Fantastisk nytt nettfilter fra Oblivion.

Status
Stengt for ytterligere svar.

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Innlegg
2.318
Antall liker
887
orso skrev:
Kommer nok til å prøve nettfilter etterhvert, men sitter langt inne å bruke så mye penger på noe slikt for min del. Da bør resultatet kunne dokumenteres og verifiseres. ;D
60k eller 120k på høyttalere eller akustikk er derimot uproblematisk. Men hadde vært interessant å prøve noe slikt.
Hvis du kikker her i JK's tråd har han med hjelp av venner skrudd sammen et filter basert på Schaffner 2090 filtre. Antageligvis vil det komme på en del under 60k. ;)
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.639
Antall liker
3.798
orso skrev:
65finger skrev:
orso skrev:
Hvorfor kan ikke trådstarter oppgi hva han har betalt?
Det er litt lite tillitsvekkende.
Hvorfor er det lite tillitsvekkende?
Hvorfor skal det være hemmelig?
Da kan man jo tenke sitt.
Du formulerer deg på din sedvanlig sjarmerende måte, orso.

Grunnen til at jeg ikke oppga pris, er at det her dreier seg om skreddersøm, og da vil prisen naturlig nok variere.

Og til deg Dong: beklager at du finner tråden meningsløs. Mitt åpningsinnlegg var ment som en gledesytring over en vellykket oppgradering.
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
BigSwifty skrev:
Du formulerer deg på din sedvanlig sjarmerende måte, orso.

Grunnen til at jeg ikke oppga pris, er at det her dreier seg om skreddersøm, og da vil prisen naturlig nok variere.
Beklager. Ble litt feil formulert og burde ikke vært rettet mot deg. Ble bare litt merkelig at det ikke var mulig å få en pris når man var interessert.
 

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Innlegg
2.318
Antall liker
887
65finger skrev:
orso skrev:
Kjenner til det Kjetil. :)
Finnes en del annet der ute også.
det er forskjell på filterene
Kan egentlig et passivt filter forsvare en slik pris? En Powerplant P10 fra PS Audio kommer på ca 42k, og da med aktiv regenerering. Jeg tror nok jeg vet hva jeg ville ha valgt.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Ketil skrev:
65finger skrev:
orso skrev:
Kjenner til det Kjetil. :)
Finnes en del annet der ute også.
det er forskjell på filterene
Kan egentlig et passivt filter forsvare en slik pris? En Powerplant P10 fra PS Audio kommer på ca 42k, og da med aktiv regenerering. Jeg tror nok jeg vet hva jeg ville ha valgt.
jeg har valgt
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.982
Antall liker
13.398
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
for 60K er det ikke uanstendig å avkreve en slags forklaring på hva det gjør
men merkelig at det nå er prissatt og hausset, men ikke tilsalgs og delen er pissedyre og har minst 13 ukers levering
give me a break!
dette lukter surt!
mvh
Leif
 
O

Oblivion

Gjest
LMC skrev:
for 60K er det ikke uanstendig å avkreve en slags forklaring på hva det gjør
men merkelig at det nå er prissatt og hausset, men ikke tilsalgs og delen er pissedyre og har minst 13 ukers levering
Prissettingen er Slukets ;D ;D ;D
Kjærnekar med en helt klar og tydelig forretningssans :eek:
Forklaring på hva det gjør og hvordan det kan bygges gis ikke til "Solderslingere som er raskere enn sin egen skygge" eller andre som er loddekyndige ;D 8) :eek: ;D
Årsaken til at det ikke er tilsalgs er sviktende helse :'(
Eksempel: Jeg har et BLH prosjekt med EV 12TRXB og AMT 360 grader rundtstrålende superdiskant.
Dette systemet trenger en god del fysisk innsats for å bli ferdigstillet,
og H.R gjør heldigvis denne jobben for meg ;D ;D

LMC skrev:
give me a break!
Lunch ??

LMC skrev:
dette lukter surt!
Er det sure så enkelt som at jeg har beregnet delefilter for Sluket og H.R, og beregnet slot loaded OB bass og mellomtone system for Sluket ??
I disse tilfellene har gutta selv kjøpt deler, bygget og loddet ;D
 

Zappern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2002
Innlegg
163
Antall liker
21
Torget vurderinger
4
Annbefaler intereserte å google ordet unobteinum.
God fornøyelse
Kanskje noen snart lager noe av Superlyderium snart også
 

ansepe74

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
1.005
Antall liker
31
Sted
Bodø
Unobtanium... av en eller annen grunn begynner jeg å tenke på Avatar??
 

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
56.259
Antall liker
105.667
Torget vurderinger
23
LMC skrev:
for 60K er det ikke uanstendig å avkreve en slags forklaring på hva det gjør
men merkelig at det nå er prissatt og hausset, men ikke tilsalgs og delen er pissedyre og har minst 13 ukers levering
give me a break!
dette lukter surt!
mvh
Leif
Snakk om å lese HFS-innlegg som fanden leser bibelen!!

1. Produktet er ikke kommersielt tilgjengelig, og "produsenten" har ikke noe som helst plikt til å fortelle noe som helst til noen som helst
2. Innlegget fra BigS var ikke ment som noen som helst slags reklame, hvilket også kom tydelig frem
3, Innlegget var noe så (relativt) skjeldent som en uforbeholden hyllest til et produkt som gav eieren stor glede og nytte

Allikevel klarer vi her på HFS å forsure en så positiv sak. Ikke rart at antall interessante og relevante tråder OG bidragsytere her inne er på tur nedover.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Zappern skrev:
Annbefaler intereserte å google ordet unobteinum.
God fornøyelse
Kanskje noen snart lager noe av Superlyderium snart også
fikk du med deg meningen med å bruke navnet unobteinum? tror ikke det nei
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.982
Antall liker
13.398
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
Quote O.:
Er det sure så enkelt som at jeg har beregnet delefilter for Sluket og H.R, og beregnet slot loaded OB bass og mellomtone system for Sluket ??
I disse tilfellene har gutta selv kjøpt deler, bygget og loddet
Unquote O.


her har du heller ikke opphavet til ideene, som (trolig, helt eller delvis)er tilfellet med filteret
siden Sluket har slik glitrende forr.-sans, kan dere vel sette det i prod.?
mvh
Leif
 

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
56.259
Antall liker
105.667
Torget vurderinger
23
;D ;D Ikke bland meg oppi filteret - det ville definitivt ikke være en glimrende forretningside...

I det hele tatt, å entre det norske hifi-markedet's high-end segment tror jeg må være det minst forretningsmessige og lønnsomme som finnes kan.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.982
Antall liker
13.398
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
andedammen er nok for liten ja
mvh
Leif
 
N

nb

Gjest
pengesluk skrev:
I det hele tatt, å entre det norske hifi-markedet's high-end segment tror jeg må være det minst forretningsmessige og lønnsomme som finnes kan.
Sjefen for Avatgarde Audio i USA skal visstnok ha sagt:
"How to make a fortune in high-end audio? Start with an even bigger fortune"
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.982
Antall liker
13.398
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
how to make a SMALL fortune
start with a big one ::)
 

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
56.259
Antall liker
105.667
Torget vurderinger
23
Hvordan skaffe seg en liten formue i Norge?

Gå til DNB Markets med en stor en... (formue altså..)
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.982
Antall liker
13.398
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
og kjøp strukturerte produkter du ikke skjønner bæret av for belånte midler.... ::)

Fokus har og noen sexy tilbud innimellom for de pengene Acta ikke klarte å slå kloa i!
mvh
Leif
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
11.301
Antall liker
35.071
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Erfaringene til trådstarter er vel en påminnelse om at strømnettet dessverre ikke er perfekt. Det varierer litt fra produkt til produkt hvor mye det er å hente på slike tiltak, men de aller fleste apparater spiller betydelig bedre med renere strøm........... ::)
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Bra for BiGS at han har fått tilgang på et sikkert godt produkt og fint at han deler dette med oss. Synd at ikke R har helse til ønske å lage flere. Strømrensere finnes det mange av.. Enten en har tilgang til Unobtanium eller ei :)...
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.982
Antall liker
13.398
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
godt oppsummert!
"case closed"
mvh
Leif
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.649
Antall liker
3.871
Torget vurderinger
96
Hm... har artikkelen og bladet med filteret som High Fidelity fikk røntgen analysert, da det ikke var en eneste teknisk forklaring å få, alt innhold var støpt inn, og de ikke hørte det døyt forskjell. Inneholdt vel stort sett deler man finner i en vanlig strømpadde. Men altså til 20000 om jeg husker rett. Når alt gjøres for at ingenting inni skal bli kjent, og prisen er skyhøy... veeeel.
 

Vedlegg

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
2.945
Antall liker
617
Lurer på hvordan man får til å lage elektronikk med sannsynligvis 100% passive komponenter, som angivelig får positiv virkning av å spilles inn i ukevis???

Men basert på unobtanium går vel alt an ....
 
O

Oblivion

Gjest
Polkagris skrev:
Hm... har artikkelen og bladet med filteret som High Fidelity fikk røntgen analysert, da det ikke var en eneste teknisk forklaring å få, alt innhold var støpt inn, og de ikke hørte det døyt forskjell. Inneholdt vel stort sett deler man finner i en vanlig strømpadde. Men altså til 20000 om jeg husker rett. Når alt gjøres for at ingenting inni skal bli kjent, og prisen er skyhøy... veeeel.
Polkagris er tydeligvis en av de som fortsatt ikke har forstått det ;D ;D ;D

Filteret var støpt inn og med ferritt pulver iblandet slik at det ikke var mulig å bruke røntgen ;D ;D
Ferritt pulveret gjør at innholdet blir hvitt og en kan ikke se kontraster.
Det de kunne se var kun ledninger fra IEC kontakten til det innstøpte filteret,
og ledningene fra det innstøpte filteret til utgangskontaktene.

Men du er i godt selskap med High-Fidelity i å dumme deg ut ;D ;D

Ikke husker du prisen riktig heller ;D ;D
 

Zappern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2002
Innlegg
163
Antall liker
21
Torget vurderinger
4
65finger skrev:
Zappern skrev:
Annbefaler intereserte å google ordet unobteinum.
God fornøyelse
Kanskje noen snart lager noe av Superlyderium snart også
fikk du med deg meningen med å bruke navnet unobteinum? tror ikke det nei
Uvanlige eller kostbare materialer, perfekt for deres behov i alle henseender, bortsett fra at de ikke eksisterer.
Men du foretrekker sikkert en popualisering av ordets betydning
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Zappern skrev:
65finger skrev:
Zappern skrev:
Annbefaler intereserte å google ordet unobteinum.
God fornøyelse
Kanskje noen snart lager noe av Superlyderium snart også
fikk du med deg meningen med å bruke navnet unobteinum? tror ikke det nei
Uvanlige eller kostbare materialer, perfekt for deres behov i alle henseender, bortsett fra at de ikke eksisterer.
Men du foretrekker sikkert en popualisering av ordets betydning
foretrekker ikke noe spesielt i sakens anledning
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.838
Antall liker
1.420
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Til trådstarter: Gratulerer med noe som fungerer glimrende i ditt anlegg, fortsett å vær entusiastisk :)
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.612
Antall liker
774
Torget vurderinger
8
Her var det utrolig mye surmulig i en tråd der BigSwifty bare ville dele sine gode opplevelser ang. strømrensing der mange har mye å gå på!

Jeg er en av dei heldige som Raymond velvillig lånte ut filteret sitt til for en tid tilbake, og ja, med filteret innkoblet så skjedde det noe dramatisk med lydbildet. Klarhet, detaljer og en sortere bakrunn som gav en ny dimensjon av musikk lyttingen.
Av ulike årsaker ble det ikke til at jeg bestillte et filter der og da (økonomi,leveringstid o.s.v) men at det filteret virker kan jeg skrive under på!
 

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Innlegg
2.318
Antall liker
887
JK skrev:
Her var det utrolig mye surmulig i en tråd der BigSwifty bare ville dele sine gode opplevelser ang. strømrensing der mange har mye å gå på!

Jeg er en av dei heldige som Raymond velvillig lånte ut filteret sitt til for en tid tilbake, og ja, med filteret innkoblet så skjedde det noe dramatisk med lydbildet. Klarhet, detaljer og en sortere bakrunn som gav en ny dimensjon av musikk lyttingen.
Av ulike årsaker ble det ikke til at jeg bestillte et filter der og da (økonomi,leveringstid o.s.v) men at det filteret virker kan jeg skrive under på!
Hvordan vurderer du virkningen av filteret til Celius opp mot PS Audio P5? Dette er jo passiv vs. aktiv strømrensing og jeg lurer på om de har noen forskjellige karakteristika i forhold til strømrensingsfunksjonen de innehar.
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.320
Antall liker
2.492
Torget vurderinger
4
Oblivion,

Har jeg forstått det riktig at du ikke har til hensikt, eller mulighet til, å tjene penger på dette filteret noensinne?

Hvis det er riktig kan jeg ikke forstå hvorfor du ikke kan dele hemmeligheten slik at dette kan bli tilgjengelig for flere!??

BigSwifty,

Jeg synes det er flott at du deler din entusiasme med oss andre. Jeg synes det er kjekt å lese om hifi-frender som har gode opplevelser.
Men det er ikke til å komme unna at nettet også brukes til hyping av produkter. Når det så opplyses om at produktet aldri vil bli tilgjengelig for andre enn de som var inne i varmen da magien fant sted, er det ikke rart at kortsluttningene serieutløses i hodet på enkle hifi-sjeler.
Var det bare en tråd om hifi-entusiasme, uten baktanker, WTF, er det mulig :eek:

Er nok lurt å presisere slikt i starten ;)
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.639
Antall liker
3.798
kjoenik skrev:
Oblivion,

Har jeg forstått det riktig at du ikke har til hensikt, eller mulighet til, å tjene penger på dette filteret noensinne?

Hvis det er riktig kan jeg ikke forstå hvorfor du ikke kan dele hemmeligheten slik at dette kan bli tilgjengelig for flere!??

BigSwifty,

Jeg synes det er flott at du deler din entusiasme med oss andre. Jeg synes det er kjekt å lese om hifi-frender som har gode opplevelser.
Men det er ikke til å komme unna at nettet også brukes til hyping av produkter. Når det så opplyses om at produktet aldri vil bli tilgjengelig for andre enn de som var inne i varmen da magien fant sted, er det ikke rart at kortsluttningene serieutløses i hodet på enkle hifi-sjeler.
Var det bare en tråd om hifi-entusiasme, uten baktanker, WTF, er det mulig :eek:

Er nok lurt å presisere slikt i starten ;)
Er de så jævlig rart at noen vil dele gleden sin på Sentralen, uten kommersielle interesser? Jeg tror vår hobby er i ferd med å gå utror stupet.

Tror kanskje det er på tide å stenge denne tråden nå.

Moderator!!!!
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.279
Antall liker
914
Del gleden du, artig for oss andre at noen "ser lyset" eller opplever "himmelrik" :) Ingen problemer med det!

Selv har jeg ,klok av skade, lært meg til at ens ovasjoner IKKE nødvendigvis er det samme som objektiv sannhet OG jeg både tolker og tar ting med ei klypte salt eller tre ;). DET tror jeg er noe av problemet med slike fora, vi blir blindt (eller døvt) påvirket av andres erfaring og handler ut fra dette mer enn egene opplevelser.

Imo er sentralen et eksempel på hva "hyping" kan medføre. I seg selv kanskje uproblematisk, men overopphausede produkter KAN overskygger bedre alternativ ???. Hvorfor skriver jeg dette? Har jo egentlig null med ovasjonene over nevntenettfilteret å gjøre, men har i mente samme konstruktørs kabelslipp for noen år tilbake. Her inne kunne de synes å være "the one" og siste endestasjon (bidro vel både den ene og den andre av oss til dette ::)). Vel, det var de altså IKKE og når en får legge øre til bedre alternativ (Subjektivt vurdert), hører man hva man går glipp av :-[

Så altså til oss andre, vi får lese ovasjonene for det de er, nemmelig en opplevelse og glede over forbedring i eget oppsett!

Fortsett å dele disse, jeg både hygger meg OG gleder meg på vedkommendes vegne :) At gode nettfiltre virker er det vel liten tvil om, det samme kan sies om konstruktørens kunnskap på dette området, så jeg kan levende forstille meg hvordan dette ble 8)

mvh
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.320
Antall liker
2.492
Torget vurderinger
4
BigSwifty skrev:
kjoenik skrev:
Oblivion,

Har jeg forstått det riktig at du ikke har til hensikt, eller mulighet til, å tjene penger på dette filteret noensinne?

Hvis det er riktig kan jeg ikke forstå hvorfor du ikke kan dele hemmeligheten slik at dette kan bli tilgjengelig for flere!??

BigSwifty,

Jeg synes det er flott at du deler din entusiasme med oss andre. Jeg synes det er kjekt å lese om hifi-frender som har gode opplevelser.
Men det er ikke til å komme unna at nettet også brukes til hyping av produkter. Når det så opplyses om at produktet aldri vil bli tilgjengelig for andre enn de som var inne i varmen da magien fant sted, er det ikke rart at kortsluttningene serieutløses i hodet på enkle hifi-sjeler.
Var det bare en tråd om hifi-entusiasme, uten baktanker, WTF, er det mulig :eek:

Er nok lurt å presisere slikt i starten ;)
Er de så jævlig rart at noen vil dele gleden sin på Sentralen, uten kommersielle interesser? Jeg tror vår hobby er i ferd med å gå utror stupet.

Tror kanskje det er på tide å stenge denne tråden nå.

Moderator!!!!
Du leser innlegget mitt med feil briller på. Entusiasme er flott.
Hyping forekommer, hypede produkter kommer og går, og noen få produkter overlever hypen og blir klassikere. Slik er det og slik har det vel alltid vært.
Hvis du hadde skrevet i åpningsinnlegget at filteret ikke var kommersielt tilgjengelig ville denne tråden tatt en annen retning.
Ingen ville vært i tvil om at her er det en har hatt en god opplevelse og vil dele det med andre. Det var mitt poeng, og innlegget var ikke ment som kritikk av hverken deg eller Oblivion.
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.639
Antall liker
3.798
kjoenik skrev:
BigSwifty skrev:
kjoenik skrev:
Oblivion,

Har jeg forstått det riktig at du ikke har til hensikt, eller mulighet til, å tjene penger på dette filteret noensinne?

Hvis det er riktig kan jeg ikke forstå hvorfor du ikke kan dele hemmeligheten slik at dette kan bli tilgjengelig for flere!??

BigSwifty,

Jeg synes det er flott at du deler din entusiasme med oss andre. Jeg synes det er kjekt å lese om hifi-frender som har gode opplevelser.
Men det er ikke til å komme unna at nettet også brukes til hyping av produkter. Når det så opplyses om at produktet aldri vil bli tilgjengelig for andre enn de som var inne i varmen da magien fant sted, er det ikke rart at kortsluttningene serieutløses i hodet på enkle hifi-sjeler.
Var det bare en tråd om hifi-entusiasme, uten baktanker, WTF, er det mulig :eek:

Er nok lurt å presisere slikt i starten ;)
Er de så jævlig rart at noen vil dele gleden sin på Sentralen, uten kommersielle interesser? Jeg tror vår hobby er i ferd med å gå utror stupet.

Tror kanskje det er på tide å stenge denne tråden nå.

Moderator!!!!
Du leser innlegget mitt med feil briller på. Entusiasme er flott.
Hyping forekommer, hypede produkter kommer og går, og noen få produkter overlever hypen og blir klassikere. Slik er det og slik har det vel alltid vært.
Hvis du hadde skrevet i åpningsinnlegget at filteret ikke var kommersielt tilgjengelig ville denne tråden tatt en annen retning.
Ingen ville vært i tvil om at her er det en har hatt en god opplevelse og vil dele det med andre. Det var mitt poeng, og innlegget var ikke ment som kritikk av hverken deg eller Oblivion.
Er ikke hårsår, men retningen tråden har tatt er helt motsatt av intensjonen.

Steng tråden.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
BigSwifty skrev:
kjoenik skrev:
BigSwifty skrev:
kjoenik skrev:
Oblivion,

Har jeg forstått det riktig at du ikke har til hensikt, eller mulighet til, å tjene penger på dette filteret noensinne?

Hvis det er riktig kan jeg ikke forstå hvorfor du ikke kan dele hemmeligheten slik at dette kan bli tilgjengelig for flere!??

BigSwifty,

Jeg synes det er flott at du deler din entusiasme med oss andre. Jeg synes det er kjekt å lese om hifi-frender som har gode opplevelser.
Men det er ikke til å komme unna at nettet også brukes til hyping av produkter. Når det så opplyses om at produktet aldri vil bli tilgjengelig for andre enn de som var inne i varmen da magien fant sted, er det ikke rart at kortsluttningene serieutløses i hodet på enkle hifi-sjeler.
Var det bare en tråd om hifi-entusiasme, uten baktanker, WTF, er det mulig :eek:

Er nok lurt å presisere slikt i starten ;)
Er de så jævlig rart at noen vil dele gleden sin på Sentralen, uten kommersielle interesser? Jeg tror vår hobby er i ferd med å gå utror stupet.

Tror kanskje det er på tide å stenge denne tråden nå.

Moderator!!!!
Du leser innlegget mitt med feil briller på. Entusiasme er flott.
Hyping forekommer, hypede produkter kommer og går, og noen få produkter overlever hypen og blir klassikere. Slik er det og slik har det vel alltid vært.
Hvis du hadde skrevet i åpningsinnlegget at filteret ikke var kommersielt tilgjengelig ville denne tråden tatt en annen retning.
Ingen ville vært i tvil om at her er det en har hatt en god opplevelse og vil dele det med andre. Det var mitt poeng, og innlegget var ikke ment som kritikk av hverken deg eller Oblivion.
Er ikke hårsår, men retningen tråden har tatt er helt motsatt av intensjonen.

Steng tråden.
Er det kun mottager som er ansvarlig for avsenders budskap, å forstå og tolke dette rett ? Isåfall er dette en sterk forenkling slik jeg tenker det burde være. Begge har et ansvar.

At du deler av din glede er et stort pluss. Når så det spørres og svaret er at det ikke er helse til å bygge flere er dette synd. Synd pga Raymonds helse og derav forstålig at han ikke vil bygge flere. MEN, og synd fordi han ikke vil dele med sine med-entusiaster her, men påberoper ser bruk av materialer som knapt nok finnes og ikke er intr i å dele noe av denne kunnskapen med oss.. Da fremstår konstruktør som smålig og besserwisser-aktig.. Da blir hele tråden litt amputert i sin såkalte "glede" over et nytt produkt... :-X
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.279
Antall liker
914
Stenge tråden ???, fordi du ikke liker det folk skriver, hvorfor det?

Det finnes vel både regelverk (som jeg også finner nokså unødvendig)og folkeskikk, det burde holde og så dør trådene ut når folket ikke lenger gidder å aktivere den.

mvh
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn