Fenalaars DIY-prosjekter

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.515
    Antall liker
    6.919
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Joda, men skal man ha ny kjøkkeninnredning, så bikker prosjektet glatt 6 siffer. Svart og hvitt kjøkken ville heller ikke kommet på tale.

    Har du ikke fått med deg at design går i bølger.
    Nå er kjøkkenskapene fra 50- og 60-tallet kommet tilbake…
    B986BEAC-2DB5-4A53-81A0-F2B6504915A8.jpeg
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.902
    Antall liker
    3.228
    Joda, men skal man ha ny kjøkkeninnredning, så bikker prosjektet glatt 6 siffer. Svart og hvitt kjøkken ville heller ikke kommet på tale.

    Har du ikke fått med deg at design går i bølger.
    Nå er kjøkkenskapene fra 50- og 60-tallet kommet tilbake…
    Vis vedlegget 854011
    Grøss og gru. Nej mitt kjøkken har bare kostet 70 tusinde alt incl håndværker. Dette incl. stort lavenergi kjole - fryseskab og køleskab etc.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.972
    Antall liker
    11.381
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Hva er egentlig god design? Det som til en hver tid vises i interiørbladene? Smaken er som baken, - egentlig så bør jo enhver av oss drite en lang marsj i hva andre mener og tror.. det eneste som betyr noe er hva vi selv mener.. hvis vi ikke skal fokusere på hva interiørkonsulentene og meglerne tror og mener..
    En sann historie fra virkeligheten... et oppslag i Nordlys fra Tromsø, hvor et kvinnemenneske hadde leid inn en interiørarkitekt for å modernisere leiligheten, men var svært misfornøyd med resultatet.... for det så jo ut akkurat som hos alle andre.... naturlig nok, - ettersom alle skal følge bjellesauen...
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.515
    Antall liker
    6.919
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Grøss og gru. Nej mitt kjøkken har bare kostet 70 tusinde alt incl håndværker. Dette incl. stort lavenergi kjole - fryseskab og køleskab etc.
    70k, inkluder håndtverker. Da er det kun skifte av innredning og en ellers grei jobb. Ei Ikea innredning med en plass mellom 4 og 5 meters lengde, med laminat benkeplater vil komme seg på 45-50k. Så skal håndtverkeren ha for jobben.

    Handler du hos en tradisjonell kjøkkenleverandør, kan du enkelt doble prisen av innredninga. Så skal resten av rommet pusses opp. Nytt på veggene, nytt gulv, elektrikerarbeid osv. 6 siffer minimum.

    Johan-Kr
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.234
    Antall liker
    23.140
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Bare elektrikerjobben ender normalt sett på minst 20-30K ved oppussing av kjøkken med mindre at alt skal stå på samme sted. Hovedutfordringen er som regel at det er alt for få sikringskurser på et litt eldre kjøkken. Det er gjerne bare en kurs til komfyr og en kurs til resten av kjøkkenet. Vi legger opp 4-5 kurser til ett nytt kjøkken i dag.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.515
    Antall liker
    6.919
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Bare elektrikerjobben ender normalt sett på minst 20-30K ved oppussing av kjøkken med mindre at alt skal stå på samme sted. Hovedutfordringen er som regel at det er alt for få sikringskurser på et litt eldre kjøkken. Det er gjerne bare en kurs til komfyr og en kurs til resten av kjøkkenet. Vi legger opp 4-5 kurser til ett nytt kjøkken i dag.
    Jeg har en 16A kurs til komfyr. Nytter’nte det om du skal ha induksjon.

    Komplett oppussing av kjøkken med ny innredning, elektriker, rørlegger. osv må du regne med 200k for en relativt nøktern jobb (men ikke helt skrapa). Kjøkken og bad er de dyreste rommene en pusser opp.

    Johan-Kr
     

    KMR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2012
    Innlegg
    212
    Antall liker
    185
    Sted
    Fyresdal
    Torget vurderinger
    0
    Kjøkkenoppussig, type fattigmann… Kjenner ikke jeg har lyst å begynne å låne mye penger til totalrenovering, med dagens utsikter for økonomien…

    Kjøkkeninnredninga er forholdsvis solid, men har nokså slitne overflater.

    Utgangspunktet Vis vedlegget 853979
    Vis vedlegget 853980
    Vifta bygges om fra karbonfilter til utlufting, og fett- og støvsamler-området oppå skapene bygges igjen.
    Veggene får en runde med ferdigmalte mdf-plater, skapene males, og det blir ny benkeplate av eik. Den gamle parketten kastes, og det blir klikkvinyl på gulvet.

    Framgangen så langt - Kitchen board under montering…
    Vis vedlegget 853981
    Johan-Kr
    Synes d er fint med gammeldags design, er ikke alltid att nytt og på moten er finere 👍
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.902
    Antall liker
    3.228
    70k, inkluder håndtverker. Da er det kun skifte av innredning og en ellers grei jobb. Ei Ikea innredning med en plass mellom 4 og 5 meters lengde, med laminat benkeplater vil komme seg på 45-50k. Så skal håndtverkeren ha for jobben.

    Handler du hos en tradisjonell kjøkkenleverandør, kan du enkelt doble prisen av innredninga. Så skal resten av rommet pusses opp. Nytt på veggene, nytt gulv, elektrikerarbeid osv. 6 siffer minimum.

    Johan-Kr
    Vi har gjort alt selv indenfor venner og familie.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.515
    Antall liker
    6.919
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Da er det i prinsippet 70k for materialer. Da kan en med litt nøkterne valg få et Ikeakjøkken (elle rtilsvarende) med laminatplate, laminat på gulv og f.eks. ferdigmalte plater på veggene. Det er ikke rom for å gjøre kjempesprell ifb med det elektriske eller på vvs.

    Jeg kommer ut rundt 35-36k.

    Johan-Kr
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.902
    Antall liker
    3.228
    70k, inkluder håndtverker. Da er det kun skifte av innredning og en ellers grei jobb. Ei Ikea innredning med en plass mellom 4 og 5 meters lengde, med laminat benkeplater vil komme seg på 45-50k. Så skal håndtverkeren ha for jobben.

    Handler du hos en tradisjonell kjøkkenleverandør, kan du enkelt doble prisen av innredninga. Så skal resten av rommet pusses opp. Nytt på veggene, nytt gulv, elektrikerarbeid osv. 6 siffer minimum.

    Johan-Kr
    Hele mit renovation project har været fra A til Z. Har taget omkring et halvt år. Nu er jeg spændt på hvad jeg kan sælge for. 61 kvm for Dk.kr. 2.200.000 håber jeg på. Gav selv 660.000 for 22 år siden.
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Synes det ble fint og hjemme koselig.
    Tok hele kjøkkenet vårt i fjord,var ikke helt gratis,så tror det er lurt å passe litt på pengene om dagene,ser litt mørkt ut i verden.
    Kjekke de ryobi drillene,ryobi har jo mye ustyr som bruker samme batteri,veldig praktisk.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.515
    Antall liker
    6.919
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Kjekke de ryobi drillene,ryobi har jo mye ustyr som bruker samme batteri,veldig praktisk.
    Jeg hadde et sett blå Bosch av gammeltypen, med 14.4V NiCd batterier.
    Jeg holdt på med et prosjekt på hytta, og da gikk siste batteriet føyken - 4-5 skruer var alt som var mulig etter lading.

    Jeg dro ned på byggevaren, men slike batterier var ikke lagervare. De kunne skaffes, men nærmere 1500kr/stykk. De hadde imidlertid salg på et sett med Ryobi drill, lader og to batterier til 900kr, så siden har det stort sett blitt Ryobi.

    Det er kanskje ikke helt samme robustheten som blå Bosch eller DeWalt, men til mitt bruk holder det greit.
    Det er en ting de foreløpig ikke har i sortimentet, og det er spikerpistol på batteri for 3-4"-spiker. Det er ikke krise - det er definitivt ikke noe jeg trenger hver dag, og jeg har en trykkluftpistol til dette.

    Johan-Kr
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Jeg hadde et sett blå Bosch av gammeltypen, med 14.4V NiCd batterier.
    Jeg holdt på med et prosjekt på hytta, og da gikk siste batteriet føyken - 4-5 skruer var alt som var mulig etter lading.

    Jeg dro ned på byggevaren, men slike batterier var ikke lagervare. De kunne skaffes, men nærmere 1500kr/stykk. De hadde imidlertid salg på et sett med Ryobi drill, lader og to batterier til 900kr, så siden har det stort sett blitt Ryobi.

    Det er kanskje ikke helt samme robustheten som blå Bosch eller DeWalt, men til mitt bruk holder det greit.
    Det er en ting de foreløpig ikke har i sortimentet, og det er spikerpistol på batteri for 3-4"-spiker. Det er ikke krise - det er definitivt ikke noe jeg trenger hver dag, og jeg har en trykkluftpistol til dette.

    Johan-Kr

    Tror nok bosch og dewalt er hakket bedre,men er jo ganske rimelige de startpakkene til ryobi og når en først har kjøpt en ting så er det bare å forsette😄
    En ting som imponerte litt var den dyreste 18v motorsagen,trodde jeg gjorde noe dumt når jeg kjøpte den,men den var imponerende sterk og lett og jobbe med og batteri(9ah) varte utrolig lenge.
    Etter å ha fylt opp varebilen med små tømmer så hadde jeg brukt 1 strek av batteriet.
    Men om en skal klage så har ryobi litt dyre batterier.
     
    Sist redigert:

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.515
    Antall liker
    6.919
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Nå er det stort sett bare klikkvinylen som mangler, og kanskje et strøk maling til på kjøkkenbordet.

    Komfyren er dratt lit fram, så monteringslimet skal få tørke før jeg setter opp beskyttelsesplate i glass.
    31B2DFE0-4067-48B4-B794-8101EE342B36.jpeg


    E72018C5-A351-4CC9-92FF-D9EC1A9F7313.jpeg


    BC240132-1C69-468D-A3F5-83869718734B.jpeg


    8D5D4F2F-D167-4F89-869B-31E11E2B5FAC.jpeg


    Johan-Kr
     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.900
    Antall liker
    13.980
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det ble fint @Fenalaar 👍
    Liker grønnfargen, behagelig og fin kontrast mot lyse vegger. 😊

    mvh
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Synes dette ble kjempebra ! Bra jobba !
    Mvh.
    Johnny
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.515
    Antall liker
    6.919
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Jepp. Vi brukte noen grunker på fargeprøvebokser, men endte opp på samme som i Katavika.

    Johan-Kr
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.515
    Antall liker
    6.919
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Pillearbeid med de siste listene rundt ventilatorhetta. Ingen rette vinkler her.
    A3A6BCE0-6BF1-4289-88A6-9FD4CCB80BA2.jpeg


    Å prøve å skyte fast lister på laminat type kitchen board er bare å glemme. En dykkertpistol har ikke håp om å komme igjennom overflaten. Cyanolim med sprayaktivator er tingen. Ha lim på laminatet. Spray aktivator på baksiden av lista. Når du klemmer på lista har du 3-4 sekunder på å justere før lista sitter fast. Hint - sjekk at gjæringa er rett før du begynner å lime.
    994FA6C9-8483-4285-9918-EFE03477231C.jpeg


    Johan-Kr
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.515
    Antall liker
    6.919
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Omsider fått unna det aller, aller meste. Ei overgangslist mellom stue og kjøkken og en rask runde med fugepistolen på et par plasser gjenstår.
    309DDF2C-7083-40EA-BB8E-E196085F82DB.jpeg

    Nå blir det noen rolige pils og snurre vinyl i kveld.
    5FD4B544-040A-4332-A278-B3690D27951E.jpeg

    Johan-Kr
     

    brunBar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.08.2021
    Innlegg
    666
    Antall liker
    693
    Sted
    Rogaland
    #762 vi har slike hyller på kjøkkenet vårt, vil ikke anbefale, med mindre man liker å skyve plater
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.515
    Antall liker
    6.919
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    #762 vi har slike hyller på kjøkkenet vårt, vil ikke anbefale, med mindre man liker å skyve plater
    Originalen til disse var jo fra 50-60-tallet. Det var (og er) slike på kjøkkenet på den ene leiligheten på hjemgården, så jeg kjenner godt til patenten.

    Manglende praktisk utforming har aldri stoppa arkitekter, interiør- og møbeldesignere fra å lage tåpelige (men pene) løsninger :D

    Johan-Kr
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.511
    Antall liker
    3.632
    Sted
    Sunnmøre
    Eg hugsar skåp med overheng (#762) frå farmors gamle kjøken, og har alltid meint at det såg utruleg bra ut og lurt på kvifor det gjekk av moten. I dei siste åra har eg lurt på om konstruksjonen kunne vorte betre om glidedørene hadde skinne/lager?
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.515
    Antall liker
    6.919
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Det ser ut som at disse som Sigdal leverer nå til dags er utstyrt med skinner og lager. De gikk ihvertfall utrolig lett på denne videoen

    Johan-Kr
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.548
    Antall liker
    102.943
    Torget vurderinger
    23
    Skyvedører har - riktig brukt selvsagt - sine fordeler enten det er til kjøkkeninnredning, garderobe eller vanlige dører.
     

    brunBar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.08.2021
    Innlegg
    666
    Antall liker
    693
    Sted
    Rogaland
    enig i det, de vi har er nok fra 50-60 tallet som forrige huseier satt inn for stilens skyld. vi har riktig nok bare en modul. og så er det skyvedør av tre som skyves i en slisse av tre. med skinner og lager som fenalaar linker til kan det være ganske så bra
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.972
    Antall liker
    11.381
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Senere utgaver av disse overskapene sto gjerne dørene på en plastprofil, med glideklosser i plast innfelt i dørene...
     
    Sist redigert:

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.515
    Antall liker
    6.919
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Et prosjekt litt utafor det vanlige jeg holder på med…
    En fotograf jeg kjenner har ei fotobu ute i skauen, der han legger ut åte, og har kamera enten på intervall eller på sensor.

    Aberet er at han får ikke mer enn 8-10 timer ut av kameraet før batteriet er tomt.
    Karen har vært på nett og kjøpt dummybatterier, som lar deg koble til ekstern strømforsyning, og han lurte på om det gikk an å koble til en stor usb nødlader.

    Nå finnes de dummybatteriene i litt forskjellige varianter, som skal ha forskjellig innspenning, og felles for de alle er at det er jævlig lite merking på det. Flaksen var at han huska hvor han hadde kjøpt det, så jeg klarte å finne ut at denne varianten skal ha 7,4-8,4V - dvs tilsvarende originalbatteriets spesifikasjoner. Da går det dårlig med USB-lader.

    Jeg fant en passe regulator på Elfa, så da var det bare å finne passe batteri. Ytterligere krav var at dette skal være transportabelt.

    Nå er det ikke helt greit å finne forbruket på kameraet pr time når det står på intervall, så det blir litt prøv og feil.

    Første forsøk ble dermed å sette opp et 7Ah mc-batteri, en batterivakt og regulator i en kasse, med ledning ut. Blybatterier må ha ei batterivakt, i tilfelle en blir forhindret fra å se til greiene, så en ikke tapper batteriet helt ut og det fryser sund.
    663315C0-380A-43C1-9DA4-A1AD67245541.jpeg

    Dette virker, men batterivakta (en stadard-sak fra T. hansen) er tydeligvis beregnet for å koble forbruk i bil, og å la det være nok strøm igjen til å starte, så den slår ut for tidlig. Denne utgaven gir bare 2,5Ah før vakta slår inn - dvs ikke stort bedre enn originalbatteriene I kameraet.

    Da må en bite i det sure eplet, og trå til med Lithiumbatteri.

    Et 50Ah lithiumbatteri ble anskaffet fra Sparelys, og så en passe stor batterikasse med lokk.
    CE1A6A3B-1DBD-41D1-B73E-0B92B0958C24.jpeg


    Disse batteriene kan være litt vanskelige å vekke til liv, hvis de har ligget på,lager lenge. Den innebyggete BMSen går helt i dvale, og denne var ekstra vrien. I utgangspunktet er det tre måter å prøve å vekke batteriene på.
    1. Prøve å sette på et forbuk på ca 30 watt.
    2. Prøve å sette på en lader i supply modus (slik at dere måler spenning på over 13 volt på batteritemrinalene når den er tilkoblet).
    3. Koble sammen med et annet, mindre 12v blybatteri.
    Disse metodene virket ikke, og den batteriladeren jeg hadde for Lithiumbatteri klarte ikke å registrere at det var tilkoblet noe batteri (helv… smart-ladere)
    Jeg endte med å parallellkoble det lille blybatterie og så sette på en gammeldags trafo-lader på vedlikeholdslading. Da lå spenninga på 13,6V over polene på lithiumbatteriet. Etter 4 timer våknet BMSen til liv…

    Denne løsningen trenger ikke batterivakt, siden det er innebygd i Lithium-batteriet.
    Sånn ble løsningen - helt enkel:
    E5B932B3-6A20-4AC0-AE3F-00BE9EBBF274.jpeg

    (dummybatteriet ligger oppå)

    Johan-Kr
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.240
    Antall liker
    4.869
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.276
    Antall liker
    9.084
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Foreløpig er den ikke tilgjengelig her. Ryobi har av en eller annen grunn en drøss med verktøy som ikke er tilgjengelig i Norge…

    Johan-Kr
    Ryobi er jo enormt store i Australia f.eks..

    Har masse Ryobi og jeg har misshandlet noe av det til de grader.. Morro er at ingenting annet har tålt det som Ryobi tåler :)
     

    roadrune

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Innlegg
    2.359
    Antall liker
    1.166
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Det finnes ett enormt utvalg av LiPo batterier til radiostyrt som hadde gjort jobben. 2S har rett spenning også. Elefun.no har mye.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.216
    Antall liker
    2.723
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Bare en liten advarsel om rene lipo

    Både lipo; lithium polymer " og lithion iron krever kontrollert inn lading og maks ut lading for hver celle .Allt over / under disse spenningene dreper batteriet 3,3 v ndre limit og 4,2 v øvre Safer du ligger du mellom disse . Lipo ene kan selv antenne ved feil prosedyrer .
    (.LI ion har andre spenninger nominell 1,2 v ? )
    PS og i tillegg tåler lipo ikke mekanisk slag stress eller punktering som og kan gi brann du ikke slukker med brannslukker : ( Super ladere for disse som viser viser hver celle spec for alle parametre er på krevet om sikker het og lang levetid kreves . De skal heller ikke lagres med maks celle spenning og må vedlikeholdes i lagrings modus i tillegg
    Li- fe .eller iron er sikrere

     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.515
    Antall liker
    6.919
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Derfor jeg bruker et «ferdig-ferdig» batteri med innebygget bms. Og RC-pakkene kommer ikke nær 50Ah.

    Vel så viktig som å styre lading, er at forbruket kuttes før batteriet er helt utladet.

    Johan-Kr
     

    roadrune

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Innlegg
    2.359
    Antall liker
    1.166
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Bare en liten advarsel om rene lipo

    Både lipo; lithium polymer " og lithion iron krever kontrollert inn lading og maks ut lading for hver celle .Allt over / under disse spenningene dreper batteriet 3,3 v ndre limit og 4,2 v øvre Safer du ligger du mellom disse . Lipo ene kan selv antenne ved feil prosedyrer .
    (.LI ion har andre spenninger nominell 1,2 v ? )
    PS og i tillegg tåler lipo ikke mekanisk slag stress eller punktering som og kan gi brann du ikke slukker med brannslukker : ( Super ladere for disse som viser viser hver celle spec for alle parametre er på krevet om sikker het og lang levetid kreves . De skal heller ikke lagres med maks celle spenning og må vedlikeholdes i lagrings modus i tillegg
    Li- fe .eller iron er sikrere

    Jeg burde selvsagt nevnt dette, men ser på Fenalaar som en som setter seg skikkelig inn i ting, så tok det for gitt at han visste dette, men du har helt rett.

    Men når det gjelder mye strøm og lite vekt så er det vel ikke noen som slår LiPo enda?
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.515
    Antall liker
    6.919
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Tilhengertester

    Alle som har brukt tilhenger, vet at det er nesten en naturregel at når du skal bruke hengeren, så er et eller flere lys gåent, selv om du fiksa den i går. Å teste bremselysene er f.eks ikke det enkleste, med mindre du har hjelpemann.

    Jeg fant derfor ut at jeg har behov for testapparat.
    En koblingsboks, tre 1-polte brytere og to vendere, et voltmeter, en sikringsholder, en liten blyakku og en tilhengerkontakt.


    Batteriet er stripset fast
    IMG_3333.jpeg


    Litt kabelsalat er bare sunt
    IMG_3334.jpeg


    Sammenskrudd
    IMG_3336.jpeg

    Johan-Kr
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.900
    Antall liker
    13.980
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Vi andre som ikke er like Petter Smart bruker nødblinken for å sjekke blinklys og snykosten mellom bremsepedal og setet for bremselys 🤣
    Men ikke like kult og arti, overhodet ikke.
    Kult jobba 👍
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.515
    Antall liker
    6.919
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Det er litt greit å kunne sjekke og evnt fikse hengeren, uten å måtte plante bilen midt i økonomigata, der hengeren står. Det er desverre litt i ttrangeste laget i bakgården vår…

    Johan-Kr
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn