Vel talt Baluba!baluba skrev:Det er fortsatt lovlig å lytte med pikken.
Og for de som vil lytte med den, sjekk ut dette:
Amy Lavere - Tennessee Valentine
Vel talt Baluba!baluba skrev:Det er fortsatt lovlig å lytte med pikken.
ja men da åpner det seg mange andre muligheter også 8)baluba skrev:Det er fortsatt lovlig å lytte med pikken.
Melody gardot f. eks ;Dgismo skrev:Veldig mye mot den dama da, ho er da vel ikke så ille :
Vet om mange værre
Hun har jeg et par av faktiskAnonym skrev:Melody gardot f. eks ;Dgismo skrev:Veldig mye mot den dama da, ho er da vel ikke så ille :
Vet om mange værre
er anlegget ditt så seriøst dårlig at du ikke får ok lyd fra spotify/wimp?Polkagris skrev:Hvis jeg ikke liker musikken på radio, slår jeg av eller bytter kanal. Eller enda bedre, velger musikken selv. Og ikke noe lossy crap.
Jeg synes det er underlig at så mange hifi folk bruker spotify og wimp etc. Selv har jeg wimp gratis, og bruker det kun for å sjekke ut enkelte artister iblant.
Fatter ikke at folk frivillig betaler for lossy format.
spørsmålet er vel heller om spotify/wimp er så bra, her ble det forkastet etter noen timer og my lyttetrøtthet som jeg forøvrig ikke sliter med ellers ;Deddie1 skrev:er anlegget ditt så seriøst dårlig at du ikke får ok lyd fra spotify/wimp?Polkagris skrev:Hvis jeg ikke liker musikken på radio, slår jeg av eller bytter kanal. Eller enda bedre, velger musikken selv. Og ikke noe lossy crap.
Jeg synes det er underlig at så mange hifi folk bruker spotify og wimp etc. Selv har jeg wimp gratis, og bruker det kun for å sjekke ut enkelte artister iblant.
Dakal deg da, tenk om Norah blir såret nu da ? ?Haakon_Rognlien skrev:Spiller ofte med såkalt "radio-funksjon" på Spotify. Aksepterer nesten at Norah #$¤{@!! Jones dukker opp ustanselig som jazz-artist, men faen ta, nå er hun i ferd med å overta blues-feltet også!! Jeg har etter hvert (KUN grunnet Spotify) utviklet et åpent hat mot Norah Jones' musikk, og må bli KVITT driten!
Finnes det en funksjon i Spotify som eksluderer enkelte artister? Skal vi eventuelt starte en folkeaksjon MOT Norah Jones på Spotify?
Jeg behøver hjelp før jeg begynner med hodedunking!
Mvh
Håkon Rognlien
Mulig ok lyd er godt nok for deg, men ikke for meg : Får helt ok lyd fra lossy formater. For meg er det dels et prinsipp, dels et lydmessig argument. Som sagt bruker jeg wimp innimellom, og der er det variabelt for å si det mildt. Spotify skal visst være noe bedre. En annen ting er at det er totalt uaktuelt for meg å støtte opp om lossy lyd, samme hvordan det låter. Det er et steg i feil retning uansett hvordan man snur og vender på det. En annen ting er at det er helt unødvending for meg. Har andre lossless alternativer.eddie1 skrev:er anlegget ditt så seriøst dårlig at du ikke får ok lyd fra spotify/wimp?Polkagris skrev:Hvis jeg ikke liker musikken på radio, slår jeg av eller bytter kanal. Eller enda bedre, velger musikken selv. Og ikke noe lossy crap.
javascript:void(0);DoMentor skrev:Dakal deg da, tenk om Norah blir såret nu da ? ?Haakon_Rognlien skrev:Spiller ofte med såkalt "radio-funksjon" på Spotify. Aksepterer nesten at Norah #$¤{@!! Jones dukker opp ustanselig som jazz-artist, men faen ta, nå er hun i ferd med å overta blues-feltet også!! Jeg har etter hvert (KUN grunnet Spotify) utviklet et åpent hat mot Norah Jones' musikk, og må bli KVITT driten!
Finnes det en funksjon i Spotify som eksluderer enkelte artister? Skal vi eventuelt starte en folkeaksjon MOT Norah Jones på Spotify?
Jeg behøver hjelp før jeg begynner med hodedunking!
Mvh
Håkon Rognlien
Mvh
Alternativer som i "streaming av lossless musikk med minst CD-kvalitet"?Polkagris skrev:Lossy streaming betaler jeg ikke for, enkelt og greit. Det finnes utallige andre alternativer.
"Jeg har hatt sex med over 20.000 kvinner. Vil du se hvordan pikken min ser ut?" :-XTownes skrev:Fy faén, tenk så jævli med barnebarn han har da...pengesluk skrev:Ja, og Tom Jones er faren til Rune Rudberg
Du er sikkert klar over det, men Abrahamsenen din gjør ikke noe annerledes om du sender den lossy eller fullkvalitet. Dekodingen av mp3, Spotify, wimp og lignende skjer i PCen din og den sender samme type signal til DACen din uavhengig av hva opphavet måtte være.baluba skrev:Oppsamplingen til min lille Abrahamsen gjør faktisk en god jobb med lossy formater.
[...]
Det er i utgangspunktet ulogisk, men kanskje den oppsamplingen til Abrahamsen er enda mer vellykket på lossy enn lossless. Uansett så låter det bedre enn før, så jeg gliser fra aure te aure.
Selvfølgelig vet jeg det. Det går vel klart fram i innlegget at det virker som om oppsamplingen har bedre effekt på mp3, ikke bare effekt på mp3.nb skrev:Du er sikkert klar over det, men Abrahamsenen din gjør ikke noe annerledes om du sender den lossy eller fullkvalitet. Dekodingen av mp3, Spotify, wimp og lignende skjer i PCen din og den sender samme type signal til DACen din uavhengig av hva opphavet måtte være.baluba skrev:Oppsamplingen til min lille Abrahamsen gjør faktisk en god jobb med lossy formater.
[...]
Det er i utgangspunktet ulogisk, men kanskje den oppsamplingen til Abrahamsen er enda mer vellykket på lossy enn lossless. Uansett så låter det bedre enn før, så jeg gliser fra aure te aure.
Eller for å si det på en annen måte: DACen din inneholder ikke noe funksjonalitet for å skjønne hva den blir foret med.