WayAhead
Æresmedlem
Meanwhile, behind Zhe sZenes in Zhe Reel World...
Det er præcis det jeg mener når jeg tit påstår optagelsen er ødelagt . Han burde have en over nakkenMeanwhile, behind Zhe sZenes in Zhe Reel World...
Ingen tvivl om at han er dygtig Men jeg vil altid vælge det urørte hvis jeg kan. Det er i dag naivt at tro man kan få optagelser der er urørt.Lassencad. Litt forhastede kortslutninger der vel? Han påpeker jo akkurat det samme som deg og viser hvordan resultatet skal få best mulig resultant og unngå overboosting av bass. «Dont mix what hou dont hear». I del 8 forklarer han hvordan man kan unngå at mixer låter flate og døde, dvs at alt «måler perfekt» men låter crap....
Fyren er kjempedyktig over hele fjøla. Sjekk ut de andre videoene hans og.
Vrl,....
Synes du dette gjelder opptak fra Rainbow Studio, også? (Jan Erik Kongshaug og Manfred Eicher bl.a.)Ingen tvivl om at han er dygtig Men jeg vil altid vælge det urørte hvis jeg kan. Det er i dag naivt at tro man kan få optagelser der er urørt.Lassencad. Litt forhastede kortslutninger der vel? Han påpeker jo akkurat det samme som deg og viser hvordan resultatet skal få best mulig resultant og unngå overboosting av bass. «Dont mix what hou dont hear». I del 8 forklarer han hvordan man kan unngå at mixer låter flate og døde, dvs at alt «måler perfekt» men låter crap....
Fyren er kjempedyktig over hele fjøla. Sjekk ut de andre videoene hans og.
Vrl,....
Derfor når jeg skal nyde mit anlæg fuldt ud ja så er optagelserne 40/50/60 år gamle. Her er der jo også pillet ved optagelsen. Ellers kunne man ikke få det ned i vinylen udover det er det begrænset hvad der blev manipuleret med da man ikke havde disse programmer man har i dag. Jeg synes at de fleste optagelser af i dag er en ren katastrofe.
Hovudargumentasjonen i tråden er, slik eg les det, at auka presisjon i heile rekneprosessen (16 vs 7 siffer) gjer at ein unngår avrundingsfeil. Eg har litt vondt for å skjøna kor stort utslag det eigentleg skal gjera.Det kan vera interessant å samanlikna dynamikkområdet til dei ulike flytkommaformata:
Synes du dette gjelder opptak fra Rainbow Studio, også? (Jan Erik Kongshaug og Manfred Eicher bl.a.)Synes du dette gjelder opptak fra Rainbow Studio, også? (Jan Erik Kongshaug og Manfred Eicher bl.a.)Ingen tvivl om at han er dygtig Men jeg vil altid vælge det urørte hvis jeg kan. Det er i dag naivt at tro man kan få optagelser der er urørt.Lassencad. Litt forhastede kortslutninger der vel? Han påpeker jo akkurat det samme som deg og viser hvordan resultatet skal få best mulig resultant og unngå overboosting av bass. «Dont mix what hou dont hear». I del 8 forklarer han hvordan man kan unngå at mixer låter flate og døde, dvs at alt «måler perfekt» men låter crap....
Fyren er kjempedyktig over hele fjøla. Sjekk ut de andre videoene hans og.
Vrl,....
Derfor når jeg skal nyde mit anlæg fuldt ud ja så er optagelserne 40/50/60 år gamle. Her er der jo også pillet ved optagelsen. Ellers kunne man ikke få det ned i vinylen udover det er det begrænset hvad der blev manipuleret med da man ikke havde disse programmer man har i dag. Jeg synes at de fleste optagelser af i dag er en ren katastrofe.
Har du hørt Kongshaugs eget band, og skiva "All these years", for eksempel? Ja, nå begynner også denne å trekke på årene (2003), men uansett representerer den en moderne, svært god innspilling etter min oppfatning.
Ja, om ein utfører svært mange rekneoperasjonar vil støynivået auka. Men det skal mange rekneoperasjonar til før avrunningsstøyen overstig romstøyen på opptaket og/eller støyen frå mikrofonane og mikrofonforsterkarane. Etter at ein har prossessert ferdig bør ein legga på dither, men det bør ein gjera berre ein gong, heilt til slutt. Men dobbeltpresisjons flytkommaartitmetikk gjer ingen skade. Kor naudsynt det er er ei anna sak.Hovudargumentasjonen i tråden er, slik eg les det, at auka presisjon i heile rekneprosessen (16 vs 7 siffer) gjer at ein unngår avrundingsfeil. Eg har litt vondt for å skjøna kor stort utslag det eigentleg skal gjera.Det kan vera interessant å samanlikna dynamikkområdet til dei ulike flytkommaformata: