Du kan fornye det inntil ett år etter utløpsdato. Legeattest kreves. Kan være kjekt å ha, en litt stor personbil med stor henger skvetter fort over 3500 kg. tillatt totalvekt.KW skrev:Kikket på lappen min nå, og oppdaget at C1 og C1E gikk ut på dato i mai i år.
Husker at jeg for noen år siden bare måtte få en legeattest for å få/beholde det, har jeg nå gjort noe dumt med å glemme det, eller er det bare å gjøre det samme på nytt, selv om det har gått ut på dato?
Jeg kan ikke huske annet enn at jeg har fått dette "på kjøpet" i sin tid, og ikke har jeg vel til nå hatt behov for det heller.
Men spørsmålet blir..........kan jeg bare fornye det (med legeasttest/synsprøve) eller har jeg "tapt" muligheten?
Mvh.KW
Hei toriamos!toriamos skrev:Har nicket ditt noe med bandet Salty Dog å gjøre?SaltyDog skrev:Tok lappen da jeg var 18 år i 1968, på Nordfjordeid, der jeg bodde i 2 år:
4 kjøretimer á kr 25,-
1 oppkjøring á kr 25,-
Dette skulle gi den nette sum av kr 125,-
Noen billigere...?
hmm... trode det var slik at har du begynt på lappen, og reglene forandres mens du holder på... fortsetter du å tar lappen etter de gamle reglene? mulig jeg tar helt feil dog...Zomby_Woof skrev:Det var grassat dyrt i 2006. Det eksakte beløpet har jeg fortrengt.
Men, for det føste sleit jeg med å lære, kløne som jeg er. For det andre var jeg nesten ferdig da jeg plutselig måtte ta trafikalt grunnkurs etter å ha bestått teoriprøven (nytt år, nye regler).
Jævlig morro! Jævlig dyrt! Men heldigvis er bilen solgt. Det koster mer å ha lappen enn å ta lappen.... ;D
Takk så mye, da får jeg sørge for å få fikset det før mai neste år.Pink_Panther skrev:Du kan fornye det inntil ett år etter utløpsdato. Legeattest kreves. Kan være kjekt å ha, en litt stor personbil med stor henger skvetter fort over 3500 kg. tillatt totalvekt.KW skrev:Kikket på lappen min nå, og oppdaget at C1 og C1E gikk ut på dato i mai i år.
Husker at jeg for noen år siden bare måtte få en legeattest for å få/beholde det, har jeg nå gjort noe dumt med å glemme det, eller er det bare å gjøre det samme på nytt, selv om det har gått ut på dato?
Jeg kan ikke huske annet enn at jeg har fått dette "på kjøpet" i sin tid, og ikke har jeg vel til nå hatt behov for det heller.
Men spørsmålet blir..........kan jeg bare fornye det (med legeasttest/synsprøve) eller har jeg "tapt" muligheten?
Mvh.KW
Du slo meg med 20 kroner gitt.SaltyDog skrev:Tok lappen da jeg var 18 år i 1968, på Nordfjordeid, der jeg bodde i 2 år:
4 kjøretimer á kr 25,-
1 oppkjøring á kr 25,-
Noen billigere...?
Hehe...KW skrev:Du slo meg med 20 kroner gitt.SaltyDog skrev:Tok lappen da jeg var 18 år i 1968, på Nordfjordeid, der jeg bodde i 2 år:
4 kjøretimer á kr 25,-
1 oppkjøring á kr 25,-
Noen billigere...?
Men hadde jeg ant at jeg kunne kjørt opp etter kun 4 timer (som sjåførlæreren mente og søkt tidligere) så hadde jeg spart 40 og vært nede på 105.-
Nå kunne jeg sikkert latt være å ta de to siste uansett, men så den gang ingen grunn til å spare de 2 timene til en sum av 40.-..............før nå ;D
Hadde jeg avtjent militærtjenesten (og tatt lappen der) ved mer normal alder 18/20 istedet for 23 og med timeprisen du hadde og med halv pris av det...............da er vi nede på 62,50 :
Mvh.KW