Falcon Acoustics - Mala Audio ny distributør!

Vi kan med glede informere om at vi nå er distributører for Falcon Acoustics i Norge!

Falcon Acoustics er spesielt kjent for sin eminente BBC LS3/5A monitorer. Dette er monitorer i kjent klassisk stil som spiller fantastisk musikalsk og godt.

Les gjerne mer om LS3/5a her:
https://www.falconloudspeakers.co.uk/services#DETAILS

Vi venter inn et par BBC LS3/5A monitorer til demo i løpet av kort tid til vår butikk Asker og ser frem til å koble dem opp med en god rørforsterker.

Pris: 30 000kr/par
Stativ: 10 000kr (kjøpt sammen med høyttalere)

Se valg for finish her:
https://malaaudio.no/Produkt/428/1005604/Falcon-Acoustics-BBC-LS35A

Hifiplus og Hifinews testet nylig Falcon Acoustic sin LS3/5a - Les mer her:
https://www.hifiplus.com/articles/falcon-acoustics-ls35a-stand-mount-loudspeaker/

https://www.hifinews.com/content/falcon-acoustics-ls35a-loudspeaker

Falcon-LS35A-Gold-Badge-1.7.20_0014R-Lo-Web.jpg
Falcon_Acoustics_0054.jpg

Kommentarer

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.765
Torget vurderinger
35
Hørte dem i Warsawa på messa i 2019. De låt såpass spennende at jeg var litt overrasket over at ikke noen tok agenturet før nå.

alfegutt

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.03.2015
Antall liker
1.752
Sted
Østfold
Spennende, flotte greier. Falcon i U.K. har også mye for oss selvbyggere.

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Antall liker
2.251
Sted
Sunndalsøra
Har et par Rogers LS3/5A som jeg kjøpte 78. Var mange som ble overasket da 🙂 En kamerat som både har Altec 17 og JBL 4333B måtte ha et par. Så spesiell er de. Rogers har også begynnt å lage selve 15 ohm utgaven igjen, som er mere riktig enn 11ohms. Men blir sikkert produsert i begrenset antall. Det er det som også gjør den så kostbar i dag, og samtidig at de skal oppfylle BBC kravene.
Mine er 43 år gamle, og det nærmer seg sikkert utskifting av gummikanter. Kan være tørket ut, da gummi er ferskvare. Må sikkert sendes til England for service. skal høre litt nærmere om dette!
Etter min mening så trenger den ikke noen rørforsterker for å spille godt. Jeg har spillt på en klasse D med 15 ohm utgang. Den er selfølgelig konstruert i england:giggle:.
Kan tenke meg at denne Falcon LS3/5A overgår krava til BBC med noen bedre komponenter i delefilteret! Etter som jeg har sett, så har vist Falcon baffle kit som er bedre enn orginalen. Da er det ikke rart om denne spiller ennå bedre? Ha vært artig med en sammenligning.

Sist redigert:

Informasjon om bruker

MalaAudio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
3.280
Link til alle artikler
1233
MalaAudio sine annonser
Bransjenyheter
Opplev den nye Spendor A-Line under årets Høsttoner 3. og 4. okt
Bransjenyheter
Velkommen til Høsttoner 3. og 4.okt. hos Mala Audio

Velkommen til Høsttoner 3. og 4.okt. hos Mala Audio

• 4
Nå er sesongen skikkelig i gang og Mala Audio møter høsten med en rekke spennende arrangementer. Først ut er Høsttoner.
Fortsett
Bransjenyheter
Mala Audio på HiFi-Messen Horten 2025

Mala Audio på HiFi-Messen Horten 2025

• 0
Nå er vi klare! Denne helgen er det endelig tid for HiFi-Messen – og vi gleder oss til å møte dere! Du finner oss i Chambre Separee, hvor vi setter fokus på ekte lydopplevelser og viktigheten av...
Fortsett
Bransjenyheter
dCS Varese - Et system uten sidestykke

dCS Varese - Et system uten sidestykke

• 1
dCS Varese – grenselandet mellom ingeniørkunst og kunstverk Et system uten sidestykke dCS Varese er ikke et produkt i tradisjonell forstand. Det er en visjon realisert – et system skapt for å...
Fortsett
Bransjenyheter
dCS Vivaldi APEX – Digital perfeksjonisme

dCS Vivaldi APEX – Digital perfeksjonisme

• 0
Utsøkt og fleksibel perfeksjon Vivaldi var lenge selve kronen på verket i dCS’ portefølje. Bygget som et fullverdig, modulært system – med DAC, Upsampler, Master Clock og CD/SACD Transport –...
Fortsett
Bransjenyheter
Tilbring tirsdagskvelden hos Mala Audio | Ø Audio FRIGG 02, Electrocompaniet og spennende analoge nyheter.

Tilbring tirsdagskvelden hos Mala Audio | Ø Audio FRIGG 02, Electrocompaniet og spennende analoge nyheter.

• 1
Velkommen til premieren på “En tirsdagskveld med Glenn”! Fra nå av åpner vi dørene litt ekstra annenhver tirsdag (oddetallsuker). Kl. 18.00 sparker vi i gang et par timer med musikk...
Fortsett
Topp Bunn