Fidelity 25

Solo

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Innlegg
1.011
Antall liker
20
Torget vurderinger
2
tror svenskene har momsfritak på ukeblader
 

Ramses

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2007
Innlegg
629
Antall liker
22
Jeg har nå lest en del av artiklene i bladet og konstaterer at innholdet holder både god
kvalitet og standard.
Men det som befinner seg på sidene 58-59 er jeg mer usikker på. Jeg tror jeg velger
ordet PATETISK for å beskrive akkurat disse to sidene. Men så er det jo heller ikke
redaksjonen i Fidelity som står bak innholdet her. Heller en aktør som har dradd et
lignende stunt før.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.164
Antall liker
8.830
Torget vurderinger
1
Bra blad denne gangen også.

Forøvrig synes jeg kavalkader er uinteressante og i grunnen trekker følelsen av seriøsitet litt i negativ retning. Når man setter to produkter opp mot hverandre ender man nesten uansett med å teste hvilket av de to som matcher testoppsettet best. Dette burde være av begrenset interesse for allmenheten siden de fleste ikke har et oppsett som likner veldig.
Du fikk knskje litt penere omtale denne gangen (eller forsterkerne da).
 

Zed

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
642
Antall liker
3
Selv om bladet Fidelity er rett og slett fantastisk vet jeg ikke hvorfor skal vi norske leserene subsidiere salg i Sverige og Danmark. Synes at det er litt.....whlauohoooo....av KV.
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
789
Torget vurderinger
5
Jeg har nå lest en del av artiklene i bladet og konstaterer at innholdet holder både god
kvalitet og standard.
Men det som befinner seg på sidene 58-59 er jeg mer usikker på. Jeg tror jeg velger
ordet PATETISK for å beskrive akkurat disse to sidene. Men så er det jo heller ikke
redaksjonen i Fidelity som står bak innholdet her. Heller en aktør som har dradd et
lignende stunt før.
Sikkert ment at det skal være artig, men blir bare ufordragelig. De høres skikkelig hovmodige ut.
De har dog lykkes med intensjonen, de har fått oppmerksomheten en reklame skal føre til.
 

KV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2003
Innlegg
104
Antall liker
90
Det burde være unødvendig å nevne det, men det er selvsagt helt feil å syte over at en pris på kr. 89 i Sverige og Danmark på grunn av momsfritak og kronekurs gjør at norske leserer "subsidierer" utenlandssalget. ???

Forøvrig synes jeg vi alle burde vært veldig fornøyd med at et norsk blad har såpass stor utbredelse og med så høy kredibilitet som Fidelity -helt uten markedsføring- har oppnådd i våre naboland. :)
Knut V
ganske stolt redaktør ;D
 

Ramses

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2007
Innlegg
629
Antall liker
22
I Hi-Fi sammenheng betviler jeg på at denne gjengen har evne til å ha verken
selvironi eller være morsomme.
Har det kommet fra visse andre skulle jeg nok ha dradd på smilebåndet, men ikke
denne gangen.
Noen blir bare for selvhøytidige.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.390
Antall liker
16.621
Sted
Østfold
Jeg har nå lest en del av artiklene i bladet og konstaterer at innholdet holder både god
kvalitet og standard.
Men det som befinner seg på sidene 58-59 er jeg mer usikker på. Jeg tror jeg velger
ordet PATETISK for å beskrive akkurat disse to sidene. Men så er det jo heller ikke
redaksjonen i Fidelity som står bak innholdet her. Heller en aktør som har dradd et
lignende stunt før.
Det ser jo ut som et slag under beltestedet til bladet de annonserer i.

Forøvrig skal de fordele rundt 60 års hifi-erfaring på 13 mann etter at Tømmervik sin erfaring er trukket fra...
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
789
Torget vurderinger
5
Det burde være unødvendig å nevne det, men det er selvsagt helt feil å syte over  at en pris på kr. 89 i Sverige og Danmark på grunn av momsfritak og kronekurs gjør at norske leserer "subsidierer" utenlandssalget. ???

Forøvrig synes jeg vi alle burde vært veldig fornøyd med at et norsk blad har såpass stor utbredelse og med så høy kredibilitet som Fidelity -helt uten markedsføring- har oppnådd i våre naboland. :)
Knut V
ganske stolt redaktør ;D
Helt enig med redaktøren.

Men sytingen av subsidiering i utlandet kommer selvfølgelig fra de som ikke kjøper noe over grensen og i i hvert fall ikke bruker tax-free kvotene sine.  ;)
 
R

Roysen

Gjest
Jeg synes at KV burde forstå at et slikt tema kan komme opp. At det skal kalles subsidiering er kanskje litt sterke ord, men KV burde ikke være riktig så hårsår. Forøvrig tror jeg egentlig at all denne omtalen til hvert eneste nummer av Fidelity på dette forumet kun er til det beste for Fidelity. Det skaper nysgjerrighet hos de som ikke leser magasinet og følelsen av å kunne få være med å utforme magasinet fra nåværende lesere. Så selv om ikke all omtalen her er direkte positiv, tror jeg at den har en positiv virkning i det lange løp.

Mvh
Roysen
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
789
Torget vurderinger
5
Jeg synes at KV burde forstå at et slikt tema kan komme opp. At det skal kalles subsidiering er kanskje litt sterke ord, men KV burde ikke være riktig så hårsår. Forøvrig tror jeg egentlig at all denne omtalen til hvert eneste nummer av Fidelity på dette forumet kun er til det beste for Fidelity. Det skaper nysgjerrighet hos de som ikke leser magasinet og følelsen av kunne få være med å utforme magasinet fra nåværende lesere. Så selv om ikke all omtalen her er direkte positiv, tror jeg at den har en positiv virkning i det lange løp.

Mvh
Roysen
All PR er god PR mener du. :)
 
R

Roysen

Gjest
Blant likesinnede her på forumet tror jeg det - ja.

Mvh
Roysen
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.390
Antall liker
16.621
Sted
Østfold
Greit å iritere seg over at ikke Norge har MVA-fritak på blader, men det er vel neppe Fidelity eller Vadset sin skyld.
 
R

Roysen

Gjest
Nei, det er ikke Fidelity eller Vadseths skyld. Man kunne vel imidlertid kanskje forvente at dette kom til å komme opp som et tema her.

Roysen
 
U

utgatt60135

Gjest
Jeg synes at KV burde forstå at et slikt tema kan komme opp. At det skal kalles subsidiering er kanskje litt sterke ord, men KV burde ikke være riktig så hårsår. Forøvrig tror jeg egentlig at all denne omtalen til hvert eneste nummer av Fidelity på dette forumet kun er til det beste for Fidelity. Det skaper nysgjerrighet hos de som ikke leser magasinet og følelsen av å kunne få være med å utforme magasinet fra nåværende lesere. Så selv om ikke all omtalen her er direkte positiv, tror jeg at den har en positiv virkning i det lange løp.

Mvh
Roysen
Flott at Fidelity får solgt i nabolandene (gjerne til 70,- for min del.. :))..

Men nesten ingen kommentarer til INNHOLDET i nr 25?
 
O

om.s

Gjest
Greit å iritere seg over at ikke Norge har MVA-fritak på blader, men det er vel neppe Fidelity eller Vadset sin skyld.
He He, godt poeng....

mvh
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.463
Antall liker
26.560
Torget vurderinger
24
Vi har jo alle litt forskjellig interesser og preferanser. For meg var vel dette nummeret det minst interessante på lenge, kanskje minst interessante noen gang. Blir litt mange produkter som kommer om igjen synes jeg. Dessuten finnes det ikke ett vinylrelatert produkt i hele blekka.

Ellers synes jeg det var synd at Rognlien sluttet, veldig synd.
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
16.107
Antall liker
9.202
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Den som påstår at Norske lesere subisidierer abonnenter i Sverige og Danmark har i svært liten grad forstått økonomien i dette.

Fidelity sine kostnader kan deles i de faste og de variable.

De faste kostnadene er de som er knyttet opp til å lage selve bladet - lønninger ,stab, kontorleie, regnskapsavdeling og ikke minst innkjøp av testutstyr.

Den variable delen er kostnadene ved å trykke et blad.

Dette betyr at når Vadseth allerede har alget et blad, så påvirkes ikke de faste kostnadene om han trykker noen hundre/tusen eksemplarer og sender til Sverige. Troil sitter vadseth igjen men mer fortjeneste på disse utenlands bladene pr stk, enn gjennomsnittsfortjenesten er på den "første" delen som går til Norge.

Mao - det økte opplaget, gir økt fortjeneste og muligheten for å lage et bedre blad (Hvis dette avhenger av økonomi). Så vi skal takke svenskene og danskene for at de kjøper bladet - det er de som sponser et bedre blad for oss...

edit: er også litt usikker på hvordan Snickers regner moms....prosentsatsene er vel de samme uansett om man regner til en annen valuta...?


Mvh
OMF
 
L

Ludo

Gjest
Greit å iritere seg over at ikke Norge har MVA-fritak på blader, men det er vel neppe Fidelity eller Vadset sin skyld.
Jøss! Hater å innrømme det, men vi er visst enige om det ja :D
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Men vi mattegenier vet jo at kursen spiller inn her. For eksempel er nå svenskekrona verdt ca 0,86 norske, og danskekrona er verdt omkring 1.06 norske. Momsen regnes jo om i kroner og dermed blir den svenske momsen 29% mens den danske blir 20%. På samme måte, dersom Norge og Sverige fortsatt var i union ville vi hatt 25% + 29%, som hadde gitt en MVA-sats på 54%. Imidlertid hadde kroneverdien på totalt 1,86 vært såpass respektabel at det ville kompensert for den høye MVA-satsen.
Kristin burde skjelve i undertøyet! Når jeg blir statsminister har jeg jobb til deg ;D

Mvh
Sniff
 

KV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2003
Innlegg
104
Antall liker
90
Rognlien har ikke sluttet, han vil fortsatt skrive genrelle artikler og musikkstoff. Men han kan ikke teste produkter som han selv fører. Og hvert fall ikke produkter som han ikke fører...
KV
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.461
Antall liker
11.394
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Veldig synd. Håper noen av dere andre kan teste produkter Rognlien fører.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.390
Antall liker
16.621
Sted
Østfold
Nei, Fidelity skal slutte å teste produkter Rognlien fører, og produkter Rognlien ikke fører.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.329
Antall liker
6.729
Får håpe Rognlien ikke begynner å selge musikk også, da...
;D
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.463
Antall liker
26.560
Torget vurderinger
24
Rognlien har ikke sluttet, han vil fortsatt skrive genrelle artikler og musikkstoff. Men han kan ikke teste produkter som han selv fører. Og hvert fall ikke produkter som han ikke fører...
KV
Da har han vel i praksis sluttet som hifi-skribent? Synd er det, okke som. Men han er likefullt en glitrende musikkjournalist, kanskje vi får fokusere på det.
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
789
Torget vurderinger
5
Hva i all verden har artikkelen av gjesteskribenten Anders Ertzeid i bladet å gjøre? Det er ok med gjesteskribenter, bla Moens artikkel var bra, men dette bladets artikkel på side 16 er jo bare tull.

Jeg kjenner ikke til skribenten, men når han får lov å skrive en artikkel og er ansatt i Hi-Fi Center-kjeden antar jeg at han vet en del om hi-fi.

Sidene i bladet bør, i mine øyne, utnyttes langt bedre enn dette.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Ertzeids artikkel er vel en gammel kopi av noe som stod skrevet i en av brosjyrene til centerkjeden tror jeg.
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
789
Torget vurderinger
5
Ertzeids artikkel er vel en gammel kopi av noe som stod skrevet i en av brosjyrene til centerkjeden tror jeg.
Enda bedre. :p
 

Boe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.09.2005
Innlegg
205
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Vi har jo alle litt forskjellig interesser og preferanser. For meg var vel dette nummeret det minst interessante på lenge, kanskje minst interessante noen gang. Blir litt mange produkter som kommer om igjen synes jeg. Dessuten finnes det ikke ett vinylrelatert produkt i hele blekka.
Så gjennom Fidelity hos Narvesen i dag tidlig - så i grunnen mest repriser. Satte det tilbake i hylla. Kjøpte Absolute Sound.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Ble lite stoff på mange sider denne gangen ja. MEN, de to forrige nummerne har vært utrolig gode, så jeg velger å se gjennom fingrene denne gangen ;D ;D
 

Dallaz

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.04.2006
Innlegg
56
Antall liker
0
enig. denne gangen var det lite interessant lesning, men jeg regner med det bedrer seg til neste gang! ;) Vanligvis er nytt Fidelity et absolutt høydepunkt.
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
789
Torget vurderinger
5
KV luftet vel tanken om et kavalkadenummer var ønskelig for en god tid tilbake. Majoriteten som svarte ønsket vel det så sånn sett er det greit. Men det var vel også et ønske om at denne kavalkaden skulle komme som et ekstra nummer eller bilag utenom de vanlige bladene.

Men ting er tidkrevende og det er ikke sikkert redaksjonen har hatt tid til dette, så slik sett er det greit at det har blitt som det har blitt.
 

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Innlegg
1.860
Antall liker
146
Mener selv blekka var bra denne gangen. Vi er jo forskjellige selv om vi har samme hobby. Noen like mora og andre dattra :)
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.329
Antall liker
6.729
Jeg synes også siste nummer var bra. Jeg synes det er glimrende at det er et bredt spekter av produkter som testes, men forstår også at det medfører at ikke alle blir like fornøyd hver gang. Denne gangen var det fokus på hi end design, noe jeg synes er spennende, men antar at det er en del her på forumet som kan styre sin begeistring for slikt.

Jeg slutter for øvrig aldri å bli imponert over bildekvaliteten KV tryller fram gang etter gang. Det må være en fin blanding av kreativitet, kunnskap og lysutstyr for å få til dette. Så får det heller være at jeg fikk en liten nedtur da kavalkaden begrenset seg til integrerte forsterkere når jeg hadde gledet meg til å lese om effektforsterkere. Jeg tåler å få tålmodigheten min pirret litt, jeg.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.390
Antall liker
16.621
Sted
Østfold
For min del var selvsagt dette nummeret mer enn reddet da datteren min på 20 måneder bladde opp, pekte på en side i bladet og ropte med et bredt glis rundt munnen "PAPPA!!!" ;D

Forøvrig synes jeg kritikken mot månedens nummer minner mer om "denne gangen har de testet masse utstyr som ikke er aktuelt for meg å kjøpe". For det er jo tross alt omkring 35 produkter som er omtalt mer eller mindre inngående i dette nummeret, brorparten av dem er ikke tidligere testet i Fidelity, det spenner mellom transistor, rør, klasse D, aktive og passive høyttalere, kilde, pre, kabler, tweaks... dog ikke noe vinyl denne gang men det burde vel ikke være nok til å dømme bladet nord og ned?

Forøvrig er det 2 gjesteartikler hvorav en er produktrelatert, det er en glimrende artikkel om Bjørn Berge, en fyldig anmeldelse av siste fra Jackie Leven (ser ut som om jeg må utvide platesamlingen min ja), en serdeles spennende og annerledes omtale av MAE SET 1...

Er det viljen til å disse bladet som er sterkest hos enkelte? Jeg vil tro dette nummeret for KV og gjengen fremstår som ett av de bedre og ikke en nedtus slik enkelte beskriver det som.
 

Ramses

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2007
Innlegg
629
Antall liker
22
Man skal akte seg vel for å kjøre for mye kavalkader.
Det får så være at det ikke koster redaksjonen mye energi å fylle bladets sider med
slikt fyllstoff, men allmennhetens interesse er begrenset.

Reprisestoff får vi overlate til andre medier. Noen har mange års erfaring i kunsten.
Ingen nevnt, heller ikke NRK.
 
Topp Bunn