Fatman iTube/Dared MP-5

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2
Vurderte en stund Fatman iTube som et alternativt andre "anlegg" med et par HT med høy følsomhet. Ser at Dared MP-5 ikke er ulik. Ser at
http://www.daredaudio.se/ selger forsterkeren for "JUST NU: 1 950:- " noen som har peiling på iPod docker med fjernkontroll og mulighet for å koble til alternativt forsterkeri? - muligens feil fora, men tar sjansen siden MP-5 ikke nødvendigvis er i MP3 land...

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Har lyttet litt til fatman produktene. Ipod som kilde er en tragedie uansett, så cd spiller var det som ble brukt. 182 låter helt ok. Mellomtonen er meget bra, bassen er desverre litt pløsete.
252 derimot må være ett kupp. Deilig mellomtone og plenty stram nok i bunn. Spiller stort og uanstrengt. Denne var så bra at jeg vurderer denne seriøst som neste innkjøp.

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2
Hei Thomand, takker for tilbakemelding. Hørte på fatman182 og enig ikke uenig i karakteristikken. Har tenkt dette som et nummer 2 anlegg og er klar over kilde tragedie-konsekvensen, men greit å ha mange låter tilgjengelig...ikke uendelig mange som i server...men endel. Ser at MP-60 er relativt rimelig og ikke ulik fatman 252 vurderer derfor å kjøpe den. Finnes endel gode iPod docking stasjoner der ute :)

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Melody har jo også ett lekkert og vellydende alternativ. Innstegsmodellen tror jeg koster 9900,- og ble vel testet i fidelity for et par nummer siden.

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Lurer på hvordan fatman 252/dared mp-60 hadde hørtes ut med oppgraderte rør. Tror det kunne blitt litt gøy faktisk.

Runars

Medlem
Ble medlem
20.03.2007
Antall liker
0
Var innom jfs soundsystem i drammen og da hadde han akurat byttet til nye svetlana/golden dragon rør på sine demo Fatman 182 og 252.
//R

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Hvordan låt det syns du? Spesiellt 252. Selv har jeg bare hørt fatman med orginalrør.
Hva slags høyttalere ble brukt?

Runars

Medlem
Ble medlem
20.03.2007
Antall liker
0
Rørene var helt nye men når jeg hørte på den, ble mere fylde mellom tonen og roligere i toppen .en klar forbedring fra orginal rør . hørte på Klipsch rf 82 og Usher V 604 . må ned og høre igjen nå som rørene har fått gått noen flere timer , når jeg hørte var det nesten rett fra esken
//R

Topp Bunn