Er vel enig med Voff. Har en 2004 E46 BMW 316 I, denne har gått 62.000 km bare, men motoren der sitter i disse har noen enorme svakheter. Veivhusventilasjonen er beryktet og man kan miste nattesøvnen faktisk, men det ante jeg jo ikke noe om da jeg kjøpte den. Driten frøs for et par år siden, olien gikk ut gjennom katalysatoren og regningen kom på 36.000,-, litt sånn diverse vedlikehold de senere årene også, her sist 15.000,- for å få den EU klar, pluss nye dekk. Den fusker fortsatt litt på lavt turtall men verkstedet klarer ikke finde ut hvor feilen er....
Men ellers, den kjører som en drøm, er komfortabel og fin, og med nye litt smalere og høyere dekk sporer den ikke lenger og de verste huller i veien merkes nesten ikke lenger.
Men, aldrig i livet jeg bytter den mot en nyere bil, bilen er betalt og jeg vil ikke stifte ny gjeld for en annen bil. Den dagen den tilter kjøper jeg sykkel....eller en 20 år gammel Toyota, eller Mercedes 190 som jeg har hatt før, den går det jo an å skru på selv også.
Desuten, mange verksteder tilbyr lånebil når din egen må ses på.