Espen L`s Burmester system

E

Espen L

Gjest
Endelig har jeg fått lagt ut bilder av mitt anlegg :) Har etter mye testing og lytting kjøpt nye Høytalere i disse dager, valget ble som dere her ser B80 fra Burmester. Ellers i anlegget så er det effektforsterker 911 mk3 og cd spiller 001 og preamp 035, samt Strømrenser 948.




 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.507
Antall liker
2.953
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Espen L

Pent oppsett!! :) :)

Og så nærmest gjennomført da gett..... ;)
(men det finnes vel ikke Burmeister TVer......)
 

Audio Art

Bransjeaktør
Ble medlem
29.11.2004
Innlegg
618
Antall liker
190
Torget vurderinger
2
Espen L

Du er en reser til å legge ut bilder Larsen ;D
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Espen L

papworth skrev:
Du er en reser til å legge ut bilder Larsen ;D
Larsen...??! Jeg trodde det var Lie. Det hadde forklart det fete anlegget ;).

Mvh. Birdman
 
E

Espen L

Gjest
Espen L

emotikon skrev:
Pent oppsett!! :) :)

Og så nærmest gjennomført da gett..... ;)
(men det finnes vel ikke Burmeister TVer......)
Takker for det :) nei Burmester TV finnes vel ikke :'(
 

Steb

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
62
Antall liker
1
Sted
Porsgrunn
Gratulerer med nye høytalere Espen. Dette må lyttes til en dag.
Mvh.
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.475
Antall liker
4.283
Torget vurderinger
10
Dette er meget bra! Ser nydelig ut og spiller ennå bedre! ;D B 80 har løftet nivået ennå ett par hakk, gleder meg til de er spillt inn......... ;) Gratulerer!
 

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Innlegg
644
Antall liker
0
Grattis med nye høyttalere Espen. Ser bra ut dette. Spiller du med demping i rommet? Høyre HT står jo ganske nærme sidevegg. Hvor langt unna sitter du? Hmmmm.. Må ta en tur ut til solkysten snart...
 

Solo

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Innlegg
1.011
Antall liker
20
Torget vurderinger
2
Fint oppsett!
Har du testet med 001 direkte i effekttrinn kontra gjennom 035?
 

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Innlegg
1.703
Antall liker
296
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Gratulerer Espen!

Gleder meg til lytting i uke 48:)

Burmester tv finnes vel ikke nei, men Burmester rack??

Paul
 

Audio Art

Bransjeaktør
Ble medlem
29.11.2004
Innlegg
618
Antall liker
190
Torget vurderinger
2
Solo skrev:
Fint oppsett!
Har du testet med 001 direkte i effekttrinn kontra gjennom 035?
Kanskje det er noe mere trøkk i mellom bass/mellom tone med direkte drift.
Jeg "pesonlig" synes det spiller bedre med 035. kontra 001 direkte. Det blir mere av alt!
 
E

Espen L

Gjest
SAL skrev:
Dette er meget bra! Ser nydelig ut spiller ennå bedre! ;D B 80 har løftet nivået ennå ett par hakk, gleder meg til de er spillt inn......... ;) Gratulerer!
Takk for det SAL :) Er meget fornøyd i stuen her nå ja :D
Mvh: Espen
 
E

Espen L

Gjest
yasman skrev:
Gratulerer Espen!

Gleder meg til lytting i uke 48:)

Burmester tv finnes vel ikke nei, men Burmester rack??

Paul
Takk for det Yasman :) Er hjemme til helgen,mulig vi kunne tatt en liten lytte seanse da? kunne også tenkt meg og hørt på Calderaene dine igjen, nå såm du har byttet cd spiller/preamp :eek:
Mvh: Espen
 
E

Espen L

Gjest
Steb skrev:
Gratulerer med nye høytalere Espen. Dette må lyttes til en dag.
Mvh.
Hei Steb
Bare og ta en tur en dag vetdu :) hvor lenge blir du hjemme i denne omgangen da?
jeg er nesten bare hjemme i helgene nå men blir hjemme i hele uke 48 (ferie)
Mvh: Espen
 

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Innlegg
2.222
Antall liker
1.331
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
Gratulerer med flotte ht Espen. Solkysten kaller ;D
 
E

Espen L

Gjest
2m skrev:
Gratulerer med flotte ht Espen. Solkysten kaller ;D
Takk for det 2m, du må gjerne ta en tur en dag du for tid "Solkysten venter"
Mvh: Espen
 
E

Espen L

Gjest
General8 skrev:
Grattis med nye høyttalere Espen. Ser bra ut dette. Spiller du med demping i rommet? Høyre HT står jo ganske nærme sidevegg. Hvor langt unna sitter du? Hmmmm.. Må ta en tur ut til solkysten snart...
Hei General8
For ikke noe hjelp av rommet i denne stuen, men de står nok litt lenger fra sidevegg en
det som kommer fram på Bildet. Det er definitivt ikke noe godt Hifi rom dette :'( må bare gjøre det beste ut av det.
Du må gjerne ta deg en tur ut en dag og ta en lytt vis du har lyst. Sender deg nummeret mitt på PM til deg.
På tide jeg for hørt på opsettet ditt en dag også ,har aldri fått hørt anlegget ditt så det skulle vært gøy
Mvh: Espen
 
E

Espen L

Gjest
Solo skrev:
Fint oppsett!
Har du testet med 001 direkte i effekttrinn kontra gjennom 035?
Hei Solo
Har ikke fått testet det på disse Høytalerene da disse bare er noen dager gamle,
har prøvd dette på de forrige Høytalerene ,følte at det ble noe bedre med preampen
spesielt når man spilte ved lavt volum, følte at man beholt lydbildet bedre ved lavere volum når jeg kjørte preampen. Er enig med Papworth som mener at mellombassen virker noe mer direkte når man kjører rett ned i slutt trinnet,så dette kan nok også være en smaksak på hva som er best. Skal få testet det i løpet av kort tid på disse høytalerene også. Skal bli spennende og høre resultatet når jeg for testet det.
Mvh: Espen
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Absolutt stilig ja, men tråden tåler vel flere bilder? ;D
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.475
Antall liker
4.283
Torget vurderinger
10
Hva med ett bilde av luftmeiselen? Brannmuren/skilleveggen ryktes i å ligge tynt an...... ;)
 

swans

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2006
Innlegg
303
Antall liker
2
grattis med nye høytalere og flott oppsett.
var der i går ( 21.11.08) veggen ligger syltynt ann sal ;)
det spiller vanvittig bra. norske musikkere og vokalister må skjerpe seg om vi skal gidde å gå på live-konsert når Diana Crall og musikkere spiller som i stua til Espen..
noe trangt lybilde da høytalerene står litt nærme hverandre. derfor ligger deleveggen dårlig ann.
ett anlegg til høy musikkglede.

mvh
runar(swans)
 
E

Espen L

Gjest
SAL skrev:
Hva med ett bilde av luftmeiselen? Brannmuren/skilleveggen ryktes i å ligge tynt an...... ;)
Hei SAL veggen blir rivd denne uken vis alt går etter planen ??? er livredd for at det er bæring
i muren (noe jeg ikke trur det er) så jeg krysser fingrene for at alt går etter planen.
Vil helt klart heve lyden ennå et "knepp" vis jeg for noe mer avstand og luft rundt Høytallerene
Mvh: Espen
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.428
Antall liker
1.377
Espen L skrev:
Hei SAL veggen blir rivd denne uken vis alt går etter planen ??? er livredd for at det er bæring
i muren (noe jeg ikke trur det er) så jeg krysser fingrene for at alt går etter planen.
Vil helt klart heve lyden ennå et "knepp" vis jeg for noe mer avstand og luft rundt Høytallerene
Mvh: Espen
Hvis du finner en Bæring i veggen, så får du be ham om å pelle seg hjem .... ha'kke noe nede hos dere å gjøre han! :D

ps. høyttalerne ser skikkelig tøffe ut! Enda bedre enn på messa!
 

HMK

Fersking
Ble medlem
30.08.2004
Innlegg
1
Antall liker
0
Torget vurderinger
3
Gratulerer igjen Espen med sentralens flotteste høyttalere! ;)

Håper vi får til en lytteseanse om ikke alt for lenge.


Henning.
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.475
Antall liker
4.283
Torget vurderinger
10
Anlegget er ett skikkelig smykke, spiller skikkelig bra nå! Brannmuren blir kortet en god halvmeter denne uken om ryktene stemmer, kommer til å løfte kraftig tror jeg! Dette må høres.......... ;)
 
E

Espen L

Gjest
HMK skrev:
Gratulerer igjen Espen med sentralens flotteste høyttalere! ;)

Håper vi får til en lytteseanse om ikke alt for lenge.


Henning.
Hei Henning
Takk for det :) sett av en dag i Romjulen så tar vi en lytteseanse hjemme hos meg, snakket med SAL at du og Erik kanskje kom en tur nedover i romjulen. Vi er velkommne til en seanse hos SAL så da kan vi ta en tur og lytte hos han også når dere først tar turen. SAL har også et fantastisk anlegg med kjempe lyd.
Mvh. Espen
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.429
Antall liker
25.921
Torget vurderinger
24
Kanskje jeg skal forsøke å få en liten lytt her selv med tid og stunder. Gratulerer så masse med nydelig oppsett Espen. Virkelig kremprodukter du har her.
 
E

Espen L

Gjest
Fosse skrev:
Kanskje jeg skal forsøke å få en liten lytt her selv med tid og stunder. Gratulerer så masse med nydelig oppsett Espen. Virkelig kremprodukter du har her.
Hei Fosse
Takk for det :) du må gjerne komme innom en dag det passer
Mvh: Espen
 
E

Espen L

Gjest
swans skrev:
grattis med nye høytalere og flott oppsett.
var der i går ( 21.11.08) veggen ligger syltynt ann sal ;)
det spiller vanvittig bra. norske musikkere og vokalister må skjerpe seg om vi skal gidde å gå på live-konsert når Diana Crall og musikkere spiller som i stua til Espen..
noe trangt lybilde da høytalerene står litt nærme hverandre. derfor ligger deleveggen dårlig ann.
ett anlegg til høy musikkglede.

mvh
runar(swans)
Hei Runar
Takk for det :) bestandig hyggelig og ha deg på besøk og få høre din mening, er vel
Svært få som har hørt så mye high end anlegg som deg opp gjennom årenes løp ;)
er vel snart ikke en messe i det store utland som du ikke har hvert på ;D
Mvh: Espen
 

enw

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.06.2004
Innlegg
199
Antall liker
2
Flotte høytalere! :)

Resten av anlegget er jo heller ikke akkurat det værste som finnes.. ;). Må bare si at jeg Gleder meg til en lytteseanse i nær fremtid!

Hilsen

enw
 
E

Espen L

Gjest
JackX skrev:
Espen L skrev:
Hei SAL veggen blir rivd denne uken vis alt går etter planen ??? er livredd for at det er bæring
i muren (noe jeg ikke trur det er) så jeg krysser fingrene for at alt går etter planen.
Vil helt klart heve lyden ennå et "knepp" vis jeg for noe mer avstand og luft rundt Høytallerene
Mvh: Espen
Hvis du finner en Bæring i veggen, så får du be ham om å pelle seg hjem .... ha'kke noe nede hos dere å gjøre han! :D

ps. høyttalerne ser skikkelig tøffe ut! Enda bedre enn på messa!
Takker for det JackX
Gleder meg til alt er på plass hos deg også, må få hørt oppsettet ditt også
Bør jo virkelig spille bra hos deg med de fine produktene :)
Mvh: Espen
 
E

Espen L

Gjest
enw skrev:
Flotte høytalere! :)

Resten av anlegget er jo heller ikke akkurat det værste som finnes.. ;). Må bare si at jeg Gleder meg til en lytteseanse i nær fremtid!

Hilsen

enw
Takk for det enw :) Skal til Oslo Hifisenter i morgen og hente Tyr Høytallerkabler
Vet at jeg da vil få enda et lite løft ;)
Mvh: Espen
 
Topp Bunn