......

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.212
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Nei, forsto ikke helt at det er den samme som denne

Sei er forresten min allround favoritt-matfisk.
    Det var for tidlig for den på denne turen, så satser på å få fryst ned ca 10 kg filet i august.
    Ideelt fra 5 kilos-fisker: da er den ikke for stor, men stor nok til at det er lett å skjære filet.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    Hold an kætsjupp, hjemmelaget klippfisk ?

Går det an å grine seg til å få kjøpt 1 kg ? Jeg elsker klippfisk på tro og ære.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.212
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Litt sånn?

Min fiskerbroder på bildet. Ekte soltørket, selvfisket ja.

15-20 kg av denne fisken er nedpakket hos min mor i Kristiansund.
    Når jeg får den til Oslo kan du få en kilo ja.

Har et mål til deg også Eros, hvis du er interessert, for at jeg kuppet tråden din.:cool:

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    Nå ble jeg innmari glad ! + for et bilde, jeg smiler rundt hele meg :)

Om den ikke lar seg kjøpe for penger foreslår jeg en byttehandel. For eksempel litt godt øl i bytte mot litt fisk. Og det går fint med en halvkilo også altså.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    overhodet ingen kupping av tråden united, helt i min ånd. Sier ikke nei takk til klippfisk, men som roberten, bytter jeg gjerne.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.212
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Ok fint, vi kan møtes på en benk på Olaf Ryes plass i høst, eller på bussterminalen, der vi har solbriller, trenchcoat og matchende pakker ved føttene, som vi tilfeldigvis "forveksler". :)

Eller et annet lignende arrangement, feks på en bar. EN øl er makspris.
    Liker at folk er opptatt av musikk, fotball og fisk. To av tre (?) er ikke verst. :)

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.922
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    lite fishing foreløpig. Er ikke sesong for oss som driver matauk og jakt på seriøst større fisker og spennende arter. Flanerer ikke rundt og kaller meg laksebaron for kilospæter av arten salmor salar. Var ferdig med denslags i tenårene. Båten er gjort klar, og turen går oppover igjen om en mnd. Nå er det mest familie og unger som pleies, men et par småturer har det blitt uten særlig uttelling.

Lille mann; stå for hva du er uten å drive med slikt idiotisk tøv av dissing av andre!
    Jeg er langt over tenårene, og elsker laksefiske over alt. Flanerer gjør jeg meget.Tosk!

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541

Lille mann; stå for hva du er uten å drive med slikt idiotisk tøv av dissing av andre!
    Jeg er langt over tenårene, og elsker laksefiske over alt. Flanerer gjør jeg meget.Tosk!
    Dette sitatet er kun for å sikre at humoren bevares for ettertiden. Hei hvor det går !

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Vel hjemme inatt fra 14 dager gråvær og regn. Utpakking og generell rydding står for tur, mens det innimellom taes noen bilder til en ny tråd på sentralen. Blir bra det her.

Et hjertelig gjensyn med platerommet. Mange nye titler i bagasjen men starter opp med en fra arkivet. Et av flere gode band fra Boston, Mass. Ga dessverre ikke ut så mye, og denne samleren oppsummerer det viktigste, bl.a deres to singler, og ikke minst klassikeren "Just Head".

Nervous Eaters - "Eaterville #1"
    Nervous+Eaters+-+Eaterville.jpg

Feitelåta!
    "Just Head"

Denne er heller ikke så dum. Greit å få det musikalske sporet i tråden på stell igjen
    "You Smells Like Fish"

Sist redigert:

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.629
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Var det Nervous Eaters som hadde "Nazi Concentration Camp Blues" og "Shit for Brains"? Det eneste jeg sitter igjen med etter en kaotisk kollektivtilværelse i studietida er en singel: Just Head/Get Stuffed.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Var det Nervous Eaters som hadde "Nazi Concentration Camp Blues" og "Shit for Brains"? Det eneste jeg sitter igjen med etter en kaotisk kollektivtilværelse i studietida er en singel: Just Head/Get Stuffed.
    stemmer det. Begge er på albumet "Hot Steel.."

Er det lov å spørre hvilken utgave du har av singelen "Just Head"?

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.629
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Hot Steel var albumet som forsvant ja. Skulle gjerne funnet igjen det, var en nachspiel/forspielschläger den plata. (minner og følelser..)
    Stemte ikke det jeg sa om singelen når jeg sjekket, kjøpte den senere, som en erstatning for det som forsvant. Er fra 99 på Penniman records, Barcelona, Spain.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Hot Steel var albumet som forsvant ja. Skulle gjerne funnet igjen det, var en nachspiel/forspielschläger den plata. (minner og følelser..)
    Stemte ikke det jeg sa om singelen når jeg sjekket, kjøpte den senere, som en erstatning for det som forsvant. Er fra 99 på Penniman records, Barcelona, Spain.
    "Hot Steel" har jeg sett ved anledninger i Oslo (rundt cover). Tror jeg betalte en hundrelapp for min.
    Synd at du ikke har originalen av "Just Head" på Rat Records, koster noen tusenlapper den. Har den andre singelen, "Loretta" som koster peanuts i forhold.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    O hoi ! Hvor fikk du tak i Gaye Blades ?!?
    Platebaren i Trondhjæm hadde den inne. Tror det er et resultat av en henvendelse sist jeg var innom de. Liker sjapper som tar kundene sine på alvor. :)
    Trur jaggu du har vore innom da eg stod bak kassa. Merka meg at det var ein mann med smak.

Veldig bra!! Du er en mann med litt hårvekst? :D:D:D

Er innom og støtter opp om det lokale næringsliv les "Nidaros Platebar" aka Big Dipper, de gangene jeg er på hjemtraktene. Må bare beklage at enkelte i kongens by er treige i avtrekkeren. Dere har mye fint inne for tida....... Er overrasket over fortsatt å finne eksemplarer av enkelte ting.

jorgenegeland

Medlem
    Ble medlem
    23.08.2010
    Antall liker
    5
    Eg går rundt med litt stubb ja...

Det blir bruktavdeling i kjellaren i svært nær framtid. Der er det mykje bra, bla ein del kule singlar.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.530
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Hallo Eros, du er nog den rette mannen og spørre nå! skjekket litt av vad jag har med Stiv Bators i samlingen Dead boys, Lord of n ch bla men også Wanderers "Only lovers left alive" gammal uk-press. Ser att den blir prisatt litt høyt på bay'n og att den skall va (rare) hur det er med det aner jag ikke, men du har vel litt koll på Bators matrial.
    Har du singeln It's cold outside? dumt spørsmål sikkert:rolleyes:

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Wanderers ga vel ikke ut så mye, heller ikke så ofte å se her hjemme.
    "It´s Cold Outside" er en god gammel garageklassiker, nærsagt en prepowerpoplåt, originalt med The Choir (også de fra Ohio, samme delstat som Bators) Har den i singelboksen som kom ut på Bomp for drøye 20 år siden + The Choir (selvsagt ;) )

Stiv

Choir

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.530
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Fantastisk powerpop ja
    husker jag hørte den i -79 når den kom, broderns kompis hade den og har vel forts... Wanderers gav vel bare ut ett album ja, kjøpte mitt i London 82/83

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    aaaaaaahhhhhhhhhhh! Kvalitetsfredag, ut å lufte bøgenettet.

Sist redigert:

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    sånt..... (den eminente trommeslager, multimusiker og fotograf Robert Birdeye i bakgrunnen)

fangst

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn