Espen L sitt system.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Takk for gode musikktips, Espen! Koser meg med Helge Lien og Hummingbird nå. Behagelig og likevel musikalsk og spennende nok. Perfekt tidlig søndag ettermiddag. Skal teste Vivaldi-innspillingen med Marco Fornaciari, også. God søndag!
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.846
    Antall liker
    36.255
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Regner med du har lyttet til Espen Eriksen trio? Hvis ikke så det absolutt å anbefale.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.005
    Antall liker
    10.753
    Sted
    Skien
    Takk for gode musikktips, Espen! Koser meg med Helge Lien og Hummingbird nå. Behagelig og likevel musikalsk og spennende nok. Perfekt tidlig søndag ettermiddag. Skal teste Vivaldi-innspillingen med Marco Fornaciari, også. God søndag!
    Hummingburn er en flott plate oes :)
    Kos deg med god musikk og ikke minst god lyd:)


    Mvh: Espen L
     
    • Liker
    Reaksjoner: oes

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.005
    Antall liker
    10.753
    Sted
    Skien
    Da er Julen synget inn i kveld med Odd Nordstoga og Det Norske Kammerorkester i Olavshallen!

    CE819BB3-AD77-4BEA-96AE-5342455FBC34.jpg



    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.005
    Antall liker
    10.753
    Sted
    Skien
    Hadde et hyggelig besøk i dag av en god hifi venn, med seg hadde han en spolebåndspiller under armen :)
    Thorstein vet min kjærlighet til Pink Floyd så The Wall og the Dark Side Of The Moon var medbrakt på bånd!
    Kan si med en gang att dette spilte forrykende flott! her satt vi altså og hørte på en spiller som er 40 år gammel men du verden å dette mediet spiller!
    Spesielt stemmer var veldig naturlig, diskant var også flott og hørtes mer "analog" ut enn CD mediet.
    Dynamikken/attack holder jeg en knapp på CD spilleren dog forskjellene opplevdes ikke store, vi var vel også enige om att CD spilleren virket litt mer "kraftfull" i utrykket mens bånd spilleren spilte litt "roligere" Det tonale opplevdes overraskende likt på disse mediene med mitt system. Har hørt båndspiller ved noen anledninger så jeg var klar over kvalitetene ved dette, kjempe gøy å få prøvd på mitt eget utstyr.

    Tusen takk Thorstein for ett veldig hyggelig besøk og ikke minst for att du tok deg bryet med å ta med spilleren din.

    Thorstein gjør klar Bånd.

    IMG_4555.jpg


    IMG_4556.jpg


    IMG_4559.jpg


    IMG_4561.jpg


    IMG_4563.jpg



    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    16
    Kult Espen! :)
    Moro å teste bånd i oppsettet også. Spennende å høre du opplevde sound som såpass likt også.

    Ha en strålende helg!
    Her nytes en Brolio i glasset og ut av SF triller Norah Jones's album Featuring. Liker denne platen veldig godt. Gjesteartister er medvirkende.

    Jonas
    NJ.jpg
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.712
    Antall liker
    14.829
    Sted
    Langesund
    Er vel vanskelig å si om forskjellene ligger i selve opptaket eller om det ligger i avspillingsutstyret. Tro nok det er litt begge deler, men at i det store og hele er kvaliteten på det lagrede som til slutt er avgjørende. Tape er jo kult, men ikke for meg, som ikke engang har så veldig hang til å få lyd i anlegget igjen.

    Cd spilleren din står seg nok meget godt mot hva det skulle være.

    Tor
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.005
    Antall liker
    10.753
    Sted
    Skien
    Er vel vanskelig å si om forskjellene ligger i selve opptaket eller om det ligger i avspillingsutstyret. Tro nok det er litt begge deler, men at i det store og hele er kvaliteten på det lagrede som til slutt er avgjørende. Tape er jo kult, men ikke for meg, som ikke engang har så veldig hang til å få lyd i anlegget igjen.

    Cd spilleren din står seg nok meget godt mot hva det skulle være.

    Tor
    Enig i att opptaket/det lagrede har stor betydning uansett hvilket format man bruker :)

    Ha en strålende helg The Shy :)

    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.005
    Antall liker
    10.753
    Sted
    Skien
    Kult Espen! :)
    Moro å teste bånd i oppsettet også. Spennende å høre du opplevde sound som såpass likt også.

    Ha en strålende helg!
    Her nytes en Brolio i glasset og ut av SF triller Norah Jones's album Featuring. Liker denne platen veldig godt. Gjesteartister er medvirkende.

    Jonas
    Vis vedlegget 520470
    Hei JonasH
    Med Brolio i glasset og Norah Jones triller ut av Sonus faber da forstår jeg du er i komfort sonen:)
    Kos deg å ha en flott helg JonasH :)

    Mvh: Espen L
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.712
    Antall liker
    14.829
    Sted
    Langesund
    Er vel vanskelig å si om forskjellene ligger i selve opptaket eller om det ligger i avspillingsutstyret. Tro nok det er litt begge deler, men at i det store og hele er kvaliteten på det lagrede som til slutt er avgjørende. Tape er jo kult, men ikke for meg, som ikke engang har så veldig hang til å få lyd i anlegget igjen.

    Cd spilleren din står seg nok meget godt mot hva det skulle være.

    Tor
    Enig i att opptaket/det lagrede har stor betydning uansett hvilket format man bruker :)

    Ha en strålende helg The Shy :)

    Mvh: Espen L
    Uten kvinner vin og sang;) skal gjøre så godt jeg kan
     

    Tott

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.08.2005
    Innlegg
    205
    Antall liker
    224
    Torget vurderinger
    2
    hei og selv takk Espen, topp å treffes for litt hifiprat, kaffe og ikke minst overraskende smult på tampen :)

    Uten å huske alt for godt oppleves S IL C å være i annen klasse enn de 3 forrige kandidatene du har hatt innom for visitt. Alle de 3 forrige kandidatene har vært gode, men de alle har liksom ikke funnet plassen sin i systemet, noe er på skakke selv om det spiller meget godt (små nyanser men allikevel).

    S IL C spiller langt mer naturlig og homogent, på en måte slik at man virkelig begynner å tro på det som blir fremført. Dette er helt klart et system som nå spiller fantastisk godt og har egenskaper man husker en stund etter man har reist hjemover, her får man lyst å lytte videre Espen.

    Burmester vs Studer er jo bare moro å teste. Sammenligningen blir kanskje ikke helt riktig da format og produksjon er vesentlig forskjellig, men synes begge spiller musikk på et særdeles godt nivå.

    Torstein (uten h)
     

    CMB

    Medlem
    Ble medlem
    06.11.2018
    Innlegg
    30
    Antall liker
    29
    Vilken drömanläggning. Måste låta fantastiskt
    Högtalarna är ett riktigt konstverk
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.005
    Antall liker
    10.753
    Sted
    Skien
    hei og selv takk Espen, topp å treffes for litt hifiprat, kaffe og ikke minst overraskende smult på tampen :)

    Uten å huske alt for godt oppleves S IL C å være i annen klasse enn de 3 forrige kandidatene du har hatt innom for visitt. Alle de 3 forrige kandidatene har vært gode, men de alle har liksom ikke funnet plassen sin i systemet, noe er på skakke selv om det spiller meget godt (små nyanser men allikevel).

    S IL C spiller langt mer naturlig og homogent, på en måte slik at man virkelig begynner å tro på det som blir fremført. Dette er helt klart et system som nå spiller fantastisk godt og har egenskaper man husker en stund etter man har reist hjemover, her får man lyst å lytte videre Espen.

    Burmester vs Studer er jo bare moro å teste. Sammenligningen blir kanskje ikke helt riktig da format og produksjon er vesentlig forskjellig, men synes begge spiller musikk på et særdeles godt nivå.

    Torstein (uten h)
    Takk for hyggelige ord Torstein :)
    Ta gjerne turen igjen ved neste anledning.

    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.005
    Antall liker
    10.753
    Sted
    Skien
    Har bestillt jeg også Espen!
    Flott Griffenfeldt, ser ut som vi blir en 5-6 staute karer fra GLL denne gang :)

    Jeg reiser nedover forholdsvis tidlig på Torsdag så tenker og reise rett på messa når jeg lander (de har åpent til 1900 på torsdag)
    Drar hjem på søndags formiddag så blir da ikke messe på søndag denne gang.

    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.005
    Antall liker
    10.753
    Sted
    Skien
    Da er billetter til Munchen messa bestilt :)



    Mvh: Espen L
    Henger meg på og kommer til å bestille flybilletter i morgen tidlig. Jeg kommer jo til å reise uansett, så like greit å bestille tidlig for en gangs skyld.
    Strålendende Jabba_Jabba :)

    Jeg har som vanlig bestilt på Rilano Hotell ( Schwabing)


    Mvh: Espen L
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.712
    Antall liker
    14.829
    Sted
    Langesund
    Nærmer meg 12 uker uten så mye som en liten enhet, så hvorfor skal en nedover der da;)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.005
    Antall liker
    10.753
    Sted
    Skien
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn