Favoritt 3" fulltone?

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
281
Ja, han XRK -fyren er skummel slik...
Sb65wba er ikke så ille fulltoner.
De er hovedaktøren i Jim Griffins "Modified CBT" som vi hadde en byggetråd om her og Øyvinds "IKEA-kokkonøtt" som jeg lagde et sugefilter til.
Vis vedlegget 648470

Det finnes andre sugefiltre også, de kan benyttes på vestlands-øl som tradisjonelt har en tomme med levende bunnfall:
Vis vedlegget 648476
Har du en link til tråden med Ikea-skålene?

W.Sand

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
1.301
Kokkonuts er en "pausefisk" i tråden "Bendits".
Bolle-høyttaleren (ikke tenk dansk) ble målt og justert i sin tiltenkte posisjon (skrivebord ved PC) og er tilpasset subwoofer.
Skal du lage disse uten sub, anbefales større kabinett for bedre fylde nedover.

Vedr. BMR som Snickers nevnte:
Disse var såpass gode at Dennis Murphy valgte de i sin godt omtalte konstruksjon med RAAL og gode basser.

Sist redigert:

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
281
Spennende.
BMR har nok mye for seg dersom det gjøres riktig.
Kan dette være de samme modellene som Naim bruker i sine høyttalere?

Jeg har lekt meg litt med JVC 3" wood cones i det siste. Høres bra ut på lave lyttenivåer og har imponerende bass for størrelsen.
Alpair 6P spiller dog bedre totalt sett.

ufo

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2016
Antall liker
253

permorten

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.10.2005
Antall liker
1.669
Torget vurderinger
2
Volt og Atc har da noen bra enheter ? - vanskelig å komme forbi hvis tema går på 3" mellomtoner

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
281
Ja det er mye bra mellomtoner der ute men temaet her er fulltoner, altså et element som spiller mellomtone men også bass og diskant. En fulltone skal kunne klare seg alene men foretrekkes likevel av mange i både to og treveis systemer. Som trådstarter er det dog mitt fokus å finne den beste 3" fulltonen til alenebruk på markedet. Er det alpair, Tectonic, Tang Band, Fountek etc? Lukter litt på den MEGET spesielle Alpair MAOP 7 for tiden, men lurer litt på om jeg ikke har funnet den beste 3" fulltonen allerede. Foreløpig er dens identitet dog en hemmelighet.

haraldo

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.06.2012
Antall liker
514
Sted
Bergen
Ja det er mye bra mellomtoner der ute men temaet her er fulltoner, altså et element som spiller mellomtone men også bass og diskant. En fulltone skal kunne klare seg alene men foretrekkes likevel av mange i både to og treveis systemer. Som trådstarter er det dog mitt fokus å finne den beste 3" fulltonen til alenebruk på markedet. Er det alpair, Tectonic, Tang Band, Fountek etc? Lukter litt på den MEGET spesielle Alpair MAOP 7 for tiden, men lurer litt på om jeg ikke har funnet den beste 3" fulltonen allerede. Foreløpig er dens identitet dog en hemmelighet.
hvorfor en hemmelighet?

Hornlyd

Æresmedlem
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
4.184
Torget vurderinger
9
Hva er spesielt med maop 7?

Topp Bunn