Takker EikDet er notert Espen, og en tur til Platekompaniet i morgen.
Gratulere med nye flotte høyttalere! Du får sikkert mye glede av de.
I og med at de er rundstrålende, så gir de vel andre utfordringer mht.aktustikken i rommet. Men får man det til så gir det et stort og flott lydbilde.
Ha en fortreffelig helg du også karmanaTakk for tipset om Solfrid Molland. En musikalsk og audiofil fornøyelse! Ha en fortreffelig helg
For da inderlig håpe at de åpner opp igjen!Lyttet litt på nettet på Solveig og bestemte meg for å rusle ned til Platekompaniet for å kjøpe. Der hadde de den ikke inne, ble vel ikke helt overrasket over det. Leste i lokalavisa at de skal stenge butikken på Down Town pga oppussing av senteret, så får vi se om de åpner opp igjen.
Hei Espen,Her er litt bilder av systemet med de nye høyttalerne.
Alt for tidlig å konkludere noe men må si at jeg har hatt en svært så hyggelig og positiv musikk opplevelse i helgen
Vis vedlegget 431699
Vis vedlegget 431700
Vis vedlegget 431701
Vis vedlegget 431702
Vis vedlegget 431703
Vis vedlegget 431704
Mvh: Espen L
Hyggelige ord fra en hyggelig mann!Hei Espen,Her er litt bilder av systemet med de nye høyttalerne.
Alt for tidlig å konkludere noe men må si at jeg har hatt en svært så hyggelig og positiv musikk opplevelse i helgen
Vis vedlegget 431699
Vis vedlegget 431700
Vis vedlegget 431701
Vis vedlegget 431702
Vis vedlegget 431703
Vis vedlegget 431704
Og takk for en hyggelig lytte-session sammen med Erik og Tom. Og veldig hyggelig gjeng og det ble en veldig trivelig formiddag. Takk for kaffe og bakst!
De nye høyttalerne var noen smykker rent estetisk. Som høyttalerne de erstatter, Sonus Faber Stradivari, gjør disse seg klart bedre når man ser dem live. Nydelig finish og en form som fikk dem til å se overraskende nette ut.
Likevel låt disse både stort og fyldig. Selv om høyttalerne er mindre enn Stradivari låt de likevel like stort. God tyngde i bassen og kanskje det beste, en nydelig midbass. Her var det lett å få "fot"! Mellomtone og diskant var utrolig luftig men også ganske mye mer frempå enn nevnte Sonus. En utrolig flott høyttalere som jeg gleder meg til å høre igjen når de er skikkelig innspillt og vi har jobbet litt med plassering.
Gratulerer med nye høyttalere Espen, her er det bare å glede seg til mange gode lyttetimer fremover. Jeg blir selvsagt med på en del av dem!
Geir Arne
Hei gismoTakker for tips om Solfrid Molland, det falt i smak
Går det bra med tilspilling av talere? Vil tro du har en litt annen lydsignatur nå enn da SF stod der
gismo
Takk for besøk Geir Arne og ikke minst for at du stiller opp og målerDa var det nok en liten tur innom Espen, denne gangen med litt måleutstyr med også for å se om vi kunne fintune lyden bittelitt ekstra.
De nye høyttalerne fra MBL låter fremdeles strålende! MBL 116F morsom sak som er relativt nøytral, "livlig" og utrolig åpen og detaljert(spesielt oppover). Den avslører nådeløst dårlige opptak, men er det ikke slik det skal være da? Byggekvaliteten er også helt rå.. Skulle ønske vi hadde tid til mer koselytting men det får vi ta en annen gang. Hyggelig sammenkomst ble det uansett med et par karer fra det lokale lauget samt en som hadde tatt turen fra tigerstaden.
Takk igjen for flott servering, det ble dessverre ikke så mye bilder denne gangen men her ser dere en måling av endelig plassering. Beste resultatet jeg har sett i en stue noen sinne tror jeg.
Vis vedlegget 435549
Geir Arne
Hvorfor måler dere på så lavt nivå?
Hei JonasHHei Espen
Moro å se det måles i stuen. Så bra ut dette
Ble det så du flyttet noe på de?
Jonas
Hva grafen viser og hva som er reelt er to forskjellige ting.Hvorfor måler dere på så lavt nivå?
Er du hjemme i morgen formiddag?Den der Soul platen kan du ta med hvis du tar deg en tur.
Kos deg med biffen
Tor
Hva med widescreen på bildet, så du får med høyttalerne sammen med komponentene?Fredag med DN+Flytende kornproduket+god musikk(og konemor som står og mekker indrefilet) å samtidig være godt plantet i sofaen Da er fredagen på et høyt nivå for min del!
God Helg
Vis vedlegget 445367
Ja, det er jegEr du hjemme i morgen formiddag?Den der Soul platen kan du ta med hvis du tar deg en tur.
Kos deg med biffen
Tor
Da er jeg hos deg ca kl 10 i morgen TorJa, det er jegEr du hjemme i morgen formiddag?Den der Soul platen kan du ta med hvis du tar deg en tur.
Kos deg med biffen
Tor
Tor
Joda stemmer det faktisk!Hva med widescreen på bildet, så du får med høyttalerne sammen med komponentene?Fredag med DN+Flytende kornproduket+god musikk(og konemor som står og mekker indrefilet) å samtidig være godt plantet i sofaen Da er fredagen på et høyt nivå for min del!
God Helg
Vis vedlegget 445367
For du har nye høyttalere, ikke sant?
Livet er kort vetdu! Viktig å ha det gøyDette er galskap.
Hva var galt med MBL? De kunne nesten ikke vært innspillt enda engang. Men sikkert moro å prøve forskjellige.
Hei JonasHHei Espen
Musikk,kornprodukter og en fru som mekker biff
Det er fredagen sin det. (for de heldige)
Regner med det var noe inni trekassene også?
Jonas
Hei!Hei JonasHHei Espen
Jonas
Det har endelig kommet en importør på et merke til Norge som jeg har beundret gang på gang når jeg har vært på messe i det store utland å brukt mine elefant ører!
Har bestandig likt det jeg har hørt men ikke vært "hisssig" nok når det ikke har vært en Norsk importør!
Men det er det nå blitt! Å da var jeg på "Pucken! etter ca 45 sekunder vetdu
Gratulerer med nye høyttalere EspenHei JonasHHei Espen
Jonas
Det har endelig kommet en importør på et merke til Norge som jeg har beundret gang på gang når jeg har vært på messe i det store utland å brukt mine elefant ører!
Har bestandig likt det jeg har hørt men ikke vært "hisssig" nok når det ikke har vært en Norsk importør!
God helg til deg også Sgt Pepper.Hei!Hei JonasHHei Espen
Jonas
Skal denne henge hele helgen over eller løfter du sløret på herlighetene?
Med hilsen og ønske om god musikk helg til alle, inklusive korn og drue produkter.
Tusen takk Tand.Gratulerer med nye høyttalere EspenHei JonasHHei Espen
Jonas
Det ble Kharma ja! Gratulerer! Gleder meg til videre utpakking
Det må vi få til Espen. Send meg PM når du tenker å ta turenTusen takk Tand.Gratulerer med nye høyttalere EspenHei JonasHHei Espen
Jonas
Tar en tur innom deg i Juli vis det passer for deg så jeg endelig for lyttet på det flotte systemet ditt.
Har fri hele Juli og blir mye hjemme så passer det for deg så finner vi en dagDet må vi få til Espen. Send meg PM når du tenker å ta turenTusen takk Tand.Gratulerer med nye høyttalere Espen
Tar en tur innom deg i Juli vis det passer for deg så jeg endelig for lyttet på det flotte systemet ditt.
Har fri hele Juli og blir mye hjemme så passer det for deg så finner vi en dagDet må vi få til Espen. Send meg PM når du tenker å ta turenTusen takk Tand.Gratulerer med nye høyttalere Espen
Takk JonasHGratulerer så mye med nye smykker Espen
Kharma er virkelig flotte/gode saker!
Say more,say more...Hvilken modell har du anskaffet?
Jonas