Også den initielle formateringen av nøstede sitater? Du måtte jo gjøre noe for å få det på plass etter ca. 1 måneds drift av HFS3. Nøstede sitater manglet jo fra start. Det var/er derfor ikke opplagt for meg at dette er noe som bare er slik fra/i vBulletin.Dette er vBulletin "issues", og noe som de må løse etterhvert. Her har jeg ingen mulighet til å rette på noe.
Det som er rart er at de tegnene det gjelder er lagret som korrekt utf-8 unicode tegn i databasen, og det er vanskelig å rette på noe som tilsynelatende er korrekt. Jeg har forsøkt, men en rekke eldre innlegg skrevet med Mac-utstyr må manuelt rettes på.Dette er så langt jeg vet status:
- Det har vært oppe flere ganger før.
- Det ser ut til å gjelde (en del) innlegg skrevet på Apple-utstyr.
- Høvdingen har av en eller annen grunn problemer med å fange opp og rette problemene i en søk og erstatt operasjon.
Du har kanskje forsøkt det allerede, men:Det som er rart er at de tegnene det gjelder er lagret som korrekt utf-8 unicode tegn i databasen, og det er vanskelig å rette på noe som tilsynelatende er korrekt.
vBulletin roter med (visning av) søkeresultater. Høvdingen har vært inne på dette flere ganger. Det er visstnok like ille på vBulletins egne (forum)vevsider. Hvis jeg ikke har misforstått Høvdingen, er det dessverre ikke noe han kan gjøre med det utover å melde feilen til vBulletin og håpe på en snarlig løsning.Søkte etter Elac - i tittel. Fikk opp en visning av de første 15 av i alt 56 treff. Side-indikator viser tre sider. Jeg klikker på side 2 og får "sorry no matches"... Andre som får samme...?
Noen ganger skaper WYSIWYG-modus problemer. Da er det nyttig å benytte "Source mode". Man bytter frem og tilbake mellom de to modi ved å trykke på knappen øverst til venstre blant redigeringsknappene mellom feltet merket "Overskrift" og feltet for selve innlegget.Jeg synes det har blitt veldig vanskelig å redigere innlegg,
særlig med bilder.
Markører og bilder flytter seg rundt helt vilkårlig,
og gjør ikke som jeg vil.
Det fungerte utmerket på gammelsentralen.
Jeg så ikke noen annen utvei enn å slette min siste post i "Jazz hva hører du på nå",
fordi jeg ikke klarte å redigere uten at alt ble tull.
Så måtte jeg lage innlegget på nytt igjen.
Jeg bruker Opera / Ubuntu
Takk, da vet jeg i det minste at det ikke er mine innstillinger, min browser eller meg som knoter det til ...vBulletin roter med (visning av) søkeresultater. Høvdingen har vært inne på dette flere ganger. Det er visstnok like ille på vBulletins egne (forum)vevsider. Hvis jeg ikke har misforstått Høvdingen, er det dessverre ikke noe han kan gjøre med det utover å melde feilen til vBulletin og håpe på en snarlig løsning.Søkte etter Elac - i tittel. Fikk opp en visning av de første 15 av i alt 56 treff. Side-indikator viser tre sider. Jeg klikker på side 2 og får "sorry no matches"... Andre som får samme...?
Jeg har endret din sommertid til PÅ, istedenfor automatisk. Nå tror jeg det vil vises korrekt for deg.Satte GMT+1 og automatisk sommertid i innstillinger. Skulle ikke det innlegget jeg postet kl. 04.23 da i visningen ( i tråden) vises for meg som postet kl. 04.23, ikke 03.23? (he he - mye rart man kan henge seg opp i her, sorry Høvdingen!)
Takk, det virker ja. Sommertid skrur man altså på/av selv, skal prøve å huske.Jeg har endret din sommertid til PÅ, istedenfor automatisk. Nå tror jeg det vil vises korrekt for deg.Satte GMT+1 og automatisk sommertid i innstillinger. Skulle ikke det innlegget jeg postet kl. 04.23 da i visningen ( i tråden) vises for meg som postet kl. 04.23, ikke 03.23? (he he - mye rart man kan henge seg opp i her, sorry Høvdingen!)
Hva er dette egentlig?kilde på sitt verste. Gå . Stasjonær kilde - har trådløpraktisk å sende trådlÃ
Kan du gi meg en link til innlegget det gjelder?Hva er dette egentlig?kilde på sitt verste. Gå . Stasjonær kilde - har trådløpraktisk å sende trådlÃ
Er dette Æ,Ø,Å-problemet forårsaket av forfatters pc eller?
Takk!Du må stille inn tidssonen under din egen profil.
Da er jeg redd jeg må skuffe deg.ligger hfs2 ute fremdeles?
link?
jeg savner det gamle forumet, har lyst til å flytte tilbake og bo der.
eller i alle fall hente ut tekst/bilder fra en annonse jeg hadde der, slik at jeg kan reposte det her.
Da er jeg redd jeg må skuffe deg.ligger hfs2 ute fremdeles?
link?
jeg savner det gamle forumet, har lyst til å flytte tilbake og bo der.
eller i alle fall hente ut tekst/bilder fra en annonse jeg hadde der, slik at jeg kan reposte det her.
Ikke umulig, men krever veldig mye ressurser fra serveren.#1. Hvem som er inne og leser på tråden.
Det er nok noe som kommer ettehvert fra vBulletin, og dette tipper jeg vi har i løpet av året.#2. Opprinnelig klokkeslett og dato for innlegg som blir quotet.
I det nye forumet er denne kun tilgjengelig for admin og moderatorer, og enig i at den var bedre for publikum tidligere. Dette er noe jeg har på listen min.#3. Statistikkoversikten var morsommere før.
Torget/Bruktbørsen har alltid vært adskilt fra forumet, og det vil det også bli fremover. Det kommer derimot en oppgradering snart som gir en "Hva er nytt" knapp, og her kan en velge å se "nye innlegg", "nye annonser fra Torget" og andre nye aktiviteter på en oversiktlig måte.Hvorfor kan ikke siste fra børsen legges inn f.eks i kolumnen (evt. valgfritt) til venstre. For min del gir jeg totalt beng i å se navnet på nyregistrerte medlemmer."Torget" har blitt en glemt ikkeplass etter overgangen til HFS3
Gå hit: http://www.hifisentralen.no/forumet/torget.php?do=searchSavner en knapp der man kan gå direkte til auksjoner på torget. Og hvis man trykker på denne dukker kun auksjonsobjekter opp. Slik det er nå, så må man lete etter auksjonsobjekter innimellom andre salg og kjøp...
Aha, genialt. 1000 takkGå hit: http://www.hifisentralen.no/forumet/torget.php?do=searchSavner en knapp der man kan gå direkte til auksjoner på torget. Og hvis man trykker på denne dukker kun auksjonsobjekter opp. Slik det er nå, så må man lete etter auksjonsobjekter innimellom andre salg og kjøp...
Deretter velger du "A" under Type. Da kommer kun Auksjoner opp.
Jeg har i dag fått ryddet opp i gamle innlegg slik at Æ,Ø og Å vises korrekt i alle gamle innlegg som ble overført til det nye forumet.Vet ikke om dette har vært tatt opp før: I noens eldre innlegg som er tatt over fra gamle Hfs ser det ut til at noe har skjedd med tegnsettet, at æ, ø og å ikke vises korrekt.
Om dette ikke er noe som kan ordnes med innstillinger/oppsett, så er det kanskje mulig å gjøre søk/ersatt i hele databasen, ersatte "unorske" tegn med norske i all lagret tekst her (tar sikkert ei natt)?
http://www.hifisentralen.no/forumet...med-misliker-er-erstattet-med-regelbrudd.html-
Jeg savner TAKKER FOR INNLEGGET - det var fint å ha en nøyanse mellom "liker" og "takker". Det er fint virkelig å kunne vise at man verdsetter spesielle bidrag.
Takk. Fikk ikke med meg før nå. Noen gamle innlegg ble vanskelig å lese når norske tegn var erstattet med "hieroglyfer". Veldig bra at norske tegn nå er på plass også der!Jeg har i dag fått ryddet opp i gamle innlegg slik at Æ,Ø og Å vises korrekt i alle gamle innlegg som ble overført til det nye forumet.Vet ikke om dette har vært tatt opp før: I noens eldre innlegg som er tatt over fra gamle Hfs ser det ut til at noe har skjedd med tegnsettet, at æ, ø og å ikke vises korrekt.
Om dette ikke er noe som kan ordnes med innstillinger/oppsett, så er det kanskje mulig å gjøre søk/ersatt i hele databasen, ersatte "unorske" tegn med norske i all lagret tekst her (tar sikkert ei natt)?