Jeg vil også takket deg og Vigdis for et meget hyggelig besøk hos dere på fredag????????????
Mottatt ute av ei meget blid og hyggelig dame, men midlertidig forvist, det er hardt å være HiFi-frue??????
Ikke lett å hoppe etter Wirkola sies det, heller ikke lett å skrive etter blues heller?????? Han har jo allerede nevnt
det meste av hva som imponerte også meg, med andre ord ... her var det mye av det aller beste??????
Vi kommer inn i ei moderne og lekker innredet stue der det meste er på stell, sånn kan i alle fall jeg like det??????
Det som står langs den nyrestaurerte vegg er ikke mindre imponerende, som Sf-fan blir man bergtatt!!
Dette oppsettet er bare helt nydelig perfekt, ikke bare i design (noen ganger litt hat/elsk) men en enkelhet og ryddighet
som jeg elsker og verdsetter. Det nye racket gjorde dette ennå mer estetisk riktig?????? Hele stua bærer også på dette preget,
nydelige valg dere har gjort????????????
Utover dette så oser det av design parret med hinsides byggkvalitet både oppe på racket, inni racket og ved hver side av racket!
Meget enig med blues ang plass rundt høytalerene, luftigheten tror jeg gjorde godt.
Lyd? Ja det er lyd, mye lyd, stor lyd, bred lyd, detaljert og nyansert lyd,
kraft og dynamikk i riktige og rikelige mengder da det krevdes av innspilling/musikk!!
I det hele tatt ikke noe å pirke ved etter min smak, mine preferanser eller mine ører??????
Blues har så flott gått ned i detaljene på dette så det blir bare å sitte her å gjenfortelle????????????
Men vil vel nevne at jeg ble meget imponert over den kontrollen anlegget hadde i forhold til stuens størrelse
sett opp mot dette anlegget «størrelse». Tenkte i mitt stille indre, før vi hadde hørt en tone, at her går det bra men kun
opp til er moderat lydnivå???????????? Bakgrunn for tankene var litt trangt for disse (store) smykker av noen høytalere i dette rommet, avstand til vegger på begge kanter uten noen akustikk tiltak unntatt i taket og teppe på gulvet??????
Men der tok jeg feil, rommet viste ikke noen unoter eller metningen før lydnivået var SÅ høyt at dette ikke hadde noen relevanse.
Imponerende men her må nok de to på toppen av racket tilskrives æren!?????? Et jerngrep som jeg aldri har hørt makan til før??????
Tror at ditt valg med å vende de to skråstilte 9 tommers bassene innover mot hverandre og ikke rett inn i hjørnet/sideveggen også er et meget lurt valg.
Vi spilte mye musikk, mye forskjellig musikk og vi valgte også musikk som spilles
både i Blåskogen og gismostua. På generell basis så spiller dette helt utrolig flott på det meste av musikk!!
Kari, Diana, Agnes osv osv synger så håret reiser seg på armen?????? MK lekte på gitaren så det gikk inn i ryggmargen.....Det var mange musikk stykker som vi tre i enighet sa..... dette må være
det beste vi har hørt i dag.... men det «beste» bare gjentok seg flere ganger?????????????????? Det sier jo litt om disse 5 meget trivelige timene hvor vi også fikk tid til å innta en meget god og hyggelig lunsj, da helt uten musikk men mye trivelig prat.
Etter lunsj vil jeg nevne et spor som jeg nylig har spilt hjemme og som jeg hadde med meg inntrykk av i mitt eget hode fra egen stue??????
Det ble også her nevnt..... dette må være noe av det beste vi har hørt??????????????????
Ergo..... litt bedre enn hva jeg kunne erindre fra min egen stue?????? Du nevnte under besøket et annet alternativ på talerfronten Espen....tenkt deg godt om, noe av det du har oppnådd med disse talerene her i ditt rom.... får du aldri tilbake med noe annet merke??????????????????
Jeg har selv Sf, dog mye mindre men Sf-signaturen gjør at jeg følte meg på hjemmebane, vi snakker ikke om «farging» for det
blir ofte brukt i negative sammenheng men «signatur»??????!! De spiller ikke helt snorrett, ikke helt døll nøytralt (kjedelig) osv ....men det er jo nettopp derfor jeg og mange med meg elsker dette merke
??????
Mye mye mer jeg kunne skrevet og nevnt her men vil anbefale de som har mulighet og så langt den meget hyggelige og omgjengelige eier vil åpne sin stue, dette må oppleves for å skjønne hva både jeg og blues har bablet litt om her??????
Takker igjen for en hyggelig dag til både Espen og Vigdis og self mitt unike reisefølge blues??????
gismo