Billigste pris for 36mnd på Sørlandet er 80 øre. Helgelandkraft tilbyr samme avtalen for 42 øre. Om du bor i Nord-Norge Det er jo et litt absurd utslag av strømpolitikken - at det skal ha såpass mye å si hvor man bor i landet. Slik jeg ser det burde alle Norges innbyggere kunne få kjøpt strøm for den samme prisen.Skal ikke klage med en fastpris 31.9 øre pr KW, tegnet den i mars 2020 og har den til mars 2023.Ser forbruket ligger på ca 1/3 av regningen.
Billigste pris for 36mnd på Sørlandet er 80 øre. Helgelandkraft tilbyr samme avtalen for 42 øre. Om du bor i Nord-Norge Det er jo et litt absurd utslag av strømpolitikken - at det skal ha såpass mye å si hvor man bor i landet. Slik jeg ser det burde alle Norges innbyggere kunne få kjøpt strøm for den samme prisen.
For egen del har jeg bestem meg for å beholde spotpris gjennom vinteren selv om det blir noen dyre måneder. Får jeg en fastprisavtale i området 50-60 øre tenker jeg å slå til da jeg tolker dette nivået antas av flere "eksperter" å være den nye normalen fremover.
Jeg synes i grunnen alle husstander i Norge kunne fått, la oss si 10-15000Kwt, for en symbolsk pris. Min mor, som er minstepensjonist og som bor i en moderat leilighet, vil da knapt få noen strømregning, mens jeg som bor i et altfor stort hus fortsatt vil måtte betale dyrt for høyt forbruk.
Hadde 1,30 i snitt forrige måned. Til nå i desember er snittet 1,80, men det er jo lenge igjen av denne måneden.Kan ikke folk snart begynne å skjønne at det er forskjell på snittpris og høyeste timepris.
Hvis denne oversikten fra Norgesenergi er noenlunde riktig - så er det fortsatt ingen områder i Norge som har hatt en snittpris over 1,40,-/kWh.
Historiske strømpriser | Fortum
Her finner du historiske strømpriser for alle prisomårder i Norge. Se hva strømprisen har ligget på tidligere slik at du kan sammenlikne med nåværendre pris.norgesenergi.no
Jeg skjønner det utmerket godt jeg. Men prisene er historiske nå, det har aldri vært dyrere. Og analytikere sier vi godt kan komme opp i det dobbelte. Spotpris nå er særdeles ulønnsomt i forhold til de fastprisavtalene man kunne få fra sensommeren og inntil ganske nylig, men man må ha fulgt med. Men nå er det nok for sent å gjøre en god fastprisavtale.Kan ikke folk snart begynne å skjønne at det er forskjell på snittpris og høyeste timepris.
Hvis denne oversikten fra Norgesenergi er noenlunde riktig - så er det fortsatt ingen områder i Norge som har hatt en snittpris over 1,40,-/kWh.
Historiske strømpriser | Fortum
Her finner du historiske strømpriser for alle prisomårder i Norge. Se hva strømprisen har ligget på tidligere slik at du kan sammenlikne med nåværendre pris.norgesenergi.no