Espen L sitt system.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.457
    Sted
    Skien
    Har du mulighet til å blende ned rommet hvor TV og stereoen står så det blir helt mørkt?
    Har du side-, og baklys inn mot TVen? Spoter, lysarmatur etc som kan skinne på skjermen?
    Hvis nei på det første, og ja på de 2 andre skal du være sørs forsiktig med å sette inn en buet TV skjerm.
    Hvorfor?
    Dersom lys får slippe fritt til skjermen, naturlig eller kunstig vil det meste av det opplyste segmentet på skjermen samle seg i midten.
    Nå er du advart. Lån med hjem noen dager først, og eksperimenter før du flesker til er mitt råd.
    Takk for tips Power`n
    Jeg har en rullgardin (elektrisk) som jeg kjører ned foran vinduet inne i stuen så det blir forholdsvis mørkt.
    Ellers er det led lys i tak som jeg demper.

Mvh: Espen L

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.457
    Sted
    Skien
    Flott anlegg og nytt rack, men jeg er kategorisk mht TV i stereoanlegget.
    En vederstyggelighet;).

Ser du er begeistret for Kirsti Huke.
    Du kjenner sikkert til Solveig Slettahjel (?)
    Noe samme stil, synger enda mer slepent, og bra lyd på innspillingene.

Ellers har du sikkert lagt merke til bra bass-spill på Hukeplata?
    Samme kar, og ei enda kulere plate synes nå jeg. Bra lyd.;)

Hei bluesbraker
    Enig i det du skriver med tanke på TV plassert mellom høyttalerne og har selvfølgelig ikke kjørt TV mellom anlegget på grunn av at dette hjelper lydmessig eller at jeg synes det er noe spesielt pent!
    Men har få andre muligheter da det er rimelig komplisert å feste det direkte på vinduet :)
    Fordelen er selvfølgelig når jeg ser film (som er noe jeg gjør mye) så har jeg litt over snitte god lyd når TV er plantet mellom høyttalerne enn å bruke de innebygde i TV.
    TV vil også bli trukket mye lenger tilbake på racket når jeg for en litt annen fot på TV.
    Takk for tipse med Steinar Raknes:) ser at han har gitt ut flere skiver de skal sjekkes ut.

Sist redigert:

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.331
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei Espen

Gratulerer med et flott rack!!
    Innmaten ser minst like bra ut.😀
    Når du ikke ser på TV, anbefales et tjukt teppe over.
    Da blir ikke refleksjonene fra TV'n sjenerende.😀

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    1.051
    Sted
    Porsgrunn
    Henger meg på. Gratulerer med det flotte racket. Når ventetiden ble såpass lang, så er det vel desto deiligere å få det i hus. Alle Bassocontinuorackene som du har vist meg på messene som vi har vært på (München og Gøteborg) har vært virkelig lekre.

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.457
    Sted
    Skien
    Hei Espen

Innmaten ser minst like bra ut.������
    Da blir ikke refleksjonene fra TV'n sjenerende.������
    Takker for det puristen :)
    jada er klar over dette med teppe over TV.
    Er bestilt nytt TV som kommer til torsdagen å da for jeg dratt TV ganske langt bak på racket, har samtidig Stradivari trekt ganske langt frem på gulvet så blir ikke så ille lydmessig dette serru:)

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.457
    Sted
    Skien
    Henger meg på. Gratulerer med det flotte racket. Når ventetiden ble såpass lang, så er det vel desto deiligere å få det i hus. Alle Bassocontinuorackene som du har vist meg på messene som vi har vært på (München og Gøteborg) har vært virkelig lekre.
    Ja ble flott dette Morten :)
    Du har jo lurt på om det passer å komme å få en lytt etter at jeg har fått Stradivari i hus, har litt dårlig samvittighet for at vi ikke har fått dette til, vi ringes å avtaler en dag nå Morten :)

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.596
    Sted
    Stavanger
    Hei Espen

Innmaten ser minst like bra ut.������
    Da blir ikke refleksjonene fra TV'n sjenerende.������
    Takker for det puristen :)
    jada er klar over dette med teppe over TV.
    Er bestilt nytt TV som kommer til torsdagen å da for jeg dratt TV ganske langt bak på racket, har samtidig Stradivari trekt ganske langt frem på gulvet så blir ikke så ille lydmessig dette serru:)

Jeg bruker Molton.

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Det racket der så ganske lekkert ut! :) Gratulerer!

Nå må vi dra til med litt musikk snart. Der racket må vel også spilles inn? :p

Geir Arne

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Fikk med meg en pakke fra Horten Messa i helgen.
    Har ventet litt i spenning på denne så gøy når den kom i hus :)
    Vis vedlegget 402639

Dette er et Bassocontinuo rack som Acoustic Tuning er importør for.
    En fordel med dette racket er at det er en enkel sak å forandre på høyder/Bygge ut med flere hyller osv....

Vis vedlegget 402640

Fikk bra med luft mellom komponentene, å ønsker jeg det annerledels så er det en enkel å rask sak å sette på færre eventuelt flere ledd.

Vis vedlegget 402641

Vis vedlegget 402643

Vis vedlegget 402644

PS! Jada JackX ser at jeg har plass til et riaa trinn :)

Ååå den var stilig.
    Grattis :)

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.457
    Sted
    Skien
    Det racket der så ganske lekkert ut! :) Gratulerer!

Nå må vi dra til med litt musikk snart. Der racket må vel også spilles inn? :p

Geir Arne
    Bare å stikke innom igjen en dag ganilsen.
    Så skal vi nok få blåst racket i vater vi vetdu :)

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    1.051
    Sted
    Porsgrunn
    I forbindelse med en liten Oslotur med start i Skien, fikk jeg endelig se, ta på, og lytte til Espens nye høyttalere. De var helt eksellente på strengeinstrumenter og jeg skjønner godt at den type musikk blir mer og mer spilt hjemme hos Espen.

Når vi først var i tigerstaden så var vi en tur innom Stereofil for å høre på mere Sonus Faber, men der var det langt fra den lydkvaliteten som Espen har hjemme. I særdeleshet gjaldt det bassen. Der bassen hos Espen var god og fyldig, var bassen hos Stereofil boomy.

Så takk for turen og lyttestunden.

Morten

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.457
    Sted
    Skien
    I forbindelse med en liten Oslotur med start i Skien, fikk jeg endelig se, ta på, og lytte til Espens nye høyttalere. De var helt eksellente på strengeinstrumenter og jeg skjønner godt at den type musikk blir mer og mer spilt hjemme hos Espen.

Når vi først var i tigerstaden så var vi en tur innom Stereofil for å høre på mere Sonus Faber, men der var det langt fra den lydkvaliteten som Espen har hjemme. I særdeleshet gjaldt det bassen. Der bassen hos Espen var god og fyldig, var bassen hos Stereofil boomy.

Så takk for turen og lyttestunden.

Morten
    Ja takk for en flott dag sammen Jabba_Jabba :)
    Fint at vi endelig fikk kordinert litt lytting hjemme hos meg også,hyggelig at du likte dette så godt selv om ditt favoritt merke (Magico) ikke står her lenger.
    En fin tur vi fikk innom Stereofil og OHFC igjen også så dette var en fin fredag.

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.457
    Sted
    Skien
    Gratulerer så mye Espen:)
    Her går du nye retninger igjen, fantastisk moro.
    Stradivari og Amati F. er begge på drømmelisten min fra SF å prøve ut.
    Blir moro å høre inntrykkene dine etter hvert.
    Mellomtone og oppover blir spesielt spennede å høre sammenligning mot Q5, som jeg har hørt hos deg tidligere.

Jonas
    Hei JonasH
    Du har spurt en del om Sf Stradivari i det siste, har jo gitt deg litt innputt på hvordan ørene min opplever dette nå som jeg har hatt de en del måneder. Gøyalt å lese om Douglas sin erfaring etter at han fikk Stradivari for som du her vil lese så er dette mye likhetstrekk ifra det som jeg har nevnt til deg :)

In my room the distance between the speakers is critical, the Strads do not respond well to being spaced far apart, interestingly even increasing the distance between the speakers by 2 centimetres from the current position impacts bass negatively.

For the record; the distance between the speakers is 238cm (7,81 feet) and each tweeter fires directly at each ear.

These are the most musical speakers I have ever heard, and it is uncanny how one is drawn into the music. The Strads are not demo speakers, and demand to be listened to, not demonstrated.

It was very important to me when spending so much on speakers that it enables me to enjoy all genres and that is exactly what these speakers do. The way the Strads projects sound, in a huge grand manner, with a very clean but utterly natural tonal balance and a large but not necessarily ultra-wide soundstage is very close to how live music sounds.

The Strads can rock out with the best of them, with a very fast, tight bass, but are truly reference class with large scale classical and instrumental music. These are the first speakers that I have ever owned or heard that convey classical music properly, from the most intimate piano solo to large symphonic pieces. The fact that I am now broadening my musical horizons makes the purchase worthwhile just for that. This speaker does not take kindly to audiophile drivel, and demand that one listens to real music, all genres.

I am listening to old dirty blues by Lightnin Hopkins as I type this review and I am astonished how raw and real it sounds, it might have been live.

The Strads also sound incredibly involving at low to moderate levels, which is amazing for such a large speaker, and is intoxicatingly involving, it simply draws one into the music.

To summarise these speakers have so much soul, are incredibly vivid in their presentation, with massive scale,and effortlessly fills my large room with sound. The Strads sound incredible off-axis, and I basically get the same sound balance anywhere in the room, a fantastic conduit to the music.

This only happens however when they are dialled in, it takes effort, but it is so worth it.

Speakers for lifetime…Yea!

Her er noen bilder av systemet hans.

DSCF1824.jpg

DSCF1829.jpg

DSCF1799.jpg

JonasH

Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Antall liker
    2.122
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    16
    Sammenfaller veldig med dine inntrykk dette Espen :)
    Er det en ting som ofte trekkes frem når SF nevnes så er det jo formidling som engasjerer.
    Om man spiller rock av ymse kvalitet eller sarte frue stemmer, blir man dratt inn i musikken på en naturlig måte forstår jeg.
    Håper virkelig jeg får lyttet til disse hos deg Espen.
    Ps. Må si den røde fargen er en jeg har smeltet fullstendig for. Ville passet perfekt i stua her..:rolleyes:

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.457
    Sted
    Skien
    Sammenfaller veldig med dine inntrykk dette Espen :)
    Er det en ting som ofte trekkes frem når SF nevnes så er det jo formidling som engasjerer.
    Om man spiller rock av ymse kvalitet eller sarte frue stemmer, blir man dratt inn i musikken på en naturlig måte forstår jeg.
    Håper virkelig jeg får lyttet til disse hos deg Espen.
    Ps. Må si den røde fargen er en jeg har smeltet fullstendig for. Ville passet perfekt i stua her..:rolleyes:
    De er knall fine i den røde fargen å tru meg i Live så er de enda flottere å se på!
    Bare å ringe Stereofil å knalle til JonasH :)

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.457
    Sted
    Skien
    Da er en buet 65 tommer kommet inn i min kjære stue.
    Ikke det smarteste lydmessig å plassere den mellom høyttalerene men bruksmessig så er det uten tvil det smarteste for Mr Espen L :)
    Ser veldig mye film å da ønsker jeg å kunne bruke anlegget da lyd har enormt mye å si for min film opplevelse.
    Så for det heller gå noen millimeter utover lyden med TV plassert der hvor det nå står, det å bruke systemet mest mulig gir meg milevis mest glede!

L1001399.jpg

L1001372.jpg

L1001404.jpg

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.307
    Torget vurderinger
    4
    Vet ikke om det interessant men du kan jo også bruke tven som streamer til f.eks nettradio eller Tidal som du kan styre fra nettbrett/mobil (min LG kan streame selv om skjermen er skrudd av).

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.220
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Det var da et usedvanlig lekkert og pent oppsett. Ser litt sparsomt ut med akustikk remedier, men det kan da låte bra læll.

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.457
    Sted
    Skien
    Det var da et usedvanlig lekkert og pent oppsett. Ser litt sparsomt ut med akustikk remedier, men det kan da låte bra læll.
    Joda hadde klart vært en fordel å hatt noe mer akustikk remedier!
    Men noe er gjort som ikke kom frem på bildet :)
    Har rockfon master i taket som tar en del av etterklangstiden og avstanden fra høyttaler til frontvegg og side vegg er en del mer en det som kommer frem på bildet (lang over 1mtr alle veier) Har også en automatisk tykk rullgardin som jeg kjører ned når jeg lytter "seriøst" som hjelper mot refleksjoner mot vinduet så fungerer ikke så gæli serru :) Vis du ikke skal spille så høyt at du må ha på helhjelm når man lytter da!

L1001424.jpg

L1001426.jpg

L1001427.jpg

L1001428.jpg

Sist redigert:

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.220
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Ahaaa, lekkert jort det også. Jeg burde vel skjønt det, gjenomført alt samment. :eek:
    Dette passerer vel de fleste interiør politi innspeksjoner fra det motsatte kjønn.
    Har såvidt hørt Stradivari til BTS, det låt bra ! Men det er noen år siden :)

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.457
    Sted
    Skien
    Flotte bilder som vanlig Espen, av et velbalansert anlegg. Du får hilse Vigdis fra meg når hun våkner fra skjønnhetssøvnen sin:)

Mvh, Morten
    Ja se der ja.....
    Jaggu kom Dronninga med på det ene bildet :)
    Hunn ligger i sofaen og sover å undertegnede lytter på musikk å har noe flytende kornprodukter i glasset :)
    God fredag :)

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.457
    Sted
    Skien
    Vet ikke om det interessant men du kan jo også bruke tven som streamer til f.eks nettradio eller Tidal som du kan styre fra nettbrett/mobil (min LG kan streame selv om skjermen er skrudd av).
    Dette har jeg aldri tenkt på eller testet!
    Bruker i dag optisk kabel ned i DAC på CD spilleren fra TV.
    Skal bli gøy å prøve ut :)

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke hatt TV på mange år, men jeg gjør nå som du og bruker optisk ut. Har du Google cast i TVen er det bare å caste fra app men jeg bruker mediaspilleren i TV og https://www.bubblesoftapps.com/bubbleupnpserver/ styres fra Lumin og Kazoo app.
    Skal sjekkes ut dette Minutten :)

Hei Espen, det er jo så fint dette kompaktanlegget ditt :D. Vedr TV, dersom du skal se noe på Youtube så søker du på telefon/pad så kommer det opp et ikon i hjørnet så er det bare å overføre til TV men det har du vel funnet ut. Fin funksjon.

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.457
    Sted
    Skien
    Har ikke hatt TV på mange år, men jeg gjør nå som du og bruker optisk ut. Har du Google cast i TVen er det bare å caste fra app men jeg bruker mediaspilleren i TV og https://www.bubblesoftapps.com/bubbleupnpserver/ styres fra Lumin og Kazoo app.

Hei Espen, det er jo så fint dette kompaktanlegget ditt :D. Vedr TV, dersom du skal se noe på Youtube så søker du på telefon/pad så kommer det opp et ikon i hjørnet så er det bare å overføre til TV men det har du vel funnet ut. Fin funksjon.
    Joda kjekt med disse små kompakt anleggene guru :) :)
    Tenkte å stikke en tur innom klubben i morgen å lytte litt til B&W 802 som dere har fått inn på demo.
    Lyttet på B&W 800 på Gøteborg messa og det var en fin opplevelse for mine ører.

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.457
    Sted
    Skien
    Da blir det konsert i kveld :)
    Er i utgangspunktet ikke så glad i "look a like" men etter oppfordring fra Powerpoint å flere her på sentralen så ble det kjøpt inn billett til kveldens konsert.
    Har vært på 2 Pink Floyd konserter og 2 Roger Waters tidligere så er spent på opplevelsen i kveld.

IMG_2439.jpg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.431
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Kos deg Espen, Brit Floyd på Hamar for et par uker siden holdt i alle fall sine løfter:D

gismo

G-nøkkel

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.03.2011
    Antall liker
    203
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    3
    Hei Espen!

Har ikke hørt disse østfoldingene med Pink Floyd på hjernen. Men trommeslager Bjørn spilte jeg sammen med noen år på åttitallet. Fantastisk musiker er han!

Hilsen G-nøkkel

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.457
    Sted
    Skien

Da fikk jeg lastet ned YouTube appen og testet dette hifiguru, en gøyal finesse dette :)

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.457
    Sted
    Skien
    Var konserten bra?
    Det og prøve å og fylle skoene etter verdens beste band (etter min smak) er jo i utangspunktet rimelig hårete mål!
    For meg så er Pink Floyd/Waters det største innen musikk, hadde bestemt egentlig å aldri reise på noe "look a like" av Pink floyd men tok jo nå turen til slutt.
    Konserten synes jeg var ok men ikke noe mer enn ok. Synes de spilte bra og Showet var også sånn ok.
    Slet med stemmen til vokalisten den synes jeg kun kom til sin rett i låta Mother! Synes han rett å slett ikke sang noe bra!
    Kordamene likte jeg mye bedre stemmene på :)
    Var ikke noe bortkastet å reise på dette for det å høre Pink Floyd låter igjen live er godt for hjerte og sjel uansett:)
    Nå skal jo Roger Waters ut på en lang turne i 2017 men foreløbig kun i USA så for vi håpe han tar turen til Europa også.
    Han slipper også en ny skive i 2017 så dette er noe jeg ser frem til.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.205
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Morsomt at du liker Baez. Ikke mange her på hfs som synes det er interessant.:rolleyes:
    Det er en av de få artistene som det fremdeles er vettuge priser på på platemesser.

Jeg har ikke hørt denne på CD, kun vinyl, og jeg har en Vanguard original og en repress.
    Er spent på hva du synes om CD-utgaven.
    Det låter bra på vinyl, med en enorm tilstedeværelse i det enkle opptaket.

Mange av Dylans beste sanger er her, og det er i det hele tatt et klassisk album.

En liten kommentar til Pink Floyd.
    Det er vel ikke slik at disse cover/tributebandene prøver å fylle Pink Floyds sko.
    Vi må heller være glad for at denne musikken lever, og er mulig å få oppleve på konsert til tross for at PF er gone.
    Både Mozart og Beethoven er borte for lenge siden, men folk går jo heldigvis for å høre musikken på konsert uten dem!:)

Jeg har aldri hørt Pulse of Floyd, men vi som så Brit Floyd på Hamar var alle fornøyd,-dvs mer enn ok!;)

Mvh

Sist redigert:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.935
    En liten kommentar til Pink Floyd.
    Det er vel ikke slik at disse cover/tributebandene prøver å fylle Pink Floyds sko.
    Vi må heller være glad for at denne musikken lever, og er mulig å få oppleve på konsert til tross for at PF er gone.
    Både Mozart og Beethoven er borte for lenge siden, men folk går jo heldigvis for å høre musikken på konsert uten dem!:)

Jeg har aldri hørt Pulse of Floyd, men vi som så Brit Floyd på Hamar var alle fornøyd,-dvs mer enn ok!;)

Mvh

Tiltredes Bluesbreaker :cool:
    Som om jeg skulle sagt det selv.
    På den annen side Espen, må du få lov til å mene akkurat det du vil selv om konserten med POF.
    Jeg var ikke der sammen med deg, og kan derav ikke uttale meg om POF hadde en god dag i Skien.
    POF i Kulåsparken i juni 2016 var mer enn greit for min del.
    Jeg får jo aldri oppleve PFs "line-up" fra Pompeii alikevel :p
    Men jeg har en venn som så dem "live" i Berlin i 1971, og det virker til å ha vært en milepel for ham :cool:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn