Hei igjen Espen!Hvordan type motor og hvor stor er den?
Mvh: Espen
Chevrolet Smallblock 302(ca. 5.0 liter) TwinTurbo. 507hk ved 4700 o/min. på 0.5 bar. 1105hk ved 6100 o/min. på 1.86 bar. 1311nm.
Mvh.
SAL
Hei igjen Espen!Hvordan type motor og hvor stor er den?
Mvh: Espen
He-he, har faktisk decal-trimmet den til en GL! Opprinnelig er det en 112 hk Coach...Er det CL eller GL du har?
Åhh Satan !Her er et bilde fra dynokjøring av motoren!
Mvh.
SAL
Hei og takk for det!Ser bra ut Sal noen grunn til at valget falt på en 302 og ikke noe større?
mvh
Takker for opplysningen SalHei og takk for det!Ser bra ut Sal noen grunn til at valget falt på en 302 og ikke noe større?
mvh
Bygger "safe" motorer med kort slag og lange råder, med turbo får jeg bra moment og effekt selv på en liten motor. Denne motoren har 4" bor og 3" slag og meget tykke syl.vegger. Kort slag og lange råder gir også mindre sideveis belastning på stempel og syl.vegger samt at stempel snur senere i topp og bunn, dette gir bedre tøm og fyll.
Denne passerer 1000 nm allerede ved 3800 o/min.
Mvh.
SAL
Drev med dette i mange år Sal men måtte gi meg på grunn av helsen,men gud jeg savner det.Hei igjen Motoren!
Dette er også en Cheva motor, jeg liker de godt! Den er som en vanlig 350, men jeg har valgt en veiv med kortere slag.
Den snur på 6100, girer på 6800, har 2.86 utv. og 4L80E kasse så jeg må ett stykke forbi så ikke droppet blir for stort.
Pectel innsput.
Moro at du også bygger bil og motorer, da er vi fler
Mvh.
SAL
706 cid, helt brutalt!Takker å bukker,rått med 706cid med 3 stegs nos(1700hk)
mvh
Dessverre Sal,deler og maskiner ble solgt for en tid tilbake706 cid, helt brutalt!Takker å bukker,rått med 706cid med 3 stegs nos(1700hk)
mvh
Finnes det deler i hyllene ennå?
Mvh.
SAL
Ok, takk!Dessverre Sal,deler og maskiner ble solgt for en tid tilbake706 cid, helt brutalt!Takker å bukker,rått med 706cid med 3 stegs nos(1700hk)
mvh
Mvh.
SAL
mvh
Ser du skal selge forsterkerene dine,hva skal erstatte disse?Ok, takk!Dessverre Sal,deler og maskiner ble solgt for en tid tilbake706 cid, helt brutalt!Takker å bukker,rått med 706cid med 3 stegs nos(1700hk)
mvh
Mvh.
SAL
mvh
Da ble det mer penger til Hi-Fi i alle fall!
Mvh.
SAL
Spennende Sal,med andre ord kjøpt uhørtTakk Motoren!
Tenkte Lammene kunne få et nytt hjem når APL HAS-Master kommer neste uke. Blir APL`s første solgte sett, jeg har ikke hørt de, er litt spennt for å si det mildt!
Lammene spiller ekstremt bra så dette blir spennede....
Mvh.
SAL
Da har jeg både sett og hørt deg, 9000 runder på en XR2 låter herlig! Vi nøyde oss med ca. 7100 rpm da vi kjørte 2-liter VM i 96.Jeg vet du kjenner pappa ganske godt fra tideligere, og jeg VET han er meget nysjerrig på caravella de, så kansje vi tar invitasjonen seriøst og tar en tur før ferien er over og jeg reiser oppover til trøndelag igjen er noen år siden vi var på verkstedet i brevik og fikk en omvisning på både bilene og donuten
du har kansje sett meg utti fjordene her tideligere med en liten argo 18 med godt trimma merc xr2 i 80knop+ og 9000rpm