Feil og problemer med HFS3

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    ^
    Jeg har Java 7 Update 11 (7.0.110) 32- og 64-bit, men har ikke slike HFS-problemer med Internet Explorer 9 og Windows 7.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    ^
    Jeg har Java 7 Update 11 (7.0.110) 32- og 64-bit, men har ikke slike HFS-problemer med Internet Explorer 9 og Windows 7.
    Det må være ett eller annet med Java og Google som gjør det. Når jeg går inn via Mozilla Firefox - som jeg gjorde da jeg skulle skrive dette innlegget - fungerer det helt fint.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.285
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Alt funker som vanlig på alle mine maskiner, som har nyeste versjon av Java.

Kan ikke se at HFS bruker Java heller.

Cobra2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Antall liker
    1.058
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Micro$oft internet explorer 10/ (win 8) har jeg midlertidig(?) forlatt, måtte stadig "logge-på", kompabilitet-modus,...
    Lykken var OPERA, nå fri, uten reklame.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Første sitat forsvinner ved sitering

Denne feilen dukket antagelig opp etter siste oppgradering.

Når man trykker på "Svar med sitat" og svaret man siterer begynner med et sitat, forsvinner dette første sitatet noen ganger, men ikke alltid, fra sitatet man mottar for videre redigering og besvarelse.

Dette har skjedd både i Google Chrome og Microsoft Internet Explorer v. 9 på Windows 7.

Eksempler:
    Forsvinner: #6730

[Her mangler første sitat]

Takk for svar. Har sjekket gjennom HFS, men det er veldig lite om EQ her.

Har allerede god software, Equalizer APO, som går system wide. Det mykvaren mangler er realtidsendring av lyden og et godt GUI for innsilling, men når man har litt erfaring, så er nok programmet veldig godt. Får tilnærme meg med trial and error og operant betinging.

Til de innvidde; er det noen slager-EQ (som ikke koster det hvite ut av øynene) og anses for å ha et godt pris-ytelses-forhold? Det er ikke så viktig hva slags prinsipp EQ'en er bygget på (digital/analog - aktiv/passiv), så lenge den er god til det den skal gjøre.
    du kan jo starte med denne

http://www.speck.com/asc/asc_2.html

finnes brukt overalt

D.A.V. electronics - The Broadhurst Gardens No. 3 Stereo Mastering Equaliser
    ibis
    Rupert Neve Designs – Portico 5033 – Five Band EQ

skal du være ekstremt kirurgisk

GML 8200 Walkthrough by George Massenburg Presented by RyanSloan.net - YouTube
    Tusen takk for tips, den siste der med Mr Massenburg har jeg sett og det han gjør med maskinen sin gjør underverker for lyden, men prisen gir nesten utrom for en villa i Spania, haha.

Den første er bare 4 bånd, og det blir kanskje litt snevert, tror du ikke? Mulig jeg har misforstått noe essensielt.
    Beholdes: #6731
    [...]
    Jeg er ikke innvidd. Det finnes andre på HFS med langt mer equalisererfaring og profesjonell equaliser som en viktig del av anlegget.
    [...]
    Takk for svar. Har sjekket gjennom HFS, men det er veldig lite om EQ her.
    [...]
    Jeg har over tid både lest innlegg og sett bilder fra anlegg.

Hvis jeg husker (halv)rett, kan du muligens titte etter f.eks. tkr og Asbjørn. Noen ganger er equaliser en funksjon/modul i en boks med flere funksjoner. Se f.eks. DSPeaker Anti-Mode 2.0 Dual Core, DEQX' produkter (tror jeg) og andre romkorreksjonssystemer.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.127
    Torget vurderinger
    2
    Det er ingen feil. Jeg har satt maks antall sitat til 3 for å unngå lange rader i innlegg. Det er vel sjelden nødvendig med fler enn 3 sitat av gangen.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Hvorfor kutter den starten? Det er da mer normalt å trunkere slutten?

Jeg foretrekker å få hele bruttoproduktet og så bevisst tynne selv istedenfor at datamaskinen skal gjøre det uten å forstå hverken innhold eller min intensjon (hvilket den selvsagt ikke har mulighet til).

Det er ikke helt uvanlig at jeg deler opp et innlegg i delsitater og så besvarer hver del innenfor ett innlegg. Da inneholder svaret raskt en del sitatblokker. Disse vil HFS nå altså fjerne når noen deretter forsøker å sitere mitt innlegg(?) 3 er et lavt tall (for meg).

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.127
    Torget vurderinger
    2
    Vi har sett mange eksempler på tråder hvor det er et uendelig antall sitater, og det er tydelig at enkelte ikke helt forstår eller gidder å tynne ut antall sitater.

For å spørre: hva er akseptabelt antall sitater som bør inkluderes? Det har vist seg at "uendelig" antall ikke er så god løsning, men vi kan godt øke antall sitater til mer enn 3.

G

Gjestemedlem

Gjest
    3 burde holde lenge. Det er ikke nødvendig å sitere hele tråden i hvert innlegg.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Eksempelinnlegg for sitering samt om sitering og svar

Eksempelinnlegg for sitering.

Asbjørns innlegg #22 i Skogrand-tråden er et ferskt, enklere eksempel på samme problemstilling. Der kuttes sitater hvis man trykker på knappen "Svar med sitat". Jeg har selv skrevet lignende og også mer komplekse innlegg.

[HR][/HR]
    Delemne/moment 1
    Svar på delemne/moment 1
    Svar på svar på delemne/moment 1
    Svar på svar på svar på delemne/moment 1

Delemne/moment 2
    Svar på delemne/moment 2
    Svar på svar på delemne/moment 2
    Svar på svar på svar på delemne/moment 2

Delemne/moment 3
    Svar på delemne/moment 3
    Svar på svar på delemne/moment 3
    Svar på svar på svar på delemne/moment 3

Delemne/moment 4
    Svar på delemne/moment 4
    Svar på svar på delemne/moment 4
    Svar på svar på svar på delemne/moment 4

[HR][/HR]
    En slik oppdeling av sitert innlegg og svaret er ofte en fordel fremfor å sitere et ganske langt innlegg og deretter skrive et ganske langt svar. Det er tydeligere hva man til enhver tid besvarer og kommenterer.

Hvis man skal besvare dette eksemplet el.l. er 3 sitater langtfra tilstrekkelig.

Man tynner selvfølgelig så mye som mulig fra hver sitatdel/-blokk.

Noen grunner til å sitere inkluderer:
    • Forfatteren man besvarer kan i etterhånd endre eller slette det man besvarer (Jeg synes dette ofte er mer eller mindre uredelig). Sitering låser og bevarer informasjonen (slik at svaret står trygt på egne ben).
    • Innlegget/ene man besvarer kan stå på en annen side enn svaret, gjerne med andre innlegg mellom opprinnelig innlegg og svar
    • Sitater utstyrer svaret med kontekst slik at leseren slipper å lete etter konteksten

G

Gjestemedlem

Gjest

Problemet er jo at dette stort sett ikke skjer, og at mange kjører sitater med kanskje 10-15 i dybden for å å bidra med en lol eller en smiley. Tar jo gjerne en meter med skjermplass. Det er de aller færreste som siterer så disiplinert som du viser til her.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.127
    Torget vurderinger
    2
    Ok, da har jeg økt antall siteringer til 5, og dette bør være tilstrekkelig. Hvis det er behov for ennå flere, så kan vi bare justere den. Det eneste jeg vet er at antallet må begrenses for å unngå tråder som er uendelig lange.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Virkemidler som rammer gode bidragsytere, samt ulike sitatmodi og -tynneløsninger

Problemet er jo at dette stort sett ikke skjer, og at mange kjører sitater med kanskje 10-15 i dybden for å å bidra med en lol eller en smiley. Tar jo gjerne en meter med skjermplass. Det er de aller færreste som siterer så disiplinert som du viser til her.
    Det er et tankekors at man må frata gode og strukturerte bidragsytere virkemidler for å unngå at de lite konstruktive misbruker dem.

Forøvrig forstår jeg problemet, og du presenterer et godt eksempel på helt unødvendig sitering.

Ok, da har jeg økt antall siteringer til 5, og dette bør være tilstrekkelig. Hvis det er behov for ennå flere, så kan vi bare justere den. Det eneste jeg vet er at antallet må begrenses for å unngå tråder som er uendelig lange.
    Problemet er å finne riktig maksimalverdi. Den må være ganske lav for å fange det meste av uønsket adferd og ganske høy for å slippe gjennom bevisst, konstruktiv og strukturert bruk.

Det virker som om silingen nå kun ser på antall sitatblokker, muligens starten av sitat, og så sletter de første. Jeg har ikke sjekket hva som fjernes hvis man har ett sitat med 7 nøstede nivåer. Er det de innerste eller ytterste som fjernes?

Gjestemedlem gir et godt eksempel på uønsket nøsting. Antagelig vil 5 nøstede nivåer være nok i de aller fleste tilfeller.

I Asbjørns innlegg #22 i Skogrand-tråden er det derimot snakk om flere sitatblokker med kun ett nivå i hver. Dette grepet brukes antagelig stort sett av bevisste, strukturerte og konstruktive mennesker. Det bør være fullt mulig å se forskjell på nøstede vs. serielle sitater og behandle dem forskjellig. Serielle sitater bør antagelig bevares og altså ikke tynnes.

Nøstede sitater bør antagelig tynnes f.o.m. nivå x for å oppnå Høvdingens ønske, antagelig ved å tynne de innerste og dermed eldste nivåene, men dette er dessverre langt fra opplagt. I en del tilfeller er innerste (eldste) og ytterste (nyeste) nivå de viktigste for den videre debatt, andre ganger noe annet. Dette er meget vanskelig å velge/utføre maskinelt, og spesielt med en ren bulldosermetode.

Forslag
    (Tilnærmet) ubegrenset antall serielle sitat(blokk)er. Hver (serielle) sitatblokk kan maksimalt ha x (= 5?) nøstede nivåer.

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    827
    Jeg vet ikke hvorfor, men jeg får ikke opp hifisentralen.no på min HTC Windows 8 Phone lenger:(. Noen som har tips på hva som er galt? Jeg fikk det opp helt til ca. en uke siden.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.127
    Torget vurderinger
    2
    Jeg vet ikke hvorfor, men jeg får ikke opp hifisentralen.no på min HTC Windows 8 Phone lenger:(. Noen som har tips på hva som er galt? Jeg fikk det opp helt til ca. en uke siden.
    Det høres ut som du trenger å tømme cachen på din telefon. Det er ikke noe galt med HFS som forårsaker dette. Vi har gjort en del oppgraderinger i det siste, og det kan tenkes at din telefon har tatt vare på noen gamle filer som forårsaker problemet.

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    827
    Det høres ut som du trenger å tømme cachen på din telefon. Det er ikke noe galt med HFS som forårsaker dette. Vi har gjort en del oppgraderinger i det siste, og det kan tenkes at din telefon har tatt vare på noen gamle filer som forårsaker problemet.
    Glimrende! Det hjalp, fungerer nå. Takk for tipset.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.502
    Opplever til stadighet disse probleme med hfs:
    Det er få, om noen, som er like stilige og bra som meg. Det postes altfor få skarpsindige, kule & velformulerte innlegg.
    Jeg logger meg på opptil flere ganger om dagen, men det er nesten som om folk flest sverger til -og insisterer på- middelmådighet og tilnærmet impotent vandring rundt grøten.
    Tar det for gitt at moderatorene med Høvdingen i spissen allerede har identifisert problemet og jobber med en løsning. Jeg har full forståelse for at slikt kan ta tid, men det hadde vært fint med en liten bekreftelse på at dere er på ballen.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Opplever til stadighet disse probleme med hfs:
    Det er få, om noen, som er like stilige og bra som meg. Det postes altfor få skarpsindige, kule & velformulerte innlegg.
    Jeg logger meg på opptil flere ganger om dagen, men det er nesten som om folk flest sverger til -og insisterer på- middelmådighet og tilnærmet impotent vandring rundt grøten.
    Tar det for gitt at moderatorene med Høvdingen i spissen allerede har identifisert problemet og jobber med en løsning. Jeg har full forståelse for at slikt kan ta tid, men det hadde vært fint med en liten bekreftelse på at dere er på ballen.
    Du ser så smashing bra ut i levende live, nesten til å spise opp. Skjønner at sentralen har problemer med å fortære en så god gutt som deg.

Huldra57

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Heisann. Jeg ser noen få er pålogget.
    En kar har offentliggjort mitt navn og min adresse mitt på natta, i tillegg til bosted og navn på bekjente.
    Han har også skrevet om en forhandler, som er feil.
    Han har framsatt usanne rykter. Feil opplysninger om flere ting.

noen som vet om det går ann å få tak i noen i ledelsen nå på natta

mvh Arild

Sist redigert:

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.379
    Torget vurderinger
    12
    Ikke en feil, men en uønsket endring. Listen over siste innlegg på forsiden bør flyttes tilbake til venstresiden. Det er mer knølete å manøvrere seg til høyre med smarttelefon. Latskapen lenge leve.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.127
    Torget vurderinger
    2
    Heisann. Jeg ser noen få er pålogget.
    En kar har offentliggjort mitt navn og min adresse mitt på natta, i tillegg til bosted og navn på bekjente.
    Han har også skrevet om en forhandler, som er feil.

noen som vet om det går ann å få tak i noen i ledelsen nå på natta

mvh Arild
    Tråden du sikter til er midlertidig fjernet, og ettersom den omhandlet et bruktkjøp/salg med visse uenigheter, så ønsker vi å se om det er mulig å løse saken utenfor offentligheten.

Det vil alltid kunne oppstå uenigheter når noen handler utstyr med hverandre, og det er veldig sjelden vi ser at å starte en tråd angående slike saker medfører så mye positivt. Det beste er alltid å forsøke og løse slike uenigheter mellom de aktuelle parter først.

Mvh
    Høvdingen

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.127
    Torget vurderinger
    2
    Ikke en feil, men en uønsket endring. Listen over siste innlegg på forsiden bør flyttes tilbake til venstresiden. Det er mer knølete å manøvrere seg til høyre med smarttelefon. Latskapen lenge leve.
    Dette har jeg blitt forespurt om et par ganger, og jeg må forløbig si at jeg svaret er nei. Kolonnen til venstre på forsiden er smalere enn høyre-siden, og dette gjør at boksen med nyeste innlegg vil inneholde mange dobbelt-setninger og bli unødvendig lang. Vi ønsker også å ha kategorier (som skal utvides etterhvert) på venstresiden, og for at "Nyeste fra forumet" ikke skal komme for langt ned på siden så var det beste å ha den på høyresiden.

For mobilbrukere anbefaler jeg vår mobilversjon, eller at du benytter "Hva er nytt?" knappen øverst i menyen. Vi har mange muligheter for å lese siste innlegg fra forumet, og jeg føler vi ha nådd et bra kompromiss rent layoutmessig.

Mvh
    Høvdingen

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    ikke direkte feil, men kan kanskje et ørlite problem. Ser i singeltråden min at enkelte youtubes knyttet til hovedpost (dvs lydkutt) er fjernet allerede. "Problemet" er tidspennet for å kunne gjøre redigeringer i egne innlegg i egen tråd. For min del kunne jeg gjerne på sparket erstattet med nye fungerende linker.

noen tanker?

G

Gjestemedlem

Gjest
    ikke direkte feil, men kan kanskje et ørlite problem. Ser i singeltråden min at enkelte youtubes knyttet til hovedpost (dvs lydkutt) er fjernet allerede. "Problemet" er tidspennet for å kunne gjøre redigeringer i egne innlegg i egen tråd. For min del kunne jeg gjerne på sparket erstattet med nye fungerende linker.

noen tanker?
    Bordet fanger... Var ikke du en av de ivrigste tilhengerne av å innføre et redigeringsforbud på gamle poster?

Løsningen er enkel: Fjern tidsfristen for redigering så slipper man slike problemer som dette. Dette vil jo fremme kvaliteten av de viktige musikktrådene, så får man heller leve med at en eller annen dustepost blir slettet i ettertid i en diskusjonstråd om noe mindre vesentlig.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo

noen tanker?
    Bordet fanger... Var ikke du en av de ivrigste tilhengerne av å innføre et redigeringsforbud på gamle poster?

Løsningen er enkel: Fjern tidsfristen for redigering så slipper man slike problemer som dette.

Si det. Mener fortsatt det er en en uting at enkelte pyntet på virkeligheten over en lav sko etter bondeanger over egne innlegg.
    "Utbruddet" over var basert på et par broken links med dårlig garagerock. Dumt av meg selvsagt. Beklager.

edit: kan jo bare quote meg selv med å legge inn ny fungerende link. Noe støyete selvsagt, mulig irriterende for de som ikke liker garagemuzak og finner tråden på trynet i utgangspunktet.

Sist redigert:

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.127
    Torget vurderinger
    2
    Løsningen er enkel: Fjern tidsfristen for redigering så slipper man slike problemer som dette. Dette vil jo fremme kvaliteten av de viktige musikktrådene, så får man heller leve med at en eller annen dustepost blir slettet i ettertid i en diskusjonstråd om noe mindre vesentlig.
    Det er flere årsaker til at det er en tidsfrist, og dette blir nok ikke løsningen. Hvis enkelte ønsker å redigere eldre innlegg, så er det bare å sende linker på PM til meg, så kan jeg gjøre det.

Jeg ser forøvrig problematikken med Youtube-videoer og tråder som med stor fordel bør redigeres etter fristen har gått ut, og jeg driver og ser litt på om jeg kan trikse litt med rettigheter slik at en har mulighet til å redigere egne innlegg over lengre tid i enkelte kategorier.

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.459
    J.J laster opp bilder i hornografitråden og jeg ser bare "vedlegg nr".
    Bruker Ubuntu og har prøvd både Opera og Firefox.

J

J.J

Gjest
    Jeg kopierte billed adresse og la inn som billed link...

Så måtte jeg laste ned til min PC og SÅ legge ut ifra min maskin... TUNGVINDT !!

Bruker FF

/JR

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Når jeg prøver å gå inn på min hifi (nyeste på galleriet på fremsiden) og så videre til kommentarer, linken rett over på høyre side av det første bilde,så kommer denne opp:

Invalid Tråd specified. If you followed a valid link, please notify the administrator

Som da fører til at ingen får lagt inn kommentarer på hvordan de synes dette ser ut og kan komme med tilbakemeldinger på hva som kan endres på.

Litt dumt at den funksjonen ikke skal fungere.

Sliter innimellom med å komme inn på selve galleri tråden min også. Men her er det litt att og frem.
    Hva kan gjøres?

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.127
    Torget vurderinger
    2
    Til Retep - dette så kun ut til å gjelde ditt album, og jeg tror det skal fungere nå.

Prøv, og gi gjerne tilbakemelding.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Helt konge. Nå er alt oppe å går slik det skal. Takker!

Chr. R.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Det er uheldigt, at det kun er muligt at redigere i egne indlæg, såfremt disse ikke er blevet for "gamle".

Jeg ville gerne redigere i et af mine indlæg (årsag: ny information => forkert info fremstår nu i mit postet indlæg), men dette er ikke muligt, selvom det pågældende indlæg er mindre end en måned gammelt. Jo, jeg kunne måske bede en admistrator om at ændre mit indlæg, men i dette tilfælde skal der rettes flere steder, og det på dansk.

Såfremt denne spærring er sat ind for at bremse/stoppe misbrug, så vil foreslå disse to løsninger:
    1) Fjern muligheden for at redigere for de brugere som misbruger denne funktion
    2) Alternativt, at alle redigeringer først skal godkendes af en moderator før et indlæg bliver opdateret

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.127
    Torget vurderinger
    2
    Det er satt en frist for redigering på 14 dager. Det er mange grunner til at det er slik, og går det over denne fristen, så kan du sende en link til innlegg som ønskes redigert til moderator, og også sende den tekst du ønsker å erstatte med. Dette bør jo ikke være noe problem selv om du skriver på dansk.

Mvh
    Høvdingen

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Er det bare hos meg at forumet har hengt seg opp i kveld? (bedre nå)

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Bra det ikke er her problemet er. Ser ut til at problemet kommer og går

• Laster inn…