Politikk, religion og samfunn Et oppgjør med 1 ❤.

Ble medlem
06.04.2019
Antall liker
11.705
Personlig syns jeg jo ikke verken spillere eller andre skulle reist til land som dette og avholdt verdensmesterskap, det er jo bare med å legitimere dem.
Kan jo legge ut uttalesen fra den tyske stjernen Muller i denne tråden også;

– Alle som forventer at vi fotballspillere skal nedprioritere oss som idrettsutøvere og gi opp våre sportsdrømmer, som vi har jobbet for hele livet, for å posisjonere oss enda mer politisk, vil bli skuffet, skriver den tyske stjernen Thomas Müller på Instagram.

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Antall liker
11.769
Kan jo legge ut uttalesen fra den tyske stjernen Muller i denne tråden også;

– Alle som forventer at vi fotballspillere skal nedprioritere oss som idrettsutøvere og gi opp våre sportsdrømmer, som vi har jobbet for hele livet, for å posisjonere oss enda mer politisk, vil bli skuffet, skriver den tyske stjernen Thomas Müller på Instagram.
Kan delvis forstå det, men som menneske er man mer enn bare en ballspillende klovn i en manesje. På et eller annet tidspunkt møter vel en hver sin toleransegrense for hva som kan aksepteres av det som foregår omkring dem. Hans uttalelse kan også leses som en fullstendig ansvarsfraskrivelse.

ynot

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2006
Antall liker
1.837
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Kan delvis forstå det, men som menneske er man mer enn bare en ballspillende klovn i en manesje. På et eller annet tidspunkt møter vel en hver sin toleransegrense for hva som kan aksepteres av det som foregår omkring dem. Hans uttalelse kan også leses som en fullstendig ansvarsfraskrivelse.
Vel, han har brukt hele livet på å komme dit han er og vil naturligvis ikke bli brukt av andre til andre formål.

Du kan vel gjøre mer selv? For meg blir dette bare ansvarsfraskrivelse uten at du tar kampen selv.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Antall liker
2.313
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Det samme argumentene kan vel alle bruke.
Jeg har jobbet så hardt for å komme hit så jeg driter i alle andre enn meg selv..

ynot

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2006
Antall liker
1.837
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Det samme argumentene kan vel alle bruke.
Jeg har jobbet så hardt for å komme hit så jeg driter i alle andre enn meg selv..
For meg ser det ut til at det tyske landslaget gjør mer enn de fleste.
Og denne situasjonen er ikke skapt av utøvere, men av FIFA.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Antall liker
2.313
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Jeg følger ikke med så skal ikke uttale meg om tyskerne.
Men du må huske på at FIFA har jobbet så hardt for å komme dit de er...

morbid

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2018
Antall liker
3.007
Jeg skjønner jo frustrasjonen til spillerne, de bidrar aktivt til sportsvasking, da skulle det jo egentlig bare mangle at disse ikke burde få spille med et armbånd slil at de kan føle seg litt bedre.

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Antall liker
11.769

Når man forsøker å kneble folk som er vant til å være frittalende, da får du eksakt det motsatte av hva du ber om.
Flere politikere (som har jobbet hardt for å komme dit de er) viser sin ringeakt for FIFA's spill, og konfronterer toppene.

Go!Go! Go!

• Liker
Reaksjoner: SAL
Ble medlem
06.04.2019
Antall liker
11.705
Det er noen få land helt nord i europa som holder på med opprør, hvor mange medlemsland er det i FIFA? +200? Det er 7 land av 32 som gjør et nummer av dette armbåndet, vi får se utover..

Som han danske kapteinen sa det;

– Det er mange som mener at dere burde tatt det gule kortet, kontret et dansk reporter og tittet mot Kjær.

– Mener du det? svarte midtstopperen – med enda strammere blikk.

– Jeg spør deg...

– Jeg spør mener du at jeg skulle gått inn på banen med et gult kort, og etter bare fem minutter risikert å få det røde og satt fotballen til side i et VM?

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
12.781
Sted
Smurfeland
Kan ikke helt fri meg fra tanken om at dette er sportsvasking, men heller ikke noe nytt fenomen. OL i 1936 i Berlin gikk som kjent av stabelen til tross for protester, og med løfter om at jødiske deltagere skulle bli behandlet som alle andre mens lekene pågikk. Hele greia var selvsagt en massiv propagandaseier for Hitler.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Antall liker
2.313
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Var visst ikke så viktig med homofile og transpersoners rettigheter allikevel

Qatar har inngått en avtale med Tyskland om levering av flytende naturgass (LNG) i minst 15 år framover.

Avtalen innebærer at Qatar skal levere to millioner tonn LNG per år.

– Med denne avtalen vil Qatar bidra til energisikkerheten i Tyskland og Europa, framholdt Qatars energiminister Saad Sherida al-Kaabi tirsdag.

Etter at gassleveransene fra Russland ble kuttet som følge av den russiske invasjonen av Ukraina, har Tyskland forsøkt å sikre økte leveranser fra andre land, deriblant Norge.

Qatar har ønsket å inngå så langsiktige avtaler som mulig, noe europeiske land har vært skeptiske til.

Hedde

Førr evig!
Ble medlem
20.04.2009
Antall liker
3.964
Det har aldri vært snakket om sanksjoner mot Qatar, bare boikott av et mesterskap. At man kan elske den man vil og at man får anstendige arbeidsvilkår vil alltid være viktig og verd å stå opp for, men ikke å krige om kanskje. Langsiktig handel kan være et verktøy man kan bruke til så mangt.

Ble medlem
06.04.2019
Antall liker
11.705
Uansett så skal det koste litt å stå for noe. Håper det går bra med han banestormeren.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Antall liker
2.313
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Men er det ikke dobbeltmoralsk og hyklersk, vi skal i ett sekund stå opp for rettigheter og boikotte, men når det passer så skal vi snu oss og se en annen vei.
Eu har gått fra den ene leverandøren til den andre, begge er vel noen vi helst ikke bør ha noe med å gjøre.
Jeg nekter å tro at EU hverken tør, vil eller kan presse Qatar i en ønsket retning når det kommer til en sak som går mot deres tro.

Men pengene rår som vanlig..

Hedde

Førr evig!
Ble medlem
20.04.2009
Antall liker
3.964
Uansett så skal det koste litt å stå for noe. Håper det går bra med han banestormeren.
Enig. Da er det synd at alt snakket om boikott ikke førte frem. Europeiske lag burde blitt hjemme.

Men til neste gang er det skjedd noe tror jeg. Ser ikke for meg at Tyskland stiller til kamp i Saudi Arabia i 2030 - ikke Norge heller, men det skyldes som regel noe annet.

Topp Bunn