Espen L sitt system.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.358
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk for tipset om Solfrid Molland. En musikalsk og audiofil fornøyelse! Ha en fortreffelig helg :)

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.462
    Sted
    Skien
    Det er notert Espen, og en tur til Platekompaniet i morgen.

Gratulere med nye flotte høyttalere! Du får sikkert mye glede av de.

I og med at de er rundstrålende, så gir de vel andre utfordringer mht.aktustikken i rommet. Men får man det til så gir det et stort og flott lydbilde.
    Takker Eik :)
    De har koblet seg fint til rommet. Overraskende hvor lett mellomtonen og diskanten "satt" selv om det er rundstråle! Bassen er også strammere med MBL enn feks med Stradivari. Nå er nok 116F en av de lettere MBL talerene å få til i en stue, er ikke noen rundstråler på mellombassen på disse som det feks er på 101 samtidig som mellombass elementet og bass elementet og ikke minst selve kassen ikke er så veldig stor.
    Kos deg med Solfrid Molland i helgen en virkelig høydare av en skive etter min smak :)
    Blr det Munchen tur på deg i år?

Mvh: Espen L

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    1.051
    Sted
    Porsgrunn
    Lyttet litt på nettet på Solveig og bestemte meg for å rusle ned til Platekompaniet for å kjøpe. Der hadde de den ikke inne, ble vel ikke helt overrasket over det. Leste i lokalavisa at de skal stenge butikken på Down Town pga oppussing av senteret, så får vi se om de åpner opp igjen.

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.462
    Sted
    Skien
    Lyttet litt på nettet på Solveig og bestemte meg for å rusle ned til Platekompaniet for å kjøpe. Der hadde de den ikke inne, ble vel ikke helt overrasket over det. Leste i lokalavisa at de skal stenge butikken på Down Town pga oppussing av senteret, så får vi se om de åpner opp igjen.
    For da inderlig håpe at de åpner opp igjen!
    Du for bestille den på nettet Morten :)

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Her er litt bilder av systemet med de nye høyttalerne.
    Alt for tidlig å konkludere noe men må si at jeg har hatt en svært så hyggelig og positiv musikk opplevelse i helgen :)

Vis vedlegget 431699

Vis vedlegget 431700

Vis vedlegget 431701

Vis vedlegget 431702

Vis vedlegget 431703

Vis vedlegget 431704

Hei Espen,

Og takk for en hyggelig lytte-session sammen med Erik og Tom. Og veldig hyggelig gjeng og det ble en veldig trivelig formiddag. Takk for kaffe og bakst! :)

De nye høyttalerne var noen smykker rent estetisk. Som høyttalerne de erstatter, Sonus Faber Stradivari, gjør disse seg klart bedre når man ser dem live. Nydelig finish og en form som fikk dem til å se overraskende nette ut.

Likevel låt disse både stort og fyldig. Selv om høyttalerne er mindre enn Stradivari låt de likevel like stort. God tyngde i bassen og kanskje det beste, en nydelig midbass. Her var det lett å få "fot"! Mellomtone og diskant var utrolig luftig men også ganske mye mer frempå enn nevnte Sonus. En utrolig flott høyttalere som jeg gleder meg til å høre igjen når de er skikkelig innspillt og vi har jobbet litt med plassering.

Gratulerer med nye høyttalere Espen, her er det bare å glede seg til mange gode lyttetimer fremover. Jeg blir selvsagt med på en del av dem! ;)

Geir Arne

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.462
    Sted
    Skien
    Her er litt bilder av systemet med de nye høyttalerne.
    Alt for tidlig å konkludere noe men må si at jeg har hatt en svært så hyggelig og positiv musikk opplevelse i helgen :)

Vis vedlegget 431699

Vis vedlegget 431700

Vis vedlegget 431701

Vis vedlegget 431702

Vis vedlegget 431703

Vis vedlegget 431704

Hei Espen,

Og takk for en hyggelig lytte-session sammen med Erik og Tom. Og veldig hyggelig gjeng og det ble en veldig trivelig formiddag. Takk for kaffe og bakst! :)

De nye høyttalerne var noen smykker rent estetisk. Som høyttalerne de erstatter, Sonus Faber Stradivari, gjør disse seg klart bedre når man ser dem live. Nydelig finish og en form som fikk dem til å se overraskende nette ut.

Likevel låt disse både stort og fyldig. Selv om høyttalerne er mindre enn Stradivari låt de likevel like stort. God tyngde i bassen og kanskje det beste, en nydelig midbass. Her var det lett å få "fot"! Mellomtone og diskant var utrolig luftig men også ganske mye mer frempå enn nevnte Sonus. En utrolig flott høyttalere som jeg gleder meg til å høre igjen når de er skikkelig innspillt og vi har jobbet litt med plassering.

Gratulerer med nye høyttalere Espen, her er det bare å glede seg til mange gode lyttetimer fremover. Jeg blir selvsagt med på en del av dem! ;)

Geir Arne
    Hyggelige ord fra en hyggelig mann!
    Vi sees igjen i påske uken som avtalt til mer lytting Geir Arne og husk å ta med deg måleutstyr :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.479
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Takker for tips om Solfrid Molland, det falt i smak;)
    Går det bra med tilspilling av talere? Vil tro du har en litt annen lydsignatur nå enn da SF stod der;)

gismo

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.462
    Sted
    Skien
    Takker for tips om Solfrid Molland, det falt i smak;)
    Går det bra med tilspilling av talere? Vil tro du har en litt annen lydsignatur nå enn da SF stod der;)

gismo
    Hei gismo :)
    Ja Molland skiva er en virkelig flott sak.
    Tilspilling av de nye talerene tar litt tid gismo da jeg er uke pendler!
    Men gleder meg til å komme hjem i morgen kveld og bruke de igjen:)
    Vil prøve å flytte litt på de i helgen for å se hvordan det da utarter seg i rommet mitt. Kjenner rommet gått men dette er rundstråler så det blir en ny erfaring i rommet. Uansett veldig gøy og spennende dette, første inntrykket så langt er meget positivt med en spesielt åpen/detaljert og luftig topp :)

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.462
    Sted
    Skien
    Snurrer litt skive i dag med Susanna Wallumrød, har flere skiver med denne eminente dama men en som virkelig er vakker er flower of evil!
    Her tolker hun andre artister på en flott måte og spor nr 5 (without you) for hårene til å reise seg på en ellers meget rolig Mr Espen L :)

IMG_2660.jpg

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.462
    Sted
    Skien
    Har hatt noenl timer med god gammel Jazz i dag som John Coltrane/Ben Webster/Stan Getz osv..... må si jeg bare blir mer og mer glad i Jazz!

IMG_2677.jpg

Tok også frem noen skiver av Bodil Niska i dag!
    Herlig at vi har en så flott Norsk Jazz artist :)

IMG_2678.jpg

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Da var det nok en liten tur innom Espen, denne gangen med litt måleutstyr med også for å se om vi kunne fintune lyden bittelitt ekstra.

De nye høyttalerne fra MBL låter fremdeles strålende! MBL 116F morsom sak som er relativt nøytral, "livlig" og utrolig åpen og detaljert(spesielt oppover). Den avslører nådeløst dårlige opptak, men er det ikke slik det skal være da? Byggekvaliteten er også helt rå.. Skulle ønske vi hadde tid til mer koselytting men det får vi ta en annen gang. Hyggelig sammenkomst ble det uansett med et par karer fra det lokale lauget samt en som hadde tatt turen fra tigerstaden.

Takk igjen for flott servering, det ble dessverre ikke så mye bilder denne gangen men her ser dere en måling av endelig plassering. Beste resultatet jeg har sett i en stue noen sinne tror jeg. ;)

Espen.jpg

Geir Arne

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.462
    Sted
    Skien
    Da var det nok en liten tur innom Espen, denne gangen med litt måleutstyr med også for å se om vi kunne fintune lyden bittelitt ekstra.

De nye høyttalerne fra MBL låter fremdeles strålende! MBL 116F morsom sak som er relativt nøytral, "livlig" og utrolig åpen og detaljert(spesielt oppover). Den avslører nådeløst dårlige opptak, men er det ikke slik det skal være da? Byggekvaliteten er også helt rå.. Skulle ønske vi hadde tid til mer koselytting men det får vi ta en annen gang. Hyggelig sammenkomst ble det uansett med et par karer fra det lokale lauget samt en som hadde tatt turen fra tigerstaden.

Takk igjen for flott servering, det ble dessverre ikke så mye bilder denne gangen men her ser dere en måling av endelig plassering. Beste resultatet jeg har sett i en stue noen sinne tror jeg. ;)

Vis vedlegget 435549

Geir Arne
    Takk for besøk Geir Arne og ikke minst for at du stiller opp og måler :)

JonasH

Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Antall liker
    2.122
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    16
    Hei Espen

Moro å se det måles i stuen. Så bra ut dette :)
    Ble det så du flyttet noe på de?

Jonas

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Langesund
    Den der Soul platen kan du ta med hvis du tar deg en tur.

Kos deg med biffen:)

Tor

mikon

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.03.2015
    Antall liker
    52
    Sted
    Fredrikstad
    Fredag med DN+Flytende kornproduket+god musikk(og konemor som står og mekker indrefilet) å samtidig være godt plantet i sofaen :) Da er fredagen på et høyt nivå for min del!

God Helg :)

Vis vedlegget 445367

Hva med widescreen på bildet, så du får med høyttalerne sammen med komponentene?

For du har nye høyttalere, ikke sant?

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.462
    Sted
    Skien
    Fredag med DN+Flytende kornproduket+god musikk(og konemor som står og mekker indrefilet) å samtidig være godt plantet i sofaen :) Da er fredagen på et høyt nivå for min del!

God Helg :)

Vis vedlegget 445367

Hva med widescreen på bildet, så du får med høyttalerne sammen med komponentene?

For du har nye høyttalere, ikke sant?
    Joda stemmer det faktisk!

Kom "rekende" inn noen kasser for noen uker siden :)

IMG_5868.jpg

IMG_5872.jpg

mikon

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.03.2015
    Antall liker
    52
    Sted
    Fredrikstad
    Dette er galskap.:)

Hva var galt med MBL? De kunne nesten ikke vært innspillt enda engang. Men sikkert moro å prøve forskjellige.

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.462
    Sted
    Skien
    Dette er galskap.:)

Hva var galt med MBL? De kunne nesten ikke vært innspillt enda engang. Men sikkert moro å prøve forskjellige.
    Livet er kort vetdu! Viktig å ha det gøy :)
    Å noe må man gjøre så utgiftene strekker til! ( men det gjorde de jaggu denne gang :) :) )

JonasH

Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Antall liker
    2.122
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    16
    Hei Espen

Musikk,kornprodukter og en fru som mekker biff :)
    Det er fredagen sin det. (for de heldige)

Regner med det var noe inni trekassene også? ;)

Jonas

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.462
    Sted
    Skien
    Hei Espen

Jonas
    Hei JonasH
    Det har endelig kommet en importør på et merke til Norge som jeg har beundret gang på gang når jeg har vært på messe i det store utland å brukt mine elefant ører!
    Har bestandig likt det jeg har hørt men ikke vært "hisssig" nok når det ikke har vært en Norsk importør!
    Men det er det nå blitt! Å da var jeg på "Pucken! etter ca 45 sekunder vetdu :)

Sgt Pepper

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2016
    Antall liker
    418
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Hei Espen

Jonas
    Hei JonasH
    Det har endelig kommet en importør på et merke til Norge som jeg har beundret gang på gang når jeg har vært på messe i det store utland å brukt mine elefant ører!
    Har bestandig likt det jeg har hørt men ikke vært "hisssig" nok når det ikke har vært en Norsk importør!

Hei!

Skal denne henge hele helgen over eller løfter du sløret på herlighetene?

Med hilsen og ønske om god musikk helg til alle, inklusive korn og drue produkter.

Tand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Antall liker
    1.489
    Hei Espen

Jonas
    Hei JonasH

Gratulerer med nye høyttalere Espen;)

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.462
    Sted
    Skien
    Hei Espen

Jonas
    Hei JonasH

Hei!

Skal denne henge hele helgen over eller løfter du sløret på herlighetene?

Med hilsen og ønske om god musikk helg til alle, inklusive korn og drue produkter.
    God helg til deg også Sgt Pepper.

IMG_2827.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.358
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det ble Kharma ja! Gratulerer! Gleder meg til videre utpakking :)

JonasH

Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Antall liker
    2.122
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    16
    Gratulerer så mye med nye smykker Espen :)
    Kharma er virkelig flotte/gode saker!
    Say more,say more...Hvilken modell har du anskaffet?

Jonas

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.462
    Sted
    Skien
    Hei Espen

Jonas
    Hei JonasH

Tusen takk Tand.
    Tar en tur innom deg i Juli vis det passer for deg så jeg endelig for lyttet på det flotte systemet ditt.

Tand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Antall liker
    1.489
    Hei Espen

Jonas
    Hei JonasH

Tusen takk Tand.
    Tar en tur innom deg i Juli vis det passer for deg så jeg endelig for lyttet på det flotte systemet ditt.

Det må vi få til Espen. Send meg PM når du tenker å ta turen :)

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.462
    Sted
    Skien

Tand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Antall liker
    1.489
    Tusen takk Tand.

Det må vi få til Espen. Send meg PM når du tenker å ta turen :)
    Har fri hele Juli og blir mye hjemme så passer det for deg så finner vi en dag :)

Første uka i juli passer nok best her, blir litt reising når ferien starter men er hjemme i perioder.

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.462
    Sted
    Skien
    Gratulerer så mye med nye smykker Espen :)
    Kharma er virkelig flotte/gode saker!
    Say more,say more...Hvilken modell har du anskaffet?

Jonas
    Takk JonasH
    Skal få lagt ut noen bilder i løpet av helgen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn