Hej !
Är ny medlem på Sentralen .
Prövar att börja med att öppna en ny tråd,
där jag gärna skulle vilja ha förslag & synpunkter på lämplig förstärkare
till golvstående högtalare Monitor Audio RX6.
Nuvarande förstärkare är en enkel Pioneer, som nog inte "tar ut" allt som högtalarna kan ge,
dvs lite uppgradering ...
Nuvarande källor är dels Spotify Premium ( via Audio Pro donglar från dator till förstärkare ),
dels en CD Pioneer CD 6
Källorna kommer nog förbli dessa ett tag , även om uppgradering även där kan komma ifråga så småningom
( även ev börja spela vinyl/ grammofon, men RIAA steg integrerat i förstärkaren är ej nödvändigt för att välja/
kan köpas till senare om så behövs )
Rummet är ca 25 m2 ( men lyssningsavståndet är ca 2½ m ) och det är högt i tak.
Jag har funderat på "the usual suspects" i prisklass 7-10 000, dvs Rotel RA 12 alt ngn större Rotel ur 15-serien, Primare I22,
Hegel H80, Pioneer A70, Naim 5i/Si, någon Arcam
Alternativt en begagnad , mer kvalificerad apparat , t ex Primare I30 / 32 , någon Moon, Naim XS,
Bladelius Tyr ( t o m Thor ? )
Tacksam för råd och synpunkter på ovanstående förslag .
Och även förslag på helt andra förstärkare som skulle passa bra
Mvh
Är ny medlem på Sentralen .
Prövar att börja med att öppna en ny tråd,
där jag gärna skulle vilja ha förslag & synpunkter på lämplig förstärkare
till golvstående högtalare Monitor Audio RX6.
Nuvarande förstärkare är en enkel Pioneer, som nog inte "tar ut" allt som högtalarna kan ge,
dvs lite uppgradering ...
Nuvarande källor är dels Spotify Premium ( via Audio Pro donglar från dator till förstärkare ),
dels en CD Pioneer CD 6
Källorna kommer nog förbli dessa ett tag , även om uppgradering även där kan komma ifråga så småningom
( även ev börja spela vinyl/ grammofon, men RIAA steg integrerat i förstärkaren är ej nödvändigt för att välja/
kan köpas till senare om så behövs )
Rummet är ca 25 m2 ( men lyssningsavståndet är ca 2½ m ) och det är högt i tak.
Jag har funderat på "the usual suspects" i prisklass 7-10 000, dvs Rotel RA 12 alt ngn större Rotel ur 15-serien, Primare I22,
Hegel H80, Pioneer A70, Naim 5i/Si, någon Arcam
Alternativt en begagnad , mer kvalificerad apparat , t ex Primare I30 / 32 , någon Moon, Naim XS,
Bladelius Tyr ( t o m Thor ? )
Tacksam för råd och synpunkter på ovanstående förslag .
Och även förslag på helt andra förstärkare som skulle passa bra
Mvh