Feil og problemer med HFS3

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.919
    Antall liker
    5.947
    Torget vurderinger
    2
    Får følgende feil når det trykkes enter i søkefeltet på "Torget" (Søkte på Naim)
    Søkeresultatene dukker korrekt opp etterhvert som man skriver, men av gammel vane trykker jeg enter til slutt.
    Vis vedlegget 134666
    Hehe, vi bruker en Ajax søkefunksjon på Torget, og her må du IKKE bruke Enter-knappen. Jeg skal se om vi kan fikse dette, men løsningen er ganske snedig når du blir vant til den.

    Det samme gjelder under "Avansert søk" for Torget. Der skal du heller ikke bruke Enter, men bare vente på at siden skifter.

    Mvh
    Høvdingen
     

    Even S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.11.2010
    Innlegg
    143
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    3
    Hei
    Kan man redigere egen annonse på Torget? Skulle gjerne lagt til et bilde. PS: Fant det ut selv;-/
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Ser ikke noen signaturer selv om det er huket av for valget i mine innstillinger.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Eple minus ordnet problemet

    Hehe, det ser ut som du har økt både skriftstørrelse og visning i browseren din. Hvilken browser benytter du? (Internet Explorer, Firefox, Safari etc.)

    Jeg antar at du vet at du kan skru ned visnings-/ og skriftstørrelse i browseren så siden ser normal ut.

    Når det gjelder plassering av bilder i innlegg så kan du bruke bildeknappen i selve Editoren - den ser slik ut Vis vedlegget 134661 . Det kommer da opp en kjapp liten boks som gir deg muulighet til å hente bilder fra datamaskinen din eller sette inn en URL adresse. Hvis du bruker denne så blir bildet plassert direkte i innlegget.

    Hvis du benytter "Håndter vedlegg" så må du sørge for at bildet er plassert nederst til venstre på siden, også er det en knapp som heter "Sett inn direkte i innlegget".

    Selv synes jeg bildeknappen er lettest å bruke. Det går også mye kjappere, men hvis du skal ha inn mange bilder så er "håndter vedlegg" bedre.

    Mvh
    Høvdingen
    <skru ned visnings-/ og skriftstørrelse i browseren> var løsningen ja....takker.

    Lærer nok mer etterhvert, er et vanemenneske så mye virker for meg noe rotete og komplisert, men som sagt en vanesak.
    Edit; Bør nok ta tilbake "rotete" da det ble langt mer oversiktlig nå.

    Mvh.KW
     
    Sist redigert:
    C

    Cyber

    Gjest
    Torget:

    - Det blir som Nolfi skriver ikke linjeskift i annonseteksten.
    - Rapportér er med to p-er.
    - Tiden står med engelsk AM/PM

    Ellers ser det helt kanon ut. Supert!
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.919
    Antall liker
    5.947
    Torget vurderinger
    2
    Torget:

    - Det blir som Nolfi skriver ikke linjeskift i annonseteksten.
    - Rapportér er med to p-er.
    - Tiden står med engelsk AM/PM

    Ellers ser det helt kanon ut. Supert!
    Årsaken til at linjeskift ikke fungerte er at alle importerte brukere fra det gamle forumet hadde "Enkel editor" under "Mine innstillinger".

    Jeg har nå kjørt en spørring mot serveren som har endret dette for alle brukere. Alle som legger ut annonse på Torget vil nå se at de har en full Editor, men mulighet for linjeskifte, smilies og alle funksjoner.

    Raportér skal byttes ut med Rapportér - er på saken.

    Tiden skal være riktig - det står AM og PM, men det skal være riktig tid i forhold til norsk tid.
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    3.019
    Antall liker
    750
    Finner ikke noen måte å endre hvor lenge man kan være innlogget, nå blir jeg kasta ut etter ca. halvtimen. Sikkert jeg som er noldus men likevel altså?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.919
    Antall liker
    5.947
    Torget vurderinger
    2
    Finner ikke noen måte å endre hvor lenge man kan være innlogget, nå blir jeg kasta ut etter ca. halvtimen. Sikkert jeg som er noldus men likevel altså?
    Du må huke av for "Husk meg" når du logger på.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.919
    Antall liker
    5.947
    Torget vurderinger
    2

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.919
    Antall liker
    5.947
    Torget vurderinger
    2
    Kan man skru av animasjonen på børsen i 'Tilfeldige annonser', eller må man skru av javascript i nettleseren på denne siden for å få den til å slutte med det?
    Jeg trodde ikke denne funksjonen var så veldig plagsom. Jeg er ikke noe glad i animasjoner på generelt grunnlag, men tenkte at denne kunne være til hjelp. Plutselig ser du en annonse som du er interessert i, og vips så blir det et kjøp.

    Jeg har forsøkt å holde den enkelt, og med kun 2 annonser av gangen. Hvis dette er så plagsomt så skal jeg selvfølgelig lage en knapp som gjør at den kan tas bort.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Det vil være greit, slik at jeg kommer rett inn på dette da det er min startside.
    Da bør det godt synlig ligge link til HFS 2 her på HFS 3.

    Mvh.KW
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.919
    Antall liker
    5.947
    Torget vurderinger
    2
    Ser knall ut dette, og den nye bruktbørsen likte jeg :) Vet ikke om det bare er hos meg, men bildene rundt om i trådene er sjukt store, å går langt utenfor skjermen.
    Er det noen andre som opplever dette?

    Hos meg virker det fint i alle browsere, og på pc og mac, men jeg mistenker at eldre versjoner av Internet Explorer kan få store problemer med mange ting på de nye sidene.
     

    JORFIN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2004
    Innlegg
    1.765
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    22
    Er det noen andre som opplever dette?

    Hos meg virker det fint i alle browsere, og på pc og mac, men jeg mistenker at eldre versjoner av Internet Explorer kan få store problemer med mange ting på de nye sidene.
    ingen problemer med dette her ihvertfall. Bruker chrome.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Lav PM-kvote

    På det gamle forumet var det ingen begrensning på hvor mange PM'er du kunne lagre, og det fikk vi smake på når vi overførte den gamle databasen. Det var over 500.000 pm'er som var lagret. Det tok faktisk lenger tid å overføre disse enn 1,3millioner innlegg på forumet.

    På de nye sidene har vi satt en grense på 500 pm'er pr. bruker. Har du flere enn dette så må du slette noen for å kunne bruke tjenesten.
    Dette fremstår som en ganske lav PM-kvote.

    Har HFS3 en PM-eksportrutine?
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Manglende signaturvisning

    Ser ikke noen signaturer selv om det er huket av for valget i mine innstillinger.

    • Ekstra valg -> Diverse Alternativer: -> Vis din signatur:
    • Mine innstillinger -> Generelle innstillinger -> Thread Display Options -> Visible Post Elements -> Show Signatures:
    Signatur vises i forhåndsvisning av innlegg, men ikke i tråden når innlegget er lagret/postet.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Diverse problemer

    Linjeskift i signatur
    Min signatur var importert slik fra HFS2:
    Kode:
    [URL="http://www.head-fi.org/u/287177/cdwmcinspots"]Løsøreoversikt[/URL].
    <br />Jeg lytter med høyst moderate lydstyrkenivåer.<br />Standardforbehold: Meg, mine ører, min smak, på den aktuelle dag, i det aktuelle system, med den aktuelle musikk, ...
    Dessverre vises linjeskifttaggen "<br />" i forhåndsvisning av signaturen på signaturredigeringssiden istedenfor å gi et linjeskift.

    Signaturlengde
    HFS3 godtar maks. 3 linjer i en signatur. Det er kanskje litt knapt(?) Hva den oppfatter som en linje er noe uklart. Dens oppfatning stemmer ikke nødvendigvis med det jeg ser.

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------

    Problemer som oppstod/ble oppdaget under skriving av dette innlegget:

    (Bevaring av) uformatert tekst
    HFS3 oversetter [URL]http://www.head-fi.org/u/287177/cdwmcinspots]Løsøreoversikt[/URL] til Løsøreoversikt selv om jeg benytter CODE-taggen og endrer det jeg faktisk har skrevet i dette avsnittet så snart jeg trykker "Forhåndsvis innlegg" slik at den taggede "tekstkildekoden" min ikke lenger er slik jeg skrev den.

    • Ekstra valg -> Diverse Alternativer: -> Automatisk lage linker i tekst: Av
    • Ekstra valg -> Diverse Alternativer: -> Automatically retrieve titles from external links: Av
    Jeg så etter en enkel knapp i editoren som lot meg svitsje mellom WYSIWYG og noe á la HSF2-editoren fortløpende under redigering, men fant det ikke.

    Undo
    Alt + Backspace gir ikke undo (som i HFS2).

    Cursorplassering etter forhåndsvisning
    Hver gang man trykker "Forhåndsvis innlegg", plasseres cursor i toppen av redigeringsvinduet. Dette er upraktisk når man redigerer og korrigerer midt inne i et langt innlegg, f.eks. under sluttkorrektur før posting. I HFS2-editoren beholdt cursoren sin plassering. Dette er mye bedre.

    HFS2's PM-editor hadde samme upraktiske oppførsel som HFS3-editoren.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Mandag er første ukedag i Norge, ikke søndag

    Mandag er første ukedag i Norge, ikke søndag.

    Derfor bør "defaultinnstillingen" i Mine innstillinger -> Generelle innstillinger -> Date & Time Options -> Start of the Week være "Mandag" og ikke "Søndag".
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    HFS2's "Varsling" burde (automatisk) blitt "Abonnement" i HFS3

    HFS2's "Varsling" burde (automatisk) blitt "Abonnement" i HFS3.

    Slik det fremstår nå, må vi begynne helt på nytt. :(
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Anleggsbeskrivelse/-komponentliste på min profilside

    Jeg hadde håpet å finne et tekstfelt el.l. på min profilside som var beregnet på en enkel/kort anleggsbeskrivelse/-komponentliste á la Head-Fi.org. Det kan av flere grunner være praktisk med en slik oversikt. Man unngår bl.a. en del misforståelser som tidvis medfører unødvendig bråk.

    Det er egentlig tilstrekkelig med én tekstboks med samme formateringsstøtte som vanlige innlegg. Det er altså ikke nødvendig å dele det opp slik Head-Fi.org har gjort.

    Se CDWMcInSpots's profile på Head-Fi.org for et eksempel.

    "Min anleggstråd" er i de fleste tilfeller en lang og dårlig substitutt. Man finner ikke det man er ute etter, og i hvert fall ikke rimelig raskt.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.919
    Antall liker
    5.947
    Torget vurderinger
    2
    Mandag er første ukedag i Norge, ikke søndag.

    Derfor bør "defaultinnstillingen" i Mine innstillinger -> Generelle innstillinger -> Date & Time Options -> Start of the Week være "Mandag" og ikke "Søndag".
    Skal kjøre en spørring for å fikse dette. Takker.

    Skal også se litt på dine andre henvendelser.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.919
    Antall liker
    5.947
    Torget vurderinger
    2
    Jeg hadde håpet å finne et tekstfelt el.l. på min profilside som var beregnet på en enkel/kort anleggsbeskrivelse/-komponentliste á la Head-Fi.org. Det kan av flere grunner være praktisk med en slik oversikt. Man unngår bl.a. en del misforståelser som tidvis medfører unødvendig bråk.
    Ikke tenkt på dette, men det skal vi vel klare å lage. Jeg får ikke gjort det denne uken, men det kommer.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Sitering

    Du har rett i at dette er "dessverre".

    Beklager det.
    Hvordan siterer man slik at man også får med sitater som står/stod i det man siterer?

    Jeg så ingen forskjell på det jeg fikk med og uten "Multi-sitér denne Meldingen".

    "Multi-sitér denne Meldingen" er forøvrig dårlig norsk. Det bør skrives "Multisitér denne meldingen", men det er godt mulig at det egentlig bør stå noe helt annet, men foreløbig vet jeg ikke hva det betyr/innebærer.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.919
    Antall liker
    5.947
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan siterer man slik at man også får med sitater som står/stod i det man siterer?

    Jeg så ingen forskjell på det jeg fikk med og uten "Multi-sitér denne Meldingen".

    "Multi-sitér denne Meldingen" er forøvrig dårlig norsk. Det bør skrives "Multisitér denne meldingen", men det er godt mulig at det egentlig bør stå noe helt annet, men foreløbig vet jeg ikke hva det betyr/innebærer.
    Vi skal gå litt nøyere over oversettingen, og jeg er enig i at det var dårlig norsk. Det er min skyld.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    HFS2's "Varsling" burde (automatisk) blitt "Abonnement" i HFS3.

    Slik det fremstår nå, må vi begynne helt på nytt. :(
    Du har rett i at dette er "dessverre".

    Beklager det.
    Betyr dette at det vil komme, eller at vi alle må gjenskape det selv?

    PS: Denne nøstede siteringen er håndlaget vha. to siteringer + redigering.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.919
    Antall liker
    5.947
    Torget vurderinger
    2
    Abonnement må opprettes på nytt - beklager det.
     

    gormj

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.12.2008
    Innlegg
    944
    Antall liker
    315
    Sted
    Trondheim
    Det ser ut til at mitt fantastiske signaturbilde (Alfa Romeo-grill) er blitt borte. Tror ikke jeg har gjort noe som helst for at det skal bli borte, og venter litt med å legge det inn på nytt i tilfelle det er et problem dere ønsker å forfølge.

    Ellers er det imponerende å tenke på alt som faktisk virker etter overgangen.
     

    LydGeir

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2006
    Innlegg
    835
    Antall liker
    25
    Sted
    Tromsø
    Går det an å slå av disse like/mislike-tingene? Jeg har lett i instillingene, men finner ikke noe konkret valg om dette.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Avatar ikke kopiert fra HFS2 til HFS3

    Det ser ut til at mitt fantastiske signaturbilde (Alfa Romeo-grill) er blitt borte. Tror ikke jeg har gjort noe som helst for at det skal bli borte, og venter litt med å legge det inn på nytt i tilfelle det er et problem dere ønsker å forfølge.
    [...]
    Det ser ikke ut som om avatar(bild)ene automatisk er kopiert fra HFS2 til HFS3.

    Må alle brukere også utføre dette selv?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Ikke akkurat en feil ved HFS3, dette, men: Jeg har lagt merke til at HFS2 stadig oppdateres med flunkende nye bruktannonser og nye innlegg - og dette vises ikke i HFS3. Litt tungvint å måtte svitsje mellom HFS2 og HFS3 for å få med seg siste nytt - særlig for bruktannonser, hvor det KAN være om å gjøre å reagere kjapt. Går det ikke an å stoppe HFS2?
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Søk: Navigeringsfeil

    Jeg har nettopp søkt på

    • hodetelefon (10 sider resultat)
    • hodetelefoner (10 sider resultat)
    Begge søk gir altså 10 sider resultat, men straks jeg vl se en annen side enn den første fikk jeg meldingen
    Melding
    Sorry - no matches. Please try some different terms.
    Dette skjedde både da jeg brukte pil for å navigere til side 2, og da jeg trykte på en av navigeringstallene.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Utskriftsvennlig versjon med og uten bilder

    Er det mulig å få utskriftsvennlig versjon både med og uten bilder?

    Foreløbig får vi kun uten. Noen ganger er bildene meget viktige for å forstå innholdet.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Jeg får ikke til og legge opp videoer på "video forumet"
    Det kommer opp atvideoen er lagt til, men etter dette finnes den ingen plass.
    Linket fra YouTube
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Tagging

    Jeg har tatt en økt og tagget en del tråder nå i ettermiddag. Underveis har jeg gjort en del observasoner.

    Maks. 2 tagger per tråd
    Tags for denne Tråden -> Du kan legge til 2 tag(er) til denne tråden.
    Hvorfor kan man ikke gi en tråd flere enn 2 tagger? Det er ofte for få.

    Det vil f.eks. kunne argumenteres med bl.a. følgende tagger for Grace Design m903:

    • hodetelefonforsterker
    • dak
    • usb-dak
    • asynkron, asynkron usb eller asynkron usb-dak
    • forforsterker
    • grace design
    • studio
    • profesjonell

    Lage virtuelle forumkategorier
    Tagger er et godt hjelpemiddel hvis de brukes fornuftig av noen som forstår informasjonsorganisering (bibliotekarer og arkivarer er klassikere).

    Vi kan f.eks. benytte dem til å opprette virtuelle forumkategorier. Dette fordrer dog lett adkomst til tagoppslag og -søk.

    Lett tilgang til tagger og tagsøk
    Hvor finner man enkel tilgang til tagoppslag og -søk? Man bør finne dette uten å måtte gå inn i en tråd og finne Tag Cloud i bunnen av tråden.

    Finner man siden Tag Cloud i en av menyene?

    Søkefeltet oppe til høyre har en nedfalls-/popupliste med 2 valg:
    • "Søk kun i titler"
    • "Vis Resultater som Innlegg" (burde forøvrig vært skrevet "Vis resultater som innlegg")
    Denne listen kan med fordel utvides med et valg á la "Søk kun i tags" som vil være en parallell til "Søk kun i titler".

    "Avansert søk" har et felt merket "Tag" som ser ut til å virke, men det er litt vel bortgjemt slik at man må gjennom vel mange klikk.

    Det bør være mulig å utføre tagsøk med jokertegn, i hvert fall *, f.eks. slik at tagsøk etter "hodetelefon*" vil gi treff på tråder med taggene "hodetelefon", "hodetelefonforsterker" og/eller "hodetelefonstativ".

    Tagger bør være synlige
    Tagger bør være lett synlige.

    • En tråds tagger bør synes nær toppen, ikke bare i bunnen
    • Forumforsider, f.eks. Forum: Hi-Fi generelt, og søkeresultatsider bør også vise (klikkbare) tagger slik at man lettere forstår hva tråden handler om selv om trådtittelen kun er delvis dekkende eller endog helt misvisende

    Tagoppdatering

    Hvor ofte oppdateres taggene i databasen slik at de er tilgjengelige for tagoppslag? Det ser ut som om det noen ganger oppstår en (synkroniserings)forsinkelse.

    Jeg tagget en rekke tråder med "hodetelefon" og andre tagger tidligere i dag. Like etterpå forsøkte jeg noen tagoppslag fra Tag Cloud. Alle unntagen "hodetelefon" virket (sannsynligvis) som forventet. Oppslag (eller søk) med "hodetelefon" gav derimot kun 1 treff "Egen tråd for Hodetelefonoppsett?". Det burde gitt en rekke treff inkl. "http://www.hifisentralen.no/forumet...ynamic-tesla-fullstorrelseshodetelefoner.html", "http://www.hifisentralen.no/forumet/vennetrader-hifimerker/48345-sennheiser.html" og "http://www.hifisentralen.no/forumet/vennetrader-hifimerker/12513-har-stax-noen-venner.html". Etter en stund virker det også for "hodetelefon", men for de andre virket det altså med en gang. Ca. kl. 17.18 skjedde det samme med taggen "sennheiser" like etter at jeg hadde tagget en ny tråd med "sennheiser" for så ikke å se den med tagoppslaget "sennheiser". Det virket fremdeles ikke kl. 18.06, men var endelig OK kl. 18.35.

    Sortering av tagoppslagsresultater
    Hvordan sorteres tagoppslagsresultater (når man klikker på en tag, f.eks. i bunnen av en tråd eller i Tag Cloud)? De er hverken sortert:
    • Alfabetisk etter trådtittel
    • Etter trådstartdato
    • Etter siste innleggsdato
    Det ser ut til å være meget tilfeldig.

    Tagsøk i "Avansert søk" ser derimot ut til å gi en liste sortert fallende etter siste innleggsdato.

    Tagoppslagsresultater
    Datoenes årstall kuttes i kolonnen som angir siste innlegg.

    Eksempel: Tagoppslag med "hodetelefon": hodetelefon - Søkeresultater - Hifisentralen
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Editor

    Under min skriving i ettermiddag har jeg gjort en del observasoner.

    Cursorplassering etter tekstinnliming
    Etter at man har limt inn tekst, vil linjen cursoren er plassert på (ofte) havne (helt) nederst i tekstredigeringsfeltet selv om den var mye lengre opp, gjerne over midten. Oppførselen er uavhengig av tekstmengde, men muligen avhengig av noe annet, f.eks. linjeskift i innlimingsteksten.

    Denne oppførselen er ikke i samsvar med andre editorer jeg har benyttet der cursoren alltid havner på et langt mer fornuftig sted.

    Page up og down
    Page up og down med cursor inne i tekstredigeringsfeltet påvirker hele vevsiden istedenfor kun bevegelsene inne i tekstredigeringsfeltet. Dette er upraktisk, spesielt når man arbeider med lange innlegg. HFS2 oppførte seg derimot som forventet (i motsetning til HFS3).

    Utblekede redigeringsknapper
    Noen ganger blir nesten alle redigeringsknappene over redigeringsfeltet bleket ut slik at man ikke ser forskjell på knappene. Jeg har foreløbig ikke forstått når det skjer/hva som utløser det.

    Popupboks for URL
    Jeg (tror jeg) har opplevd uventet oppførsel fra popupboks for URL-innsetting.

    Jeg trykket på URL-knappen ("Link"), limte inn en URL og trykket enter/carriage return. Istedenfor å få en lenket tekst skjedde det noe annet rart som jeg ikke helt oppfattet.

    Det kunne virke som om HFS ikke flyttet fokus til OK-knappen rett etter at jeg hadde limt inn URLen, og at entertrykkingen derfor gjorde noe annet enn å trykke OK.

    Datamaskin
    PC med:
    • Microsoft Windows XP Professional SP3 engelsk
    • Microsoft Internet Explorer 8
    • Autokjøring av Windows Update
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn