kleine freiheit
Hi-Fi entusiast
- Ble medlem
- 12.04.2018
- Antall liker
- 82
Slik så den ut hos meg med den kabelen
Takk for det! Den blir værende lenge ;DGratulerer med en flott platespiller-kombo. hadde selv en Rega med Micro Seiki arm, var en utrolig vellydende og morsom kombinasjon!
Artig! Den spiller som en drøm! Det eneste som er "problematisk" er at støvlokket berører motvekten noen ganger (skjønner ikke helt hvorfor det bare skjer noen ganger, og ikke alltid).Morsomt.
Den er det jeg som har bygget - solgte den til han for noen år siden.
P25 uten arm kjøpte jeg lokalt her i Bergen. Armen var NOS - jeg kjøpte den på Yahoo Japan, og LIM-føttene måtte jeg montere siden armen stikker så langt ned under spilleren.
Hadde selv en spesialbygd armkabel med vinklet plugg pga dette.
BMJ
Hadde med meg samboeren når vi skulle hente platespilleren. Vi var der godt og lenge, og fikk høre et arsenal av forskjellig utstyr. Hadde det ikke vært for at foreldrene mine skulle hentes, hadde vi utforsket mer av platesamlingen ogsåGodt å høre at du er fornøyd!
Vet at Helge likte den spilleren godt selv også
Selger hadde byttet ut tonearmkabelen til en Van Den Hul fra en SME V.
Mener du da at armen stod for høyt slik at lokket ikke gikk helt ned, eller for at det ikke er innafor mtp spilleegenskaper?Van den Hul-kabelen fikk han med av meg. Jeg hadde diverse på den. Spilte mest på Denon DL-110.
Det med lokket er kanskje pga kabelen. Mener armen stod for høyt med den - derfor byttet jeg til vinklet. Tror jeg hadde noe ekstra under føttene før den kom på plass.
Jeg fikk plutselig dårlig tid mot slutten av besøket, og det ble sikkert glemt i alt hastverket. Jeg bor bare minutter unna med buss, så det er langt i fra problematisk å dra tilbake og henteDet er vanlige rega-føtter opp ned som er stukket inn i metallholderne.
De burde selger ha liggende - spilleren er ikke komplett og kan knapt brukes uten.
Selv med dem er det et spm om du må ha noe ekstra uten vinklet armkabel.
Føttene var komplette da han kjøpte den av meg. Forstår ikke at han ikke leverte dem med.
Her er bildene. Det ble litt sent svar, har ikke vært mye i leiligheten i julaHusker ikke om det traff lokket, men armen mener jeg må ha nesten vært så lav som mulig for å få armen ca parallell til tallerken-derfor vinklet plugg. Som du ser på bildet er det knapt klaring under kabelen selv med den. Tallerkenen på P25 er ikke så høy. Prøv evt med ishockey-pucker under føttene.
Legg ut et bilde fra siden med stiften på plate slik at man ser om det er mye rumpe opp.