Etterlysning !

T

theStig

Gjest
Hvilken mann da? En som er hvit i ansiktet med et stort rødt kryss midt på?

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Kanskje han ikke liker oss ;) , forøvrig må man være registrert på diyaudio for å få se bilder som postes der.

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.436
Torget vurderinger
2
Nei, han må være engelsk. ;)

Det er trygt å registrere seg hos diyaudio.com, min epostadresse ble ikke mer misbrukt av det.

T

theStig

Gjest
Litt dumt at vi må registrere oss hos diyaudio for i det hele tatt å få opp bildet du ønsker å vise oss. :-/

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.436
Torget vurderinger
2
Kan dere ikke se det ene bildet som jeg har linket til engang må jeg si meg enig , det er litt dumt.

Poenget var iallefall at det er en fyr i Oslo som lager meget imponerende høyttalere. Skulle vært gøy å fått ham inn her....

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
94
All den jobben for et usselt element... ;)

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.722
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Gjennomskua!
pokker og` ;)
Takk for det! Beklager, men visste ikke at dere fantes engang, før jeg fikk en mail i posten.
Hyggelig å treffe likesindige gærninger!

Sclalars

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.342
Sted
Østfold
Det var skikkelig kule kasser Sclalars. Kult at noen evner å tenke nytt mtp konstruksjonsmetoder også.

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.722
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Vel, jeg skal ikke ta æren for ha konstruert dem, kan vel heller kalle meg med-konstruktør. Lagde disse høyttalerne sammen med en kollega som tegnet dem i Auto Cad. Uten ham og disse tegningene hadde det ikke vært mulig å gjennomføre. Mye rare vinkler og "dritt".
Så størsteparten av æren tilfaller nok ham.
Jeg har valgt å kalle disse høyttalerne for BryLar.
Hvis det er av interresse, her er en link til bildemappe i Aftenposten.

Sclalars

http://foto.aftenposten.no/show_album.php?aid=1095275

T

theStig

Gjest
Meget bra snekkerarbeid dette her! Hva tar du for timen?? hehe...

jensolav

Medlem
Ble medlem
24.08.2004
Antall liker
5
Kjempespennende kabinett! Fint......

men.... (litt design klaging)

Hva skjedde med toppen og sokkelen?  ???
Var dere leie av alt arbeidet?
Holder ikke samme spennende standard som resten.
Ser plutselig litt hjemmesnekra ut likevel :(
Sorry, men det kunne kanskje blitt SÅ mye bedre med litt gjentakelse av utformingen fra sidene gjentatt på toppen .....

mvh
jensolav

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.722
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Men Jensolav, hvordan skulle jeg ha satt fra meg drinken da? ::)
Du skulle bare ha visst! Hadde i utgangspunktet et helt annet design både på sokkel og topp, så fint ut på tegningen men den ble skikkelig "lumpy". Så ut som en Flinta bygg!
Satt å så på høyttaleren i flere timer, og fant ut at jeg måtte forandre den. Rett og slett gjøre den slankere. Kunne sikkert vært gjort på mange måter, men det ble løsningen der og da.
Problemet er at den er så jævlig svær.Sokkelen er fast, så den er det forsent å gjøre noe med. Men toppen er bare skrudd foreløpig (etterfylling av sand)så den kan forandres. Kom med forslag, så kan det tas opp til vurdering.
Vel, de låter heftig ,og det er jo det viktigste.

Hyggelig med alle kommentarer uansett. Takk kara!

jensolav

Medlem
Ble medlem
24.08.2004
Antall liker
5
OK....
du skal ikke sette noe på høyttaleren! 8)

MEN her er et forslag likevel:
(siden jeg slang med leppa)

Ville sett MYE mindre klumpete ut, uten topplaten stikkende ut over sidene på toppen (mener jeg).

mvh
jensolav

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.436
Torget vurderinger
2
Nå er jeg ikke flau over at jeg introduserte sclalrs for forumet lenger ! Meget bra engasjementsnivå Jensolav, og en mye bedre løsning. (IMO) men du får et vanskelig møte der, hva har du gjort , overlappet litt ?

jensolav

Medlem
Ble medlem
24.08.2004
Antall liker
5
Har vel ikke tenkt det helt ut, men
det enkleste møtet er nok en liten list.
Felle ned topplaten.
Frese skrå fals rundt hele sidene, og på toppen og passe på at fasettene stemmer HELT overens!! ;D

Lykke til

mvh
jensolav

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.683
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Utrolig hva man får til med litt pågangsmot, 10 fingre og en CNC fres ;D (har ikke ord for hvor mye jeg gleder meg til jeg er "etablert"... dvs hus og garasje inkl snekkerbod(!))

mvh

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.342
Sted
Østfold
Utrolig hva man får til med litt pågangsmot, 10 fingre og en CNC fres ;D (har ikke ord for hvor mye jeg gleder meg til jeg er "etablert"... dvs hus og garasje inkl snekkerbod(!))

mvh
Kan fort bli mindre enn 10 fingre når man får seg egen snekkerbod ;)

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.436
Torget vurderinger
2
Hvis alt går som det skal på årsmøtet idag overtar jeg jeg 20m2 av sameiets fellesarealer i kjelleren.

Endelig, skal jeg kunne bygge opp et ordentlig verksted, ( og slippe å demontere det igjen for hver gang )

;D ;D ;D ;D ;D

Kanskje jeg kan få virkeliggjort mitt første egentlige, ordentlige høyttalerbygg også.......

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.722
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Slett ikke noe dårlig forslag jensolav, men det er et problem. Den indre veggen stikker 15mm opp i topplata, så noe tykkere plate må jeg ha. Ikke se bort fra at det dukker opp et nytt bilde av høyttalerne med en annen topp en gang i fremtiden. Akkurat nå er jeg i gang med å lage en stereobenk i samme design. Legger inn en PDF fil på den når jeg får rota meg til å ta den med hjem. Blir antageligvis med en integrert subwoofer. Selvfølgelig ikke helt i kontakt med møbelet. Savner det siste i bånn. Er litt begrensa hvor dypt et 8" element går.
Takk for alle tilbakemeldinger!

Lars

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.722
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
På den annen side så går det jo an å høvle ned innerveggen noe. Må stoppe sanda vet du. På den annen side så skal det vel litt til at sand renner oppover! :p
Finner nok på noe lurt!

Lars

usb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2005
Antall liker
0
Røde kors jobber som faen døgnet rundt.

mvh

Topp Bunn