Eversolo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dharmabum

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.03.2010
    Antall liker
    1.548
    Torget vurderinger
    13
    Det er solgt et voldsomt høyt antall med Eversolo, så du vil nok se noen av dem på brukten, og det er nokså naturlig. Når jeg søker ser jeg derimot flere annonser for "Ønskes kjøpt" enn "Selges", men det vil helt klart variere.

Hva er det som forøvrig ikke er plug'n play? Det vil alltid være brukere som opplever det ene og det andre, men produktet er nokså solid nå, og mye av det jeg leser skyldes problemer med internt nettverk i huset, streamingtjenester som har nedetid, og stort sett ting som ikke kan bebreides Eversolo. Jeg har heller aldri hatt så lite å gjøre med tanke på support, og det indikerer at produktet er lett å sette opp og fungerer som tiltenkt.

Husk også på at det er solgt over 150.000 Eversolo enheter worldwide, og hvis du finner 500 stykker som klager på nettet, så er vel det nokså lave tall.
    Takk for svar og input. Vel, det er dette med drop outs etc som beskrevet i det siste som jeg stusser litt over. Har en Bluesound Node 130 som bare virker, dag ut og dag inn tilkoblet met ethernettkabel. Så derfor undrer jeg meg over eventuelle hick ups som medfølger en streamer, har de det gjelder ustabilt nett til tider?

oyvjorge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Antall liker
    614
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Det kan være mange grunner til at folk selger. Kanskje den ikke passer inn i anlegget? Kanskje lyden ikke er som forventet. Osv.

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    20.243
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Takk for svar og input. Vel, det er dette med drop outs etc som beskrevet i det siste som jeg stusser litt over. Har en Bluesound Node 130 som bare virker, dag ut og dag inn tilkoblet met ethernettkabel. Så derfor undrer jeg meg over eventuelle hick ups som medfølger en streamer, har de det gjelder ustabilt nett til tider?
    Har absolutt ingen problemer med min A6, har heller ikke hatt det.

Vegard0

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    403
    Sted
    KarmIsland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er intet orakel på området siden jeg har hatt min i to uker. Klarte å overføre 1 tb med egne filer, Tidal fungerer, ikke hatt noen drops ved bruk, er vel egentlig fornøyd. Har ikke orket å dykke ned i materien over alt som kan gjøres, men synes den låter bra. Savner info fra roon og lenkene som sendte meg i all verdens retninger, men den er roon ready så det kan jeg få hvis jeg vil, selv om årsak til anskaffelse var å få bort datamaskinen. Fin å ha når jeg ikke gidder å sette på lper.
    1000002158.jpg

Salamander

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Antall liker
    1.278
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    6
    Jeg kvittet meg med min Node N130 fordi jeg støtt hadde drop outs. Eversolo A6 har funket flawless hittil 👌

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    3.312
    Om man holder døren på gløtt for at det kan være eget nettverk kan man gjerne skjekke om ruter og wifi eneheter har siste firmware. Asus var helt håpløs i noen år med hver gang de lanserte nye produkter var de et kontinuum av foregående modeller som gir stabil programvare, men kunne ha kranglete drivere eller innstillinger for den nye hardwaren i minst et år før dem fikk orden på tingene.

Mitt Asus mesh-nett har jeg i perioder trøbbel med ting går ned. Som regel er en omstart av hele systemt løsning. Men enkelte ganger erfarer jeg at en av nodene (ruterne) ikke har klart gjennomføre automatisk oppdatering som da skaper konflikt.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.722
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Nå som honeymoon fasen til Eversolo er overstått får jeg inntrykk av at det ikke helt er "plug and play" som jeg personlig forventer av et slikt produkt. Derfor det til stadighet er Eversolo på brukten?
    Hei @Dharmabum 😊
    Enkel å sette opp, intuitivt brukergrensesnitt inkludert litt muligheter til å tilpasse skjermer og sånt, veldig bra utvikling på firmware underveis og ikke noe viktig jeg savner nå, sømløst med spillelister og det oppleves som direktekommunikasjon med Tidal for å f.eks legge til favoritter og legge til låter i de spillelistene du har på profilen din i Tidal.
    (bruker bare Tidal selv)

Det hender det tar noen sekunder før appen på tlf (og spes gammel iPad) finner Eversoloen, men i praksis ikke noe problem og det kan jo være mitt eget nett.
    Hadde vært fint med en avspillings-skjerm som viser kun albumart og jeg ville likt å hatt klokke som ikke forsvinner etter en stund som skjermsparer, men lever godt uten.
    Så den er plug’n’play, og den har kommet for å bli som min erstatter etter årevis med Squeezebox Touch.
    Om den lever like lenge i anlegget får den som lever se 😁😊👍

Lydmessig fra sin egen DAC er den ikke frodig, varm og fyldig, så det kan hende du vil bruke en ekstern DAC for å legge på foretrukket spillestil om den ikke matcher egne preferanser.

mvh

Dharmabum

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.03.2010
    Antall liker
    1.548
    Torget vurderinger
    13
    Da er jeg beroliget etter så mange innspill og ja, ser den om at det er solgt mange og dermed også blir noen på brukten ettersom audiofile nå engang er urolige sjeler når det kommer til hi fi. Jeg er slik selv, selger ikke fordi produktene er dårlige, bare kløa som dukker opp titt og ofte;) Blir det Eversolo på meg går jeg nok hele veien opp til A8 da jeg vil ha den bedre interne dacen, Earc, analoge innganger og fullverdig preamp på kjøpet. Kikker også på Cambridge 9000N.

Lespaul

Medlem
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    42
    Torget vurderinger
    1
    Har nå fått testet en A8 mot min A6 Master Edition.

Syntes egentlig de har overraskende lik lyd signatur, man hører at de er i samme familie.
    Var spent på om A8 skulle være for avslappet i spillestilen i forhold til A6. Både basert på det jeg har lest og tidligere erfaring med Sabre/AKM. Det er den heldigvis ikke, og A8 høres egentlig bare ut som en mer sofistikert A6.
    Veldig stor forskjell syntes jeg ikke det er, men verdt prisen opp for min del.

Var også spent på Pre-delen i A8, så har testet denne litt på ett par forsterkere.
    Først med pre-in på en Rega Aethos, og deretter inn i en Ice power 1200AS2 forsterker.

For meg høres ikke dette egentlig noe bedre ut enn tidligere forsøk med DAC som pre, f.eks A6.
    På enkel musikk som vokal og akustisk høres det bra ut, men så fort det begynner å skje en del i musikken blir det litt "grøt". Altså man mister både mikro og makro dynamikk og det blir vanskeligere å skille mellom ulike instrumenter. Lydbildet blir rett og slett litt kjedeligere og monokromt.

Kan nevne at MI 23.5A er min referanse her. Jeg bruker den også på Aethos da den er bedre enn den innebygde. Men pre delen på Aethos er langt å foretrekke fremfor å bruke A8 som pre her.

Mulig dette har noe med matching å gjøre som alt annet, så ser ikke bort fra at A8 fungerer bedre som pre på andre forsterkere/høyttalere.

Det er kanskje flere som har testet dette?

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.364
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.336
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Da er Eversolo DMP-8 kommet inn i oppsettet.
    image.jpg

Gjør tjeneste som streamer med lagring , forforsterker og DAC. På bildet spiller jeg på CD drev koblet til med optisk.

Et meget kompetent komponent. Preampen driver min A5 uten besvær.

Skipnes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Antall liker
    1.695
    Sted
    Sætre
    Har nå fått testet en A8 mot min A6 Master Edition.

Syntes egentlig de har overraskende lik lyd signatur, man hører at de er i samme familie.
    Var spent på om A8 skulle være for avslappet i spillestilen i forhold til A6. Både basert på det jeg har lest og tidligere erfaring med Sabre/AKM. Det er den heldigvis ikke, og A8 høres egentlig bare ut som en mer sofistikert A6.
    Veldig stor forskjell syntes jeg ikke det er, men verdt prisen opp for min del.

Var også spent på Pre-delen i A8, så har testet denne litt på ett par forsterkere.
    Først med pre-in på en Rega Aethos, og deretter inn i en Ice power 1200AS2 forsterker.

For meg høres ikke dette egentlig noe bedre ut enn tidligere forsøk med DAC som pre, f.eks A6.
    På enkel musikk som vokal og akustisk høres det bra ut, men så fort det begynner å skje en del i musikken blir det litt "grøt". Altså man mister både mikro og makro dynamikk og det blir vanskeligere å skille mellom ulike instrumenter. Lydbildet blir rett og slett litt kjedeligere og monokromt.

Kan nevne at MI 23.5A er min referanse her. Jeg bruker den også på Aethos da den er bedre enn den innebygde. Men pre delen på Aethos er langt å foretrekke fremfor å bruke A8 som pre her.

Mulig dette har noe med matching å gjøre som alt annet, så ser ikke bort fra at A8 fungerer bedre som pre på andre forsterkere/høyttalere.

Det er kanskje flere som har testet dette?
    Jeg har sammenlignet dmp a8 mot schiit kara preamp. Brukte a8 som preamp tidligere .A8 ble solgt
    Lyden i mitt oppsett ble veldig mye bedre. Bruker en WiiM pro foreløpig mens jeg venter på smsl d6s. Eversolo kan jeg anbefale som dac , fin lyd. 4 volt output er litt lite og passet dårlig i mitt oppsett

Sist redigert:

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    2.920
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Sitter og funderer litt de siste dagene før ferien er over og hverdagen innhenter en.
    Har i dag en Lumin d2 m/ booster. Lurer litt på hvilke forskjeller/forbedringer man vil kunne oppleve ved evt overgang til Eversolo? Vil jeg overhodet kunne høre noen forskjell?
    For ordens skyld: jeg benytter meg av min forsterker innebygde dac, så evt forskjeller mellom Lumins og Eversolo dac'er blir irrelevant. Sikkert like greit når det gjelder 6-modellene, da jeg ikke er veldig glad i ES Sabre....
    Streamer vil da følgelig kun benyttes som streamer/kilde.

Mvh
    Proffen

Powercon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Antall liker
    1.858
    Sted
    Horten
    Om man antar at begge streamers er bit-perfect hele veien/ikke farger (tukler med) lyden, så vil det ikke være noen forskjell.
    -Valg av streamer vil da være pga funksjonalitet, interfaces, egne prefranser, etc.

Lespaul

Medlem
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    42
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har sammenlignet dmp a8 mot schiit kara preamp. Brukte a8 som preamp tidligere .A8 ble solgt
    Lyden i mitt oppsett ble veldig mye bedre. Bruker en WiiM pro foreløpig mens jeg venter på smsl d6s. Eversolo kan jeg anbefale som dac , fin lyd. 4 volt output er litt lite og passet dårlig i mitt oppsett
    Tester selv en Schiit Kara for tiden. Vil si dette en vanvittig god pre til prisen (og uavhengig av pris foråvidt).
    Anbefaler å teste med en slik istedenfor innebygd volumkontroll hvis man har muligheten.

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    2.920
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Om man antar at begge streamers er bit-perfect hele veien/ikke farger (tukler med) lyden, så vil det ikke være noen forskjell.
    -Valg av streamer vil da være pga funksjonalitet, interfaces, egne prefranser, etc.
    Da er det jo mye som tilsier at det kanskje ikke har så mye for seg å bytte streamer en...... Er og har vært godt nøgd med Lumin, som var en klar oppgradering ifht hva jeg tidligere hadde i hus
    Har hørt samme argumenter ifht både Sonos og Bluesound Vs Lumin, men jeg mener bestemt å kunne høre vesentlig forskjell😁
    Gjenstår å se hva man evt finner på..... Mange skryter av brukergrensesnittet og mulighetene Eversolo byr på, men Lumin er også enkel i bruk

Mvh
    Proffen

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.613
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Sitter og funderer litt de siste dagene før ferien er over og hverdagen innhenter en.
    Har i dag en Lumin d2 m/ booster. Lurer litt på hvilke forskjeller/forbedringer man vil kunne oppleve ved evt overgang til Eversolo? Vil jeg overhodet kunne høre noen forskjell?
    For ordens skyld: jeg benytter meg av min forsterker innebygde dac, så evt forskjeller mellom Lumins og Eversolo dac'er blir irrelevant. Sikkert like greit når det gjelder 6-modellene, da jeg ikke er veldig glad i ES Sabre....
    Streamer vil da følgelig kun benyttes som streamer/kilde.

Mvh
    Proffen
    Det er jo mye meninger om dette og svaret trolig at det kommer an på.
    Forskjellene er nok uansett ganske små, slik at man trolig må A/B-teste for å legge merke til det. Resten av anlegget må nok også være ganske avslørende.

Hvordan du lytter til musikk vil også være av betydning. Er du typen som i hovedsak setter på et album og setter deg avslappet tilrette i stolen/sofaen for å nyte musikk du liker? Eller setter du deg oftest ned for å sitte fremoverlent og i dyp konsentrasjon for å forsøke å lytte etter nye mikrodetaljer i opptakene?

Du har allerede en veldig god streamer med en god strømforsyning, så jeg tror jeg bare hadde slått meg til ro med det :)

Powercon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Antall liker
    1.858
    Sted
    Horten
    Da er det jo mye som tilsier at det kanskje ikke har så mye for seg å bytte streamer en...... Er og har vært godt nøgd med Lumin, som var en klar oppgradering ifht hva jeg tidligere hadde i hus
    Har hørt samme argumenter ifht både Sonos og Bluesound Vs Lumin, men jeg mener bestemt å kunne høre vesentlig forskjell😁
    Gjenstår å se hva man evt finner på..... Mange skryter av brukergrensesnittet og mulighetene Eversolo byr på, men Lumin er også enkel i bruk

Mvh
    Proffen
    Men det kan fint være en forskjell.
    Jeg har noen ganger fundert på om det kan være slik at noen medieavspillere og distribusjons-systemer driver å "knar litt"/"prosesserer" litt digitalt på lyden, for å få til en huslyd/egenlyd.
    Grunnen til at jeg funderer på dette er den passe store mengde tilhengere av disse er i tilnærmet ekstase over den gode lyden, og om alle systemer var 100% transparente så skulle det ikke være noen forskjeller. :unsure:

Så kan man tenke at alle disse tilhengerene tar feil selvsagt, men jeg synes det er verdt å vurdere. Dog ikke helt sikker på hvordan ev verifisere slike ting.

Eversolo er vel målt til å være transparent.

ParttimeDIY

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2022
    Antall liker
    665
    Sted
    Brøttum
    Etter to dagers lett testing så må jeg innrømme at DMP-A8 blir med videre her hos meg.

Et fantastisk produkt, har tidligere hatt Bluesound Node 2i og Wiim Mini, er greie de, men det ble et par hakk opp med en A8. Byttet ut min trofaste Classe DR-4 etter 6 års service som forforsterker, det ble en brukbar oppgradering. ;)

Lars™

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Antall liker
    478
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    Et tips hvis man ønsker å legge til ’apps’ i eversolo som ikke allerede ligger der;
    Gå på nettsiden til f.eks APKCombo, søk og last ned ønsket app som .apk fil på en usb-stick.
    Sett stick’en i eversolo som oppdager denne automatisk og velg aktuell fil og installer.

Selv har jeg lagt til TuneIn Radio som fungerer fint. Hz er en annen app som er kjekk å ha :)

Sist redigert:

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.336
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Neida, jeg varierer og prøver ut forskjellige konfigurasjoner. Nå bruker jeg Eversolo som Streamer ut til:
    - D90 DAC,
    - Bricasti DAC,
    - Eversolo DAC (intern)

DAC'ene er på sin side koblet til Topping Pre90 med som igjen driver A5. Forforsterkeren i Eversolo DMP - 8 er svært god men begrenser eksperimentering da den kun har 2 analoge innganger i motsetning til Pre90 med Extender som har 6.

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    20.586
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vurdere å pakke opp cd samlingen min. Hvis det blir brukt, så kommer jeg sikkert til å handle en dedikert cd spiller. Men lurer på å starte med cd rom/driveverk til Eversolo A8 min. Noen som kan anbefale noe? En cd rom støyer en del. Kanskje kjøpe en som ikke er hi-speed. Trenger ikke det for avspilling. Ripping er ikke i planen nå.

Dharmabum

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.03.2010
    Antall liker
    1.548
    Torget vurderinger
    13
    Jeg vurdere å pakke opp cd samlingen min. Hvis det blir brukt, så kommer jeg sikkert til å handle en dedikert cd spiller. Men lurer på å starte med cd rom/driveverk til Eversolo A8 min. Noen som kan anbefale noe? En cd rom støyer en del. Kanskje kjøpe en som ikke er hi-speed. Trenger ikke det for avspilling. Ripping er ikke i planen nå.

sjekk denne 22:45 inn i videoen.

jan_eriks

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Antall liker
    119
    Har DMP A8. Synes en extern Tidal kilde/pc på USB inngangen låter bedre enn den interne streameren. Noen grunn til det?

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.613
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Spennende å se om Eversolo kommer med en ny streamer etter hvert. For min del kunne det gjerne vært en A6 ribbet for DAC, analoge utganger og digitale innganger. Gjerne en AES/EBU-utgang. Dette for et par tusenlapper mindre enn A6, eller med den lineære strømforsyningen til samme pris som A6 💡

1/2 Tam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Antall liker
    6.630
    Har DMP A8. Synes en extern Tidal kilde/pc på USB inngangen låter bedre enn den interne streameren. Noen grunn til det?
    Kan det være litt høyere gain fra pc? Høyere lyd vil oppleves som bedre. Kompenser med volumkontroll.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn