Nytet en tur til Tigerstanden med litt shopping, gode drinker, Jazz konsert og hjemmebesøk til enda en Hifi entusiast
En fin start på ferien!!
Etter at fruen fikk svidd kortet mitt litt varmt under shopping runden, gikk turen til Herr Nilsen Jazzbar på en veldig fin Jazz konsert.
Her spilte Swenor Project som består av tre svensker og to norske brødre. Dette var rett og slett en deilig Jazz konsert med god trøkk! Lett å høre at dette var noen drevne Jazz-karer... Bra konsert!!
Når fruen så ut til å være mer ivrig enn meg, da klarte jeg ikke å dy meg med å få knipset et bilde av det "rullende Jazz-hodet"
Vi storkoste oss!!
Etter kveldens festligheter, ble morgendagen også en veldig fin dag
Vi ble invitert bort til Bulter for å høre på det flotte systemet hans. Der fikk vi en meget flott velkomst og ble servert en nydelig lunsj i den flotte hagen hans. Var også utrolig hyggelig å treffe på fruen i huset. Etter en god prat om livet osv, bar turen ned til lytterommet.
Her står det komponenter av Ayre, og høyttalerne er av velkjente PMC.
Hørte med en gang at dette var et veldig godt sammensatt system. Med Bulters over 50års erfaring med Hfi, kom det ikke som en overraskelse at dette ville spille så flott. Kort beskrevet; stemmene sto som en "påle" i midten og mine ører opplevde mellomtone som svært naturlig. Merket umiddelbart at det var god luft mellom instrumentene med fin detaljering. Når det gjelder bassen, så slutter aldri PMC å overraske meg i denne serien. Rett og slett imponerende at sånne "små" høytalere kan gjenskape de nedre bass område på en så overbevisende måte. Er klar over at jeg lytter til et helt system , også rommet fungerte meget bra til den størrelsen på høytalere. Hele lydbildet satt på en overbevisende måte.
Jeg storkoste meg
Tusen takk for invitasjonen Bulter
Jeg kommer gjerne en tur igjen ved en senere anledning.
Mvh: Espen L