Eversolo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Alexr80

Medlem
    Ble medlem
    24.08.2012
    Antall liker
    30
    Da ble det oppgradering fra A6 ME til A8 på meg i dag.
    Merkbar oppgradering her da jeg benytter DAC i enhet til å mate genelec 8340A via XLR.

A8 harmoner langt bedre med disse Genelec’ene en A6 ME gjør.

Vedlegg

Cundis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Antall liker
    518
    Sted
    Stockholm
    Etter å ha hatt A6 i anlegget noen dager så må jeg si meg fornøyd på alle måter. Et bra brukersnitt, god lyd, bra kvalitetsfølelse.
    En ting jeg sliter med å forstå er når jeg leser om folk på ulike forum som synes den er for lys i toppen. Jeg oppfatter den derimot som veldig balansert i framførelsen. Tydelig, med bra mikrodynamikk.
    Som Roon endpoint gjør den også en god jobb. Lyden oppfatter jeg da som en tanke mørkere, uten at jeg kan si at det ene er bedre enn det andre.

Flere som har noen tanker rundt dette?

Dharmabum

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.03.2010
    Antall liker
    1.588
    Torget vurderinger
    13
    Etter å ha hatt A6 i anlegget noen dager så må jeg si meg fornøyd på alle måter. Et bra brukersnitt, god lyd, bra kvalitetsfølelse.
    En ting jeg sliter med å forstå er når jeg leser om folk på ulike forum som synes den er for lys i toppen. Jeg oppfatter den derimot som veldig balansert i framførelsen. Tydelig, med bra mikrodynamikk.
    Som Roon endpoint gjør den også en god jobb. Lyden oppfatter jeg da som en tanke mørkere, uten at jeg kan si at det ene er bedre enn det andre.

Flere som har noen tanker rundt dette?
    Har selv A6ME dog med LPS og har absolutt ikke erfart at den er lys i toppen, tvert imot-Homogen og analog fremførelse. Da tror jeg heller "problemet" ligger i andre ledd.

Cundis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Antall liker
    518
    Sted
    Stockholm
    Har selv A6ME dog med LPS og har absolutt ikke erfart at den er lys i toppen, tvert imot-Homogen og analog fremførelse. Da tror jeg heller "problemet" ligger i andre ledd.
    Jeg har kommet til samme konklusjon. For her klarer jeg ikke å finne noe som stikker ut.
    Stiller meg også litt undrende til at What Hifi skriver at den tegner opp alt med samme pensel, og ikke gir full pott pga det. Opplever at alt er veldig bra separert og nyansert.

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    22.849
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    De få gangene jeg har testet analog ut fra A6 har jeg aldri tenkt tanken på at den bærer preg av å være lys i toppen.

Cundis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Antall liker
    518
    Sted
    Stockholm
    Må legge til at jeg bruker Topping dac oftest. Syns de ofte gir en mer oppløst lyd enn intern dacen, selvom den er helt grei den og.

Salamander

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Antall liker
    1.368
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    6
    Utrolig fornøyd med A6 ME, men savner PEQ på de digitale inngangene.
    Innimellom er det artig å sitte å røre seg bort i PEQ, noe jeg bokstavelig talt gjør når jeg ikke får verifisert resultatet med måling.

Får man målt resultatet i REW med A8? Får man målt det med ekstern DAC? Hva med FIR filtrene? kan disse måles? Også med ekstern DAC?

Om ikke: Kan A10?

Mvh
    tom for spørsmålstegn.

IMG_7223.jpeg

FJELL

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2010
    Antall liker
    199
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det stemmer. Jeg har grublet på dette med streamer, har hatt A6 men slo nå til på A10 etter en lengre prat med Høvdingen.
    Etter 1 ukes innspilling mens jeg var bortreist låter dette herlig musikalsk med et stort, oppløst lydbilde.

20250213_150535.jpg

Festus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Antall liker
    3.577
    Torget vurderinger
    3
    Lurer på om vegen videre er A6 master via denafrips pontus eller direkte opp på A8

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    22.846
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Må gjerne slette dette innlegget hvis det ikke passer seg. Jeg kommer til å selge min A8, litt usikker når. Eneste grunn til at jeg vurdere salg er at jeg kommer til å handle Trinnov nova og bruke Dante med min nye NUC med Roon. Da blir Eversolo overflødig.

Vegard0

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    450
    Sted
    KarmIsland
    Torget vurderinger
    1
    Lurer på om vegen videre er A6 master via denafrips pontus eller direkte opp på A8
    Har en a6 me koblet opp til en denafrips iris ddc/Pontus II, som jeg er fornøyd med, men har også lurt litt på en enboks variant. Hadde en a8 vært "bedre" eller må jeg høyere opp på stigen?

Sist redigert:

Salmacis

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.03.2002
    Antall liker
    400
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    5
    Hvilken Pontus? Pontus 2, Pontus 12th eller Pontus 15th? Hvis du mener Pontus 15th og den er dårligere enn A8, da ville jeg blitt veldig skuffet. DMP-A8 er dritbra, det er ikke det. Jeg har den selv og er kjempefornøyd, beste DAC/Streameren jeg har, men jeg hadde forventet at Pontus 15th, som kun er en topp klasse DAC og ikke Preamp/Streamer, burde spille hakket bedre enn A8 om vi kun tenker på DAC delen, vel og merke. Hvor mye bedre streameren i A8 er kontra A6 ME har jeg ingen formening om. Men som sagt du kan ikke trå feil med A8 tror jeg. Toppklasse på alle måter. Og den er billigere enn Pontus 15th som alene kommer på rundt 30K kr nå.

Festus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Antall liker
    3.577
    Torget vurderinger
    3
    Hmm ja har levd lenge med A6 i mitt enkle oppsett - så tanken var om en r2r dac eller A8 med AKM dac kunne gi meg en noe mere «avrundet» - fyldigere ørevennlig lyd -? 😃

IMG_8414.jpeg

Salmacis

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.03.2002
    Antall liker
    400
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    5
    A8 har etter min oppfatning en ørevennlig, slikemyk topp. Jeg har også en annen DAC av annet merke med samme" top of the line" AKM Velvet chip og de låter ganske likt egentlig, men A8 er hakket bedre. Veldig oppløst, men aldri hardt, klinisk eller analytisk. Stort, 3D rom og i det hele tatt lydmessig egt mer enn godt nok for meg. Jeg har også tenkt å teste ut R2R DAC av samme årsak som deg, men også for å se/høre om det er mer å hente, så jeg har en Denafrips Pontus 15th i bestilling. Er vel her om 7-14 dager. Kan sikkert skrive tre ord om opplevelsen når jeg har fått brukt den en del timer. Edit; Dette er sikkert kontroversielt, men ingen av ESS Sbre DAC'ene jeg har hatt, hat gitt meg lydmessig det jeg har vært ute etter. Uflaks? Kanskje. En lydsignatur som ikke passer meg, ja kanskje det og. Jeg er fornøyd med AKM Velvet lyden/implementasjonen av DAC'en/den analoge delen etter DAC'en i A8, ikke vet jeg. Låter slik jeg ønsker i hvertfall.

Festus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Antall liker
    3.577
    Torget vurderinger
    3
    A8 har etter min oppfatning en ørevennlig, slikemyk topp. Jeg har også en annen DAC av annet merke med samme" top of the line" AKM Velvet chip og de låter ganske likt egentlig, men A8 er hakket bedre. Veldig oppløst, men aldri hardt, klinisk eller analytisk. Stort, 3D rom og i det hele tatt lydmessig egt mer enn godt nok for meg. Jeg har også tenkt å teste ut R2R DAC av samme årsak som deg, men også for å se/høre om det er mer å hente, så jeg har en Denafrips Pontus 15th i bestilling. Er vel her om 7-14 dager. Kan sikkert skrive tre ord om opplevelsen når jeg har fått brukt den en del timer. Edit; Dette er sikkert kontroversielt, men ingen av ESS Sbre DAC'ene jeg har hatt, hat gitt meg lydmessig det jeg har vært ute etter. Uflaks? Kanskje. En lydsignatur som ikke passer meg, ja kanskje det og. Jeg er fornøyd med AKM Velvet lyden/implementasjonen av DAC'en/den analoge delen etter DAC'en i A8, ikke vet jeg. Låter slik jeg ønsker i hvertfall.
    [/QUOTE

Ja skriv gjerne om din erfaring med pontus når du har fått testet den 😃

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.018
    Torget vurderinger
    9
    Hvilken Pontus? Pontus 2, Pontus 12th eller Pontus 15th? Hvis du mener Pontus 15th og den er dårligere enn A8, da ville jeg blitt veldig skuffet. DMP-A8 er dritbra, det er ikke det. Jeg har den selv og er kjempefornøyd, beste DAC/Streameren jeg har, men jeg hadde forventet at Pontus 15th, som kun er en topp klasse DAC og ikke Preamp/Streamer, burde spille hakket bedre enn A8 om vi kun tenker på DAC delen, vel og merke. Hvor mye bedre streameren i A8 er kontra A6 ME har jeg ingen formening om. Men som sagt du kan ikke trå feil med A8 tror jeg. Toppklasse på alle måter. Og den er billigere enn Pontus 15th som alene kommer på rundt 30K kr nå.
    Jeg har en A6ME og selv om jeg er fornøyd med streaming delen som fungerer knall, føler jeg DAC delen ikke er helt der jeg vil ha den. Låter fint og lyttevennlig, men high-end er den ikke. Så når jeg leser om Denafrips Pontus 15th ble interessen trigget og prisen er jo grei, og den får mye skryt. Helt til jeg kom over en test på youtube der testeren laster inn og spiller en del musikk klipp, der han bruker sin egen referanse som er en HoloAudio May DAC, og han avslører ikke før etterpå hvilken DAC som var A og B. Jeg personlig hadde ingen problemer å høre hva jeg likte best, og dessverre i mine ører var det ganske stor forskjell. Dermed var ikke Pontus 15th noe alternativ alikevel... :rolleyes:
    Money talks, dessverre nok en gang....

Denafrips Pontus 15th Review - Is This the Ultimate R2R DAC Upgrade

Salmacis

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.03.2002
    Antall liker
    400
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    5
    Ja, smaken er forskjellig. Jeg falt ned på det motsatte av deg, den gangen jeg så den videoen på YouTube, og lommeboka er glad for det 😅

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn