Virkemidler som rammer gode bidragsytere, samt ulike sitatmodi og -tynneløsninger
Man tynner selvfølgelig så mye som mulig fra hver sitatdel/-blokk.
Problemet er jo at dette stort sett ikke skjer, og at mange kjører sitater med kanskje 10-15 i dybden for å å bidra med en lol eller en smiley. Tar jo gjerne en meter med skjermplass. Det er de aller færreste som siterer så disiplinert som du viser til her.
Det er et tankekors at man må frata gode og strukturerte bidragsytere virkemidler for å unngå at de lite konstruktive misbruker dem.
Forøvrig forstår jeg problemet, og du presenterer et godt eksempel på helt unødvendig sitering.
Ok, da har jeg økt antall siteringer til 5, og dette bør være tilstrekkelig. Hvis det er behov for ennå flere, så kan vi bare justere den. Det eneste jeg vet er at antallet må begrenses for å unngå tråder som er uendelig lange.
Problemet er å finne riktig maksimalverdi. Den må være ganske lav for å fange det meste av uønsket adferd og ganske høy for å slippe gjennom bevisst, konstruktiv og strukturert bruk.
Det virker som om silingen nå kun ser på antall sitatblokker, muligens starten av sitat, og så sletter de første. Jeg har ikke sjekket hva som fjernes hvis man har ett sitat med 7 nøstede nivåer. Er det de innerste eller ytterste som fjernes?
Gjestemedlem gir et godt eksempel på uønsket nøsting. Antagelig vil 5 nøstede nivåer være nok i de aller fleste tilfeller.
I Asbjørns innlegg
#22 i Skogrand-tråden er det derimot snakk om flere sitatblokker med kun ett nivå i hver. Dette grepet brukes antagelig stort sett av bevisste, strukturerte og konstruktive mennesker. Det bør være fullt mulig å se forskjell på nøstede vs. serielle sitater og behandle dem forskjellig. Serielle sitater bør antagelig bevares og altså ikke tynnes.
Nøstede sitater bør antagelig tynnes f.o.m. nivå x for å oppnå Høvdingens ønske, antagelig ved å tynne de innerste og dermed eldste nivåene, men dette er dessverre langt fra opplagt. I en del tilfeller er innerste (eldste) og ytterste (nyeste) nivå de viktigste for den videre debatt, andre ganger noe annet. Dette er meget vanskelig å velge/utføre maskinelt, og spesielt med en ren bulldosermetode.
Forslag
(Tilnærmet) ubegrenset antall serielle sitat(blokk)er. Hver (serielle) sitatblokk kan maksimalt ha x (= 5?) nøstede nivåer.