Fidelity 23

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.239
Antall liker
291
Når de mest ihuga åpent og ærlig sier ar vinylmediet er parkert, da har cd nådd målet. ;)Gleder meg til kvaliteten blir tilgjengelig etter min lommebok.
 
B

Back_Door

Gjest
Dette er spørsmål jeg også stiller meg. Er det ingen grense for hvor bra lyden kan bli? Ser vi dette i relasjon til mange tråder på dette forum som setter søkelys på elendig innspillingskvalitet på mange cd-er, blir det hele ganske underlig. Jeg trodde en god cd-spiller da bare ville avsløre enda mer av elendigheten fra innspillingen ::)
I artiklene om disse dyre cd-spillere, virker det som om lydkvaliteten kommer fra spilleren og ikke fra innspillingen..
Jeg siterer meg selv, og setter det enda litt mer på spissen:

Dersom vi tar en av dagens cd-utgivelser, som samtidig henges ut i en annen tråd på dette forum for sin elendige lyd, og avspiller den med en spiller til 500000kr, da blir lyden himmelsk?
Poenget mitt er at er det ikke selve innspillingskvaliteten som er hovedproblemet med cd-mediet? Hvordan kan det da bli bedre med en dyr spiller? Blir det ikke heller enda verre?
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.946
Antall liker
29.508
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Jeg siterer meg selv, og setter det enda litt mer på spissen:

Dersom vi tar en av dagens cd-utgivelser, som samtidig henges ut i en annen tråd på dette forum for sin elendige lyd, og avspiller den med en spiller til 500000kr, da blir lyden himmelsk?
Poenget mitt er at er det ikke selve innspillingskvaliteten som er hovedproblemet med cd-mediet? Hvordan kan det da bli bedre med en dyr spiller? Blir det ikke heller enda verre?
Jo, det er akkurat det det blir. Et godt anlegg lar deg skille mellom gode og dårlige opptak mye bedre enn et dårlig et.
                                            mvh
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.821
Antall liker
11.568
Torget vurderinger
2
Jo, det er akkurat det det blir. Et godt anlegg lar deg skille mellom gode og dårlige opptak mye bedre enn et dårlig et.
                                            mvh
Det er ikke den erfaringen jeg har gjort meg, nei. Det finnes spillere som kan få tilsynelatende halvdårlige innspillinger til å låte betydelig mer harmoniske, dynamiske og naturlige, fullstendig uten at det låter som "sminke".

Mvh
Håkon Rognlien
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.454
Antall liker
2.681
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Dette med lydmedie gir bare bekymringer... (nesten). Har en ok cd rigg og en ok lp rigg, og snuser på pc/harddisk avspilling. Har både lyst til å forbedre det jeg har, på begge felt pluss det "nye", men har slått meg til ro med å utsette det til jeg finner ut hva jeg skal prioritere. ERGO; venter i spenneing på kommende artikkeler med fokus på pc-drivverk :)

mvh
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.946
Antall liker
29.508
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Det er ikke den erfaringen jeg har gjort meg, nei. Det finnes spillere som kan få tilsynelatende halvdårlige innspillinger til å låte betydelig mer harmoniske, dynamiske og naturlige, fullstendig uten at det låter som "sminke".

Mvh
Håkon Rognlien
I beg to differ, men det har kanskje noe med hver enkelts definisjon på et godt anlegg å gjøre.
mvh
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.427
Antall liker
1.142
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Nei, dette nummeret ble så bra at jeg nesten ikke savner vinylstoff. Terningkast femogenhalv, og neste gang ønsker vi oss en anmeldelse av Opus Continuo!
Ja, en test mot Linn Sondek LP12 ;)


Jeg vil også gjerne ha mere vinyl stoff, RIAA'er rundt 10000 kroners klassen hadde vært gøy.

Ellers må jeg si at bladet er generelt bra, det er underholdning av høy klasse.
Har forstått at enkelte savner mer tekniske data etc. men jeg synes at det er greit som det er, for det er tross alt ikke vitenskapelige fakta som skal fremlegges, bare en gjeng entusiaster som forteller oss om deres lytte seanser. :D
 

J T

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.01.2004
Innlegg
609
Antall liker
10
Men hvor er Hauk? Har jeg oversett noe ???

JT
 
Topp Bunn